Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ergernis van de dag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Ergernis van de dag

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat bussen GEEN voorrang hebben bij het verlaten van hun halte buiten de bebouwde kom ... die denken dat ze dat overal mogen en doen dat ook.
    Klopt als een 'bus', MAAR zorg dat je NOOIT geen aanrijding hebt met een voertuig van de LIjn. Er wacht je een heuse juridische veldslag, al heb je 100% gelijk.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #77
      Re: Ergernis van de dag

      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht

      In other news, mijn vrouw heeft ook een accidentje gehad met een vrachtwagen een paar weken geleden. Ze stonden in de file en wou invoegen, dus zet ze haar snuit op het andere rijvak. De vrachtwagen heeft haar niet gezien, nog gevoeld, en neemt een stukje auto mee, op zich nog niet zo erg. Ze hadden geen van beiden het aanrijdingsformulier bij, wat niet goed is natuurlijk. Achteraf zet de vrachtwagenbestuurder op het blad dat ie stil stond. Alsof je in de file even besluit om tegen een vrachtwagen te gaan rijden. To be continued ...



      Dagelijks gebeuren zo'n idiote ongevallen en dan zijn het nog de vrachtwagenbestuurders die de schuld zouden krijgen. Beroepshalve zit ik in de auto-ongevallensector en ben daarvoor veel onderweg met de auto(150.000 km/jaar). Ik word echt kwaad als ik zo'n ongevallen zie gebeuren. Neem zelf eens de proef op de som en ga in een vrachtwagen zitten en kijk dan eens hoeveel je ziet aan je rechtervoorhoek.....ronduit niets. Simpel regeltje: Als jij vanuit de auto de chauffeur niet kan zien, dan ziet hij u ook niet. Ik ken iemand die op die manier een oud vrouwtje heeft overreden. Vrachtwagen stond aan te schuiven , vrouwtje wil vlak voor de vrachtwagen oversteken, bestuurder voor de vrachtwagen vertrekt, vrachtwagen vertrekt ook en boem, een dode als gevolg.
      Ik kan het niet genoeg benadrukken, let toch aub op voor die dode hoek, het kan je veel emotioneel en ook financieel leed besparen. Tegen onze kinderen zeggen we het wel genoeg als ze met de fiets vertrekken, maar als sommigen in de auto kruipen lijkt het wel alsof ze het vergeten zijn. Ik ben zelf geen vrachtwagenbestuurder maar mij lijkt dit logisch. Dus als je voor een vrachtwagen wil invoegen laat dan eerst een gat van 5 a 6 meter en voeg dan pas in, gouden tip.

      @ccc dit is geen persoonlijke aanval hoor ;-)

      Comment


      • #78
        Re: Ergernis van de dag

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfie Junior Bekijk bericht
        Dagelijks gebeuren zo'n idiote ongevallen en dan zijn het nog de vrachtwagenbestuurders die de schuld zouden krijgen. Beroepshalve zit ik in de auto-ongevallensector en ben daarvoor veel onderweg met de auto(150.000 km/jaar). Ik word echt kwaad als ik zo'n ongevallen zie gebeuren. Neem zelf eens de proef op de som en ga in een vrachtwagen zitten en kijk dan eens hoeveel je ziet aan je rechtervoorhoek.....ronduit niets. Simpel regeltje: Als jij vanuit de auto de chauffeur niet kan zien, dan ziet hij u ook niet. Ik ken iemand die op die manier een oud vrouwtje heeft overreden. Vrachtwagen stond aan te schuiven , vrouwtje wil vlak voor de vrachtwagen oversteken, bestuurder voor de vrachtwagen vertrekt, vrachtwagen vertrekt ook en boem, een dode als gevolg.
        Ik kan het niet genoeg benadrukken, let toch aub op voor die dode hoek, het kan je veel emotioneel en ook financieel leed besparen. Tegen onze kinderen zeggen we het wel genoeg als ze met de fiets vertrekken, maar als sommigen in de auto kruipen lijkt het wel alsof ze het vergeten zijn. Ik ben zelf geen vrachtwagenbestuurder maar mij lijkt dit logisch. Dus als je voor een vrachtwagen wil invoegen laat dan eerst een gat van 5 a 6 meter en voeg dan pas in, gouden tip.

        @ccc dit is geen persoonlijke aanval hoor ;-)
        En hoe zit dat met die dode-hoek-spiegel voor vrachtwagens?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #79
          Re: Ergernis van de dag

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          En hoe zit dat met die dode-hoek-spiegel voor vrachtwagens?
          Die verkleint de dode hoek alleen, maar er is altijd wel een dode hoek aanwezig.
          Al eens opgelet hoeveel spiegels en tegenwoordig aan een vrachtwagen hangen aan de rechterkant ? Het is al een job op zich om ze in de gaten te houden bij een manoeuvre. Automobilisten hebben ook spiegels, maar als ze door een of andere ingeklapt staan( bv carwash ofzo) kan het een paar dagen duren voor ze het fits hebben, zegt veel hoeveel ze gebruikt worden. Je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar er zou bij een rijopleiding of in scholen (voor de fietsers dan) veel meer aandacht moeten gegeven worden aan dode hoek.

          ik zie heel vaak, wanneer ik aan de lichten sta achter een vrachtwagen met de pinker naar rechts, fietser de vrachtwagen toch nog rechts inhalen om zo in de dode hoek te gaan staan. Levens gevaarlijk, maar de fietser in bij zo'n ongeval in zijn recht, maar veel heb er niet aan.

          Comment


          • #80
            Re: Ergernis van de dag

            Indien het klopt is het zelfs een buur.
            Op een avond bij familie. Vader verteld zijn wedervaren van de aanrijding op een GB parking IRL en de aanrijder ontkent. Plots een slag, vader zegt "lap ze rijden er weer tegen". Repliek van nonkel Frank " het zal de buurman zijn die zijn vuilbak buitenzet".
            De avond is nog lang en gezellig. Bij het buitenkomen is het plezier er direkt af. heel de zijkant ingedeukt.

            Oorzaak? De over buurman had de nachtploeg en was na het vroege afsluiten van zijn oudejaarsavondfeestje, hik, tegen, hik, onze auto gereden. Hij dacht dat zijn oprit langer was. De politie is er niet bij geweest, althans niet bij geroepen, daar buurman en nonkel collega's waren, bij de politie.
            Flickr één
            Flickr two

            Comment


            • #81
              Re: Ergernis van de dag

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Dat bussen GEEN voorrang hebben bij het verlaten van hun halte buiten de bebouwde kom ... die denken dat ze dat overal mogen en doen dat ook.
              Hier wil ik even op inpikken. Even mijn persoonlijke ervaring delen. Want de situatie is bij ons NOG erger. Bij ons voegen ze ook in BUITEN de bebouwde kom. Zonder te kijken.

              Plaats; Ninoofsesteenweg. 2 stroken in elke richting. Middenberm behalve aan kruispunt.

              Situatie; we staan voor het rood licht en het wordt groen. Mijn vrouw rijdt voor mij, beiden op de 2e rijstrook. Net na het verkeerslicht gooit een bus zich de weg op. Iedereen op de eerste strook smijt zich op onze rijstrook. Eentje voor mijn vrouw, eentje tussen ons beiden.

              Resultaat: alles dichtgooien of aanrijding! Mij lukt dat, maar achter mij reageert een meisje te laat. Onervaren, niet uitgeslapen, brute pech,... dat maakt niet uit. Boem en erin. Ik kon niet weg, al heb ik het nog geprobeerd: er was nog geen middenberm maar er kwam volk af in tegenrichting. Ik heb deze situatie al ontelbare keren gezien op de steenweg. Nu had ik de pech, andere keren "heb ik geluk" heet dat dan.

              Eindconclusie; de busschauffeur zélf heeft geen aanrijding met zijn manoevre, maar heeft wel ettelijke levens in gevaar gebracht en héél wat schade veroorzaakt.

              Maatschappelijk draagvlak om dit gedrag te veroordelen; nihil. Zeker niet in het huidig klimaat waarbij "auto = moordmachine" en "openbaar vervoer = de heilige graal".
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #82
                Re: Ergernis van de dag

                *****
                Last edited by Guest13; 23 augustus 2010, 23:45.

                Comment


                • #83
                  Re: Ergernis van de dag

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                  Maatschappelijk draagvlak om dit gedrag te veroordelen; nihil. Zeker niet in het huidig klimaat waarbij "auto = moordmachine" en "openbaar vervoer = de heilige graal".
                  Ik kreeg gisterenavond een dreigtelefoontje van zo'n buschauffeur, die een ongeluk veroorzaakt heeft (waar ik het slachtoffer van was...)

                  Maar deel uw verhaal/verhalen op de Favcebookgroep "Een ongeval met De Lijn? Het is altijd jouw fout!" (http://www.facebook.com/home.php?#!/...38208679544371) en dat maatschappelijk draagvlak zal wel beginnen groeien!
                  Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                  Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Ergernis van de dag

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfie Junior Bekijk bericht
                    Die verkleint de dode hoek alleen, maar er is altijd wel een dode hoek aanwezig.
                    Al eens opgelet hoeveel spiegels en tegenwoordig aan een vrachtwagen hangen aan de rechterkant ? Het is al een job op zich om ze in de gaten te houden bij een manoeuvre. Automobilisten hebben ook spiegels, maar als ze door een of andere ingeklapt staan( bv carwash ofzo) kan het een paar dagen duren voor ze het fits hebben, zegt veel hoeveel ze gebruikt worden. Je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar er zou bij een rijopleiding of in scholen (voor de fietsers dan) veel meer aandacht moeten gegeven worden aan dode hoek.

                    ik zie heel vaak, wanneer ik aan de lichten sta achter een vrachtwagen met de pinker naar rechts, fietser de vrachtwagen toch nog rechts inhalen om zo in de dode hoek te gaan staan. Levens gevaarlijk, maar de fietser in bij zo'n ongeval in zijn recht, maar veel heb er niet aan.
                    Mijn vader klapt z'n rechterspiegel altijd in (allé : hij is nooit "uitgevouwen") : z'n vorige wagen had daar ook geen spiegel (was een golf II die bij vervangen heeft na een dikke 20 jaar dienst) en hij vindt het ambetant omdat hij door die spiegel zijn auto niet dicht genoeg tegen de rechtermuur kan parkeren in de garage (je moet ergens een reden kunnen verzinnen hé).

                    Nu : dat ding is strikt genomen niet verplicht, maar ik kan hem alleen maar dom vinden... Gelukkig rijdt hij niet veel km. meer.
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment

                    Working...
                    X