Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichten aan!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lichten aan!

Vanaf 7 februari 2011 moeten alle nieuwe personenwagens (categorie M1) en kleine
    bestelwagens (categorie N1) dagrijverlichting hebben. Over anderhalf jaar geldt deze
    aparte verlichting aan de voorkant voor alle nieuwe voertuigen.

De maatregel moet voertuigen overdag zichtbaarder maken en het aantal verkeersdoden verminderen.

België schikt zich hiermee naar een Europese verplichting.

NIEUWE voertuigen he.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Lichten aan!

Het zou bijna tijd worden dat dit verplicht is.

Zelf rij ik al jaren met mijn lichten aan tijdens de dag. Is toch een stuk veiliger volgens mij
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Ik heb zo mijn twijfels of het wel zoden aan de dijk zal brengen.
      In het begin mss wel een beetje omdat het onwennig is, maar na verloop van tijd heb ik zo mijn twijfels.
      Naargja, de experts zullen het wel beter weten e. Denk dat ze wel uitgebreid onderzoek erna zullen gedaan hebben.

Een dik minpunt er aan vind ik wel dat we dan in mass al die wattages gaan verbruiken die toch weer opgehoest moeten worden aan het milieu.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        In het begin mss wel een beetje omdat het onwennig is, maar na verloop van tijd heb ik zo mijn twijfels.
        Naargja, de experts zullen het wel beter weten e. Denk dat ze wel uitgebreid onderzoek erna zullen gedaan hebben.

Een dik minpunt er aan vind ik wel dat we dan in mass al die wattages gaan verbruiken die toch weer opgehoest moeten worden aan het milieu.
        Met iets minder zware voet is dat zo opgelost
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht

Ik zelf geloof er helemaal niet in....
          Onze voornaamste wegen zijn goed verlicht, zelfs secundaire wegen.
          Je vindt dat nergens in Europa.
          En het rijgedrag verandert niets met de lichten aan.

Crevits zou wel die lichten gaan uitdoen
          En wij moeten ze aan doen.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Theo
            Wat heeft dat nu met de verlichting van de wegen te maken
            De autolichten moeten gedurende de dag aan hé, 's nacht rijd je toch al met lichten aan (hoop ik)

Overdag valt een wagen met lichten aan toch ook veel beter op. Kijk maar naar de moto's. Met of zonder lichten is een groot verschil.

grt
            J.
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
              Theo
              Wat heeft dat nu met de verlichting van de wegen te maken
              De autolichten moeten gedurende de dag aan hé, 's nacht rijd je toch al met lichten aan (hoop ik)

Overdag valt een wagen met lichten aan toch ook veel beter op. Kijk maar naar de moto's. Met of zonder lichten is een groot verschil.

grt
              J.
              Ja, ik heb dat slecht uitgelegd
              Punt is dat het rijgedrag niet zal veranderen.
              Je moet eens kijken wat de oorzaken zijn van de meeste ongelukken.
              En vergeet vooral de weekends niet.
              Op de snelwegen zie je bijna overal vrachtwagens die oorzaak zijn of betrokken zijn.
              Bij slecht weer past geen kat zijn snelheid aan.
              En dan zijn er die gasten met die verdorie ambetante blauw halogeen lampen....
              Je weet wel wat ik bedoel. Als ik tegenkom zie ik geen steek meer.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Ik ben wel voor die dagverlichting, de bedoeling ervan is dat ze je beter aan zien komen en niet dat je daar zelf goed mee ziet ze moeten trouwens uitgaan als je uw verlichting aandoet.
                De meeste dagrijlichtjes zijn in leduitvoering en dat verstookt zo goed als niks, als je zoals in Zweden met uw normale lichten moet rijden das wat anders.
                Maar typis is dan weer dat je nog geen daglichten mag plaatsen op bestaande auto's, Hella heeft zo bv goedgekeurde dagrijlichten in zijn gamma maar je mag ze niet plaatsen en niet gebruiken, we zijn in België zeker.
                Dagrijlichten zijn nu alleen toegelaten als je een auto koopt waar ze origineel opstaan, ze zullen nog niet afgesproken hebben zeker hoeveel euro ervan in de staatskas moet belanden.
                Sommige motor rijders vinden het geen goed idee waaronder mijn dochter en haar vriend maar volgens mij is er geen probleem omdat een motor verlichting toch nog iets anders toont dan twee daglichtjes die tamelijk laag gemonteerd zijn.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Re: Lichten uit

Ik heb een ander probleem. Met mijn Volvo krijg ik de lichten niet UIT. Misschien iets voor een wetsontwerp voor de volgende regering (maar tegen die tijd rijd ik een Porsche)

Nerdi
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Of gewoon zoals in de tijd van Napoleon. Overdag een rode vlag op je auto zetten, en snachts een rode lantaarn HAHAHA

Comment

als ze maar niet die stomme blauwachtig lichten gebruiken.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Pff, de meeste "sjonnies" rijden toch al zo.

Dimlichten aan en mistlichten op........want dat is stoer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Purple Bekijk bericht
                          Pff, de meeste "sjonnies" rijden toch al zo.

Dimlichten aan en mistlichten op........want dat is stoer
                          Ik dacht dat mistlichten opzetten, indien niet nodig, strafbaar is.
                          Kan de verlichting van mijn wagen ook niet uitzetten en er zijn er dan nog vier, maar dit stoort helemaal niet. In de US noemen ze die soms "angel eyes", wat mooi hé..
                          Audi en nu nog andere merken hebben al een tijdje van die streepjes-diodes. En anderen zijn die trend dan wel gevolgd.
                          Vind dit wel een vorm van gezien worden, oei oei ..., ik moet opletten wat ik hier zeg..., vanuit veiligheidsstandpunt bekeken dan wel.
                          Last edited by enero; 26 januari 2011, 09:53.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Vind die beslissing jammer. Zo worden de motorrijders, die altijd verplicht met licht moeten rijden, weer minder zichtbaar. (Dus een oude beslissing voor het verhogen van de veiligheid wordt daarmee dus teniet gedaan).

Overdag kun je toch makkelijk genoeg een auto spotten?

Ze zouden er beter meer op toezien op het correct gebruik van de lichten, 's nachts en bij slecht weer. Want nu zie je veel sjonnies zoals Mr. Purple ze zo mooie noemt en dat werkt behoorlijk irritant bij zware regen.
                            Hoeveel autos rijden er niet met defecte lichten of slecht afgestelde. Ik denk dat zowat 25% van de wagens die ik tegenkom daarbij horen. Dat ze dit maar aanpakken ipv dagverlichting te verplichten.
                            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                              ...........
                              Hoeveel autos rijden er niet met defecte lichten of slecht afgestelde.
                              en hoeveel juist wel!
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X