Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Regen en zelfs wat dondergerommel...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      serieuze donder gerommel tot en met zware hagelbuien maar pas na 18:00
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Hier 40 kWh minder op 31 dagen dan in februari met 28 dagen en meteen (na december en januari) opnieuw een diepterecord qua somberheid sinds 2012.

        Even mijn neus buiten gestoken: winter (8°)
        Last edited by nete; 1 april 2018, 09:58.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Hier 40 kWh minder op 31 dagen dan in februari met 28 dagen en meteen (na december en januari) opnieuw een diepterecord qua somberheid sinds 2012.
          Dat maart minder is dan februari klopt, maar de benadering is toch wat anders te doen.

          In februari hebben we bijna het dubbel gehad van wat voorzien was, in maart een pak minder ... maar ten opzichte van voorzien nog steeds meer.

          Volgens vooropgestelde grafieken (gemiddelde voor eenzelfde ligging) moesten we deze maand 516 kWh halen, maar we hebben 548 kWh gehaald.

          Vergelijken met vorige jaren kan ik niet, maar het ligt dan toch zeker in lijn met wat verwacht wordt en februari was wat opbrengst betreft gewoon extreem goed.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dat maart minder is dan februari klopt, maar de benadering is toch wat anders te doen.

            In februari hebben we bijna het dubbel gehad van wat voorzien was, in maart een pak minder ... maar ten opzichte van voorzien nog steeds meer.

            Volgens vooropgestelde grafieken (gemiddelde voor eenzelfde ligging) moesten we deze maand 516 kWh halen, maar we hebben 548 kWh gehaald.

            Vergelijken met vorige jaren kan ik niet, maar het ligt dan toch zeker in lijn met wat verwacht wordt en februari was wat opbrengst betreft gewoon extreem goed.
            Tja, ik kan hier ter plaatse maar één benadering geven en dat zijn de "naakte" cijfers die mijn GSC teller me komt vertellen...
            En die vertelt me dat de slechtste maand maart na deze van 2018 toch nog zo'n 50 kWh méér opbracht. Panelen liggen hier sinds 2011.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Tja, ik kan hier ter plaatse maar één benadering geven en dat zijn de "naakte" cijfers die mijn GSC teller me komt vertellen...
              En die vertelt me dat de slechtste maand maart na deze van 2018 toch nog zo'n 50 kWh méér opbracht. Panelen liggen hier sinds 2011.
              Wil ik best geloven nete en betwist ik niet.

              Maar hier liggen ze nog geen jaar, vergelijken kan ik dus enkel met grafieken van gemiddelden welke door fabrikanten bezorgd werden.
              In februari haalden we 243 kWh meer dan voorzien en in maart zaten we er ook nog 32 kWh boven, dus toch nog betere resultaten dan gemiddeld maar daarom niet beter dan vorige jaren.

              We zien wel naar de toekomst wat het geeft, verder betekent een grote opbrengst niet altijd dat het beter weer was.
              De grote opbrengst van februari hebben we te danken aan één super goede week met redelijk koud weer.
              Het is duidelijk dat de opbrengst beter is bij koud weer en afneemt bij hogere temperaturen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Het weer weer.

                Vandaag relatief goed met 16°C, veel wind maar droog tot de avond.
                Eens 20:00 was het op zeep ... regen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Het is hier in Spanje nu 23°C in de schaduw. Open blauwe hemel en windstil.
                  Voor de volgende dagen is er bewolking voorspeld.

                  Comment


                  • Het weer weer.

                    Nattekes deze namiddag ... regen, hagel, nog meer regen.
                    Op dit moment nog 14°C.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Grijze vuile hemel, als we dit al hemel kunnen, mogen noemen.
                      Het kleinfruit staat volop te botten en verslimme () ze geven weer vorst. Hopelijk blijven de kiewibessen, ... buiten greep van de vorst (die is toch naar Spanje in verlof ?)
                      Er staat weer een paar cm water boven het gras
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Het ziet er naar uit dat we na nog eens een winterdag, en een winternacht die nu begint, eindelijk (voorlopig ?) van de ondermaatse temperaturen gaan verlost raken.
                        De eeuwige wisselvalligheid zullen we er wel moeten bijnemen vrees ik.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Heel mooi weer, en ik heb veel motorrijders gezien die genieten van de eerste warme dagen.
                          Hopelijk letten die een beetje op, want het eerste warme weekend is doorgaans erg gevaarlijk voor motorrijders die de motor dan voor het eerst uit de garage halen na de "winterslaap".
                          Ook de automobilisten zijn dan nog niet gewoon dat er weer meer tweewielers rondrijden waar ze extra op moeten letten omdat die minder goed zichtbaar zijn dan auto's.
                          Sommige van die motorrijders willen dan ook nog eens proberen wat die motor allemaal kan, maar omdat ze lang niet gereden hebben kan dat ook gevaarlijk zijn.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Ja Bart en als ze te traag rijden, dan worden ze overhoop gereden door een gehaaste ...

                            Inderdaad prachtig weer vandaag en met 18°C meteen ook een aangenamere temperatuur.
                            Hopen op een vervolg dit WE en daarna. [emoji41]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Zo, van het ene uiterste in het andere: momenteel 24°

                              De temperaturen zijn er, de zon ook, maar wel nu en de nodige wolkensluiers.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Zalig weertje .... goed voor een maand of zes. [emoji1]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X