Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    De oplossing is nochtans erg simpel:

    Allen met de fiets!
    www.fotofolio.be

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Wat is de grootste maat van die bandjes ?
      Passen die ook op een autoband

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
        Wat is de grootste maat van die bandjes ?
        Passen die ook op een autoband
        Je kan er ook gewoon 2 of 3 aan elkaar ritsen he.

        Al vrees ik dat die bij de eerste acceleratie of deceleratie actie in frut zijn...


        Nu ja ze hebben daarvoor sneeuwkettingen uitgevonden he..
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          sorry, maar dat getuigd toch van weinig rijervaring.
          tegen 40 a 50KM/u 'n remafstand van 20 meter, ale denk 'ns ff na.
          kom het zelf uit testen, simpeler kan het niet.

          Sorry hoor, maar aangezien ik mijn huiswerk opnieuw moest doen, we allemaal getuigen van weinig rijervaring en we ff moeten nadenken... ziehier enkele testvideo's op ideaal droog wegdek :
          Stopping from 60km/h = 15m
          remweg en beginsnelheid (vooral begin van video)
          Bij nat of glad wegdek mag je daar nog enkele meter bijtellen... (reactiesnelheid laten we hier achterwege)

          Doe de test opnieuw (samen met Doc_holiday), plaats je vrouw op 10 meter (we zijn mild) van het punt waarop je gaat remmen aan 50km/u (als je 100% zeker van je stuk bent, plaats ze midden op de weg, ikzelf zou ze aan de zijkant van de weg plaatsen) en laat iemand de videofunctie van zijn camera gebruiken om het vast te leggen... simpeler kan het niet...

          En mocht je een bumperklever zijn en na 40 jaar rijervaring nog denken op pakweg 5m stil te staan als je voorligger plots stopt :
          Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

          Aan 130km/u heb je in de zomer 130m nodig... in de winter....
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • Re: Winterbanden

            kijk
            Als ik op 'n weg in een spoor rijd dan is mijn remafstand ook langer. Dan zit je al in spekglad ijs/slibberbaan?
            maar als ik 10 of meer cm in de sneeuw rem krijg ik 'n muur voor mijn banden, dank zij die extra grip.
            Dus, ik ben gaan testen waar nog geen wagen had gereden en bestaande sporen.
            de remafstand was bizonder korter.
            Ik zou me niet zo moe maken, om dit hier te schrijven als dat niet spectaculair was.

            Verstand komt idd niet voor de jaren, alleen dat ik denk je me niet meer kan inhalen .....
            Anyway, we zullen het nooit weten, maar testen mag iedereen op de wegen die gepost zijn.

            En voor de rest heb geen formules nodig, want iedere weg heeft ander condities en ondergrond, temp vershillen etc.

            heb wel al 2 noodstoppen moet doen
            -ik wou inhalen en die tegenligger begon harder te rijden.
            't was ne truck met ketting graafmachine en dat op betonnen macadam weg. hier valt subiet ne steen van die oplegger en ik m'n ruit naar de haaien.
            Ik had die wagen pas en toen merkte ik al dat ik links voor iemand zijn deur heb moeten stoppen. Daar was iemand in zijn tuin aan 't werken en had nog niks gemerkt.
            Met 2banden op grind en 2banden op gras....oef , ik stap uit en kon geen remspoor zien en ik vloog ook niet tegen de vooruit. dit was bij droog weer met meer als 90km/u.(kan wel 100 geweest zijn want ik hang niet graag achter opleggers)

            -de 2de maal moest mijn vrouw 'n noodstop doen omdat er 'n kalf voorrang van rechts gaf, daar waar hij voorrang had.
            tegen 70km/u en 'n afstand van >5m had ze geen tijd voor te onkoppelen want de motor viel stil...er was nog 2m afstand tussen beide wagens.

            Die rijervaring is niet voor te pochen, maar dit is toch wel de meest baanvaste wagen die ik ooit heb gehad.
            Dat is mijn bescheiden mening en die van mijn vrouw, want die gaat er iedere dag mee werken en zegt hetzelfde.
            BMW,Mercedes,Audi,Opel,Mazda,Renault,peugeot,mini cooper en VW... etc, zelfs citroen palace, Panhard(Belgisch dacht ik)....
            Veel met busjes en zelfs met 'n camaro chevy.
            zelf met 'n Lada

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Allé : droom maar rustig verder... Op sneeuw korter remmen als op een droog wegdek. goe bezig . Ben je zeker dat je dan je ABS had uitgeschakeld, want anders krijg je die ophoping al niet...
              En dat formuleke levert gewoon een richtwaarde op. De werkelijkheid wijkt daar iets van af, maar niet bijster veel...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht

                Die rijervaring is niet voor te pochen, maar dit is toch wel de meest baanvaste wagen die ik ooit heb gehad.
                Dat is mijn bescheiden mening en die van mijn vrouw, want die gaat er iedere dag mee werken en zegt hetzelfde.
                BMW,Mercedes,Audi,Opel,Mazda,Renault,peugeot,mini cooper en VW... etc, zelfs citroen palace, Panhard(Belgisch dacht ik)....
                Veel met busjes en zelfs met 'n camaro chevy.
                zelf met 'n Lada
                1. Leer eens toegeven als je mis bent.
                2. Mijn vraag om te testen blijft, dus als je zo zeker bent kan je veel centen verdienen.
                3. Een rav 4 baanvast? Kom eens achter mij de bocht nemen afrit brussel naar leuven. Daar wil ik ook nog eens 100€/km/u opzetten dat je hem trager gaat nemen. Ik ben hier benadeeld want jij hebt een heel baanvaste wagen en enorm veel rij ervaring. Ik rij nog niet zo lang met de wagen en heb maar een heel klein autotje met een 1800cc toyota motor.

                Put your money where your mouth is

                Volgens mij zijn de wetten van de fysica niet aan u besteed. Sneller remmen dan mogelijk en denken dat een hoge zware auto (neenee hij weegt geen 2 ton) auto baanvast is.
                Last edited by Doc_Holiday; 31 december 2010, 11:56.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Hier ben ik weer met "mijn" maar dit is zo'n technologisch hoogstandje dat het altijd een mooi voorbeeld is. Die heeft 31.4m nodig om van 100 => 0 te gaan en zijn wind brake alleen al heeft de stop kracht van een ford fiesta. Tel daar dan nog eens de remmen bij. En dan denk jij nog steeds dat je op 2m kan stilstaan vanaf 50 op sneeuw?

                  Lees net dat de space shuttel aan max 3G komt bij opstijgen en landen, dus uw auto stopt sneller dan de space shuttel kan vertrekken of landen?

                  Bij F1 auto's: The carbon brakes in combination with tyre technology and the cars aerodynamics produce truly remarkable braking forces. The deceleration force under braking is usually 4 g (39 m/s²)
                  Dat is dus dezelfde waarde dan wat jij haalt op sneeuw met een rav 4
                  Last edited by Doc_Holiday; 31 december 2010, 12:26.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    kijk, als ik mis ben dan geef ik dat onmiddelijk toe, maar alles wordt hier uitvergroot en op de man gespeeld ipv "de Bal"
                    Scherpenheuvel is niet ver van hier, je bent steeds welkom.(PM maar)
                    Heb je gelijk dan drinken we 'n ...? en zal ik toegeven dat ik mis was.
                    Waarom hier, hier ligt enorm veel sneeuw en de meeste kunnen hun garage niet in. Zelf Tegenover kunnen ze niet meer in de garage. Lichtjes bergop.
                    ff foto maken....

                    Dit is de wagen van de vrouw.
                    Hij rijdt zelf met 'n Defender 4X4 en is heeft 'n moto. Zal wel 'n beetje ervaring hebben imo.
                    Deze morgen had mijn vrouw 'n klein gesprek met de buurvrouw en :"ze kwam er gewoon niet binnen."
                    50 meter verder is er iemand nog niet in zijn garage kan en je kan z'n klinkers tellen.
                    Met mijn POLO kan ikzelf nog niet recht op recht naar buiten rijden (lichte helling)

                    Doe me 'n plezier en kom ff langs en je zult het zelf merken.
                    Hier stop ik, want niet alles is te verklaren, mijn eerste indrukken posten na winterbanden, waren vooral de zeer korte remafstand.
                    dat sommige dat met grafieken proberen uit te leggen heb ik geen boodschap aan, sorry...dat is dus de rijervaring die me overtuigd.
                    Last edited by w00ha; 31 december 2010, 13:05.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Geloof graag dat die remafstand korter is dan met zomerbanden maar de waardes die je aanhaald zijn onmogelijk en liggen zelfs niet in de buurt van wat mogelijk is.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        BMW,Mercedes,Audi,Opel,Mazda,Renault,peugeot,mini cooper en VW... etc, zelfs citroen palace, Panhard(Belgisch dacht ik)....
                        Veel met busjes en zelfs met 'n camaro chevy.
                        zelf met 'n Lada
                        Bij de autokeuring gewerkt zeker.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Perceptie en werkelijkheid liggen soms mijlenver (hier eerder meters ) uit elkaar.
                          Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                          And why do we fall, Bruce?

                          Comment


                          • Re: Winterbanden




                            Over het ingraven moet je hem het voordeel van de twijfel geven..
                            Dan kunnen we de discutie stoppen !
                            Last edited by Dirk007; 31 december 2010, 13:52.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              JAJA , ik ben 'n stom kieken en jullie zijn allemaal experts.
                              Einde mijn bijdrage, ivm de remafstand.
                              Ik dacht toch te weten wat ongeveer 'n meter is. Maar dat sommige daaraan twijfelen heb ik geen probleem mee.
                              met Cat's, bandenladers en heftrucks van 18 ton gereden. Ik weet dat dit toch wel wat afgezaagd klinkt ivm rijervaring maar, je goed kan aanvoelen wat 'n paar meter is.
                              Voor mij is mijn laatste post hier....jullie hebben allemaal gelijk...happy?

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Eén meter is nog geen vierde van de lengte van je RAV4 (die iets meer dan 4m lang is), dus als je aan 50km/u zo kan stoppen dat je achterbumper nog niet geraakt tot aan de plaats waar je bent beginnen remmen, dan is er idd reden om te twijfelen aan je inschatting van één meter....
                                En nee, niet happy, want je ziet nog altijd het onmogelijke er niet van in...

                                @dirk007 : sneeuwophoping remt zeker af (daar twijfelt niemand aan) want het is extra weerstand, maar niet in dergelijke mate... tenzij er meters hoog sneeuw ligt
                                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                                Comment

                                Working...
                                X