Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijnenberg = OMG

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Konijnenberg = OMG

Vandaag zoals voorzien naar Konijnenberg voor mijn gear op te pikken... na een 10 tal minuten aan te schuiven is het aan mij en ik vertel dat het om een bestelling gaat. Die vrouw gaat erom en komt terug met mijn gerief. Stap 1 succes, alles is erbij. Stap 2, ik controleer het materiaal en alles ziet er goed uit. Stap 3, betalen... Ik haal mijn bankcheque naar boven... Bankcheque is voor de ontvanger steeds de veiligste manier van betalen aangezien het geld reeds op de rekening staat van de bank en gewoon de cheque moet binnenbrengen.

*"Sorry meneer, wij nemen geen bankcheques aan! Wij mogen dat niet van onze hoofdzetel..."
    -WTF ik laat hem daarnet aanmaken met het idee dat dit voor jullie veiliger is dan cash geld + ik rijd ook niet graag rond met 5000€
    *"Sorry echt waar, ik zal nog eens gaan horen!"
    -Best!
    *(komt terug) Ja meneer, ik mag hem niet aannemen hoor, volgens mijn baas is daar gemakkelijk mee te frauderen... Ik geloof wel dat u eerlijk bent maar je zal nog eens moeten terugkomen. Wij hebben het liefst cash geld of via VISA/Mastercard.
    -"EUH?" Ik moet 140 km rijden en dan ben ik nog ne fraudeur... MAN MAN MAN... Ja, ik zal dan maar naar de bank gaan zeker om te vragen dat ze die cheque willen ruilen tegen cash geld.
    ...

(ik naar Fortis, 5km verder, mijn verhaal gedaan dat ze geen bankcheques aannemen bij Konijnenberg... Die snapten er al niets van! Die kunnen die cheque niet uitbetalen omdat het meer is dan 3000€, en dat moet je op voorhand bestellen. Ik rijd niet speciaal naar Turnhout voor dan terug te rijden!!! Ik laat het hier niet bij... Ik bel naar mijn moeder, adjunct-directeur bij een ander Fortiskantoor in het Brusselse. 10 minuten later komt die bediende van het kantoor naar mij. Het is in orde meneer, we hebben toestemming van Brussel. Maar enkel omdat u moeder bij Fortis werkt e! (lacht) We betalen uw cheque uit. E?? :smile: Welke biljetten vraagt die mevrouw... En toen ging ik spontaan aan het lachen...)

30 minuten later was ik bij konijn, ik heb cash betaald... 5000€ met briefjes van 5, 10 en 20!
    Die madam haar gezicht was
    Mijn gezicht was

Het lijkt dat konijn mensen wil pushen om met VISA te betalen zodat ze 2% extra opstrijken! Want wie loopt er nu verdorie graag met zoveel cash rond. Bankcontact is ook al niet te doen want dan moet je het bedrag laten verhogen...

ps. het was niet druk in de winkel, dus ik heb niemand opgehouden... Eens kijken hoe rap ze bankcheques gaan invoegen... dit wilt ze niet nog eens meemaken...

Eind goed al goed... dit staat nu bij mij thuis te blinken Hopelijk stopt het rap met regenen... Jammer dat het weeral niet eenvoudig was...

update: foto gewist omdat hij niet scherp was!
    Last edited by exeter; 13 januari 2011, 00:06.
    5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Re: Konijnenberg = OMG

nice om te betalen me dergelijke briefjes!!!!
    zou het ook niet kunnen laten
    nikon stuff

Comment

€5000 materiaal

Wel goed opgelost, nog een geluk dat er geen 20 man achter u stond aan te schuiven...

Comment

hehe, al die kleine briefjes. Maar moeten zij weten he. Bankcheques gebruiken wij ook als het om echt grote bedragen gaat. Die kan men ten minste ook zelf kwijt geraken zonder geld te verliezen.

Ik begrijp wel niet waarom je de tas van fotokonijnenberg dan bij op de foto zet

het is niet het eerste negatief dat ik van hen hoor en het zal ook niet het laatste zijn.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Qua hardware ben ik daar nog nooit in het zak gezet... het zijn steeds van die bijwerkingen die eigenlijk niets met fotografie te maken hebben
          5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Comment

Domme vraag, waarschijnlijk, maar mogen zij een bankcheque weigeren? Dit is uiteindelijk toch een wettelijk erkend betaalmiddel.

En dat materiaal??? man, wat ben ik jaloers.

Succes
            Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht
              Het lijkt dat konijn mensen wil pushen om met VISA te betalen zodat ze 2% extra opstrijken! Want wie loopt er nu verdorie graag met zoveel cash rond. Bankcontact is ook al niet te doen want dan moet je het bedrag laten verhogen...

Daarvoor kan het niet zijn, want zij moeten zelfs 2% afstaan aan visa!, wat voor €5000, toch een € 100 is.
              De enige reden kan zijn dat cheques nu een 10tal dagen later op rekening komen, daardoor aanvaarden wij geen cheques in onze zaak (restaurant). Ik heb echter geen ervaring met bankcgeques..
              Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

Comment

30 minuten later was ik bij konijn, ik heb cash betaald... 5000€ met briefjes van 5, 10 en 20!
                SCHITTEREND ... ik had met plezier achter je staan wachten om haar gezicht te zien

Toen ik zelf nog bij Konijn kocht heb ik daar eens eentje een 1ds III, een 24-70 2.8 en een 70-200 2.8 IS van Canon cash zien betalen ... op dat moment vroeg ik me toch af of dit allemaal 'wit' geld was hoor

Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Dit had je op voorhand kunnen weten: http://www.fotokonijnenberg.be/page/534/betalen.html

--
                  Denis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chef roger Bekijk bericht
                    Daarvoor kan het niet zijn, want zij moeten zelfs 2% afstaan aan visa!, wat voor €5000, toch een € 100 is.
                    De enige reden kan zijn dat cheques nu een 10tal dagen later op rekening komen, daardoor aanvaarden wij geen cheques in onze zaak (restaurant). Ik heb echter geen ervaring met bankcgeques..
                    Klopt ook al niet, bankcheques worden onmiddelijk gecrediteerd omdat hierbij geen risico bestaat. In uw restaurant zal je ze niet gauw zien, worden enkel voor grote bedragen gebruikt. Dacht ook dat er kosten worden aangerekend voor de aanmaak van zulke cheques.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Denis Bekijk bericht
                      Dit had je op voorhand kunnen weten: http://www.fotokonijnenberg.be/page/534/betalen.html

--
                      Denis

staat ook niet bij dat het NIET kan he ik ging ervan uit dat het wel ging... een auto koop je in 90% van de gevallen ook met bankcheque... Is ook zoiets duur^^

Comment

staat ook niet bij dat het NIET kan he ik ging ervan uit dat het wel ging... een auto koop je in 90% van de gevallen ook met bankcheque... Is ook zoiets duur^^
                        Bankcheques gebruik ik al een tijdje niet meer. Duurdere zaken (die dus boven de limiet van de bankkaart uitkomen) betaal ik per overschrijving... Een auto zit daar dus ook bij.
                        Dat fotokeun is inderdaad heel strikt in die betalingen. Je krijgt je materiaal enkel maar mee als het geld op hun rekening staat. Met die overschrijving was het niet voldoende met het bewijs door te faxen dat het geld van mijn rekening was verdwenen... (en dus mag je nog een dag meer wachten).

PS : je had ook nog een briefje van 5 kunnen achterhouden, en vragen om het nog eens te hertellen, omdat je heel zeker bent dat het klopt ...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Haha wat een goeie! Moest toch even hard lachen!! Goeie zet. Vind het ook altijd belachelijk dat je bij een bankkantoor een afspraak moet maken als je veel geld nodig hebt.

Je hebt in iedergeval schitterend materiaal!
                          Plezier ermee!!
                          Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            SCHITTEREND ... ik had met plezier achter je staan wachten om haar gezicht te zien

Toen ik zelf nog bij Konijn kocht heb ik daar eens eentje een 1ds III, een 24-70 2.8 en een 70-200 2.8 IS van Canon cash zien betalen ... op dat moment vroeg ik me toch af of dit allemaal 'wit' geld was hoor

Mark
                            Die "haar" is een werkneemster he... die moet luisteren naar de baas.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              ... op dat moment vroeg ik me toch af of dit allemaal 'wit' geld was hoor
                              Mark
                              en bij voorkeur uit een 'cremeglace' doosje !
                              Cheers, Ben

Comment

Working...
                              X