Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Hier nu 31,9 gr.
    Last edited by Guest17; 28 juli 2017, 08:47.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Op het werk bleef de temperatuur nog net onder de 30°C, voor de arbeiders toch, bedienden zitten gewoonlijk wel op een plaats waar het minder warm is (die hebben meestal airco).
      Maar iedereen die nu buiten moet werken, die heeft het nog een heel stuk slechter dan bij ons in de fabriek...

      En ook bij ons zijn er grote verschillen in het soort werk, er zijn er die bijna continu koperen buizen moeten braseren, vooral voor de grotere diameters is een zware brander voor nodig, en dat is met zo'n temperaturen ook niet erg aangenaam.
      Bovendien kunnen die niet zonder overall werken, want dat is veel te gevaarlijk.
      Bij de montage van kleine koelmodules kan ik zonder problemen in korte broek en T-shirt werken, en dan valt 30°C eigenlijk nog wel mee, wat dat betreft heb ik dus geluk...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        In fabrieken kan het van plaats tot plaats zelfs erg variëren.
        Last edited by Guest17; 28 juli 2017, 08:48.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Moderator Note: De ene heeft al wat meer last van de hitte dan de andere. Dat is evenwel geen excuus voor onbeleefde reacties. Die op-de-man reacties moeten ophouden.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            In fabrieken kan het van plaats tot plaats zelfs erg variëren. Ik ken iemand die in een groot bedrijf aan een alu-oven (ik zal het maar zo noemen) staat met daarin gesmolten alu om allerhande raam- en deurbeslag te gieten.
            En je wil niet weten hoe deze mensen zich moeten kleden.
            Mocht Wim Vanmaele tegen die persoon nu gaan vertellen dat het zalig, zalig, zalig weer is, ik denk dat hij zo'n muilpeer zou krijgen dat hij niet meer weet of hij nu een boksbal is dan wel iets anders.
            Zonet vernomen dat het in praktisch de ganse fabriek 36° is, dus hij zou niet alleen van de alu-gieter muilperen krijgen denk ik... en groot gelijk zouden ze hebben.
            Voor wie zich nog de temperaturen in het voorjaar (mei juni) 1976 kan herinneren, was dan weken
            aan een stuk zo warm, en bij ons (Vandemoortele Izegem) stonden een twintigtal extruders te draaien.
            Zo heeft ieder zijn verhaal, maar persoonlijk kon ik veel beter tegen hoge temperaturen dan in de koude te moeten werken.

            Weer, Deboosere, volkssterrenwacht, MIRA, Frank Deboosere, VRT, ISS, meer weer, weerman, fiets, mobiliteit, ISS ruimtestation, Kom op tegen kanker, Kom op, Frank De Boosere, zichtbaarheid ISS, vuurbol, hittegolf, weernieuws, klimaat, Debosere, Debozere, broeikas, broeikaseffect, weerpraatje, vallende ster, vallende sterren, meteoor, meteoren, meteorenzwerm, weerbericht, klimaatverandering, klimaatopwarming, klimaatverstoring

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              begrijpe wie het begrijpen kan dat sommigen die zalig vinden.

              Tip : misschien naar Portugal verhuizen, daar weten ze wat uw zalig, zalig, zalig is nu .
              Dat kan men dan ook omgekeerd bekijken hé ... landen genoeg waar jaarlijks honderden of duizenden mensen letterlijk verzuipen.
              Bij droogte kan men hier nog gieten, maar mocht er een meter (in de hoogte, niet in de lengte) water staan in de straten, dan kan men niet met droogte sproeien.
              Voor mij is het nu ook te warm, alhoewel er altijd wel ergens een airco te vinden is.
              Om buiten te werken inderdaad niet te doen (voor mij).
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Voor wie zich nog de temperaturen in het voorjaar (mei juni) 1976 kan herinneren, was dan weken
                aan een stuk zo warm
                Klopt, en we mochten niet sproeien, geen auto wassen, bijna geen druk op de leiding.

                Om te werken was het voor velen ziekelijk, bijna nergens bestond toen airco.
                Maar velen konden buiten beter tegen de warmte dan nu, we zitten eigenlijk veel te veel in gekoelde ruimtes (airco) en het verschil is dan groter als we buiten komen.
                Auto's waren toen ovens ... ook tijdens het rijden.
                Ook op het werk bijna nergens airco in die jaren.
                Wij gingen toen soms naar bepaalde winkels om wat af te koelen. [emoji1]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Hier nu 27,3 gr.
                  Last edited by Guest17; 28 juli 2017, 08:49.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Denk ook eens aan de beestjes allemaal.
                    Zet wat bakjes met zuiver water buiten voor de vogels e.d.
                    Ik en de vogels danken u.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Dat is zo, maar ik kan het niet hebben dat men niet denkt aan, ik herhaal het hier tot vervelens toe maar het kan me niet schelen, ouderen in rusthuizen, zieke mensen in hospitalen enz...
                      Dat is dan in oude rust- of ziekenhuizen, meer en meer zijn die ook uitgerust met airco en in het slechtste geval zijn er de hitte-plannen.

                      Maar net zoal er mensen niet tegen de warmte kunnen, zo ook niet tegen koude of vocht.
                      Denk maar eens aan de honderdduizenden mensen die last hebben van allerlei gewrichtspijnen bij vochtig weer ... dat is eveneens enorm afzien voor die mensen.

                      Ik ga ervan uit dat iedereen toch het recht heeft zijn mening te uiten over welk weer hij het liefst heeft?
                      Ik ben ook geen fan van dergelijke hitte, maar gaat men daarom wensen dat iedereen slecht weer moet krijgen tijdens hun vakantieperiode?
                      Met slecht weer tijdens de zomervakantie worden honderdduizenden kinderen en hun ouders gefrustreerd en komt iedereen nadien met een teut tot op grond terug werken ... dat is ook een hoop miserie.

                      Wat voor de ene goed is, dat is voor de andere slecht.
                      Maar hopen op goed (warm) weer wil niet zeggen dat men daarom met anderen/ouderen niet inzit.

                      Een goede daad voor een overhitte gepensioneerde in een rusthuis ... koop hem voor 25€ een ventilator, dat is een nuttige actie dat echt iets oplost. [emoji1]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Denk ook eens aan de beestjes allemaal.
                        Zet wat bakjes met zuiver water buiten voor de vogels e.d.
                        Ik en de vogels danken u.
                        Inderdaad zeer nuttig.
                        En voor honden een bad met water ... ze koelen enkel via hun poten.

                        Die van ons hebben zelfs airco als we er niet zijn. [emoji1]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                          Op woensdag 21 juni 2017 om 06:24 (in Brugge ) is het de zomerzonnewende.
                          Dan is de dag 8 uren en 42 minuten langer dan in putje winter.
                          Vanaf 22 juni 2017 beginnen de dagen terug te korten.
                          Oei, dan is het reeds gebeurd als ik dit schrijf. Vanaf nu onherroepelijk richting winter
                          Ik ben nogal een lichtmens, dus ben een beetje in rouwstemming.

                          21,5° met een briesje uit het oosten dat zelfs ietwat verfrissend aanvoelt. Maar ze zijn hierboven de oven al aan het aanstoken me dunkt.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Op dit moment nog 23,5°C, er zijn jaren dat we dit in de zomermaanden zelfs overdag niet halen. [emoji1]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Deze morgen om 8u in Gent: 27 graden.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Iemand van "bachten de kuupe" op het forum ?
                                Daar zou nu toch wat regen aan het vallen zijn ?

                                Comment

                                Working...
                                X