Hier heeft het gegóten na 16 u
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Het weer weer.
Collapse
X
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtWe zijn vandaag weer gestart met regen, hopelijk weer geen 9 maand.
In feite kunnen we ons klimaat stilaan beginnen opsplitsen in 2 seizoenen ipv vier:
1) November tot eind april ongeveer: een kille, natte, winderige en grijze herfst.
2) Mei tot eind oktober: een iets warmere, natte, winderige en grijze herfst.
En ja, hier en daar zit daar wel eens een verloren gelopen winter of zomerdag tussen.
BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtStaat net in het nieuws vandaag, 2024 was natste jaar ooit.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Het moet echt wel het natste jaar sinds jaren zijn. Voor de eerste keer in de 20 jaar dat ik hier woon begin ik wat vochtproblemen te krijgen in huis.
Eerst een natte kelder in de zomer, die ondertussen weer droog is, maar die ik nu niet meer durf te gebruiken voor opslag en voorraad. Maar nu begin ik ook aan sommige binnenmuren de beginselen van opstijgend vocht te zien. (geen waterkering, oud huis).Groetjes,
Dominic
Comment
-
-
Ik ben het al gewoon om een regenpak aan te trekken als ik ergens naartoe moet op de fiets, dan is het niet zo'n groot probleem dat het regent, ik heb ook altijd een helm op en daardoor blijft mijn haar ook redelijk droog (niet helemaal, want er zitten verluchtingsgaten in een fietshelm).
Vandaag heb ik al zo'n 15km gefietst, het regende, maar ik ben niet nat geworden.
Van hieruit moet ik voor de fietsroute wel rekening houden houden met het weer als ik naar Breebos (winkelcentrum) rij.
De kortste en veiligste weg is door de Blakheide, maar het fietspad is daar aangelegd met dolomiet, en dat wordt een vettig papje als het regent, dan hangt mijn rug tot boven toe onder het slijk, mijn fiets en de fietstassen zitten dan ook helemaal onder die smurrie.
Daarom maak ik liever een omweg als het regent of geregend heeft, die omweg is minder vettig, maar eigenlijk ook een heel stuk minder veilig omdat er niet overal een fietspad is, en waar er wel een is moet je dan nog een keer oversteken, het ligt aan één kant, maar halfweg die straat ligt het dan weer aan de andere kant.
Gisteren moest ik net na de middag in Hoogstraten zijn, terwijl ik onderweg was scheen de zon, het begon lichtjes te druppelen toen ik net thuis was.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtIk ben het al gewoon om een regenpak aan te trekken als ik ergens naartoe moet op de fiets, dan is het niet zo'n groot probleem dat het regent, ik heb ook altijd een helm op en daardoor blijft mijn haar ook redelijk droog (niet helemaal, want er zitten verluchtingsgaten in een fietshelm).
In de winter is dat nog iets anders dan 90 procent van het jaar.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Voorlopig valt het nog mee met de regen, vorig najaar en dit voorjaar kon je in de meeste natuurgebieden alleen met laarzen wandelen als je je voeten droog wou houden, dat is nu nog niet het geval.
Wat hier ook wel zal helpen is dat ze voor de voetbalvelden hier vlakbij een afvoer naar de riolering hebben voorzien zodat ze het drainagewater van de velden niet meer in het bos pompen, dat zal hier op de Kievitsheide in elk geval een heel groot verschil maken tegenover vorig jaar.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtVoorlopig valt het nog mee met de regen, vorig najaar en dit voorjaar kon je in de meeste natuurgebieden alleen met laarzen wandelen als je je voeten droog wou houden, dat is nu nog niet het geval.
Wat hier ook wel zal helpen is dat ze voor de voetbalvelden hier vlakbij een afvoer naar de riolering hebben voorzien zodat ze het drainagewater van de velden niet meer in het bos pompen, dat zal hier op de Kievitsheide in elk geval een heel groot verschil maken tegenover vorig jaar.
En vergeet zeker je laarzen niet aan te doen !
Trouwens, moest je het nog niet gezien hebben, 2024 was het natste jaar ooit sinds de metingen ;-)
Hier weeral eens een ganse dag regen !
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
De Turnhoutse Kempen, waar zowel Bart als ik wonen, is veel droger. Is het de zandgrond die snel het regenwater doorlaat of valt er hier, op die smalle strook tussen E34 en de Vaart, gewoon minder water?
Enfin, het is nog vroeg, maar het is alleszins weer droog. De lucht begint op de klaren en het ziet ernaar uit dat we weer een zonnetje gaan zien vandaag.
Mag wel want het is erg koud geweest vannacht. (2°C ?)
En daar is ze dan...
Last edited by LesC; 28 november 2024, 09:17.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
-
Een heel andere ochtend vandaag: nogal wat mist en het heeft duidelijk gevroren vannacht.
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Toen ik gisterenavond terug kwam van de fotoclub was er al zout gestrooid, ik ben dan veiligheidshalve toch maar over de brug aan het Sas gereden in plaats van over de fietsbrug, want die metalen brug bevriest altijd eerder (zelfs als die nat is, dan is ze heel gevaarlijk).http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtToen ik gisterenavond terug kwam van de fotoclub was er al zout gestrooid, ik ben dan veiligheidshalve toch maar over de brug aan het Sas gereden in plaats van over de fietsbrug, want die metalen brug bevriest altijd eerder (zelfs als die nat is, dan is ze heel gevaarlijk).
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
Blijkbaar gaat die brug (SAS1) volgende week dicht voor onderhoud. En dat nadat de weg tussen Vlimmeren en St.Jozef een jaar afgesloten is geweest, en pas onlangs opnieuw geopend.
Het houten wegdek op die brug aan SAS 1 is weer versleten, dat zal dus wel de reden zijn waarom die een week afgesloten wordt om dat te kunnen vervangen.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
- Likes 1
Comment
Comment