Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Zo is het lekker genieten van het zomeruur.
    Geniet er maar van, want we tellen af naar het winteruur. [emoji16]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Laat ons aub het winteruur houden en indien echt niet kan, geen uurwisselingen meer. Mijn lichaam en dat van veel anderen werkt eveneens als een uurwerk en bij de wissel heb ik steeds een 2-tal weken last.
      En nu is het 'smorgens ijzig koud om te vertrekken (dus goed gekleed) om dan tegen 11 uur te beginnen zweten ...

      Maar soit.
      Mooi weer en ... jawel ik heb de buxusmot al op diverse plaatsen gezien en ik heb als diverse ruspkes van die boosdoeners gezien ...
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • Het weer weer.

        Laat het zomeruur maar, dan kunnen we tenminste na het werk nog iets doen.
        De wissel naar winteruur mogen ze zeker afschaffen.
        En van zomer gesproken, zo is de dag alvast begonnen. [emoji41]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Prachtig weer. De bloemen in de hof staan er mooi bij, maar veel te klein ...
          Maar een gigantische hoeveelheid aan slakken, slakken en nog eens slakken.
          Het gras vertoont ettelijke mierennesten ... Ik had er vorig jaar al zoveel en nu wordt dat record gebroken. Ik tel per 3 m2 toch zeker een nest.
          Betreft mieren heb ik verleden jaar een FB vriend uit de nood geholpen met borax en boorzuur. Op school had ik die staan en er werd toch niks mee gedaan. Er staat nog een pot borax maar op 1 mei ga ik mijn sleutels afgeven.
          Misschien ga ik za eens tot op het wetenschappelijk verdiep, ik zal ze eens vragen als ze nog wat van plan zijn met die borax.
          Tja, de slakken : als het segrijnsslakken zijn is de boodschap : if you can't beat them eat them (helix aspersa of escargots petit gris) maar ik neem aan dat het van die rottige naaktslakken zullen zijn.
          BTW verleden jaar heb ik in de tuin een dozijn wijngaardslakken losgelaten (helix pomatia), ik hoop dat ze weten wat er van hen verwacht wordt :-).

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            De reclame die ze op één tegenwoordig altijd voor "het weer" zetten, zou het aan die auto liggen dat het zo warm is voor de tijd van het jaar?

            "De ... driedeurs (ik wil hier geen reclame maken, iedereen die het gezien heeft weet wel over welke auto het gaat) doet overal de temperatuur stijgen" is de reclameslogan.

            In deze tijden is dat misschien wel de meest foute reclameslogan die de laatste jaren op ons is losgelaten.
            Iedereen heeft het over de opwarming van de aarde, en dan maken ze reclame voor een auto die de temperatuur doet stijgen .
            Misschien is het beter dat ze die auto toch maar wat meer aan de kant laten staan, dan krijgen we weer normalere temperaturen voor de tijd van het jaar ...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • Re: Het weer weer.




              Hier dus ook, deze morgen opgestaan en ontbijt genoten op ons terras. En wat wil je nog meer als panorama bij het ontbijt.
              Temperatuur hier aan de Côte D’Azur iets minder dan in België, maar de ganse dag blauwe lucht en 24 tot 26gr. Meer moet dat niet zijn mijn gedacht.
              Last edited by enero; 22 april 2018, 20:50.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                Betreft mieren heb ik verleden jaar een FB vriend uit de nood geholpen met borax en boorzuur. Op school had ik die staan en er werd toch niks mee gedaan. Er staat nog een pot borax maar op 1 mei ga ik mijn sleutels afgeven.
                Misschien ga ik za eens tot op het wetenschappelijk verdiep, ik zal ze eens vragen als ze nog wat van plan zijn met die borax.
                Tja, de slakken : als het segrijnsslakken zijn is de boodschap : if you can't beat them eat them (helix aspersa of escargots petit gris) maar ik neem aan dat het van die rottige naaktslakken zullen zijn.
                BTW verleden jaar heb ik in de tuin een dozijn wijngaardslakken losgelaten (helix pomatia), ik hoop dat ze weten wat er van hen verwacht wordt :-).
                Pol, Ik ga dat boorzuur eens proberen. Wie weet.
                Qua slakken, het zijn er van allerlei aard maar merendeel zijn het wijngaarslakken en die leven normaliter van dood materiaal, dus niet echt ambetanteriken buiten de km-lange slijmsporen.
                Arion rufus daarentegen is een plantenvreter en eer je het weet is je zaaibed kaal gevreten, zijn de blaadjes van je groenten weg.
                Zelfs op cactussen zijn het kwade schrapers ...
                Arion rufus, zowel de rode als de zwarte, bij emmers te vinden ... en de biervallen worden kosteiijk in bier.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Aangenaam dagje vandaag ... maar de voor-zomer zit er bijna op zo te zien.
                  Morgen onweer op sommige plaatsen en maandag 10°C kouder.

                  Spijtig want we begonnen er goed aan te wennen.
                  Al mag het stof ook eens geblust worden, zelfs de zonnepanelen zien er nu eerder beige uit dan zwart. [emoji41]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Spijtig want we begonnen er goed aan te wennen.
                    Inderdaad, je went daar sneller aan dan aan soms weken grijze soep.
                    Maar we mogen de zomer 2018 al niet helemaal opsouperen in april hé.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Dondervlaag over ons gehad om 9.45u en nu terug een beetje zon in Knokke.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Afgelopen week was het warmer in Antwerpen dan in Murcia.
                        Vandaag wordt voor beide steden 25°C voorspeld, maar in Spanje zonder regen.
                        Voor morgen verwacht men hier 27°C met lichte bewolking.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          En de ganse dag zonnig, geen druppel regen tot nu en warm genoeg ... 27,5°C stond op meerdere thermometers.
                          Op dit moment nog een dikke 24°C. [emoji41]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Net terug van een klein afspraken-weekje Côte d'Azur. Voor midden april de ganse tijd prachtig en zomerse temperaturen gehad. Maar het was daar wel nodig volgens de locals. De week voordien viel er daar nog zeer veel regen.
                            En je ziet nu ook meteen rond de streek van Monaco de exclusieve, glimmende sportwagens in ijltempo van stal komen. Het was er gisteren een komen en gaan van de Ferrari's, de Lambo's en ander schoon gerief. Voor de autoliefhebbers is er daar wel één en ander te zien en vooral te "horen" ...
                            Last edited by enero; 23 april 2018, 09:20.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Het is even wennen: grijs en fris.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Ik heb precies de bibber ...
                                Triestig en kil weer buiten
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X