Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Hier ook een fervente Michelin aannhanger. Ik heb 3 stellen wielen die bij aankoop werden geleverd in een pakket velgen en banden samen. Ik heb dus ervaring gehad met Bridgetone, Dunlop en Goodyear. De Bridgetones en de Dunlops zijn zeer snel vervangen geweest door een set Michelins SP2 voor de zomermaanden en een set Michelin SP3 voor tussenseizoen. Mijn winterbanden, nu nog Goodyears gaan er pas op als het echt winter wordt. Die zullen na voldoende slijtage ook vervangen worden oor Michelin Alpin. Alhoewel het verschil in kwaliteit van winterbanden wat betreft de A-merken mij iets minder duidelijk lijkt.
    Last edited by enero; 14 december 2012, 10:27.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Een zomerband gebruiker heeft zeker door dat aangepast rijgedrag nodig is : dat is de enige manier om op zomerbanden veilig te rijden in winterse omstandigheden.
      Het enige dat die zomerbandrijder in de winter nog niet door heeft is dat hij voor zichzelf denkt veiliger te rijden maar een groot gevaar betekent voor andere weggebruikers.

      Als je rekening houdt met je zomerbanden en daardoor met een erwt in uw gat veel trager gaat rijden dan het gemiddelde, dan verplicht je alles achter u om plots abnormaal te gaan remmen ... wat op zich een veel gevaarlijkere situatie wordt dan wanneer je voorzichtig maar vlot met het verkeer mee kan rijden.
      Niet kunnen vertrekken in de sneeuw is geen gevaar, hoogstens vervelend ... niet kunnen stoppen daarentegen is wel een gevaarlijke situatie, zorg er dan voor dat anderen dit niet overbodig moeten doen door uw toedoen.
      Voorzichtig rijden in de winter is dus niet alleen uw snelheid beperken maar er ook voor zorgen dat je anderen niet onnodig gaat hinderen.

      Dat ge op winterbanden de gek kunt uithangen en niet extra moet opletten heb ik hiermee niet gezegd ... mocht je dit zo willen begrijpen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Ik denk dat we nieuwjaar gaan halen met dit topic.
        Nog even volhouden.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Welk jaar ?

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Dit topic heeft al meer als 1 nieuwjaar achter de rug.
            Wanneer mag zo'n topic dan op pensioen?
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Wanneer mag zo'n topic dan op pensioen?
              Volgens de huidige regering na 67 jaar ... maar als we nog even wachten beslist de volgende wel tot 70.
              Maar er is hoop op korter ... niet veel van ons gaan nog zolang mee, zelfs niet zo lang als hun winterbanden.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Volgens de huidige regering na 67 jaar ... maar als we nog even wachten beslist de volgende wel tot 70.
                Maar er is hoop op korter ... niet veel van ons gaan nog zolang mee, zelfs niet zo lang als hun winterbanden.
                misschien kunnen we alvast beginnen sparen voor zoiets al dan niet uitgerust met winterbanden
                je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                www.korandoke.be

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  tjaaaaaaaaa
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                    misschien kunnen we alvast beginnen sparen voor zoiets al dan niet uitgerust met winterbanden
                    Mijn vrouw moet daar noodgedwongen reeds gebruik van maken.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      De afgelopen week 'n offerte aangevraagd voor mijn nieuwe wagen te verzekeren.
                      Ze vroegen mij wel of ik met winterbanden reed.
                      Het was maar 'n enquete, maar daar zit meer achter volgens mij.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Het was maar 'n enquete, maar daar zit meer achter volgens mij.
                        Uiteraard zit er meer achter... duurdere verzekeringen natuurlijk. Ze moeten alleen een reden hebben.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Het enige dat die zomerbandrijder in de winter nog niet door heeft is dat hij voor zichzelf denkt veiliger te rijden maar een groot gevaar betekent voor andere weggebruikers.

                          Als je rekening houdt met je zomerbanden en daardoor met een erwt in uw gat veel trager gaat rijden dan het gemiddelde, dan verplicht je alles achter u om plots abnormaal te gaan remmen ... wat op zich een veel gevaarlijkere situatie wordt dan wanneer je voorzichtig maar vlot met het verkeer mee kan rijden.
                          Niet kunnen vertrekken in de sneeuw is geen gevaar, hoogstens vervelend ... niet kunnen stoppen daarentegen is wel een gevaarlijke situatie, zorg er dan voor dat anderen dit niet overbodig moeten doen door uw toedoen.
                          Voorzichtig rijden in de winter is dus niet alleen uw snelheid beperken maar er ook voor zorgen dat je anderen niet onnodig gaat hinderen.

                          Dat ge op winterbanden de gek kunt uithangen en niet extra moet opletten heb ik hiermee niet gezegd ... mocht je dit zo willen begrijpen.
                          Ik rij op mijn zomerbanden gewoon mee met de rest (meestal rijden die anderen zelfs trager dan ikzelf). Je moet gewoon anticiperen, en zorgen dat je de ruimte hebt om te stoppen.
                          Niet kunnen weggeraken, is me nog nooit overkomen (dus op die 23 jaar...), en ongelukken in de winter evenmin... Ik rij dus niet met een erwt in mijn gat : erg comfortabel is dat niet (denk ik) .

                          Ik denk trouwens niet dat ik veiliger rij op zomerbanden : ik besef gewoon dat het gevaarlijker kan zijn, en dus hou je daar rekening mee, voornamelijk door de tussenafstand te respecteren, niet door trager te rijden. Iemand die op winterbanden denkt dat hij op een "normale" manier op winterbanden over beijzelde wegen kan rijden is veel gevaarlijker bezig.
                          Last edited by polleke_cgc; 16 december 2012, 19:32.
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Allé Polleke, je verhaal houdt geen steek hé.

                            Je rijdt sneller dan de rest (waar vandaag 20-30% op winterbanden rijdt) op zomerbanden, en toch ben je veiliger bezig...
                            En dan noem je dat anticiperen, ...
                            Voor mij staat anticiperen gelijk aan meer afstand nemen EN trager rijden in de bochten.

                            Nog één vraagje: Heb je ooit met winterbanden gereden?

                            Er is hier niemand met winterbanden die gelooft dat je op ijzel met winterbanden kan rijden zoals je in de zomer kan rijden op een droog wegdek. Waar lees je dat?

                            Er verandert niks in dit topic. De adepten van zomerbanden zijn zij die nog nooit met iets anders gereden hebben.

                            Bij mij is het simpel. Mijn auto krijgt winterbanden, die van mijn vrouw voorlopig niet, omdat ze toch niet rijdt als er sneeuw of ijs ligt. Ik koop wel regenbanden voor haar.
                            Als ze ooit terug gaat werken, en op haar auto moet rekenen, dan krijgt ze ook winterbanden.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Bij mij is het simpel. Mijn auto krijgt winterbanden, die van mijn vrouw voorlopig niet, omdat ze toch niet rijdt als er sneeuw of ijs ligt. Ik koop wel regenbanden voor haar.
                              Als ze ooit terug gaat werken, en op haar auto moet rekenen, dan krijgt ze ook winterbanden.
                              Mijn vrouw doet amper 10.000km op een jaar en sinds wij een dochtertje ( en binnen enkele weken nog een broer/zusje erbij ) hebben heb ik op haar wagen onmiddellijk winterbanden laten leggen. Het is heel simpel, ik rij al jaren met winterbanden en ik ken het verschil, niet alleen voor je eigen veiligheid maar ook die van andere mensen... ik moet er niet aan denken mocht er bvb plots een kind op de baan lopen en je er aan 30 per uur tegenaan gaat slippen... met winterbanden sta je gewoon stukken sneller stil, al de rest is zever.
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Eens heel dit topic lezen : er is er zelfs ene die beweert dat hij op sneeuw en vanaf 50 km./h stil staat op minder dan 5 m... Dat lukt zelfs niet op droge weg en tijdens de zomer op zomerbanden...
                                Ik zeg gewoon dat ik sneller rij dan anderen die niet door de sneeuw durven rijden. De wegen die ik normaal doe, zijn allemaal in stad : je mag dus toch niet sneller dan 50 km./h... Jullie zijn degenen die zeggen dat je op zomerbanden enkel kan veilig rijden in sneeuw als je het aan 10 km./h doet...

                                Voor mij zijn winterbanden gewoon te duur : ik weiger die uitgave te doen, voor iets wat ik niet nodig heb. Als het al 23 jaar lukt, dan zal dat nog wel 23 jaar lukken...

                                En nog even dit : de maanden met het laagste aantal ongevallen in België zijn december, januari en februari, de maand met traditioneel het hoogste aantal ongevallen is juni...
                                Last edited by polleke_cgc; 17 december 2012, 17:25.
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X