Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijnenberg = OMG

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Konijnenberg = OMG

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
    Er komt maar één gedachte in mij op bij het lezen van deze thread: arm forum.
    Het (slecht) karakter van een paar gasten wel ja
    Ik ken bij Konijnenberg maar twee mensen: Nancy en Fred.
    Mensen die prefect hun werk doen: beleefd, correct en behulpzaam.

TS zou moedig geweest zijn als hij de baas had aangesproken
    Wraak nemen op de baas via het personeel doe je toch niet he.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Als die oudere man de baas is dan heb ik het hem, na mijn GRAP, vriendelijk en beleefd gezegd dat het mss interessant is om in het vervolg ook geen 2% aan te rekenen en met bankcheques te laten betalen.

Wilt niet zeggen dat ik een grap uithaal geen respect heb voor mensen!
      5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht
        Als die oudere man de baas is dan heb ik het hem, na mijn GRAP, vriendelijk en beleefd gezegd dat het mss interessant is om in het vervolg ook geen 2% aan te rekenen en met bankcheques te laten betalen.

Wilt niet zeggen dat ik een grap uithaal geen respect heb voor mensen!
        De baas (die de bedrijfspolitiek uitstippelt) zit in Nederland
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Met een visa kaart lijkt het me niet moeilijker om te frauderen dan met een bankcheque hoor ... volgens mij willen ze gewoon de administratie niet op zich nemen dat is alles ... mijn auto wordt ook altijd met een bankcheque betaald hoor, ik ga het echt niet overschrijven en dan nog enkele dagen wachten zonder iets in handen te hebben.

Mark
          Mogelijk MAAR de recuperatiemogelijkheden zijn duidelijk in t voordeel van de visakaart
          Last edited by Peterl; 13 januari 2011, 22:11.
          The future brings my best photo. Time is on my side.
          Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterl Bekijk bericht
            Mogelijk MAAR de recuperatiemogelijkheden zijn duidelijk in t voordeel van de visakaart
            Van het ogenblik dat de VISA-kaart na de pincode geaccepteerd wordt door het toestel en er "betaling ok" op staat is de winkelier altijd zeker van zijn geld, tenzij bewezen wordt dat hij mee in het gefoeffel zit.
            Als de bankcheque vals blijkt, dan heeft de winkelier niets! Het enige voordeel van een gecertificeerde bankcheque is dat als hij echt is, de winkelier zeker is dat hij gedekt is ... of de bank zou failliet moeten zijn.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
              Ik werk bij de NMBS, voor zo ver ik weet ook een openbare dienst? En wij mogen aan het loket ook bepaalde zaken weigeren. Als er iemand een ticket van 10 euro komt kopen met een €500 briefje mogen wij dit weigeren.
              Cheques ook zeker, allez toch in mijn tijd mochten we geen meer aanvaarden.
              Trouwens mochten we ook zeggen dat we maar maximaal aan twintig euro aanvaarden in stukjes van 5 eurocent.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Cheques ook zeker, allez toch in mijn tijd mochten we geen meer aanvaarden.
                Trouwens mochten we ook zeggen dat we maar maximaal aan twintig euro aanvaarden in stukjes van 5 eurocent.

Grtz, RF
                Hehe, ik heb nog nooit zoveel centjes gekregen Cheques aanvaarden we ook niet meer. Enkel cash en debet/kredietkaarten (en soms ecocheques)
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Much ado about nothing ... en als je met 500jes afkomt nemen ze die gegarandeerd niet aan
                  bij mij hangt als je binnenkomt een heel duidelijk bordje dat briefjes van 200 en 500€ alleen worden aanvaard als fooi , heb hier nog nooit problemen mee gehad hahahahaha
                  dewiene
                  Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                    Ik werk bij de NMBS, voor zo ver ik weet ook een openbare dienst? En wij mogen aan het loket ook bepaalde zaken weigeren. Als er iemand een ticket van 10 euro komt kopen met een €500 briefje mogen wij dit weigeren.
                    Ik zeg niet dat de NMBS geen openbare instelling is of dat NMBS geen richtlijnen heeft. Ik zeg gewoon dat een winkel een privé-zaak is, waar (tot op bepaalde hoogte) zelf alles mag ingevuld worden qua huisregels en voorwaarden van betaling. Openbare diensten zijn er door en voor het volk, daar kan dit onmogelijk ook het geval zijn.
                    Net zoals een discotheek mensen met sportschoenen kan/mag weigeren als ze dat willen.
                    Ik zie het een stadsbibliotheek nog niet doen. Dat was beetje mijn punt.

En briefjes van 500 euro worden in vele zaken geweigerd, privé of niet. Niet alleen het fraude-aspect, maar gewoon ook omdat de kassa dan snel leeg is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      Ik zeg niet dat de NMBS geen openbare instelling is of dat NMBS geen richtlijnen heeft.
                      Mijn reactie was ook niet verkeerd bedoeld hoor Ik was gewoon niet zeker als wij ook onder "openbare instelling" vallen
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

Comment

Goei mopke exeter (sorry hoor jongens)!

Waren het hollandse Euro's of Belgische?
                        Je had het geld ook over de toog kunnen gooien
                        En die bediende moet daar maar tegenkunnen, zij vertegenwoordigd die firma en moet dan ook maar de frustraties opvangen. Dat is ook zo voor parkeerwachters, agenten, gemeenschapswachten (die moeten ook de frustraties en grappen en grollen van 'klanten', 'burgers' in dit geval kunnen verdragen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                          En die bediende moet daar maar tegenkunnen, zij vertegenwoordigd die firma en moet dan ook maar de frustraties opvangen. Dat is ook zo voor parkeerwachters, agenten, gemeenschapswachten (die moeten ook de frustraties en grappen en grollen van 'klanten', 'burgers' in dit geval kunnen verdragen).
                          Als iedereen die verzuurde cynische redenering volgt en toepast, wordt het dagelijks leven voor iedereen compleet ondraaglijk.

Comment

ik kan met een gerust geweten zeggen dat mijn teller "bijdragen aan de maatschappij op een positieve manier" zwaar naar het groen staat gericht...
                            5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Comment

Ik weet niet of deze mogelijkheid tegenwoordig nog bestaat maar vroeger kon dit (nog heel lang voordat de Euro zijn intrede deed):

Ik had vanuit België in Maastricht een of ander toestel besteld en ik kon dat enkel af halen tegen contacte betaling. Met cheque of Visa betalen kon ook wel, maar vroeger had je toen nogal wat kosten met de wisselkoersen.

Een vriend van mij die toen bij de bank werkte heeft toen vooraf de betaling gedaan. Hij had als werknemer een voordeeltarief en moest geen provisiekosten betalen en ook de wisselkoers was voor hem zeer gunstig. In de voormiddag heeft hij het geld overgemaakt naar het bankkantoor in Maastricht, daar waar de winkel zijn rekening had.

De bankdirecteur heeft toen persoonlijk de zaakvoerder gebeld (kennen elkaar uiteraard) om te zeggen dat de betaling van MDF binnen was en heeft dit ook bevestigd per fax.

Resultaat: toen ik in de late namiddag in de winkel arriveerde om mijn toestel af te halen was de zaakvoerder heel enthousiast over mijn betalingswijze. De winkel was eigenlijk al betaald nog voor ik de goederen meehad. Want de deal die ik met hem vooraf had gemaakt was "Ik ga op een speciale manier betalen en je kunt er als winkel niets mee verliezen: als je het geld vooraf niet hebt ontvangen moet je mij niets meegeven"...

En omwille van de voordelige wisselkoers was het voor mij nog goedkoper ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht
                                ik kan met een gerust geweten zeggen dat mijn teller "bijdragen aan de maatschappij op een positieve manier" zwaar naar het groen staat gericht...
                                Dat gaat de juffrouw aan de kassa ongetwijfeld ook onmiddellijk gedacht hebben.

De positiviteit straalde er vanaf. Heel de winkel lichtte waarschijnlijk op en mensen begonnen elkaar spontaan te knuffelen?

Comment

Working...
                                X