Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Al goed dat ze uw geld wou aanvaarden want betalen met overdreven grote of kleine coupures mogen ze weigeren.
Wat bankcheques betreft ... zelf ook al gehad dat winkels geen bankcheques aanvaarden, zelfs al eens om een wagen te kopen.
Dat ze op Visa kosten aanrekenen is ook wat zever, die meerkost halen ze er op een andere manier gewoon dik terug uit. Enkel het feit dat de velenn dan wat extra meenemen omdat ze toch geld genoeg bij hebben maakt al het verschil, geen risico op diefstal of vals geld en een afrekening erbij.
De dag dat ze eens overvallen worden zullen ze wel rap bankcheques en Visa aanvaarden zonder extra kosten.
Ging het over het feit dat ik niet mocht betalen met mijn bankcheque? NEE! Het feit dat die mevrouw mij een fraudeur noemde was voor mij de druppel! Was gewoon een koekje van eigen deeg. Ik ben de klant, als er morgen iemand bij mij een grote aankoop doet, dan doe ik ook een beetje moeite voor die klant... verdorie seg, een bankcheque is zowat dé manier van betalen.
Allez, zeggen dat er veel met cheques gefraudeerd wordt is toch niet hetzelfde als zeggen da ge ne fraudeur zijt.
Misschien dat ze dat in de toekomst dan gaan moeten aanvaarden, ze zullen dan wel telkens es moeten bellen naar de bank om na te gaan of die cheque wel echt is.
Enfin, goed dat je nog cash hebt kunnen betalen en de rit nie voor niks is geweest.
Ooit eens in een zaak gewerkt waar op sommige dagen miljoenen cash geld binnenkwam in oude frankskes dan. Daar wordt geen reclame over gemaakt, maar eerlijk gezegd voelde ik mij daardoor wat minder op mijn gemak.
Dat van die 2% kosten op Visa kan ik begrijpen als je met lage winstmarges werkt, maar mogen ze dat eigenlijk wel expliciet ten laste van de klant leggen? Vroeger staken die kosten in de prijs en kon je korting afdingen mits contante betaling in de meeste winkels.
Ale we zijn geleerd alweer, en dat is toch iets wat je ons kan meegeven dan
Volgende keer voldoende briefjes van 500 of zo in je onderbroek steken e mannen
Of in je stinkkousen
Zou graag da schaap haar gezicht dan eens zien
Naargja, ik snap wel van die bankcheques hoor, heb zelf zo bij een verkoop van mijn moto klein 3000 euro verloren omdat de koper ondertussen zijn rekening leeg had gehaald.
Is voor de rechtbank geweest en in mijn gelijk gesteld maar men geld heb ik nooit gezien
Blijkbaar was die koper "gekend" voor zo van die insolvable aankopen met die trick en toch geeft de bank em die cheque gemaakt
In de oude tijd had je nog eurocheque en cheque van de post, die waren nog erger.
De kans dat je daar je geld zag was al helemaal een ramp.
eurocheque was gedekt tot 7000 bfr dacht ik en cheque van de post was helemaal niet gedekt!
Naargja, ik snap wel van die bankcheques hoor, heb zelf zo bij een verkoop van mijn moto klein 3000 euro verloren omdat de koper ondertussen zijn rekening leeg had gehaald.
Een tijdje geleden ook om een bankcheque geweest. Op het moment dat ze die cheque geven is het geld reeds van je rekening gehaald. Ik begrijp dus niet hoe je daar mee kan frauderen
Stel dus dat je 3000 € op je rekening hebt staan en je gaat om een bankcheque van 3000 € dan heb je dus een cheque in je handen van 3000 € en een bankrekening die in het rood staat; want je moet ook kosten betalen op die cheque.
Ik begrijp dus niet hoe die kerel in jouw geval zijn rekening heeft kunnen leeghalen
bankcheque is 1 van de veiligste betalingen dat er zijn... Tenzij de cheque vals is maar meestal belt m'n naar de bank waar deze is gemaakt. (3personen in de bank moeten deze cheque ook valideren, de opmaker + 2 anderen moeten tekenen + stempels)
Het geld wordt ONMIDDELLIJK van je rekening gehaald en op die van de bank gezet. Je moet steeds voldoende geld op je rekening hebben!
mvg
dimitri
5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be
Domme vraag, waarschijnlijk, maar mogen zij een bankcheque weigeren? Dit is uiteindelijk toch een wettelijk erkend betaalmiddel.
De winkel mag weigeren wat hij wilt. Het is geen openbare instelling. Een bakker mag aan zijn deur hangen "alleen bancontact, geen cash" indien hij dat wenst.
Ivm de TS. Ik vind het er wel over om de werkneemster een kl**t af te draaien met de kleine briefjes. Zij doet uiteindelijk gewoon wat haar baas oplegt en je had zelf best eerst de wijze van betaling gecheckt. Zich baseren op veronderstellingen, genre "'t zal wel lukken met bankcheque" zorgt alleen maar voor misverstanden.
Ivm de TS. Ik vind het er wel over om de werkneemster een kl**t af te draaien met de kleine briefjes. Zij doet uiteindelijk gewoon wat haar baas oplegt en je had zelf best eerst de wijze van betaling gecheckt. Zich baseren op veronderstellingen, genre "'t zal wel lukken met bankcheque" zorgt alleen maar voor misverstanden.
Vind ik ook, een minimum aan respect voor iemand die zijn job doet kost toch geen geld, ook niet als je "de klant" bent.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Wie laatst lacht......een smerige stoot van u.Ik hoop voor die winkeldame dat uw aankoop ook eens defekt mocht raken en dan zijn de rollen omgekeerd ..Uw naam is wel bij konijn gemaakt en daar is geen weg meer terug .Ja veel geld hebben maakt niet gelukkig ooit is mama er niet meer en dan??? Ge kunt niet alles met geld kopen, zelfs geen vrienden , het knoopje van de hemd kan nog toe ???
pfft, wat een hoop gefrustreerde reacties ... jaloers dat TS voor zo'n bedrag materiaal kan kopen of zo ... ik heb nergens in de voorwaarden van BD gelezen dat iemand zich moet verantwoorden waar hij de centjes vandaan haalt om iets te kopen ?
Naam gemaakt bij Konijn ... man toch, met het aantal klanten dat die over de vloer krijgen zijn ze je een uur later al lang vergeten hoor.
Ik blijf het een goede grap vinden hoor, sorry.
En dat gezever over het feit dat Konijn TS zal nekken als hij problemen heeft ... BS zenne, dan brengt hij het materiaal toch rechtstreeks binnen bij het herstel centrum zeker.
Respect aan iemand die zijn job doet ... als ik ts zijn post lees had zij ook niet al te veel respect voor de klant hé ... klant is koning is in de vergetelheid geraakt hier ... ik zie mijn garagist zijn gezicht al als ik met de aankoopprijs van mijn nieuwe wagen in cash afkom ... levensgevaarlijk om tegenwoordig meer dan 100 Euro op zak te hebben.
Ik heb er in elk geval eens goed mee gelachen ... en dat mag ook wel eens ... jammer dat Bananasplit er niet bij was, dan zou héél België eens kunnen lachen, dat is ook nog eens serieus nodig.
Moet het altijd zo serieus zijn mensen, we mogen toch nog eens lachen hé.
Ik vind het een beetje jammer dat je dat meisje ervoor laat opdraaien, ze doet immers maar haar job. Vooraf eens informeren had u en KB veel zorgen bespaard.
BTW wat zit er in de kleine doosje ? Een flashtrigger ?
Oorspronkelijk geplaatst door johan de manBekijk bericht
Ik vind het een beetje jammer dat je dat meisje ervoor laat opdraaien, ze doet immers maar haar job.
En cash geld tellen is toch ook haar job ... of zie ik dat verkeerd ?
Als ze nu tien klanten over de vloer gekregen had die allemaal voor pakweg 500 Euro iets kochten en dit cash betaalden met kleine biljetten ... of TS die 5000 Euro betaald met diezelfde biljetten ... resultaat is hetzelfde hoor ... en een groot bedrag in kleine coupures weigeren ? Eerlijk gezegd had ik alles daar gelaten en het elders gaan kopen ... pest ik mezelf mee doordat het waarschijnlijk niet op voorraad zal zijn, maar in elk geval heeft Konijn niets verdient aan mij door zo moeilijk te doen ... alleen jammer dat ze het zonder probleem aan de volgende sukkelaar (oops, lees klant) kunnen verkopen, dus Konijn trekt altijd aan het langste eind en dat weten ze.
Ik dacht trouwens dat het door Visa verboden was om extra kosten aan de klant aan te rekenen ... die discussie is op BD ook al dikwijls langsgekomen volgens mij.
Trouwens, op een zaterdag hebben ze daar als ze sluiten bijna 100K omzet gedraaid ... hoeveel cash hebben ze dan niet in de kassa ? Ik wil er in elk geval niet de afsluiting doen 's avonds in de winter hoor ... ik ben nog altijd verbaasd dat er nog niemand op slechte ideetjes gekomen is.
Als ik een nieuwe auto van pakweg 15000 euro koop, kom ik toch ook niet af met briefjes van 5 euro. Ik vind dat nogal kinderachtig, sorry.
Best eerst eens informeren vooraleer je 140 km rijdt.
Ik koop soms ook zaken bij KB en ik zie op de site of ze wel in voorraad zijn vlak voor ik vertrek, anders is het een rit van 100 km voor niks geweest.
Als ik een nieuwe auto van pakweg 15000 euro koop, kom ik toch ook niet af met briefjes van 5 euro. Ik vind dat nogal kinderachtig, sorry.
Best eerst eens informeren vooraleer je 140 km rijdt.
Ik koop soms ook zaken bij KB en ik zie op de site of ze wel in voorraad zijn vlak voor ik vertrek, anders is het een rit van 100 km voor niks geweest.
Ik vind het een beetje jammer dat je dat meisje ervoor laat opdraaien, ze doet immers maar haar job. Vooraf eens informeren had u en KB veel zorgen bespaard.
BTW wat zit er in de kleine doosje ? Een flashtrigger ?
je hebt gelijk hoor maar je moet niet elk kwartier iets zeggen Johan ;-)
Kleine doosje is een ETTL flitskabel, te koop voor een appel en een ei op ebay.
Als ze nu tien klanten over de vloer gekregen had die allemaal voor pakweg 500 Euro iets kochten en dit cash betaalden met kleine biljetten ... of TS die 5000 Euro betaald met diezelfde biljetten ... resultaat is hetzelfde hoor ...
Niet als je aan de kassa werkt. 500 euro in briefjes van 5 (en dan nog 10 klanten op rij?) is toch pak minder dan 5000 euro in briefjes van 5 "om gewoon eens extra moeilijk te doen". Vooral als je zelf in fout bent qua op voorhand informeren.
Comment