Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Oei, ik dacht gelezen te hebben dat je naar Zuid Franrkrijk trok ? Of bedoel je België op doorreis naar .... ?
    eerst een paar dagen Kortrijk en dan richting Parc naturel régional des Caps et Marais d'Opale
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      eerst een paar dagen Kortrijk en dan richting Parc naturel régional des Caps et Marais d'Opale
      grt,bouk.
      Ach zo, dan toch niet Zuid Frankrijk/Cote d'Azur.
      Mijn zoon trekt volgende naar de Ventoux (niet om te fietsen, plannen zijn gewijzigd wegens knieproblemen).
      Het zou daar gans volgende week rond de 30° worden...dus misschien maar best dat hij niet gaat fietsen.
      En mocht het om te fietsen geweest zijn, dan gingen wij mee en zaten wij ook in die 30° ..... ik prijs me nu al gelukkig dat het niet hoeft.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Daarmee weten we het: de "halve herfst" (door sommigen ook wel zomer genoemd) van 2014 was te koud en véééééééééééééééééééééééél te nat, één van de natste ooit.
        Het mag nu wel een maand of zes droog blijven.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Daarmee weten we het: de "halve herfst" (door sommigen ook wel zomer genoemd) van 2014 was te koud en véééééééééééééééééééééééél te nat, één van de natste ooit.
          Het mag nu wel een maand of zes droog blijven.
          Klopt, veel natter dan normaal, maar of we het 6 maanden droog zullen houden .
          Het neerslag gemiddelde van de zes laatste jaren is ongeveer 800 liter hier bij ons in de streek.
          Nu zitten we reeds aan 625. Dus nog 175 te gaan over 4 maanden.....wat bitter weinig is.
          We zullen dus wel het gemiddelde overstijgen en halen hier misschien zelfs het record van 2012 nl. 912 liter.
          Voor mij is het in feite bijna allemaal om het even, als het maar niet te heet is/wordt, en dat is wel voorbij voor 2014.

          Nu droog, zonnig, weinig wind en 17.2°.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            18°C en licht bewolkt.
            't Is warm in 't kot.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Ach zo, dan toch niet Zuid Frankrijk/Cote d'Azur.
              Mijn zoon trekt volgende naar de Ventoux (niet om te fietsen, plannen zijn gewijzigd wegens knieproblemen).
              Het zou daar gans volgende week rond de 30° worden...dus misschien maar best dat hij niet gaat fietsen.
              En mocht het om te fietsen geweest zijn, dan gingen wij mee en zaten wij ook in die 30° ..... ik prijs me nu al gelukkig dat het niet hoeft.
              Ik prijs mezelf net wel héél gelukkig dat ik daar volgende week aangenaam kan vertoeven, ik laat het Belgische schijtweer voor wat het is en ga enkele weken
              genieten van aangename temperaturen en volop zon.

              Oh ja, en ook van de vele boetieks in Saint-Tropez uiteraard.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                Slecht nieuws; vandaag is voorlopig de laatste dag met goed weer.
                Volgende week een uitgesproken zomers weerbeeld met temperaturen die kunnen oplopen tot 25 graden C. en geen neerslag.
                U heeft drie volle maanden uw goesting gehad en gekregen, nu mogen de rollen eens worden omgedraaid.
                Ieder op haar/zijn beurt is niks teveel gevraagd.

                Ik zou zeggen; geniet er vollen bak van voor zolang het (jammer genoeg) weeral duurt.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Vandaag was het weer geweldig om de gazon te maaien. Niet te warm, droog genoeg en uiteraard het gras ook lang genoeg. De lucht is bewolkt, maar af en toe schijnt de zon er doorheen. Heerlijk weertje kortom en dat mag nog even zo blijven.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    Ik prijs mezelf net wel héél gelukkig dat ik daar volgende week aangenaam kan vertoeven, ik laat het Belgische schijtweer voor wat het is en ga enkele weken
                    genieten van aangename temperaturen en volop zon.

                    Oh ja, en ook van de vele boetieks in Saint-Tropez uiteraard.
                    Euh de weersvoorspellingen voor België voor de komende dagen nog niet goed bekeken zeker ??
                    Hier wordt het 25° en in Saint-Tropez tot 10 september zo'n 27° ... twee graadjes warmer dus.
                    En die boetieks, tsja heel leuk, vooral als je voor alles het dubbel wil betalen dan een tiental km landinwaarts... maar dat is in elke toeristische regio idem dito.
                    Prettig verblijf toch aldaar.

                    Hier voelt het reeds echt warm aan buiten, daarnet was het 21.2°.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Euh de weersvoorspellingen voor België voor de komende dagen nog niet goed bekeken zeker ??
                      Hier wordt het 25° en in Saint-Tropez tot 10 september zo'n 27° ... twee graadjes warmer dus.
                      En die boetieks, tsja heel leuk, vooral als je voor alles het dubbel wil betalen dan een tiental km landinwaarts... maar dat is in elke toeristische regio idem dito.
                      Prettig verblijf toch aldaar.

                      Hier voelt het reeds echt warm aan buiten, daarnet was het 21.2°.
                      Ik spreek toch niet over of voor de komende dagen ?
                      Daarbij, je mag bij de 27°C voor Saint-Tropez gerust een aantal graden bijtellen hoor, er zal dus vlotjes 30 a 31°C gehaald worden.

                      Indien ik iets moois zie en het staat mij (aan) dan koop ik het, geld moet rollen weet je wel... voor je 't weet ben je er niet meer en ik ben niet van plan
                      om mijn geld mee te nemen naar het crematorium.
                      Last edited by kirsten_dl; 1 september 2014, 15:19. Reden: n.v.t.
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        U heeft drie volle maanden uw goesting gehad en gekregen, nu mogen de rollen eens worden omgedraaid.
                        Voor mijn gevoel duurde het nog geen drie weken.
                        Ik ben nog bezig de warmte van de vorige hittegolf uit huis te drijven.
                        Maar goed, de "R" zit al weer in de maand, de "R" van "Regen".
                        Het gaat dus langzaam de goede kant op, hoewel september vaak nog zonnig en droog is.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Ik spreek toch niet over of voor de komende dagen ?
                          Daarbij, je mag bij de 27°C voor Saint-Tropez gerust een aantal graden bijtellen hoor, er zal dus vlotjes 30 a 31°C gehaald worden.

                          Indien ik iets moois zie en het staat mij (aan) dan koop ik het, geld moet rollen weet je wel... voor je 't weet ben je er niet meer en ik ben niet van plan
                          om mijn geld mee te nemen naar het crematorium
                          .
                          Met het eerste : ben ik akkoord, maar als ik een identiek iets voor de helft van de prijs kan kopen, dan laat ik graag slechts die helft rollen

                          Voor wat betreft het tweede : ikke wel, alles wat er nog over is moeten ze in mijn zakken steken, en alles samen met mij in de fik steken...
                          of ze het gaan doen, dat is een ander paar mouwen, want ik ga het niet meer kunnen controleren hé,
                          en aangezien de familienaam van mijn kinderen niet Vandenbroucke is.......
                          Last edited by Guest17; 1 september 2014, 15:43.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                            Voor mijn gevoel duurde het nog geen drie weken.
                            Ik ben nog bezig de warmte van de vorige hittegolf uit huis te drijven.
                            Maar goed, de "R" zit al weer in de maand, de "R" van "Regen".
                            Het gaat dus langzaam de goede kant op, hoewel september vaak nog zonnig en droog is.
                            Voor mij graag september nog wat droog of toch droger, voor onze vakantie hé , koud of warm maakt ons niks uit.......
                            Bij wat frisser weer bijten de forellen ook nog beter ...

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Het wordt hier warmer en droger: 21°C.
                              Lichte bewolking.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Daarmee weten we het: de "halve herfst" (door sommigen ook wel zomer genoemd) van 2014 was te koud en véééééééééééééééééééééééél te nat, één van de natste ooit.
                                Het mag nu wel een maand of zes droog blijven.
                                De zomer was gemiddeld amper 0,2°C te koud, dat is dus verwaarloosbaar. Je bent echt 1 van de velen hier die al vergeten is wat een enorm warm en heel droog voorjaar (januari tot en met mei) we gehad hebben, dat de maand juni te droog was en dat de maand juli ook warm was. Ik snap je echt niet dat je loopt te klagen wanneer amper 1 maand (augustus) te nat en wat kouder was dan normaal.

                                Nee, het mag nu niet droog blijven. Het veldritseizoen start bijna en de moddercrossen zijn toch de mooiste crossen om te bekijken, zowel live ter plaatse als op tv. Bovendien is de herfst het mooist wanneer het regent en er wat wind staat. Absoluut dus niet het weer van de komende 2 weken.

                                Comment

                                Working...
                                X