Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ann75

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ann75

    Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
    Wat Ann heeft gedaan is verre van schoon te noemen maar dat zal ze zelf nu ook wel weten, zoiets toegeven is toch wel dat ze een harde les heeft geleerd en dat bewonder ik toch wel een beetje.
    Waarschijnlijk is het vrij onschuldig begonnen en is het ook niet zo kwaad bedoeld geweest.
    Van mij krijgt ze een tweede kans maar misschien ben ik wel te vergevingsgezind.
    Spijtige zaak ja.
    Maar ze geeft toe en heeft bekend.
    Daarom zou ik haar ook niet laten vallen als een baksteen.
    Op die manier is er al veel naar de kl... gegaan.

    Er blijft toch wel een zekere teleurstelling achter.
    En hoe zou het verder zijn gegaan als niemand de fouten had opgemerkt?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Ann75

      Ik kan het beslist appreciëren dat Ann75 de moed heeft om haar excuses neer te pennen.
      Dat getuigt van verantwoordelijkheid nemen voor wat ze gedaan heeft.

      ( Wie herinnert zich nog het andere "accident" met de virtuele multipersoonlijkheid Duindistel, die bleef tot het laatst spartelen als een duivel in een wijwatervat.
      En bij mijn weten zijn daar nooit excuses van gekomen. )

      Comment


      • #18
        Re: Ann75

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Er is geen moord gebeurd en ik denk niet dat hier iemand echt schade heeft geleden
        behalve zij zelf dan.
        Dit doet me denken aan "HasseltLokaal, Theo. Daar is ook iemand ( geen Hasselaar) die artikels maakt met foto's. Alleen de teksten maakt hij niet zelf. Deze worden al eens voor hem geschreven door .... een moderator van de site. . De artikels worden dan ook aan hem gelinkt (tekst EN foto's) want zijn naam staat voor beiden vermeld. Ook niet eerlijk naar de anderen toe die vaak moeite hebben om een tekstje in elkaar te klooien. Ook deprimerend voor diegene die moeite hebben een tekst te maken. Met andermans foto's te gebruiken bereik je het zelfde.

        Comment


        • #19
          Re: Ann75

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          Ik kan het beslist appreciëren dat Ann75 de moed heeft om haar excuses neer te pennen.
          Dat getuigt van verantwoordelijkheid nemen voor wat ze gedaan heeft.

          ( Wie herinnert zich nog het andere "accident" met de virtuele multipersoonlijkheid Duindistel, die bleef tot het laatst spartelen als een duivel in een wijwatervat.
          En bij mijn weten zijn daar nooit excuses van gekomen. )
          Juist.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: Ann75

            Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
            Dit doet me denken aan "HasseltLokaal, Theo. Daar is ook iemand ( geen Hasselaar) die artikels maakt met foto's. Alleen de teksten maakt hij niet zelf. Deze worden al eens voor hem geschreven door .... een moderator van de site. . De artikels worden dan ook aan hem gelinkt (tekst EN foto's) want zijn naam staat voor beiden vermeld. Ook niet eerlijk naar de anderen toe die vaak moeite hebben om een tekstje in elkaar te klooien. Ook deprimerend voor diegene die moeite hebben een tekst te maken. Met andermans foto's te gebruiken bereik je het zelfde.
            De moderator (of die zijn baas) van de site is hier in de fout.
            En zeker als die feiten blijven duren....
            Iedereen gelijk voor de wet he enz. enz;

            Streng en rechtvaardig is precies niet meer van deze tijd
            Wie je kent is veel belangrijker
            (maar ik keur dat dus niet goed he)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: Ann75

              Niemand is van nature "slecht" daar ben ik heilig van overtuigd, alles hangt af van "beslissingen" die men als mens neemt, hoe onschuldig ze in't begin ook lijken. Om dan haar reputatie hoog te houden voor iedereen hier op bd kon ze niet anders dan ermee doorgaan en zo veranderde haar onschuldige beslissing naar een leugen dat een eigen leven begon, misschien zijn we onbewust allemaal een beetje schuldig door de wauw's en ooh's die we gaven aan de foto's die ze plaatste omdat we niet anders gewend waren dan dat Ann prachtige platen aan ons toonde.
              Van mij krijgt ze een 2e kans

              *Bij deze ook misschien een voorstel om elk topic dat geopend wordt in de toekomst misschien anoniem te laten gebeuren, want ik betrap men eigen er ook regelmatig op dat ik eerst naar de topicstarters naam kijk alvorens naar de foto te kijken, maar dat is mijn bescheiden mening...

              grtz
              dieselke
              Last edited by dieselke; 23 augustus 2010, 18:59. Reden: tekst

              Comment


              • #22
                Re: Ann75

                Je ziet maar je zit aan de andere kant van den bol maar zoiets komt vroeg of laat toch aan het licht, een reden te meer om zoiets niet te doen.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #23
                  Re: Ann75

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  De moderator (of die zijn baas) van de site is hier in de fout.
                  Iedereen gelijk voor de wet he enz. enz;

                  Streng en rechtvaardig is precies niet meer van deze tijd
                  Wie je kent is veel belangrijker
                  (maar ik keur dat dus niet goed he)
                  Klopt Theo, maar als je hem (de moderator) hierover informeert wordt het windstil aan de andere kant. ;-)
                  Wie je kent, inderdaad, daarom ook dat ik hier recent schreef : de naam is hier vaak belangrijker dan de foto. ;-) En sommige namen kunnen niet in de fout gaan blijkbaar, want dadelijk zijn de zonden hier vergeven. Gewoon bekennen is vaak al voldoende om met een propere lei verder te kunnen
                  Mijn gedacht.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ann75

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                    Je ziet maar je zit aan de andere kant van den bol maar zoiets komt vroeg of laat toch aan het licht, een reden te meer om zoiets niet te doen.
                    We zullen nu geconfronteerd worden met een beslissing die men zal moeten nemen.
                    En dat juist vind ik dood-jammer en hatelijk bovendien omdat het zover is gekomen.
                    De zaken terug draaien kan niet meer.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ann75

                      Ann, het moet toch ook van m'n hart. Ik ben teleurgesteld.
                      Maar ik vind het dapper van je dat je deze knieval doet en je excuses aanbiedt. Zoals "Dieselke" schrijft gaat zo'n leugen een eigen leven leiden en de verleiding om steeds verder te gaan is groot; zeker aangemoedigd door de vele ooh's en wauw's.

                      Van mij zou je ook een tweede kans krijgen, maar het zullen de mod's zijn die hierover beslissen.
                      Mocht die tweede kans er komen, dan zal je moeten aanvaarden dat het vertrouwen opnieuw zal moeten verdiend worden.


                      Greetz
                      Cheeta
                      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                      flickr

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ann75

                        Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                        Klopt Theo, maar als je hem (de moderator) hierover informeert wordt het windstil aan de andere kant. ;-)
                        Wie je kent, inderdaad, daarom ook dat ik hier recent schreef : de naam is hier vaak belangrijker dan de foto. ;-) En sommige namen kunnen niet in de fout gaan blijkbaar, want dadelijk zijn de zonden hier vergeven. Gewoon bekennen is vaak al voldoende om met een propere lei verder te kunnen
                        Mijn gedacht.
                        Ja ja, ben ik het mee eens... hoe erg het ook is en aan welke kant je ook staat.
                        Er moet rechtvaardig en onpartijdig beslist worden: punt uit.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ann75

                          Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                          En sommige namen kunnen niet in de fout gaan blijkbaar, want dadelijk zijn de zonden hier vergeven. Gewoon bekennen is vaak al voldoende om met een propere lei verder te kunnen
                          Mijn gedacht.
                          Persoonlijk ken ik Ann niet zo goed ik heb haar hier wel eens tegengekomen op BD maar daar blijft het ook bij.
                          Ik kan best begrijpen dat er leden zullen zijn die daar veel zwaarder aan tillen dan ik, als ik zelf haar foto's had beoordeeld had het me ook wel dwars gezeten.
                          Ze heeft het allemaal toegegeven en dat vind ik zeer fair van Ann maar anderzijds zal het ze ook wel wat blijven achtervolgen, laat dat een goeie les zijn om zoiets nooit meer te doen.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ann75

                            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                            ( Wie herinnert zich nog het andere "accident" met de virtuele multipersoonlijkheid Duindistel, die bleef tot het laatst spartelen als een duivel in een wijwatervat.
                            En bij mijn weten zijn daar nooit excuses van gekomen. )
                            Dat herinner ik me perfect, want ik werd over dezelfde kam geschoren terwijl ik nooit iets anders 'uitgespookt' heb dan een nieuwe account te maken uit onwetendheid dat dit niet mocht (omdat ik er al eentje had met ene naam die niet meer 'kon'), de oude account gebruikte ik niet eens meer en heb die zeker nooit samen gebruikt om de nieuwe te promoten of vice versa. Ben zelfs op de zwarte lijst van F beland, soit dat ligt achter me. Mijn opinies over de gang van zaken zal je ook niet meer horen, maar dat heeft hier voor de rest niets mee te maken.
                            Voor zover ik kan volgen is dit willens nillens gebeurd, en noemt dit diefstal. Men heeft onmiddellijk geband, en terecht.
                            Of dit nu levenslang moet, of ze nu al of niet een tweede kans moet krijgen (en wie gaat rechtstaan om een tweede kans te weigeren?) wat er moet gebeuren, hoe het verder moet, ik zal er niets over zeggen. Degene die moeten beslissen moeten de beslissingen nemen die ze moeten nemen. Zo rechtvaardig mogelijk, en na rijp beraad. En blijkbaar zijn ze dat van plan, best dat afwachten denk ik.

                            We zijn allemaal ooit begonnen, we hebben allemaal fouten gemaakt, laat ons niet vergeten van waar we komen en waar we naar toe willen. Daar hoeven echt geen lijken bij te vallen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Ann75

                              Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                              Wie je kent, inderdaad, daarom ook dat ik hier recent schreef : de naam is hier vaak belangrijker dan de foto. ;-) En sommige namen kunnen niet in de fout gaan blijkbaar, want dadelijk zijn de zonden hier vergeven. Gewoon bekennen is vaak al voldoende om met een propere lei verder te kunnen
                              Mijn gedacht.
                              Iemand met een minder uitgebreid contactlijstje op BD zou hier voor veel minder al lang met pek en veren naar de uitgang begeleid zijn.
                              De enige mail die ik van Ann kreeg na het uiten van mijn serieuze twijfels over haar werk was meer een poging om mij als zeveraar af te doen.

                              Ik vind het stelen van foto's van verschillende fotografen anders best ernstig.
                              Het gaat hier over wat fotografen elkaar aandoen. Niet over de plaatjes op de website van een 10jarig schoolmeisje die nog nooit van auteursrecht gehoord heeft
                              Iets dat minstens al sinds oktober 2007 aan de gang is. Hier en op diverse andere fora en hosting sites.
                              Voor sommige van die fotografen is het meer dan een hobby (publicatie magazines, professionele sportfotografie...)
                              Ik moet er geen tekeningetje bij maken wat een publicatie van die foto's in de BOF(iets wat mischien al gebeurt is)zou veroorzaken zeker.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Ann75

                                Zou iemand die minder bekend/ populair is hier op het forum ook een tweede kans krijgen(van sommige dan)? Waarschijnlijk niet!


                                Als zij een tweede kans verdient, waarom zouden er dan niet meer mensen plagiaat plegen.
                                Als je er mee betrapt wordt krijg je toch een tweede kans

                                Het is zoals sommige zeggen idd geen moord, maar het is ook "maar" (een geweldig) een forum waar ze eventueel gebanned van wordt!
                                Voor mij is het simpel : steel je een ander zn foto en ga er dan ook nog mee pronken, verdien je een levenslange ban, hoe sympathiek of hoe goed je eigen fotos ook zijn .

                                Comment

                                Working...
                                X