Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Lol had ik nog niet gezien, bruggepensioneerd. Hij zit dus op ons kosten thuis en gaat nog zagen dat een zelfstandige zijn auto kan aftrekken. Goed bezig!!
    Dat wil dan ook zeggen dat hij bijna heel zijn beroepsleven heeft afgedragen .
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Dat wil dan ook zeggen dat hij bijna heel zijn beroepsleven heeft afgedragen .
      Ben je daar wel zeker van ?
      Ik heb het ondertussen al verschillende keren zelf gezien : een zelfstandige die zowat héél zijn carrière dik zijnen boterham verdiende, om de twee jaar een nieuwe Mercedes uit de S-klasse (want de zaak liep zéér goed, ga geen details geven), een huis in Brussel, een appartementje in Parijs en een klein chateau in het zuiden van Frankrijk op de zaak gekocht als extra winkels ... en dan snel nog een paar jaar voor een baas gaan werken ... en hop : een mooi pensioen ... door ons betaald hé

      Ik zeg niet dat dit hier het geval is, maar dit scenario heb ik al drie keer zien gebeuren ... er was er bij ons op het werk eentje die op dispatch kwam werken als interim ... met een dikke Q7 ... dat is puur voor je pensioen te doen hoor, geloof me.

      Nu gelukkig zijn er nog zelfstandigen die echt werken voor hun centjes, ik draai hier ook tussen de 16 en de 18u per dag als ik mijn dagtaak en bijberoep bij elkaar tel ... en ja, ik moet toegeven dat ik het risico om fulltime zelfstandige te worden te groot vind ... ik heb een vrouw en kinderen, en die moeten niets te kort komen vind ik.

      Oh ja, op mijn firmawagen staan sinds oktober al winterbanden, en die zullen er op blijven staan als ik midden januari een nieuwe firmawagen krijg ... waar terug winterbanden op komen ... en op mijn privé wagen staan ook winterbanden, die ik dan zelf betaal ...

      Ik vind dat het verplicht moest zijn, net zoals in landen rondom ons, in Duitsland mag je zelfs niet meer met een pak sneeuw op je dak rondrijden, want ook dat is levensgevaarlijk voor de bestuurders achter je ... vorige zondag nog meegemaakt, een kleine helling met een rood licht ... en hop de wagen voor ons geraakte niet meer weg omdat hij op zomerbandjes stond, ik ben er rustig langsgegaan en door gereden, sorry hoor, ik vind dat je eigen verantwoordelijkheid en ik vind niet dat je dan moet rekenen op derden om je te helpen duwen.

      Nu als er een ijsvlakte ligt dan ben je met je winterbanden ook niets hoor ... dan moet je kettingen steken of spijkerbanden hebben.

      Mark
      Last edited by LamboCars; 22 december 2010, 18:46.
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        Dat wil dan ook zeggen dat hij bijna heel zijn beroepsleven heeft afgedragen .
        En een zelfstandige draagt niet af?
        Het is gewoon frapant van te gaan mekkeren dat een zelfstandige "profiteert" van de kans dat hij onkosten kan inbrengen maar zelf wel op brugpensioen te gaan.
        Volgens mij betaalt die zelfstandige ook belastingen en sociale zekerheid. Trouwens voor je mekkert over aftrek je hebt als arbeider of bediende ook een forfetaire aftrek en je kan die vervangen door een aftrek die je zelf gaat ingeven. Maar iemand die moeite al gedaan om het na te gaan? Ne gewoon kakken op de zelfstandige!!
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Een bult bij een put ... kunt ge elkaar niet opvullen?

          Maar het is inderdaad zo dat de banen er al aan zijn, zelfs hetgeen ze in de zomer heraangelegd hebben ten gevolge van vorige winter.
          En degene die nog min of meer goed zijn leggen ze dan vol (soms echt "misdadige") verkeersdrempels.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
            En een zelfstandige draagt niet af?
            Het is gewoon frapant van te gaan mekkeren dat een zelfstandige "profiteert" van de kans dat hij onkosten kan inbrengen maar zelf wel op brugpensioen te gaan.
            Volgens mij betaalt die zelfstandige ook belastingen en sociale zekerheid. Trouwens voor je mekkert over aftrek je hebt als arbeider of bediende ook een forfetaire aftrek en je kan die vervangen door een aftrek die je zelf gaat ingeven. Maar iemand die moeite al gedaan om het na te gaan? Ne gewoon kakken op de zelfstandige!!
            Trouwens, een zelfstandige in bijberoep MOET ook sociale bijdragen betalen aan de kas van zelfstandigen, maar doordat hij niet volledig zelfstandig is ziet hij/zij daar nooit iets van terug. Pensioen bv wordt enkel berekend op je hoofdberoep als loontrekkende.
            Je kan het beschouwen als een vorm van solidariteit.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              en dan snel nog een paar jaar voor een baas gaan werken ... en hop : een mooi pensioen ... door ons betaald hé

              Een paar jaar werken als loontrekkende en een mooi pensioen ? Leg me dat eens uit.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Een paar jaar werken als loontrekkende en een mooi pensioen ? Leg me dat eens uit.
                Een jaarke werken als politieker is lukratiever
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  we dwalen af van het onderwerp... het gaat over winterbanden dus als ge het wilt hebben over de voor-en nadelen als zelfstandige klikker de klik
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Tja Kirsten, na bijna 600 posts zijn de banden stilaan versleten zeker ?

                    Maar je hebt gelijk !
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Tja Kirsten, na bijna 600 posts zijn de banden stilaan versleten zeker ?

                      Maar je hebt gelijk !
                      Tis daarmee dat ik er nog zoek, tegen een schappelijk prijs... iemand een idee?

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door FilipB Bekijk bericht
                        Tis daarmee dat ik er nog zoek, tegen een schappelijk prijs... iemand een idee?
                        Duitsland, want in België is alles zo goed als uitverkocht (lange leveringstermijn + duurder betalen) dus kijk eens op:






                        Succes!
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          nog een handige tabel voor de eeuwige twijfelaars en fanatieke tegenstanders:




                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            Duitsland, want in België is alles zo goed als uitverkocht (lange leveringstermijn + duurder betalen) dus kijk eens op:






                            Succes!

                            Ah neen dat kan niet, want je mag Duitsland niet binnen op zomersloefen om ze te gaan halen...

                            groetjes
                            Eddy
                            Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door preetje Bekijk bericht
                              Ah neen dat kan niet, want je mag Duitsland niet binnen op zomersloefen om ze te gaan halen...

                              groetjes
                              Eddy
                              euh... wie heeft jou dat wijsgemaakt?

                              Je mag Duitsland wel binnen op zomer sloefen, of zou er een controleur aan de grensovergang staan die wagen per wagen controleert?
                              Zolang je geen ongeval veroorzaakt, betrokken raakt bij een ongeval of het verkeer ophoudt is er niks aan de hand...
                              Heb je toch een frats voor en kunnen ze aantonen dat je zonder degelijke winter uitrusting rijdt krijg je een boete en trekt de verzekering zich terug, en dan mag je alles uit eigen portemonnee betalen.

                              je kan trouwens ook online bestellingen plaatsen hoor, zo worden ze netjes thuis afgeleverd.
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Ik heb hier één eigenschap nog niet gelezen: met of zonder sneeuw, beneden 7° is de remweg met winterbanden heel wat korter. Een meter kan het verschil maken tussen leven en dood. Ze zorgen dus wel degelijk voor extra verkeersveiligheid.

                                De files zouden aanzienlijk korter zijn want rijden met die zogenaamde aangepaste snelheid staat gelijk met stilstaan.
                                Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                                Comment

                                Working...
                                X