Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichten aan!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lichten aan!

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
    Inderdaad, meedraaiende koplampen, automatische highbeams (phares), adaptieve high beams waarbij er als er een tegenligger komt de linkerlamp bijgesteld wordt om de tegenligger niet te verblinden + xenon's. Dat zou nachtrijden voor iedereen veel aangenamer en veiliger maken. Nu is het vaak nog een optie op duurdere auto's maar ik zie dit na verloop van tijd wel mainstream worden.

PS: een 135i heeft geen mistlampen omdat die plaats ingenomen is door koelingsopeningen voor de remmen . Geweldig autotje. Vooral die N54 motor is onvoorstelbaar, alleen wel wat problemen met de benzinepomp.. (maar die verhalen komen blijkbaar voornamelijk uit de US, ik denk niet dat het zo'n probleem is op de Europese modellen). Die 135i is voor mij zelfs veel aantrekkelijker dan een M3. Meer in de spirit van de E30 M3... Ik ben benieuwd naar de M-versie van de 1 Coupé die er aan komt.
    Inderdaad, klopt van die mistlampen door het gebrek aan plaats en om voldoende koeling te geven aan de extra grote remschijven, maar ze zijn echt niet nodig.
    Die verhalen van de benzinepomp komen niet alleen van de US, ik zelf heb er al een laten vervangen. De bekende tekens bij het starten kwamen bij mij bij koude start ook soms voor. Ik heb bij mijn concessiehouder in garantie een nieuwe pomp kunnen laten plaatsen na toch een aantal argumenten te moeten voorleggen zoals deze die uitvoerig besproken worden op gekende Duitse en Amerikaanse sites voor Bimmerfreaks. Bij BMW is er momenteel wel een procedure te volgen bij dergelijk mankement vooraleer men overgaat tot het vervangen van het onderdeel. Eerst wordt de recentste software geplaatst en nadien ziet men of de problemen al dan niet zijn opgelost.
    Dit is de snelste en opwindenste coupé die ik in mijn loopbaan heb gekend. Via mijn concessiehouden heb ik al een testrit laten reserveren met de ///M1. Maar dat zal pas voor augustus zijn. De 40 exemplaren die België krijgt zijn voor dit jaar al uitverkocht (naar het schijnt, maar ik heb zo mijn twijfels). Mijn concessiehouder krijgt er pas eentje in december. Maar we zien wel, mocht mijn 135i een interessante koper tegenkomen, dan wil ik nog wel een upgrade doen. Maar toch eerst testen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Re: Lichten aan!

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Bij LED is het voordeel trouwens niet zo heel groot hoor.
      De beste LEDS verbruiken tot 3 keer minder dan een halogeen in de meeste gevallen is dat met moeite de helft zelfs maar.
      Ik denk niet dat het de bedoeling is om de koplampen te vervangen door leds, het is de bedoeling om de kleinere ledjes die nu al op heel wat nieuwe wagens zitten te gebruiken om overdag beter op te vallen. Die ledjes verbruiken veel minder dan een koplamp.

Als je de halogeen koplampen wil vervangen door leds, dan heb je inderdaad heel straffe leds nodig die ook wel wat stroom verbruiken. Er zijn leds die bijna 1000 lumen geven bij 10W, maar dat is nog altijd minder dan een halogeenlamp van 55W.
      Bovendien moet er ook rekening gehouden worden met de koeling van die leds, als je in de file staat kan het behoorlijk warm worden onder de motorkap, en daar kan zo'n hoog vermogen-led niet zo goed tegen.
      Om een halogeenlamp van 55W te vervangen door led heb je inderdaad zo'n 20w aan leds nodig.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Working...
      X