Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijnenberg = OMG

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Konijnenberg = OMG

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Dat fotokeun is inderdaad heel strikt in die betalingen. Je krijgt je materiaal enkel maar mee als het geld op hun rekening staat.
    Klopt. Bij mijn eerste bestelling bij hun betaalde ik online met mister cash. Toen ik na twee dagen vroeg waarom mijn spullen nog niet verzonden waren kreeg ik te horen dat ze dat pas doen als het geld fysiek op hun rekening staat.

Ik ben in ieder geval blij dat als ik in de Delhaize met hetzelfde kaartje betaal ik mijn eten meteen mag meenemen en niet moet wachten tot het geld fysiek op hun rekening staat
    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Hun VISA procedure is niet in orde met de VISA richtlijnen.
      Ze mogen geen kosten in rekening brengen.

Ik heb er nog niets gekocht dat de moeite is, maar is er hier niemand die al betaald heeft met VISA?
      Dien eens klacht in bij VISA onwille van die 2%!
      Als je een bewijs hebt (rekeningetje), dan betaalt VISA normaal terug en halen ze hun centen bij de Keun.

Ik heb het elders ooit gedaan, en geld teruggekregen (en dat ging dan om 300 €..)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        SCHITTEREND ... ik had met plezier achter je staan wachten om haar gezicht te zien

Toen ik zelf nog bij Konijn kocht heb ik daar eens eentje een 1ds III, een 24-70 2.8 en een 70-200 2.8 IS van Canon cash zien betalen ... op dat moment vroeg ik me toch af of dit allemaal 'wit' geld was hoor

Mark
        Ik betaal ook altijd cash...
        Dit gebeurde nog in het Bfr tijdperk...

Ben ooit door VISA meer dan 30000 € armer geworden door voor mij een onbegrijpelijke redenen , maar ik heb het wel allemaal moeten ophoesten, met superintresten...
        Oorspronkelijk ging het over een kleine 4000 € die ik zogezegd zou betaald hebben in Nederland... 1 maal een bedragje afgehaald in een wisselkantoor in Eindhoven... Tot hiertoe alles ok... Nadien een kleine 2000 € , van mijn rekening , maar niet door mij !!!
        Ik boos naar de bank en heb daar in een vlaamse collere mijn VISA kaart ingeleverd...
        Een paar dagen later , juist , nog eens datzelfde bedrag , op een datum NA DAT IK MIJN KAART HAD AFGEGEVEN !!!!!
        Niks tegen te beginnen... De bankrekening was de mijne...
        En dan rekeningen van gerecht en advokaten, deurwaarders en noem maar op ...

Een hoop gedoe en ik die weigerde dat te betalen heb dat naderhand zwaar uitgezweet...
        Plus op de rode tabellekes bij de banken...
        Geen bankkaarten meer te krijgen voor mij....
        Dit alles na nu 28 jaar !!!!!

Dus , alles alleen maar cash....
        het went wel, maar ga maar eens op reis... De miserie begint al bij het inchecken in een hotel...
        Dan moet je eens een auto gaan huren....
        Of zoals in dit topic van start is gegaan, een bankcheque, nog zoiets wat men moeilijk aanvaard, terwijl je die alleen maar krijgt als er geld genoeg op je rekening staat...

Banken ???? Credietkaarten ???? Heb er mijn buik vol van!!!
        Een voordeel.... heb een kluis gehuurd in het bankkantoor en daar bewaar ik wat cash voor noodgevallekes en geen enkele instantie die mijn financieel gedrag kan volgen...
        hahahahaahaa....
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

Comment

Winkels zijn ook niet altijd klantvriendelijk hoor ik kocht verleden week voor €1750 goederen bij VDB en werd geholpen door een echte snelle hoor.
          Toen mijn vrouw iets vroeg over het te betalen bedrag (zat ook nog een tegoedbon bij) mijn vrouw zei jij bent zo rap, zei die kerel tegen ons, heb je al eens gezien hoe druk het is terwijl er maar twee man aan de twee cassa's stonden.
          De koop was al gebeurt anders had hij van mij zijn spullen mogen houden, dat zeg je niet tegen een klant die elk jaar voor €2000 daar koopt.
          Het is daar al het derde voorval op korte tijd en ik koop voortaan mijn spullen wel op een ander.
          Verleden jaar kocht ik bij Staf Vrelust te schilde een plasma TV ik heb niet eens een bestelbon moeten tekenen, ik kon na het weekend laten weten of ik een 46 of een 50 inch zou nemen (twijfelde tussen die twee).
          Geen voorschot gevraagd en ook niet betaald natuurlijk, keurig snel geleverd met een storting erbij en een week tijd om die te betalen.
          Dat noem ik service.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Hun VISA procedure is niet in orde met de VISA richtlijnen.
            Ze mogen geen kosten in rekening brengen.

Ik heb er nog niets gekocht dat de moeite is, maar is er hier niemand die al betaald heeft met VISA?
            Dien eens klacht in bij VISA onwille van die 2%!
            Als je een bewijs hebt (rekeningetje), dan betaalt VISA normaal terug en halen ze hun centen bij de Keun.

Ik heb het elders ooit gedaan, en geld teruggekregen (en dat ging dan om 300 €..)
            Wat ze doen met hun 2% mag inderdaad niet, in België, maar volgens mij hebben zij een contract met Visa nederland ofzo waar het (waarschijnlijk) wel mag (net zoals ze daar Belgische bankcontact en een Nederlandse Pin terminal hebben).

En of het mag of niet, het is gewoon compleet klantonvriendelijk en ze zitten met VEEL meer cash geld in huis. Er betalen hierdoor zéér veel mensen cash bij Konijn.

Studio 73/Fotorubens deed dit vroeger trouwens ook, ik was zéér blij toen ik een week of 3 geleden mijn 35 1.4 daar kon kopen met mijn Visa zonder dat er iets extra aangerekend werd. Zij doen dit dus niet meer. Zoals het hoort.
            mijn website

Comment

Het feit dat je hier post wijst er op dat je internet hebt, dus je kon vooraf op de site van Konijnenberg gecontroleerd hebben welke betaalmethoden geaccepteerd worden. Ik veronderstel dat je met diezelfde telefoon waarmee je naar je mama gebeld hebt, ook naar Konijnenberg kon bellen? Had je vrij snel geweten wat je moest meenemen om te betalen...
              Zeker als het om zo'n grote bedragen gaat is het gewoon bijna normaal dat je naar de gewenste betaalmethodes vraagt.

En om dan op zo'n manier een werkneemster te irriteren, omdat zij orders van haar baas uitvoert duidt op weinig respect voor de medemens.

Al eens nagedacht over hoe je door diezelfde mevrouw zal worden ontvangen/geholpen wanneer je met een probleempje aan de balie van Konijnenberg staat? Ben benieuwd wie dan het meest zal lachen...
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                op dat moment vroeg ik me toch af of dit allemaal 'wit' geld was hoor

Mark
                Mij kan het geen ene f*ck schelen of iemand met wit of zwart geld betaald. Ik stel mij daar ook geen vragen over.
                Ik verkeer jammer genoeg niet in de mogelijkheid om zwart geld te verdienen, maar ik zou het gvd graag doen.
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht
                  Ging het over het feit dat ik niet mocht betalen met mijn bankcheque? NEE! Het feit dat die mevrouw mij een fraudeur noemde was voor mij de druppel! Was gewoon een koekje van eigen deeg.
                  Je spreekt jezelf tegen. Die mevrouw heeft jou gèèn fraudeur genoemd. Die mevrouw heeft gezegd, en ik quote uit jouw eerste post: "[I]Ja meneer, ik mag hem niet aannemen hoor, volgens mijn baas is daar gemakkelijk mee te frauderen../I]"

Dus hou je idiote uitleg maar voor je. Ik weet niet of je het bent, maar je komt uitermate verwaand en verwend over

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                    Je spreekt jezelf tegen. Die mevrouw heeft jou gèèn fraudeur genoemd. Die mevrouw heeft gezegd, en ik quote uit jouw eerste post: "[I]Ja meneer, ik mag hem niet aannemen hoor, volgens mijn baas is daar gemakkelijk mee te frauderen../I]"

Dus hou je idiote uitleg maar voor je. Ik weet niet of je het bent, maar je komt uitermate verwaand en verwend over
                    Ken je het verhaal van de pot en de ketel ?
                    Ik vind de manier van werken van Konijn wat betreft betalingen NIET normaal. Ik zal het nooit aanvaarden om kosten te betalen om te 'mogen' betalen met VISA.

Comment

Het feit dat je hier post wijst er op dat je internet hebt,

Al eens nagedacht over hoe je door diezelfde mevrouw zal worden ontvangen/geholpen wanneer je met een probleempje aan de balie van Konijnenberg staat? Ben benieuwd wie dan het meest zal lachen...
                      je loopt achter!

Het nog maar aanhalen doet insinueren dat ik dit eventueel ook wel zou doen...
                      5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                        Ben ooit door VISA meer dan 30000 € armer geworden door voor mij een onbegrijpelijke redenen , maar ik heb het wel allemaal moeten ophoesten, met superintresten...
                        .../...
                        Nadien een kleine 2000 € , van mijn rekening , maar niet door mij !!!
                        Ik boos naar de bank en heb daar in een vlaamse collere mijn VISA kaart ingeleverd...
                        Een paar dagen later , juist , nog eens datzelfde bedrag , op een datum NA DAT IK MIJN KAART HAD AFGEGEVEN !!!!!
                        Toch straf verhaal hoor maar ook ergens een eigen foutje.
                        Als er misbruik van een kaart vastgesteld wordt, dan laat ge die normaal direct blokkeren ... nadien kunnen ze u al zeker geen knijt meer doen moest er nog iets afgehaald worden.
                        Langs de andere kant moet ge met Visa toch altijd tekenen? (In die tijd toch) ... dan kunt ge toch verzet aantekenen tegen de betalingen en de handtekening laten nazien?
                        Als deze niet van u zijn en je hebt je kaart nog in handen, dan is dat toch hun probleem?
                        En om van 4000€ naar 30000€ te gaan ... dan moet het toch al lang aangesleept hebben om er zoveel kosten bij te hebben. Ik kan alleen maar hopen dat ge u hier vergist hebt tussen € en BEF want op uw 18 jaar zoveel geld kwijtspelen.
                        Enfin, voor zover ik weet is dit de regel bij Visa.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht
                          Het nog maar aanhalen doet insinueren dat ik dit eventueel ook wel zou doen...
                          Nee, ze geeft gewoon verklaring waarom ze de betalingswijze niet mag aanvaarden, van élke klant. Toch geen klein verschil.

Ga jij ook roepen en een scene maken aan de kassa van de Carrefour omdat je jezelf geviseerd voelt als valsmunter, als je de boodschap "Wij aanvaarden geen briefjes van 500 euro." ziet hangen?

Comment

De klant is inderdaad koning. Maar ook voor de koning zijn er regels waar ie zich moet aan houden.
                            Nu blijkt uit dit, en andere topics dat de klant zich geen koning meer voelt, maar zich gewoon God himself waant. Terwijl we eigenlijk gewoon Klein Pierke zijn (tenzij de mama een mooie functie in Brussel heeft natuurlijk...)

PS: als men in Carrefour mijn briefje van 50 of 100€ onder de black light houdt, moet ik de volgende keer dan maar betalen in stukjes van 5, 10 en 20 cent omdat men insinueert dat ik hen wil oplichten met valse briefjes?
                            Last edited by Voltigeur; 17 januari 2011, 22:02. Reden: € vervangen door €

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Toch straf verhaal hoor maar ook ergens een eigen foutje.
                              Als er misbruik van een kaart vastgesteld wordt, dan laat ge die normaal direct blokkeren ... nadien kunnen ze u al zeker geen knijt meer doen moest er nog iets afgehaald worden.
                              Langs de andere kant moet ge met Visa toch altijd tekenen? (In die tijd toch) ... dan kunt ge toch verzet aantekenen tegen de betalingen en de handtekening laten nazien?
                              Als deze niet van u zijn en je hebt je kaart nog in handen, dan is dat toch hun probleem?
                              En om van 4000€ naar 30000€ te gaan ... dan moet het toch al lang aangesleept hebben om er zoveel kosten bij te hebben. Ik kan alleen maar hopen dat ge u hier vergist hebt tussen € en BEF want op uw 18 jaar zoveel geld kwijtspelen.
                              Enfin, voor zover ik weet is dit de regel bij Visa.
                              Nee, heb me niet vergist tussen euro en bf.. 4k was toen nogal eigenweis en idd heeft dat allemaal lang aangesleept... met alle gevolgen vandien... 'k had de kaart snel ingeleverd, maar de misbruikers waren me net een dagje voor geweest, vandaar de tweede keer prijs..
                              en ja , 't lijkt een straf verhaal , maar niets is verzonnen ... als het er op aan komt trek je aan het kortste eind..intussen is de wetgeving ook enigzins aangepast in't voordeel van de gebruikers hoor, maar ik, ik blijf kaartloos !!! heb geen zin om weer via de rechtbank te gaan om me van de rode lijst te laten schrappen , want dat zijn ook geldduivels hoor ...
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Ken je het verhaal van de pot en de ketel ?
                                Ik vind de manier van werken van Konijn wat betreft betalingen NIET normaal. Ik zal het nooit aanvaarden om kosten te betalen om te 'mogen' betalen met VISA.
                                Ik ken het verhaaltje, en ik ben er zeker van dat jij me nu zal vertellen hoe je het verhaaltje reflecteert op mij... Althans, dat zou aardig zijn, want zonder uitleg weet ik niet op wat je doelt.

En verder...
                                Niemand is verplicht om te winkelen in een winkel waarvan men de betaalmethoden niet normaal vindt. En mocht ik mij benadeeld voelen wanneer ik wil afrekenen, dan zou ik het hele handeltje gewoon laten staan en op 'n ander gaan. Heel simpel eigenlijk. Je kan altijd van de koop afzien, ook dàt is wettelijk bepaald. En staat zelfs in de bepalingen van Konijnenberg (is zelfs kosteloos en gratis, dus je hoeft niet naar de bank kleingeld halen om de annulering te betalen )
                                Maar ja, ontevreden zijn is 1 ding, het nieuwe speelgoedje direct en onmiddellijk willen is iets anders natuurlijk. Het is maar waar je je prioriteiten legt, hé.
                                Iets meenemen waartoe je niet verplicht was het te kopen, daar is niks op tegen. Achteraf de verkopers in hun eigen winkel belachelijk maken, en op een forum nog eens door het slijk gaan halen... dat vind ik eigenlijk vrij laag bij de gronds.
                                En op hetzelfde forum mensen die niet akkoord zijn met de werkwijze of jouw redenering niet volgen, belachelijk proberen maken, of zelfs termen als bekrompenheid of zo naar het hoofd slingert, dat getuigt van heel weinig respect voor de medemens... Eigenlijk best zielig als ik zoiets lees.

mvg,
                                Bart

Comment

Working...
                                X