Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    En ondertussen is het geen weer voor winterbanden. Wel slecht voor de verkoop.
    Vorige week was het plots heel druk bij de bandencentrales, nu is er bijna geen kat meer.
    Maar wat wil je met dit weer.
    Beter dat ze er op staan of dat je zelf kan wisselen wanneer nodig.
    Een reserve set velgen is dan wel leuk ... maar toch wat overdreven duur op vele plaatsen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Niet te zenuwachtig voor mij, maar is me veel te klein qua binnenafmetingen. Ik rij tegenwoordig liever met een SUV of cross over. Kwestie van een hoger uitzichtpunt te hebben en met mijn hernia's nog comfortabel in-en uit te kunnen stappen.
      Binnenkort beschik ik in Spanje over een X6, maar die 550 paarden worden per transporteur naar daar gebracht want ze zijn nog niet gebrandmerkt in België. Dan moet ik ze onderweg ook niet continu in bedwang houden en is er geen discussie nodig met de Franse sheriffs. Dus geen Coyote nodig, en ook geen winterbanden voor onderweg. Waar ik in Spanje woon is de laagste nachttemperatuur in de winter 10°C.
      Hallo zeg, ga daarover op een andere site stoefen.

      Hier mogen allen dikke lenzen

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Hallo zeg, ga daarover op een andere site stoefen.

        Hier mogen allen dikke lenzen
        't water komt je precies uit de mond te zien aan die tong.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          En ondertussen is het geen weer voor winterbanden. Wel slecht voor de verkoop.
          Ik denk dat ze in hun winterbanden en velgen aan het verdrinken zijn.
          2 weken geleden gebeld voor velgen en winterbanden om cadeau te doen voor de kerst, in plaats van de standaard truien of wellness waardebons.
          Vanmorgen teruggebeld om opnieuw de prijzen te vragen en een afspraak te maken. Ik vroeg aan het juffrouwke of ik korting kreeg. Dat moest ze even aan haar baas gaan vragen. Die kwam zelf aan de telefoon. Een aluminium 7x16" velg die 2 weken geleden nog 152€ stond, wordt nu verkocht aan 87€ netto. Op kwaliteits winterbanden (Continental, Michelin, Pirelli, Goodyear enz) tot 30% korting. Op montage en balanceren wordt geen korting gegeven.
          Het is zo druk dat ik morgenvroeg al mag langskomen met de auto.
          Vorige winter moest je daar nog 2 weken wachten om je bandenset om te laten wisselen (10 tot 15 minuten werk).
          't Zijn harde tijden voor de bandenboeren. Zij moeten concurreren tegen Duitse bedrijven die via internet alle mogelijke velgen en banden verkopen aan prijzen die tot 45% onder de Belgische prijzen liggen. Montage en balanceren doen ze gratis. Versturing vanuit Duitsland naar België kost 39€ voor de 4 gemonteerde wielen. Levering aan huis 3 à 4 dagen na bestelling. Voor het omwisselen van de wielen op je auto, moet je zelf zorgen.

          De lokale bandenboer zegt natuurlijk dat de velgen namaak zijn uit China. De banden zijn wel van het gekozen merk, maar hebben B-kwaliteit. De stempel die in de fabriek op de B-kwaliteit werd aangebracht, wordt terug weggeschuurd. Je denkt dat je banden aankoopt in Duitsland, maar in realiteit worden de banden net over de grens in Polen op de velg gemonteerd en gebalanceerd door personeel dat nog geen 5€ per uur verdient.

          Allemaal goed en wel, maar waarom hij een velg die 2 weken geleden nog 152€ kostte, nu ineens aan 87€ kan verkopen, daar is geen verklaring voor gegeven.
          'k Ga er ook niet achter vissen en hem op andere gedachten brengen.
          Last edited by notex; 4 december 2015, 01:03.

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Probeer er dus, als je kan een Spaanse nummerplaat op te krijgen. De "guiri" wordt in Spanje niet altijd zo vriendelijk bekeken. Vrienden van ons in de streek van Almeria weten daar alles van. Verhalen zal ik maar besparen.
            Ja.., en dat is een prachtige tweedehands. 42000 km, dat is niks voor zo'n wagen en dan nog maar 2 jaar oud. Geniet ervan want daarmee zal je zelfs niet voelen dat je ermee rijdt. Nogmaals dikke proficiat en geniet ervan op de Spaanse wegen, want daar kan je in het binnenland en de bergachtige gebieden met zo'n wagens nog genieten.
            Wat dacht je ?
            BIV België : 7398€ / importkosten + BIV Spanje : 1400€
            Rijtaks België : 2200€ / rijtaks Spanje : 152€
            Verzekering België : 3000€ / verzekering Spanje : 1200€

            Transporteur België-Spanje : 450€
            Vlucht Brussel-Alicante : 2x 50€
            Indien zelf rijden : brandstof + péage + 1 nacht hotel : 650€
            Geen set winterbanden nodig voor in de Pyreneeën (4 stuks 22" @€) waar ik achteraf nooit nog iets kan mee doen.

            Geen flitsboetes in Frankrijk (gewoonlijk heb ik er minstens 2 of 3). Er is sprake van, dat men in Frankrijk ook strafpunten gaat geven aan buitenlanders.
            Geen last van carjackers die het altijd op buitenlanders gemunt hebben. (zeer actief tussen de Spaanse grens en Taragonna). De rijdende op de snelweg heb ik geen schrik van. Die rijden toch allemaal met oude wrakken. Aan de tankstations en de wegrestaurants is het des te gevaarlijker.
            Als er wordt ingebroken in auto's, is het altijd bij auto's met buitenlandse nummerplaat.
            Dus niets anders dan voordelen met Spaanse nummerplaten.
            Zolang je hoofdverblijfplaats België is, mag je auto niet met buitenlandse nummerplaten in België rijden.
            Last edited by notex; 4 december 2015, 01:53.

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Alleen al op www.mobile.de staan er nu 133 BMW 135i te koop. Moesten die ook allemaal weg van de boekhouder ?

              http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/se...owerAsArray=KW
              Begin volgend jaar ga ik die van mij toch ook nog eens op die site te koop stellen vooraleer mijn nieuwe eind maart wordt geleverd. De prijzen van de vergelijkbare 135i's liggen ongeveer in de lijn van wat ik vraag, maar de Duitse markt zal voor dergelijke wagens allicht positiever zijn dan alhier.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Winterbanden

                De laatste keer dat mijn boekhouder zei:die wagen is afgeschreven na 5 jaar,is ondertussen al meer dan 20 jaar geleden.Ik had en heb nooit een vennootschap gehad.Mijn volgende wagens gingen ongeveer 10 jaar mee.Afschrijving werd ook niet jaarlijks in onkost gebracht.
                Maar die boekhouders weten hopelijks wat ze doen,en vennootschapbelasting ligt wel wat anders boekhoudkundig dan personenbelasting.
                Let wel op dat op het einde van de rit de afrekening komt.
                Voor diegenen die denken dat dit allemaal ideaal is? Je kunt dit vergelijken met een voetbalmatch ;waar tijdens de rust de spelregels veranderd worden.De wetgeving veranderd continu.
                Een goede boekhouder is dus wel een must.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Effectief voorbeeld.

                  Mijn moeder kocht een auto van 19000€ en betaalde effectief 16000€.
                  Na 10 jaar was de verkoopwaarde 1500€.
                  Enkel wagen heeft dus 14500€ gekost.

                  Zelf een wagen van 34000€ gekocht en effectief 22000€ betaald na gratis packs en korting wegens actie kleine facelift.
                  Na 10 jaar verkocht voor 7500€.
                  Enkel wagen heeft dus 14500€ gekost.

                  Haar wagen verbruikte 7,8 liter benzine en de onze 7 liter diesel.
                  Een klein onderhoud kostte gemiddeld 600€ aan mijn moeder en aan ons 220€.

                  BA was iets van 30€ verschil en omnium bijna 200€ duurder voor ons, beiden BM 0 en zelfde maatschappij.

                  Hetgeen zij meer betaalde voor onderhoud en verbruik was ruim voldoende om onze wagen goedkoper te maken op de totale duur.
                  Beiden bij dealer van aankoop, wel ander merk.

                  Dus ja, een duurdere wagen kan zeker goedkoper uitkomen op het einde van de rit
                  Een auto van 22000 € kost 22000€... Dat iemand daar nog 7500€ wil voor geven na 10 jaar is zijn probleem...
                  Een audi A4 van 2005 koop je normaal voor een 6000€ en nieuw zal je die niet hebben voor 22000€...
                  Catalogusprijzen zijn allang een lachertje, waar je beter geen belang aan hecht. Bij Citroën bv. mag je daar standaard een 20% aftellen...
                  De Volvo V40 van mijn zus, daar is ook een 8000€ kortingen afgegaan...

                  En 600€ voor een klein onderhoud ? Dat is een lek olie en wat controles. Mijn officiële dealer doet dat voor rond de 100€ (is om de 15000 km.).

                  Normaal liggen de kosten van een auto redelijk in lijn met wat het ding heeft gekost. De banden, remmen, olie, ... van een basis polo'ke zijn goedkoper dan van een VW Golf GTI...
                  Stellen dat een Dacia Duster evenveel kost als een Audi A4 lijkt me nog altijd redelijk kort door de bocht...
                  Last edited by polleke_cgc; 4 december 2015, 12:03.
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    De laatste keer dat mijn boekhouder zei:die wagen is afgeschreven na 5 jaar,is ondertussen al meer dan 20 jaar geleden.Ik had en heb nooit een vennootschap gehad.Mijn volgende wagens gingen ongeveer 10 jaar mee.Afschrijving werd ook niet jaarlijks in onkost gebracht.
                    Maar die boekhouders weten hopelijks wat ze doen,en vennootschapbelasting ligt wel wat anders boekhoudkundig dan personenbelasting.
                    Let wel op dat op het einde van de rit de afrekening komt.
                    Voor diegenen die denken dat dit allemaal ideaal is? Je kunt dit vergelijken met een voetbalmatch ;waar tijdens de rust de spelregels veranderd worden.De wetgeving veranderd continu.
                    Een goede boekhouder is dus wel een must.
                    Voor een goed begrip, ik heb wel geen vennootschap en koop al mijn wagens in persoonlijke naam. Detail : mijn nummerplaat is nog dezelfde van toen ik 18 was en mijn eerste wagen had. Nu zal dat dus gedaan zijn tenzij ik een gepersonaliseerde plaat zou nemen en dat vind ik absurd gezien de prijs ervan.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Ik rook niet, en met mijn vorige wagen heb ik 14 jaar gereden.
                      Als ik om de 8 jaar 40.000 euro zou moeten uitgeven aan een nieuwe auto, dan zal mijn baas eerst opslag moeten geven (en dat zit er volgens mij niet in).
                      Omdat ik lang met dezelfde goedkope wagen (ik heb vorig jaar zo'n 12.000 euro betaald aan een nieuwe wagen) blijf rijden heb ik nog wel genoeg geld over voor mijn hobby, met een duurdere wagen zou bijna al mijn geld naar die wagen gaan, en dan blijft er voor de rest niet veel meer over...
                      Het is inderdaad een keuze die je maakt, maar voor veel mensen zijn er belangrijkere zaken in het leven dan een dure auto.
                      Mijn mercedes 300TD (stationwagen heeft wel mijn vrouw haar leven gered toen er achteraan een vrachtwagen op is ingereden (motor meer dan 20cm naar voor). Ik weet nu wel waarom ik geld uitgeef aan een wagen je kan niet alles zelf voorzien.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Voor een goed begrip, ik heb wel geen vennootschap en koop al mijn wagens in persoonlijke naam.
                        Waarom raadt uw boekhouder dan aan om een nieuwe te kopen?
                        Om als werkelijke kost in te brengen dan?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Een auto van 22000 € kost 22000€... Dat iemand daar nog 7500€ wil voor geven na 10 jaar is zijn probleem...
                          .../...
                          Catalogusprijzen zijn allang een lachertje, waar je beter geen belang aan hecht. Bij Citroën bv. mag je daar standaard een 20% aftellen...
                          Ge snapt het niet ...
                          Als sommigen met een goedkopere wagen een ander zien rondrijden met een BMW, dan zien die maar een ding om jaloerse commentaar te geven ... die rijdt met een dure dikke bak (volgens cataloguswaarde).
                          Mogelijks heeft die met zijn "dure bak" een betere zaak kunnen doen bij de aankoop en heeft die daarna nog een grotere restwaarde, dat vergeet men dan in aanmerking te nemen.
                          Jaloerse kritiek heeft al langer niets te maken met prijzen, maar met merken ... het zit in velen ingebakken om graag kritiek te uiten op bepaalde merken zonder verder te kijken dan hun neus lang is.

                          Trouwens een auto dat na een aantal jaren nog een veel grotere restwaarde heeft, dat is niet het "probleem" van de volgende koper, dat is het "voordeel" voor u als eerste eigenaar.

                          Normaal liggen de kosten van een auto redelijk in lijn met wat het ding heeft gekost. De banden, remmen, olie, ... van een basis polo'ke zijn goedkoper dan van een VW Golf GTI...
                          Stellen dat een Dacia Duster evenveel kost als een Audi A4 lijkt me nog altijd redelijk kort door de bocht
                          Waar haal je een Dacia Duster of Audi in mijn reactie?
                          Heb het nooit over deze merken gehad.

                          Veel mensen denken per definitie dat bijvoorbeeld een onderdeel of onderhoud van BMW veel duurder is dan andere merken ... dat is niet altijd zo.

                          Op een standaard BMW staat een band maat 205, op een Ford of Citroën staat eveneens een 205.
                          Die BMW kost iets meer dan de andere merken, toch zijn de banden identiek dezelfde en is de ene niet duurder dan de andere.

                          Wanneer begint het wel op te lopen, als je in een van die merken naar een sportievere uitvoering gaat en kiest voor laagprofielbanden, hogere snelheidsindex of breder maatje.
                          In onderhoud was tot nu toe BMW het goedkoopste van al de merken dat we gehad hebben.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Die haal ik nergens. Alleen kost een basis Audi A4 vandaag ergens een 34000€ (uw voorbeeld), en een luxe uitgeruste Dacia duster een 14500€ (ook uw voorbeeld).

                            Ik ben behoorlijk zeker dat die Dacia toch goedkoper zal uitvallen...

                            Voor de rest ben ik helemaal niet jaloers in het type wagen waar iemand mee rondrijdt. Als deze graag een BMW 7 of Mercedes S-klasse wil, en er het geld voor heeft : waarom niet.
                            Ik ben heel tevreden van mijn 9 jaar oud Golfje : meer moet dat niet zijn. Wat de volgende wordt, heb ik helemaal geen gedacht van. Dat zijn problemen voor als het ding het niet meer doet...

                            België is qua jaloezie inderdaad een apeland. Gewoon eens tevreden zijn met wat je hebt is hier blijkbaar heel moeilijk.

                            Maar hoe een klein onderhoud 600€ kan kosten is me toch een raadsel. Die gangster-garagist lag bij mij al na die 1e factuur buiten...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Waarom raadt uw boekhouder dan aan om een nieuwe te kopen?
                              Om als werkelijke kost in te brengen dan?
                              Net zoals dokters mogen wij onze wagen "gedeeltelijk" als bedrijfskost inbrengen. Afschrijving is normaal 5 jaar en onderhoudskosten worden eveneens gedeeltelijk in aanmerking genomen. Collega's die pas beginnen en nog veel kosten hebben (aflossing leningen voor huis, apparatuur, etc.) kunnen dus nog genoeg bedrijfskosten inbrengen. Maar dit is bij mij niet meer het geval en ik ben bovendien pensioen gerechtigde. Ik heb de beslissing genomen om nog enkele jaren verder te werken gezien mijn fysieke conditie dit toelaat en ik mijn job nog even graag doe als de eerste dag. Een nadeel van te blijven verder werken na je pensioenleeftijd dus, terwijl men de pensioenleeftijd optrekt en men mensen aanspoort om zolang mogelijk verder te werken. Ik heb dus een luxe probleem.
                              Hopelijk is dit dus wat duidelijker voor alle criticasters alhier. Vooraleer be(ver)dekkingen te lanceren zouden sommigen hier beter wat dimmen : koop je een duurdere wagen dan de doorsnee chauffeur, betaal je cash op restaurant of op een ander en vraag je geen ontvangstbewijs, doe je een wettige ingreep om je kinderen later te ontlasten van dure successie , dan ben je een fraudeur ... man , man, ... wat een zielig gedoe is dat hier.
                              Last edited by enero; 5 december 2015, 08:37.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Die haal ik nergens. Alleen kost een basis Audi A4 vandaag ergens een 34000€ (uw voorbeeld), en een luxe uitgeruste Dacia duster een 14500€ (ook uw voorbeeld).
                                Ik heb nooit merken vernoemd, alleen catalogusprijzen (34.000 en 19.000) alsook effectief betaalde prijzen (22.000 en 16.000).
                                Daarbuiten heb ik nog de verkoopprijs vermeld (7.500 en 1.500).
                                Dus niet alles beginnen mixen van die prijzen en het verschil nog eens 4.500€ groter maken.

                                Als ik een luxe uitgeruste Dacia Duster configureer op de site, dan kom ik aan 20.950€ in vergelijking met een basis A4 aan 29.950€.
                                Na korting beiden nog goedkoper natuurlijk.
                                Maar verkoop ze ook eens na 4 jaar en zie wat je terugkrijgt ... dan weet je pas wat het u echt gekost heeft.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X