Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichten aan!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lichten aan!

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Nee, ze knipperen als ik de achterruitenwisser opzet, maar ik rij nu al zo lang Opel dat ik dat doe met m'n ogen dicht...
    Gij ook al
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
      Ik heb namelijk het idee dat rijden met verlichting aan namelijk geen extra energie kost
      Neem daar een patent op en je bent binnen de kortste keren steenrijk.
      Indien mogelijk doe de volgende test: Vlakke baan, cruisecontrol op en boordcomputer op verbruik op dat ogenblik. Je verbruik zal redelijk constant zijn. Ze je airco aan op volle kracht en kijk naar je verbruik...... Daar gaat de extra energie (@1L/100Km).
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Indien mogelijk doe de volgende test: Vlakke baan, cruisecontrol op en boordcomputer op verbruik op dat ogenblik. Je verbruik zal redelijk constant zijn. Ze je airco aan op volle kracht en kijk naar je verbruik...... Daar gaat de extra energie (@1L/100Km).
        Een airco is nu wel niet hetzelfde als enkele leds die branden hé, een airco heeft een compressor die aangedreven wordt door de motor, logisch dat die dan meer verbruikt ... 1L/100km meer lijkt me toch wel veel eerlijk gezegd, dat is 20% in de meeste moderne diesels, maar zou kunnen.

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Zul je waarschijnlijk de Pol en ik niet moeten wijsmaken hoe die Fransosen rijden.
          Ze permiteren zich veel eens ze over "de schreve" zijn.
          In Menen, meer bepaald in de barakken, parkeerden ze hun auot's met namaak........ Belgische nummerplaten.

Soit, om OT te blijven, ik vind het goed dat de lichten dag en nacht aan moeten.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

noem mij gerust een Marina maar ik rij al jaren overdag rond met mijn lichten aan .
            Simpelweg omdat mijn koetswerkkleur zwart is en 'k ga er dus vanuit dat ik zonder verlichting
            minder goed zichtbaar ben.
            Wat zich trouwens al bewezen heeft en heb het al aan den lijve ondervonden!

dus mij maakt het het niet zoveel verschil, ook al rij ik met een oud krel, toch ontsteek ik mijn lichten overdag.
            en 's nachts mag wat mij betreft alle straatverlichting uit, ik snap er het nut niet van, waarom moet alles verlicht zijn wanneer toch (bijna) iedereen slaapt?
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              noem mij gerust een Marina maar ik rij al jaren overdag rond met mijn lichten aan .
              Simpelweg omdat mijn koetswerkkleur zwart is en 'k ga er dus vanuit dat ik zonder verlichting

dus mij maakt het het niet zoveel verschil, ook al rij ik met een oud krel, toch ontsteek ik mijn lichten overdag.
              en 's nachts mag wat mij betreft alle straatverlichting uit, ik snap er het nut niet van, waarom moet alles verlicht zijn wanneer toch (bijna) iedereen slaapt?
              Ik ook, zeker met een grijze wagen zoals de mijne, zie je met mistig/druilerig weer, hem haast niet in uw achteruitkijkspiegel.
              Verplichten zoals winterbanden Kirsten ? ( sorry kon het niet laten)
              Last edited by toerist; 26 januari 2011, 13:07.
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Neem daar een patent op en je bent binnen de kortste keren steenrijk.
                Dat vraag ik me voor de verlichting toch af hoor. Een airco is inderdaad wel wat anders dan verlichting omdat het niet alleen elektrisch maar ook mechanisch aangedreven wordt.

Bekijk het eens zo: als je je dynamo op je fietswiel zet, moet je harder trappen. Daarbij maakt het dan niet uit of de draadjes naar een lampje lopen en dus het lampje laten branden, of dat de draadjes gewoon los hangen. In het laatste geval wordt er geen energie verbruikt, maar wordt er wel net zoveel opgewekt. Het aansluiten van de draadjes op het fietslampje (of analoog: het aanzetten van de verlichting van je auto) kost dan dus geen extra energie.

Als het een perpetuum mobile zou zijn (energie maken uit niets) zou ik inderdaad rijk kunnen worden van een patent. Mijn punt is alleen dat de elektrische energie toch wel opgewekt wordt tijdens het rijden, of je het nou gebruikt of niet.
                http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Ik zie niet in waarom dit vooral bestuurders van Audi's, BMW's en Mercedessen zouden zijn die hun richtingsaanwijzer niet gebruiken.
                  IK stel vast dat het vooral bij de jongeren blijkbaar een modeverschijnsel geworden is, ofwel een manier om zich stoer te tonen, ofwel van onverschilligheid.
                  Wel, ik kan met trots zeggen dat ik altijd mijn pinker gebruik. Ik erger mij dood aan mensen die dit niet doen.. Vooral op een rotonde.. en ik ben 19 (dus nog een jongere?) en ik rijd meestal met een Mercedes.

Maar het is helaas waar dat veel mensen dit niet doen.

Offtopic: mensen die niet stoppen achter hun obstakel (geparkeerde auto bv) en dan verwachten dat jij op de stoep gaat rijden zodat zij nog snel snel door kunnen, terwijl 10seconden wachten het voor beide veel makkelijker zou maken... Ik zoek de stoep niet op, ze mogen zo kwaad kijken als ze willen!
                  ::: Flickr :::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

niets aan toe te voegen.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                      Wel, ik kan met trots zeggen dat ik altijd mijn pinker gebruik. Ik erger mij dood aan mensen die dit niet doen.. Vooral op een rotonde.. en ik ben 19 (dus nog een jongere?) en ik rijd meestal met een Mercedes.

Maar het is helaas waar dat veel mensen dit niet doen.

Offtopic: mensen die niet stoppen achter hun obstakel (geparkeerde auto bv) en dan verwachten dat jij op de stoep gaat rijden zodat zij nog snel snel door kunnen, terwijl 10seconden wachten het voor beide veel makkelijker zou maken... Ik zoek de stoep niet op, ze mogen zo kwaad kijken als ze willen!
                      Nog zo iets... op een rotonde aankomen en je linker pinker gebruiken omdat je de derde afrit nodig hebt bv. Meer te begrijpen, je rechterpinker aanzetten om de rotonde op te rijden... tjah veel keuze heb je niet en dat is verwarrend want sommigen zouden kunnen denken dat je de eerste afrit zal nemen.

Ik gebruik mijn pinker op de rotonde net voor ik ga afrijden, lijkt me het enige juiste..
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Op zo'n rotonde waar 95% van de wagens de 2de afslag nemen, pink ik even met mijn linker R.A. wanneer ik de 3de afslag neem, ge weet maar nooit of de wachtende bestuurders denken dat ik daar ook maar afsla. En idd, bij oprijden niet pinken maar wel als ge eraf moet (rechtse R.A.).
                        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          Een airco is nu wel niet hetzelfde als enkele leds die branden hé, een airco heeft een compressor die aangedreven wordt door de motor, logisch dat die dan meer verbruikt ... 1L/100km meer lijkt me toch wel veel eerlijk gezegd, dat is 20% in de meeste moderne diesels, maar zou kunnen.
                          Ik wil gewoon aantonen dat wanneer je iets aanzet je het vermogen er voor moet opwekken. Het verschil van je lichten ga je door de schommeling in verbruik die er zo al is niet opmerken maar met een grote verbruiker wel. Al die apparaten die thuis in stand-by staan verbruiken ook energie die moet opgewekt worden.

Reken zelf maar uit, al de auto's die op de baan zijn x ??W voor de dagverlichting en hoeveel brandstof daar voor nodig is. (en hoeveel accijnzen/taksen hier op betaald worden).
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

Comment

Ik wil gewoon aantonen dat wanneer je iets aanzet je het vermogen er voor moet opwekken. Het verschil van je lichten ga je door de schommeling in verbruik die er zo al is niet opmerken maar met een grote verbruiker wel. Al die apparaten die thuis in stand-by staan verbruiken ook energie die moet opgewekt worden
                            Dat begrijp ik volledig, zet thuis trouwens meestal alles echt uit door de schakelaar op mijn multi-stekker af te zetten, op die manier blijven de schermen en de voeding van de externe schijven niet constant in stand by, want alles bij elkaar is dit toch een redelijke besparing per jaar hoor.

Nu heb ik special LED's moeten bestellen voor mijn lichten, als ik daar gewone LED units in zou steken krijg ik de boodschap dat mijn lampje stuk is ... omdat de LED te weining stroom afneemt, hierdoor denkt je boordcomputer dat het lampje stuk is ongelooflijk hé.

Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Reken zelf maar uit, al de auto's die op de baan zijn x ??W voor de dagverlichting en hoeveel brandstof daar voor nodig is. (en hoeveel accijnzen/taksen hier op betaald worden).
                              Het meerverbruik zal niet veel zijn, die dagrijlichten zijn bijna allemaal LED-verlichtingen en daar gaat ge op jaarbasis geen 100 liter meer mee verbruiken hoor! Als het meerverbruik al merkbaar of meetbaar is zal het al goed zijn.
                              En uw dynamo draait toch hoor ... dat die lichten nu branden of niet.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                                Ik ook, zeker met een grijze wagen zoals de mijne, zie je met mistig/druilerig weer, hem haast niet in uw achteruitkijkspiegel.
                                Verplichten zoals winterbanden Kirsten ? ( sorry kon het niet laten)
                                Ge moogt gerust zijn!

Is geen kwestie van dwarsliggen, moeilijk doen of mensen de centen uit hun zakken willen kloppen, welnee integendeel; het gaat mij vooral om het veiligheidsaspect
                                zowel voor andere weggebruikers als mezelf.
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
                                X