Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
    Om maar eens de spreekwoordelijke knuppel in het hoenderhok te gooien : ik hoorde deze morgen op radio1 zeggen dat er deze winter al meer ongelukken gebeurd zijn door auto's met winterbanden dan andere... Voornamelijk door overmoedig rijgedrag.
    Voilà, duidelijk, het heeft niet met de winterbanden te maken maar wel met de chauffeurs die onverantwoord rijden.
    Laat allen die nog nooit met winterbanden hebben gereden even zwijgen en pas commentaar geven nadat ze zelf het verschil hebben ondervonden . . . dan pas heb je recht van spreken . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Vorig jaar had ik op mijn auto geen winterbanden. Ik schoof alle kanten uit, ook bij stapvoetse snelheden.
      Dit jaar winterbanden gekocht, en nu kan ik met een gerust hart 30 à 40 km/u rijden op onze zwaar besneeuwde wegen, zonder een gevaar te zijn voor de anderen en mezelf. Ik ben dus wel overtuigd van het nut.
      Je moet natuurlijk altijd voorzichtig rijden, en niet de "macho" gaan uithangen omdat je winterbanden hebt.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        En al die gasten die met "extra banden" rijden, die dus met winterbanden rijden : zelf betaald ? Waarschijnlijk grotendeels : firmawagens, zelfstandigheden die dat aangeven als onkosten ? Of heb ik het mis ?
        En de "gewone" belastingbetaler draait weeral op voor het "extraatje" dat sommigen zich "mogen" permiteren.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          WillyB, niet zeveren. De mensen zouden kunnen denken dat je jaloers bent.

          Overigens, winterbanden voor onze persoonlijke wagen zijn zelf, als privépersoon, bij een lokale bandenboer gekocht en geplaatst.

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
            En al die gasten die met "extra banden" rijden, die dus met winterbanden rijden : zelf betaald ? Waarschijnlijk grotendeels : firmawagens, zelfstandigheden die dat aangeven als onkosten ? Of heb ik het mis ?
            En de "gewone" belastingbetaler draait weeral op voor het "extraatje" dat sommigen zich "mogen" permiteren.
            Dat is een algemene kritiek op firmawagens, aftrekbaarheid voor zelfstandigen en heeft niet zozeer met winterbanden te maken. En of ze nu zomer of winterbanden kopen. Dit zal niets veranderen aan de aftrekbaarheid ea. De werkenemers die ermee rijden worden daarop ook belast in hun aangifte.
            Last edited by Dirk007; 21 december 2010, 20:59.

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
              En al die gasten die met "extra banden" rijden, die dus met winterbanden rijden : zelf betaald ? Waarschijnlijk grotendeels : firmawagens, zelfstandigheden die dat aangeven als onkosten ? Of heb ik het mis ?
              En de "gewone" belastingbetaler draait weeral op voor het "extraatje" dat sommigen zich "mogen" permiteren.

              Hier firmawagen en inderdaad winterbanden betaald door de firma, so what? Ik betaal er zelf ook persoonlijk belastingen op, 1x verwerkt in mijn loonbrief en ow, ik betaal ook gewoon belastingen zoals iedere burger. Ik kan daarentegen ook geen km-vergoeding in brengen op mijn belastingsbrief.
              Dus volgens mij heb jij niet veel recht om mij met de vinger te wijzen.

              Lijkt me dat jij ergens met een ongezonde frustratie of jaloezie zit kerel..
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                En al die gasten die met "extra banden" rijden, die dus met winterbanden rijden : zelf betaald ? Waarschijnlijk grotendeels : firmawagens, zelfstandigheden die dat aangeven als onkosten ? Of heb ik het mis ?
                En de "gewone" belastingbetaler draait weeral op voor het "extraatje" dat sommigen zich "mogen" permiteren.
                Bij mij nog erger, zelfstandige in bijberoep en daarvoor eigen wagen en als hoofdberoep job met firmawagen. Wees nu maar eens extra jaloers hahahahahahah
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                  En al die gasten die met "extra banden" rijden, die dus met winterbanden rijden : zelf betaald ? Waarschijnlijk grotendeels : firmawagens, zelfstandigheden die dat aangeven als onkosten ? Of heb ik het mis ?
                  En de "gewone" belastingbetaler draait weeral op voor het "extraatje" dat sommigen zich "mogen" permiteren.
                  Wat zou je tegenhouden om ook zelfstandig te beginnen dan ? In plaats van te mekkeren moet je ook maar iets met je leven doen hé , ja ik ben zelfstandig en ik werk zeker en vast meer dan jij en ik betaal netjes m'n belastingen en alle andere onkosten, en wees gerust, zwart geld is niet aan de orde bij mij. Ik werk gemiddeld zo'n 60 a 75 werkuren per week, en dat doe ik met veel enthousiasme, niemand en zeker jij als bruggepensioneerde heeft het recht te mekkeren of ik dan zogezegd voordelig een wagen of winterbanden kan kopen
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Wat zou je tegenhouden om ook zelfstandig te beginnen dan ? In plaats van te mekkeren moet je ook maar iets met je leven doen hé , ja ik ben zelfstandig en ik werk zeker en vast meer dan jij en ik betaal netjes m'n belastingen en alle andere onkosten, en wees gerust, zwart geld is niet aan de orde bij mij. Ik werk gemiddeld zo'n 60 a 75 werkuren per week, en dat doe ik met veel enthousiasme, niemand en zeker jij als bruggepensioneerde heeft het recht te mekkeren of ik dan zogezegd voordelig een wagen of winterbanden kan kopen
                    Lol had ik nog niet gezien, bruggepensioneerd. Hij zit dus op ons kosten thuis en gaat nog zagen dat een zelfstandige zijn auto kan aftrekken. Goed bezig!!
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Bedankt voor de vele lieve reacties.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                        Lol had ik nog niet gezien, bruggepensioneerd. Hij zit dus op ons kosten thuis en gaat nog zagen dat een zelfstandige zijn auto kan aftrekken. Goed bezig!!
                        Tja, dat vind ik, om het zacht uit te drukken, dan inderdaad serieus met zijn haar getrokken .
                        Aan klagers geen nood zullen we dan maar denken zeker.
                        En zoals RDB het vermeld, het staat iedereen vrij om een BTW-nr aan te vragen en te beginnen als zelfstandige. Ze willen wel de voordelen (aftrek van kosten,...), maar niet de nadelen (lange werkdagen, risico,...).

                        En ja, sinds een paar weken mogen wij op onze firmawagens winterbanden monteren. En vroeger toen ik met mijn privé-auto reed, had ik ook winterbanden. Ik heb het verschil maar al te dikwijls gevoeld. En als ik morgen terug met een privé-auto moet rijden, schaf ik me direct terug een set winterbanden aan. Want als je effe nadenkt, vind ik dat de meerkost verwaarloosbaar is. Je hebt een initiële meerkost, maar als je het doorrekent over een paar jaar, is het maar een kleine meerkost. Of je nu 3 sets zomerbanden verslijt, of 2 sets zomerbanden en 1 set winterbanden, wat is dan het grote verschil? En veiligheid heeft ook zijn waarde. Als ik er 1 klein schuivertje mee kan uitsparen, haal ik het er trouwens al dubbel en dik uit.

                        Maar het is natuurlijk geen wondermiddel. De wetten van de fysica blijven gelden .
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                          het staat iedereen vrij om een BTW-nr aan te vragen en te beginnen als zelfstandige
                          Ge moet dat niet alleen aanvragen hé ... ge moet dat daarna ook gebruiken (op facturen en zo).
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                            Lol had ik nog niet gezien, bruggepensioneerd. Hij zit dus op ons kosten thuis en gaat nog zagen dat een zelfstandige zijn auto kan aftrekken. Goed bezig!!
                            Normaalste zaak van de wereld.
                            Ik betaal ook belasting als gepensioeneerde.
                            BV: de laatsste 2% indexaanpassing die wij kregen gingen er 12,7 euro naar mijn netto pensioen en 17,5 naar de staat.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ge moet dat niet alleen aanvragen hé ... ge moet dat daarna ook gebruiken (op facturen en zo).
                              Ahh serieus . Ik dacht dat BTW stond voor Bart Treitert de Walen
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Of iemand nu winterbanden koopt of niet dat moet ieder voor zich uitmaken al zie ik winterbanden binnen een jaar of twee hier ook verplicht worden.
                                Anderzijds zie ik hier op de site veel mensen die grote bedragen uitgeven aan fotomateriaal maar die als het om hun veiligheid gaat geen euro willen besteden.
                                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                                Comment

                                Working...
                                X