Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Waaraan kun je een winterband zo meteen herkennen dan?
had ik enkele dagen geleden al gepost
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Dan zijn ze precies nog niet gaan tellen buiten. Als ik zo de laatste dagen let op de geparkeerde wagens hier in Gent zou ik nog niet aan 20% raken.
maar da komt omdat de sneeuw aan het smelten/verdwijnen is... als het overmorgen +5°C is zou ik er niet raar van opkijken om de eerste zomer zotten, gekleed in T-shirt en bermuda, tegen het lijf te lopen.
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Gisteren ben ik mijn RAV4 met wintersloffen gaan halen.
Besluit:
- Mijn vorige Yokohama's (M&S) deden het echt goed.
- Het enige wat opviel was de korte remafstand....dat ding stond vanaf 50KM/u op ne meter stil.(kan nog minder geweest zijn).
Dus dat was alles dicht, zodat je rem-assist werkt (verhoogde druk)
PS ik heb hier kunnen uithalen en testen.
In het vertrekken voelde ik weinig verschil, maar in het remmen...amai.
Ik zal subiet hier ne foto posten om te laten zien hoe hier de straten erbij liggen....eerst even met hond gaan wandelen....
In het vertrekken voelde ik weinig verschil, maar in het remmen...amai.
Als je dat hebt in het remmen, dan heb je dat ook in het optrekken en draaien ... verschil is dat ge dat meestal zo niet test of het zo niet opvalt!
Uw rubber is echt niet plots helemaal anders als je remt dan tegen dat je vertrekt hoor.
Nu ligt het profiel wel net omgekeerd bij remmen als vertrekken ... dat kan er wel iets aan doen.
Als je dat hebt in het remmen, dan heb je dat ook in het optrekken en draaien ... verschil is dat ge dat meestal zo niet test of het zo niet opvalt!
Uw rubber is echt niet plots helemaal anders als je remt dan tegen dat je vertrekt hoor.
Nu ligt het profiel wel net omgekeerd bij remmen als vertrekken ... dat kan er wel iets aan doen.
Dat zelfde gedacht had ik ook. Vermits als de grip verhoogt, zou dat bij vertrekken ook voelbaar moeten zijn.
Nu moet ik wel zeggen dat ik met de vorige banden niet zo agressief heb gereden. Die lag baanvast en daarom vond ik andere banden geen noodzaak. Ik pas mijn snelheid aan.
Voor diegene die 'n RAV4X4 niet kennen....de eerste 2 vesnellingen zijn zeer kort, ter vervanging van die bergversnelling. De meeste mensen vallen stil omdat het koppel zo groot in 1ste versnelling. Je kan met deze wagen rustig in 2de vertrekken.
Ik heb wel degelijk bochtenwerk tegen hoge snelheid genomen(plankgas) ...U-turns erbij, het was de eerste maal dat mijn esp aanging, 'n fractie van 'n seconde maar schuiven deed die niet.(geeft audio-visueel signaal...had dit nog nooit gezien ).
Als afsluiter de testbaan waar ik woon en vergeet niet, hier liggen grachten van meer als halve meter diep.
- Het enige wat opviel was de korte remafstand....dat ding stond vanaf 50KM/u op ne meter stil.(kan nog minder gewwest zijn).
Als dat klopt, dan begrijp ik niet waarom niet alle wagens in de hele wereld standaard daarvan voorzien worden. (max) 1m remafstand aan (min) 50km/u, dan heb je toch nooit meer een ongeval ? Dat is toch de droom van elke weggebruiker ?
Heb je daar geen filmpje van ?
Als dat klopt, dan begrijp ik niet waarom niet alle wagens in de hele wereld standaard daarvan voorzien worden. (max) 1m remafstand aan (min) 50km/u, dan heb je toch nooit meer een ongeval ? Dat is toch de droom van elke weggebruiker ?
Heb je daar geen filmpje van ?
Lijkt me simpel ....het juiste gerief voor de juiste toepassing.
BV:
Je kan niet met SDS boor door 'n betonijzer boren.
je kan niet met 'n HSS door beton boren.
Als je naar F1 races kijkt zie ook dat er slicks op liggen met verwarming en enkele malen achter de volgwagen van links naar recht rijden om hun banden in te rijden en op te warmen, omwille van de grip.
Maar als de eerste regendruppels vallen is het onmiddelijk pitstop voor regenbanden, omwille van aquaplaning....
Dus het juiste gerief naargelang omstandigheden
Ik had ook graag 'n band die dat allemaal kon, zou 'm direct kopen
Jaja, maar als de normale remafstand aan 50km/u op droog wegdek ongeveer 12m is (dus ongeacht de reactietijd) en jij doet dat nu dus met je nieuwe winterbanden op je RAV4x4 van meer dan 2 ton in de sneeuw op slechts één m (of minder) ....
dan is dat ideaal om je wagen te beschermen (en andere weggebruikers) maar dan heb je toch sowieso zelf een whiplash of andere lichamelijke letsels want dan is het net alsof je tegen een muur rijdt...
Ik wou je dus de stille hint geven dat je cijfers wellicht met een korrel strooizout te nemen zijn tenzij je een filmpje hebt om ze te staven...
- Het enige wat opviel was de korte remafstand....dat ding stond vanaf 50KM/u op ne meter stil.(kan nog minder geweest zijn).
Dus dat was alles dicht, zodat je rem-assist werkt (verhoogde druk)
An average F1 car can decelerate from 100 to 0 km/h (62 to 0 mph) in about 17 metres (55 ft), compared with a 2007 Porsche 911 Turbo which takes 31.4 metres
En dan ga jij met een rav4 van 50km/u stoppen op 1m.
Volgens mij trek je met te stoppen vanaf een snelheid van 50km/u op 1 m ongeveer 8.5G
Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX http://www.stevevandegaer.be
Comment