Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Voor mij is het in feite bijna allemaal om het even, als het maar niet te heet is/wordt, en dat is wel voorbij voor 2014.
    Voor woensdag tot en met zaterdag geven ze hier nochtans 25 tot en met 27°C en zonovergoten dagen, wat voor mij echt wel véél te heet is.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
      Voor woensdag tot en met zaterdag geven ze hier nochtans 25 tot en met 27°C en zonovergoten dagen, wat voor mij echt wel véél te heet is.
      Ik weet niet waar je je cijfers vandaan haalt, maar ik zie voorspellingen voor onze streek van 22° tot max 23° voor de komende dagen tot en met vrijdag.
      Vanaf zaterdag tot en met zondag en maandag halen we nog max 20°.
      Die 25° en 27° zullen wel voor het zuiden van Frankrijk zijn .
      Ik zal je na maandag wel exact weten te vertellen wat de dagelijkse maxima geweest zijn hier in de streek (van een off. weerstation hé, niet van een thermometer uit den Aldi, of van eentje die tegen een muur hangt, of van een ander in een veranda, of van nog eentje uit de wind ... enz ).

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
        Ik snap je echt niet dat je loopt te klagen wanneer amper 1 maand (augustus) te nat en wat kouder was dan normaal.
        Da's een goeie.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Deze ook
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Tsja, zo zie je maar welke grote verschillen er wel niet zijn tussen de regio's waar de neerslag gemeten wordt.
            In Ukkel viel er dus op drie maanden 348.20 liter neerslag ... hier bij ons in precies dezelfde periode 264.60 liter. Hoe relatief dus allemaal hé.
            Begrijp je nu waarom ik niet klaag over de zomer...wij hadden het hier heel goed en tamelijk droog . Enne ik woon niet zo ver van skoda .... dus te vroeg gelachen hé mannekes.

            De titel in de krant is dus weeral eens verkeerd. Het moet zijn "Vijfde natste zomer sinds begin waarnemingen VOOR UKKEL"
            Hoe misleidend de titel van een krantenartikel kan zijn.
            Last edited by Guest17; 2 september 2014, 01:14.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Kranten en titels? Ze hadden me gisteren (hbvl.be en "de bom) ook liggen.

              14°C en bewolkt.
              Maar ik klaag niet.
              Alles is nog groen en er staan zelfs boterbloemen in onze tuin.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Skoda
                Ik snap je echt niet dat je loopt te klagen wanneer amper 1 maand (augustus) te nat en wat kouder was dan normaal.
                Trouwens, ik snap echt niet dat jij en Kaneda en heaucheneaudt lopen te klagen als de temperatuur eens eventjes boven de 19° zou kunnen stijgen.
                Zo'n standpunt vraagt in dit topic natuurlijk om weerwerk, al heb ik te doen met jullie als warm lenteweer al een marteling is voor jullie.
                De str**ntmaand augustus is dan in elk geval toch voor enkele mensen "schitterend" geweest.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Weten jullie wat?
                  Ik ga volgende week naar Lourdes (en hoop op goed weer ) en ik zal voor de chit-chatters in het "weer weer" een kaarske laten branden.
                  Zodat voor elk van jullie jullie goesting uitkomt...
                  Niet teveel PM's sturen hé
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Trouwens, ik snap echt niet dat jij en Kaneda en heaucheneaudt lopen te klagen als de temperatuur eens eventjes boven de 19° zou kunnen stijgen.
                    Zo'n standpunt vraagt in dit topic natuurlijk om weerwerk, al heb ik te doen met jullie als warm lenteweer al een marteling is voor jullie.
                    De str**ntmaand augustus is dan in elk geval toch voor enkele mensen "schitterend" geweest.
                    Ik voel me dan loom, zwaar en futloos. De warmte trekt als het ware alle energie uit me.
                    Al snel verdwijnt mijn eetlust, waarschijnlijk omdat ik veel meer drink dan normaal (nee, geen alcohol)
                    Als de warmte eenmaal in huis is slaap ik ook nog eens slecht en kort.
                    Het zal geen verrassing zijn dat ik me na twee weken of meer van dat 'lekkere warme weer' een wrak voel.
                    Flink veel regen en wind zijn een prima medicijn.

                    Ik besef dat ik één van de weinigen ben die het warme weer als vervelend ervaart en het weerwerk in dit topic... dat moeten we maar met een knipoog nemen.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Zomerse avond bij 20°C.
                      Ik wil niet zeve.... maar het was warm tijdens de dag.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Gisteren eindelijk nog eens een dag dat je buitenkwam en geen koude lucht op je lijf gesmeten kreeg.
                        Vandaag al terug herfst: 15,5° en potdicht GRIJS.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Hier is het windstil, zonovergoten sinds zonsopgang en al 19°C. Dat noem ik echt geen herfst...

                          nete: Ik zou overwegen om in jouw geval naar hier in de buurt te verhuizen. Dan heb je zo goed als altijd het warmste weer van heel België in de lente en de zomer.
                          Last edited by Skoda; 3 september 2014, 09:42.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                            Ik voel me dan loom, zwaar en futloos. De warmte trekt als het ware alle energie uit me.
                            Al snel verdwijnt mijn eetlust, waarschijnlijk omdat ik veel meer drink dan normaal (nee, geen alcohol)
                            Als de warmte eenmaal in huis is slaap ik ook nog eens slecht en kort.
                            Het zal geen verrassing zijn dat ik me na twee weken of meer van dat 'lekkere warme weer' een wrak voel.
                            Flink veel regen en wind zijn een prima medicijn.

                            Ik besef dat ik één van de weinigen ben die het warme weer als vervelend ervaart en het weerwerk in dit topic... dat moeten we maar met een knipoog nemen.
                            Voel met net zo. Ach ja. Binnenkort herfst, dan kunnen we weer ademen...
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Ik voel me dan loom, zwaar en futloos. De warmte trekt als het ware alle energie uit me.
                              Al snel verdwijnt mijn eetlust, waarschijnlijk omdat ik veel meer drink dan normaal (nee, geen alcohol)
                              Als de warmte eenmaal in huis is slaap ik ook nog eens slecht en kort.
                              Het zal geen verrassing zijn dat ik me na twee weken of meer van dat 'lekkere warme weer' een wrak voel.
                              Flink veel regen en wind zijn een prima medicijn.

                              Ik besef dat ik één van de weinigen ben die het warme weer als vervelend ervaart en het weerwerk in dit topic... dat moeten we maar met een knipoog nemen.
                              Zo voel ik me ook. Bovendien heb ik ook nog allerlei fysieke kwaaltjes die enorm opsteken bij warm en zonnig weer (veel rugpijn en kniepijn, vaak hoofdpijn en maagpijn, een paar keer in de zomer diarree door de hitte enz...)

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                zon breekt nu net door.

                                Comment

                                Working...
                                X