Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ergernis van de dag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Ergernis van de dag

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Nete heeft het goed begrepen.
    We weten ondertussen vrijwel zeker met enkele buren als getuige wie het is maar de politie heeft het dossier direct na vaststelling gesloten zonder dat ik enige verklaring heb afgelegd. Enke fotoke genomen, papieren wagen nagekeken en weg waren ze.
    Tweede dag papierke in de bus waarin stond dat dit voor de verzekering was (enkel pv-nummer) en dat het dossier gesloten werd zonder naar het parket te sturen.

    Vrijstelling is inderdaad voor mij ... hogere premie gelukkig niet mits bedrijfswagen.
    Maar het heeft wel meer gevolgen dan dit ... ongelooflijk veel gevolgen.

    Nu zullen we nog proberen een regeling te treffen en de politie toch nog eens proberen te laten werken en anders is het advokaat en rechtstreekse dagvaarding.
    Ik ben niet van plan het hierbij te laten.

    Grootste probleem is dat je voor zoiets enkel bij locale politie kan gaan ... die buur heeft daar een kennis werken en krijgt anders ook al geen boete, zelfs niet als hij gedronken heeft.
    Schande ja, dat is het.
    Ben wel niet zeker of dit een zaak voor het parket is.
    Gezien de reactie van de politie blijft er niet veel meer over > dus het gerecht
    met advocaat.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #47
      Re: Ergernis van de dag

      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
      VerSeg,reageren op een artikel in de krant da's niet genoeg hoor.Zelf contact opnemen met kranten is veel beter en doeltreffender. Big Brother ......
      Ik speel nu zelf Big Brother.
      Vandaag na zes dagen zoeken het betreffende voertuig ergens verstopt teruggevonden ... ben gaan zien en heb er een paar foto's van genomen waar recente herstellingen duidelijk zichtbaar op zijn.
      Tussen mijn archieven zitten zoeken en een foto gevonden waar dit zelfde voertuig bij toeval op staat.
      Dat kieken heeft geen oog voor detail want hij heeft zelf vermoedelijk niet door dat er iets anders is.
      Waar fotografie goed voor kan zijn hé.
      Dossier is hier nu compleet en gaat naar politie en advokaat!
      De rest moet de verzekering maar regelen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #48
        Re: Ergernis van de dag

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ben wel niet zeker of dit een zaak voor het parket is.
        Elk PV waar gevolg aan gegeven wordt gaat normaal via het parket.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #49
          Re: Ergernis van de dag

          hou ons op de hoogte en laat die vandaal boeten
          succes !

          Comment


          • #50
            Re: Ergernis van de dag

            ben benieuwd hoe dit afgehandeld gaat worden....
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • #51
              Re: Ergernis van de dag

              Men wagen ooit eens een "duuwtje" gekregen van een bus
              We zaten ergens op een terras en zag de bus het straatje inrijden en zei nog "die kan daar niet afdraaien" even later kwam de bus achteruit terug....toen ik terug aan de wagen kwam een ferme deuk (in die tijd 150000 fr kosten) en een geluk de bestuurder had een briefje gestoken met zen gegevens en 14 dagen later alles gemaakt en voldaan door verzekering.
              Oef.

              Comment


              • #52
                Re: Ergernis van de dag

                Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
                Men wagen ooit eens een "duuwtje" gekregen van een bus
                We zaten ergens op een terras en zag de bus het straatje inrijden en zei nog "die kan daar niet afdraaien" even later kwam de bus achteruit terug....toen ik terug aan de wagen kwam een ferme deuk (in die tijd 150000 fr kosten) en een geluk de bestuurder had een briefje gestoken met zen gegevens en 14 dagen later alles gemaakt en voldaan door verzekering.
                Oef.
                En toch kan je hem nog aanklagen wegens vluchtmisdrijf zeiden ze onlangs op het nieuws

                In other news, mijn vrouw heeft ook een accidentje gehad met een vrachtwagen een paar weken geleden. Ze stonden in de file en wou invoegen, dus zet ze haar snuit op het andere rijvak. De vrachtwagen heeft haar niet gezien, nog gevoeld, en neemt een stukje auto mee, op zich nog niet zo erg. Ze hadden geen van beiden het aanrijdingsformulier bij, wat niet goed is natuurlijk. Achteraf zet de vrachtwagenbestuurder op het blad dat ie stil stond. Alsof je in de file even besluit om tegen een vrachtwagen te gaan rijden. To be continued ...

                Comment


                • #53
                  Re: Ergernis van de dag

                  Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Achteraf zet de vrachtwagenbestuurder op het blad dat ie stil stond. Alsof je in de file even besluit om tegen een vrachtwagen te gaan rijden. To be continued ...
                  Dat die nu stilstond of niet, als ge wilt invoegen moet ge voorrang verlenen ... zowiso in fout vrees ik want het invoegen (veranderen van rijstrook) is een maneuver en het stoppen/starten in een file niet.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Ergernis van de dag

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Dat die nu stilstond of niet, als ge wilt invoegen moet ge voorrang verlenen ... zowiso in fout vrees ik want het invoegen (veranderen van rijstrook) is een maneuver en het stoppen/starten in een file niet.
                    Klopt, een vriend van me heeft net hetzelfde meegemaakt (daar verklaarde de vrachtwagen chauffeur wel dat ie reed), maar toch was het veranderen van rijstrook een maneuver, en dat is zowiezo in fout.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Ergernis van de dag

                      Daar vrees ik dus ook wel voor. In ieder geval was het al niet slim om min of meer in de dode hoek van een vrachtwagen van rijstrook te veranderen. Daarna stond ze wel stil en besloot de vrachtwagen om te vertrekken.

                      Zelf ook ooit een goei meegemaakt. We stonden stil in de file en de dame achter mij besloot om te beginnen rijden

                      Aan die snelheden kan het geen kwaad, maar je hebt weer papierwerk en mag naar de garage.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Ergernis van de dag

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dat die nu stilstond of niet, als ge wilt invoegen moet ge voorrang verlenen ... zowiso in fout vrees ik want het invoegen (veranderen van rijstrook) is een maneuver en het stoppen/starten in een file niet.
                        Klopt niet altijd hoor, maar weinigen schijnen dit te weten:

                        <quote>
                        Merk op dat als de wegsignalisatie is aangepast zodat de rechterrijstrook in de linker moet ritsen omdat de rechterrrijstrook eindigt, dat chauffeurs die op de rechterrijstrook rijden en tot op het einde rechts blijven aanhouden, in de betekenis van het verkeersreglement geen manoeuvre uitvoeren, en daarom voorrang genieten van doorgang (rechtspraak).
                        <unquote>

                        bron: http://www.wegcode.be/wet.php?wet=106&node=4 (net voor puntje 6)

                        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Ergernis van de dag

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                          Klopt niet altijd hoor, maar weinigen schijnen dit te weten:

                          <quote>
                          Merk op dat als de wegsignalisatie is aangepast zodat de rechterrijstrook in de linker moet ritsen omdat de rechterrrijstrook eindigt, dat chauffeurs die op de rechterrijstrook rijden en tot op het einde rechts blijven aanhouden, in de betekenis van het verkeersreglement geen manoeuvre uitvoeren, en daarom voorrang genieten van doorgang (rechtspraak).
                          <unquote>

                          bron: http://www.wegcode.be/wet.php?wet=106&node=4 (net voor puntje 6)
                          Dat is inderdaad de enige uitzondering.
                          Invoegen om gewoon van rijstrook te veranderen, opritten van snelwegen en dergelijke vallen daar wel niet onder.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #58
                            Re: Ergernis van de dag

                            Hola, dit is nieuw voor mij. Dus als ik het goed begrijp heeft iemand die op de oprit van de snelweg doorrijdt tot het einde van de oprit, voorrang op degene die op het eerste rijvak rijdt?

                            L.
                            http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                            Comment


                            • #59
                              Re: Ergernis van de dag

                              @ Verseg: waarom parkeerde je je auto ni op je oprit
                              of was die al bezet ?

                              ik zet de mijnen altijd ofwel op oprit of in garage
                              of zijn we gewoon voorzichtiger met zelf betaalde auto's ?
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment


                              • #60
                                Re: Ergernis van de dag

                                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
                                Hola, dit is nieuw voor mij. Dus als ik het goed begrijp heeft iemand die op de oprit van de snelweg doorrijdt tot het einde van de oprit, voorrang op degene die op het eerste rijvak rijdt?

                                L.
                                Nee, dat voorbeeld slaat blijkbaar enkel op het ritsen bij een wegversmalling. Niet op het invoegen op een autostrade.

                                Comment

                                Working...
                                X