Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijnenberg = OMG

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Konijnenberg = OMG

Mij valt het vooral op hoe veel mensen er hier weer antwoorden die een "ondraaglijke last" lijken te hebben van de acties en meningen van anderen. Waarschijnlijk zullen de meeste op de dezelfde manier reageren als de topicstarter als ze zich verongelijkt voelen(!).
    IMHO wilde TS even zijn ongenoegen kwijt na lang uitkijken naar nieuw materiaal en dan op de beste en veiligste manier willen betalen, waarna het niet loopt zoals ingebeeld.

Lees het en denk er het uwe van, maar begin niet met welles/nietes discussies en al zeker niet op de man te spelen.

Wie er in de fout gaat laat ik buiten beschouwing, ik kan alleen maar zeggen dat de betaalmethode niet echt klantvriendelijk is (kosten op VISA) en ze drijven handel in Belgie dus moeten ze zich aan de belgische regels houden. Anderzijds is het een colruyt/Aldi.... verhaal, die lage(re) prijzen moeten ergens gehaald worden....

Comment

Of die extra kosten voor het gebruik van de credit card al dan niet gerechtvaardigd of klantvriendelijk zijn, dat laat ik in 't midden. Feit is gewoon dat ALLES gewoon op de belgische website staat uigelegd. De betaalmogelijkheden èn eventuele extra kosten staan er bij vermeld. Dus je kan makkelijk vooraf weten hoè je kan betalen en hoeveel het je zal kosten.
      Ik vind het vooral niet kunnen dat PERSONEEL, dat enkel orders uitvoert, wordt gepest en uitgedaagd.
      En als je ziet wat je tegenwoordig bij de banken moet betalen voor het gebruik van een bankkaart, credit card, e.d. meer (ook bij de bank waar de mama adjunct-directeur is), dan vind ik niet dat we moeten klagen om wat een winkel aanrekent. Die zetten het heel duidelijk op hun site. En dat is bij banken lang niet het geval.
      Het gebruik van die oh zo super bankcheque is dacht ik ook niet helemaal gratis?
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

toch wel, volledig gratis bij Fortis, kan je op hun website vinden, misschien je even informeren voor je dit zegt ... en hou er mss nu met op om het uw levenswerk te maken in dit topic te blijven reageren... you made your point...
        5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Comment

Wat is er mis mee dat een consument klaagt dat hij niet kan betalen met een legaal en wettelijk betaalmiddel. Ook al staat er in de voorwaarde van de neringdoende dat een bepaalt betaalmiddel niet geaccepteerd wordt of dat er een opslag wordt geheven, dan nog heeft een consument het volste recht zich uit te spreken tegen eenzijdige voorwaarden. Kritische consumenten kan men beter koesteren.
          Maar het meest onbeschaafd vindt ik hoe hier op de persoon gespeeld wordt en Exeter belachelijk wordt gemaakt, alsof hij een verwent mama's kindje is.
          '(ook bij de bank waar de mama adjunct-directeur is)' Hij heeft het over zijn moeder en niet over zijn 'mama'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Wat is er mis mee dat een consument klaagt dat hij niet kan betalen met een legaal en wettelijk betaalmiddel. Ook al staat er in de voorwaarde van de neringdoende dat een bepaalt betaalmiddel niet geaccepteerd wordt of dat er een opslag wordt geheven, dan nog heeft een consument het volste recht zich uit te spreken tegen eenzijdige voorwaarden. Kritische consumenten kan men beter koesteren.
            Maar het meest onbeschaafd vindt ik hoe hier op de persoon gespeeld wordt en Exeter belachelijk wordt gemaakt, alsof hij een verwent mama's kindje is.
            '(ook bij de bank waar de mama adjunct-directeur is)' Hij heeft het over zijn moeder en niet over zijn 'mama'.
            Een consument mag en moet kritisch zijn. Hij mag ook klagen. Maar niet klagen over iets wat duidelijk is voor je een aankoop doet. Ik ken legio winkels waar ik benden de 25€ niet met bancontact mag betalen. Tja, als ik enkel dat bij me heb, dan ga ik er niet binnen, en anders maak ik wel dat ik geld op zak heb.
            Als het om "verborgen voorwaarden" gaat die nergens vermeld staan, dan heb je inderdaad recht op klagen. Maar in dit geval staat ALLES op de website. Dus zo moeilijk was het allemaal niet.
            Euh... op de persoon gespeeld? Ik ben niet pocherig beginnen doen met grote woorden als adjunct-directeur.
            Het meest frappante is nog dat TS het enerzijds niet normaal vindt èèn van de aanvaardde betaalmethoden te moeten gebruiken die voor iedereen gelden, maar het anderzijds wel heel normaal blijkt te vinden dat ie door de functie van zijn moeder (is dit beter??) een voorkeursbehandeling krijgt in een voor hem onbekend bankkantoor...
            Is het dan zo abusievelijk om dit als verwend te interpreteren?
            En als je 't wil hebben over op de persoon spelen, lees er nog maar eens sommige reacties op na van mensen die TS wèl gelijk geven. Die zijn soms ook vrij persoonlijk.
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Ik ben niet pocherig beginnen doen met grote woorden als adjunct-directeur.
              Het meest frappante is nog dat TS het enerzijds niet normaal vindt èèn van de aanvaardde betaalmethoden te moeten gebruiken die voor iedereen gelden, maar het anderzijds wel heel normaal blijkt te vinden dat ie door de functie van zijn moeder (is dit beter??) een voorkeursbehandeling krijgt in een voor hem onbekend bankkantoor...
              Is het dan zo abusievelijk om dit als verwend te interpreteren?
              Als u moeder of vader in de colruyt zou werken, of bij de Post, of bij de NMBS, of weet ik waar... dan hebt u ook voordelen op die plaats die ik niet heb. Zo heeft iedereen wel iets waar hij of zij een voordeel bij heeft. Bij een bank is het meestal zo dat elke zoon/dochter waar zijn/haar moeder werkt, gelijkgesteld personeelslid is en daarvoor doen ze mss al iets extra dat net buiten de lijnen valt.
              Het was TOTAAL niet de bedoeling om pocherig over te komen... jezus christus... wou gewoon mijn "ongenoegen" uiten over de pay-policy bij konijn.

In mijn andere post heb ik nooit konijn als winkel afgebroken, ik vertelde zelfs dat ik ALTIJD al goed was geweest met hun gear.
              5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Comment

Iedereen heeft in zijn netwerk van familie,vrienden en bekende wel mensen met een positie waaruit deze voordeel haalt, daar is niets mis mee (de bekende kruiwagen).
                Zij die dat een ander verwijten hebben boter op hun hoofd.
                Overigens vind ik als klant Konijnenberg een klantvriendelijk bedrijf met deskundig personeel.

Maar het is onzin dat je als klant kritiekloos moet zijn over eenzijdige voorwaarden, met het dooddoendertje dan ga je maar ergens anders.
                Ook voor een bedrijf is het goed te weten wat een klant van hun handelen vindt en de manier van betalen hoort ook bij de handel: zij doen dat zelf ook bij hun leveranciers.

Comment

Tja, het materiaal dat ze verkopen zal wel dezelfde kwaliteit hebben als in andere winkels veronderstel ik. Canon zal wel geen speciale series maken voor Konijnenberg-achtige winkels.
                  Het gaat er mij vooral om in dit topic dat jij geen genoegen neemt met de betaalmethoden die de winkel accepteert, dat je die betaalmethoden heel makkelijk kan vinden, maar toch besluit om daar te kopen en achteraf het personeel min of meer belachelijk maakt en staat te jennen. Terwijl die enkel hun werk doen en doen wat door de bedrijfsleiding wordt opgelegd.
                  Dàt vind ik niet kunnen. Iemand zal maar 's jouw moeder gaan staan jennen, treiteren en belachelijk staan maken omdat ze haar werk doet volgens de BNP Fortis Pariba richtlijnen... Zou het dan nog zo grappig zijn?
                  Of Konijnenberg het recht heeft om bepaalde betaalmiddelen te weigeren of er een kost voor aan te rekenen, dat laat ik in het midden. Maar je kon heel makkelijk achterhalen hoe je wèl kan betalen zonder rompslomp.

En neen, ik heb niks tegen iemand persoonlijk. Ook niet tegen jou, TS. Ik vind alleen in deze situatie jouw manier van handelen niet correct en gerechtvaardigd. Wat dus niet wil zeggen dat ik het op andere punten niet met jou eens zou kunnen zijn.

mvg,
                  Bart

Comment

@ binnenuit:
                    Ik kan jouw redenering volgen, maar door dit topic en de manier van handelen van TS, zal niks veranderen.
                    Een topic waarin (potentiële) klanten wordt gevraagd om schriftelijk het bedrijf te laten weten wat er zou moeten veranderen lijkt me veel effectiever te zijn. Niet?

Comment

• Re: Konijnenberg = OMG

[MOD]Ik denk dat het nu lang genoeg geduurd heeft hier, topic wordt gesloten ![/MOD]
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                      X