Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    15°C en geen regen op dit moment.
    Gelukkig(?) woon ik hoger en droger.
    Lucht is grijs.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      wij wonen hier in een Polder.
      6 meter onder zeeniveau.
      nog nooit problemen met wateroverlast gehad.
      maar we hebben dan ook een prima rioolsysteem wat goed werkt.
      en daar betalen we ook ieder jaar voor,
      -------
      zonnig en droog hier.
      heerlijk buiten in de tuin gezeten.
      graadje of 22.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Hier regent het al de ganse dag.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Zulke toestanden zie je alleen maar in de zomer. Daarom, afschaffen die handel !
          Moet ik wat statistieken opzoeken hoe dikwijls er hier te lande wateroverlast is tijdens kletsnatte herfsten en winters ?
          De wateroverlast nu catalogeer ik trouwens ook bij "herfst".
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            Helaas, ik moet je teleurstellen. Er is ruimte genoeg om nog veel meer regen kwijt te kunnen.
            Morgen krijgen we weer een zonnige zomerdag (de zoveelste dit jaar, ik wordt er gek van), dan verdampt er ook weer veel water.
            En jij blijft bij dergelijke uitspraken heel koel en serieus hé ? Tssss... raar volkse loopt er toch rond tegenwoordig hoor...

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Zulke toestanden zie je alleen maar in de zomer. Daarom, afschaffen die handel !
            @Kirsten : als 't je gerust kan stellen, ja, wij hebben ook al water binnengehad in heel het huis, enkele jaren geleden.
            Hopelijk héél lokaal nog een massa hemelwater...
            Nee, komt door het veel te warme voorjaar. Had de voorbije winter winter geweest en het voorjaar normaal qua temperaturen dan hadden we nu deze miserie niet gekend.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Het is hier gisteren begonnen met regenen en soms even wat minder en ....
              Nog altijd volle open sluizen (in 14-18 hadden ze 4 dagen nodig om de IJzer-vlakte tot moeras te herleiden ...
              Woon nu al 30 jaar in dezelfde stek en vanacht is voor de eerste maal de serre onder gelopen ....
              5 cm water momenteel boven het voetpad en het blijft maar komen ....
              Gelukkig staan de plantenbakken op minimaal 35 cm hoogte van de grond, voetpad. Daar is intussen al 5 cm van afgespitst ...
              't mag stilaan stoppen want anders moet ik verkeersborden plaatsen dat vissen niet toegelaten zijn op het erf.
              Beter bij lachen dan bij schreien .... Gelukkig is woning vrijwaard. Staat nog eens 50 hoger dan de plantenbakken ...
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Het verkeer heeft ook last.
                Vooral op de as Antwerpen - Charlerois.
                Kortrijk - Gent.

                't Wordt warmer: 16°C maar het regent hier weer.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  #Kaneda & andere regenliefhebbers; er lopen reeds meldingen binnen van wateroverlast in Wilrijk, Antwerpen kiel, Antwerpen Centrum en Linkeroever.

                  Hopelijk wonen jullie allemaal op één van deze locaties of regent het bij jullie nog meer; tuintje onderwater, straat blank of kelder ondergelopen.
                  Ook ik moet je teleurstellen. Wanneer 3/4 van België verzopen is kom ik misschien, en dan nog maar misschien, aan de beurt....hoog genoeg bouwen hé.
                  Kost een centje meer, maar gerustheid/veiligheid boven alles.
                  Ik dacht 40 jaar geleden reeds aan de opwarming van de aarde en de daar-uit-voorvloeiende (passend woord hé) stijging van de zeespiegel .

                  Regenval werd mooi verdeeld, gisteren 25 liter, vandaag 28 liter .... maar het giet hier nog altijd pijpenstelen.
                  Wanneer ik boven kijk zie ik precies ook wat wolken , maar het is toch 16,5°.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    wij wonen hier in een Polder.
                    6 meter onder zeeniveau.
                    nog nooit problemen met wateroverlast gehad.
                    maar we hebben dan ook een prima rioolsysteem wat goed werkt.
                    en daar betalen we ook ieder jaar voor,
                    -------
                    zonnig en droog hier.
                    heerlijk buiten in de tuin gezeten.
                    graadje of 22.
                    grt,bouk.
                    Daar zijn ze in België echte uitblinkers in. Al jaren grachten dichtgooien en veel te smalle buizen plaatsen, rivieren/kanaaltjes/beken overkappen, van langs om meer verhardingen aanleggen... met alle gevolgen van dien.
                    Vraag maar aan zij die regelmatig met hun voeten in het water zitten......"Meneer, vroeger hebben we dat hier nooit voor gehad..." Natuurlijk niet, toen waren er nog grachten langs de banen.
                    Het regent echt niet meer dan vroeger. Nu heeft het ocharme eens twee dagen geregend, wat zal dat niet geven wanneer het eens een week of een paar weken regent !?!?

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Daar zijn ze in België echte uitblinkers in. Al jaren grachten dichtgooien en veel te smalle buizen plaatsen, rivieren/kanaaltjes/beken overkappen, van langs om meer verhardingen aanleggen... met alle gevolgen van dien.
                      Vraag maar aan zij die regelmatig met hun voeten in het water zitten......"Meneer, vroeger hebben we dat hier nooit voor gehad..." Natuurlijk niet, toen waren er nog grachten langs de banen.
                      Het regent echt niet meer dan vroeger. Nu heeft het ocharme eens twee dagen geregend, wat zal dat niet geven wanneer het eens een week of een paar weken regent !?!?
                      Bekijk ook WAAR die mensen bouwen of gebouwd hebben.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        wij wonen hier in een Polder.
                        6 meter onder zeeniveau.
                        nog nooit problemen met wateroverlast gehad.
                        maar we hebben dan ook een prima rioolsysteem wat goed werkt.
                        en daar betalen we ook ieder jaar voor,
                        -------
                        Hum Bouk, ik heb het wel anders geweten. Toen wij in Zeeuws-Vlaanderen woonden (Kruispolderhaven) en ook dik betaalden aan het Waterschap, stond regelmatig het water tot onze enkels in huis. Bij inspectie door een ambtenaar van het Waterschap kreeg ik een heel ludiek antwoord : Nou, mevrouwtje, degene die het laagst woont, moet het water maar ontvangen...
                        Ik kon er niet mee lachen, dat kan ik je verzekeren!
                        De verzekering kwam telkens wel tussen, maar keer op keer zaten wij met de ellende.
                        We hebben op eigen kosten een drainage-systeem gestoken helemaal rond het huis en het boeltje daarna verkocht!
                        Geen polder meer voor mij hoor, hoe mooi het daar ook was.
                        Gelukkig zit ik hier hoog en droog...
                        Touch the Earth...Gently
                        www.passionsenfrance.com

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Nu heeft het ocharme eens twee dagen geregend, wat zal dat niet geven wanneer het eens een week of een paar weken regent !?!?
                          Dit en ander vermaak.
                          Dat wil je toch voor geen goud missen?

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Ook ik moet je teleurstellen. Wanneer 3/4 van België verzopen is kom ik misschien, en dan nog maar misschien, aan de beurt....hoog genoeg bouwen hé.
                            Kost een centje meer, maar gerustheid/veiligheid boven alles.
                            Ik dacht 40 jaar geleden reeds aan de opwarming van de aarde en de daar-uit-voorvloeiende (passend woord hé) stijging van de zeespiegel .

                            Regenval werd mooi verdeeld, gisteren 25 liter, vandaag 28 liter .... maar het giet hier nog altijd pijpenstelen.
                            Wanneer ik boven kijk zie ik precies ook wat wolken , maar het is toch 16,5°.
                            Wat heeft het huidige weer nu te maken met hoog genoeg bouwen ?
                            Niet iedereen heeft de kans om het nodige kapitaal bij mekaar te sprokkelen (persoonlijk ben ik niet met een baksteen in de maag geboren,
                            ik geniet liever van het leven dan mij maandelijks zorgen te moeten maken of die peperdure lening wel afbetaald geraakt) en het is niet iedereen gegeven om hogerop te bouwen.

                            Trouwens, tussen gisteren middag en nu staat de pluviometer op 70L/m²

                            In het leven kan je jezelf op veel zaken voorbereiden maar desondanks kan je niet alles op voorhand weten. Feit is wel dat ze het ganse land stilaan vol hebben gebouwd en
                            alles vol beton en asfalt storten.
                            Ze zijn nu wel aan een inhaling beweging bezig maar imho ruim 20 jaar te laat, ze hollen gewoon achter de feiten aan.
                            Het gaat dan ook allemaal tergend traag, nieuwe rioleringen steken en grachten uitdiepen kost handenvol geld en brengt geen zak op, alles volpompen met beton en asfalt brengt veel centjes in 't laatje.

                            En nog steeds leren ze niet uit hun stommiteiten, de apen blijven maar bouwvergunningen afleveren in natuurlijke overstromingsgebieden. En de allergrootste apen gaan er dan nog apetrots wonen ook.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Heb net eens de weermodellen voor komende week bekeken, komt weer helemaal goed.
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                Wat heeft het huidige weer nu te maken met hoog genoeg bouwen ?
                                Niet iedereen heeft de kans om het nodige kapitaal bij mekaar te sprokkelen (persoonlijk ben ik niet met een baksteen in de maag geboren,
                                ik geniet liever van het leven dan mij maandelijks zorgen te moeten maken of die peperdure lening wel afbetaald geraakt) en het is niet iedereen gegeven om hogerop te bouwen.

                                Trouwens, tussen gisteren middag en nu staat de pluviometer op 70L/m²

                                In het leven kan je jezelf op veel zaken voorbereiden maar desondanks kan je niet alles op voorhand weten. Feit is wel dat ze het ganse land stilaan vol hebben gebouwd en
                                alles vol beton en asfalt storten.
                                Ze zijn nu wel aan een inhaling beweging bezig maar imho ruim 20 jaar te laat, ze hollen gewoon achter de feiten aan.
                                Het gaat dan ook allemaal tergend traag, nieuwe rioleringen steken en grachten uitdiepen kost handenvol geld en brengt geen zak op, alles volpompen met beton en asfalt brengt veel centjes in 't laatje.

                                En nog steeds leren ze niet uit hun stommiteiten, de apen blijven maar bouwvergunningen afleveren in natuurlijke overstromingsgebieden. En de allergrootste apen gaan er dan nog apetrots wonen ook.
                                Dat zijn mensen die 'goedkope' bouwgrond zien, in de wolken zijn met de m² prijs, niet meer nadenken en/of geen inlichtingen meer vragen, en direct kopen gewoon omdat het goedkoop is.

                                Iets heel anders maar toch enigszins vergelijkbaar. Een ex collega van mij vond een spotgoedkoop stuk bouwgrond hier niet zo heel ver uit de buurt.
                                Hij wou het direct kopen, toen één van de buren hem vertelde toch maar eens wat inlichtingen over die bouwgrond te gaan nemen. Meer wou hij niet vertellen om de verkoper niet kwaad te maken vertelde hij er bij.
                                Wat bleek, over een groot stuk van die grond liep één of ander ondergrondse pijpleiding van de Navo, waarboven natuurlijk niet mocht gebouwd worden.
                                Bij nameten bleek er uiteindelijk nog een bebouwbare oppervlakte over te schieten, groot genoeg om een deftig tuinhuis op te bouwen.....
                                Dus uiteindelijk was die spotprijs dus nog véééééél te duur.

                                Iets wat in de meeste gevallen klopt : Goedkoop = kwaadkoop of duurkoop !

                                Comment

                                Working...
                                X