Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Reden: schrijffoud aangepast ? Bewust ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      Yep ! goede planning en time management noemt men zoiets; alle binnenhuis werkzaamheden doe ik tijdens de wintermaanden zodat ik tijdens de mooie zomerdagen zoveel mogelijk buitenshuis kan doorbrengen.
      Kuisen zal ik wel doen op dagen zoals vandaag wanneer het geen weer is om er zelfs een hond door te jagen.
      Alle facteurs moeten
      En volgens Cesar Millan moet je elke dag met de hond wandelen, weer of geen weer.

      Vandaag dus letterlijk én figuurlijk str0ntweer eersteklas; grijs, grijzer, grijst + regen, och arme de vele mensen die momenteel genieten van een deugddoende vakantie.
      De recordhouder is onze bouk, die komt graag naar België
      En die zeurt niet over het weer

      Vakantiegangers in het buitenland die het slecht treft, hebben verkeerd gekozen.
      Er zijn zekerheden of landen waar er eeuwige lente is of constant zomer.
      Goed voor een vakantie van enkele weken voor iemand als ik
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Alle facteurs moeten
        En volgens Cesar Millan moet je elke dag met de hond wandelen, weer of geen weer.


        De recordhouder is onze bouk, die komt graag naar België
        En die zeurt niet over het weer

        Vakantiegangers in het buitenland die het slecht treft, hebben verkeerd gekozen.
        Er zijn zekerheden of landen waar er eeuwige lente is of constant zomer.
        Goed voor een vakantie van enkele weken voor iemand als ik
        Just , en zij die in België altijd klagen over het weer kiezen er zelf voor om in het verkeerde land te blijven wonen .

        Toeme, toeme toch, het is weeral gestopt met regenen en er zijn nochtans slechts 32 l/m² gevallen sedert zaterdag .
        Terwijl ik dit tik, gaat het buienalarm van mijn smartphone af......er is blijkbaar toch nog meer op komst..... oef !

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Alle facteurs moeten
          En volgens Cesar Millan moet je elke dag met de hond wandelen, weer of geen weer.
          Dat is ieders vrije keuze, ik zou dus nooit als postbode willen werken in een land als België. Véél té vochtig...
          Een man in huis kan leuk zijn maar niet constant, ik hou het op one night stands.

          16°C voor medio juli, het hoeft niet gekker te worden hoor...



          van Denemarken, over het noorden van Duitsland, Nederland, België en Luxemburg, via de Frans-Duitse grens tot aan de de Noord-Alpen.
          Een grote frontale zone dus en dat komt in de zomermaanden niet zo heel veel voor.
          Erger is dat dat ding de komende uren nauwelijks van plaats verandert, en zelfs retrograad wat meer naar het westen opschuift.


          PS @ Djivan; zet eens een ander plaatje op zeg, ze is ondertussen wel grijsgedraaid hoor.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Op de buienradar zie ik idd. een eigenaardig iets: die wolken blijven op hun plaats draaien.

            Goed weer om te bakken > niet heet in de keuken dus
            't Wordt Limburgse kriekenvlaai.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              PS @ Djivan; zet eens een ander plaatje op zeg, ze is ondertussen wel grijsgedraaid hoor.
              Als mijn plaat grijsgedraaid is, dan is die van U zeker wit gedraaid, als de naald er al niet door zit .
              Eerst hebben we zes maanden moeten lezen dat het keihard moest vriezen, en dat er pak sneeuw moest vallen, en dat dit elk moment kon gaan gebeuren.
              Nu gaan we zes maanden moeten lezen dat het snikheet moet worden en dat het niet mag regenen.

              Wel, mocht het van mij afhangen dan zit U er voor de tweede keer compleet naast. Dat van die winter.....daar zat U alvast kilometers naast.
              Nu nog een compleet er naast voor de zomer.

              Als U graag snikheet weer heeft, dan heb ik ook het recht graag regen te hebben.

              Maar troost U, met snikheet weer heb ik persoonlijk geen probleem, ik hoeft enkel een knopje op ON te zetten en ik heb het fris, de natuur daarentegen kan dit jammer genoeg niet.

              Groetjes

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Natuurlijk wordt elke plaat in zo'n topic grijsgedraaid in de loop der jaren. Ik maak me daar helemaal niet druk over, ieder zijn mening.
                Dat belet me natuurlijk niet om dit anti-weer afschuwelijk te blijven vinden voor begin juli.
                Vooral omdat het de trend dreigt te worden: zeer wisselvallig weer met nu en dan wat drukkend warme dagen ertussen.

                Ik heb heimwee naar juli 2013.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  eerst hebben lekker de zon op ons bloot lijf kunnen voelen en de regen, zalig hoor, je voelt ten minste dat je leeft
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Als mijn plaat grijsgedraaid is, dan is die van U zeker wit gedraaid, als de naald er al niet door zit .
                    Eerst hebben we zes maanden moeten lezen dat het keihard moest vriezen, en dat er pak sneeuw moest vallen, en dat dit elk moment kon gaan gebeuren.
                    Nu gaan we zes maanden moeten lezen dat het snikheet moet worden en dat het niet mag regenen.

                    Wel, mocht het van mij afhangen dan zit U er voor de tweede keer compleet naast. Dat van die winter.....daar zat U alvast kilometers naast.
                    Nu nog een compleet er naast voor de zomer.

                    Als U graag snikheet weer heeft, dan heb ik ook het recht graag regen te hebben.

                    Maar troost U, met snikheet weer heb ik persoonlijk geen probleem, ik hoeft enkel een knopje op ON te zetten en ik heb het fris, de natuur daarentegen kan dit jammer genoeg niet.

                    Groetjes
                    Er is een immens verschil tussen beweren dat of hopen op... Mijn woorden steeds verdraaien of verkeerd interpreteren, weer zo'n typisch België apenland kwaaltje.
                    Ik wordt daar zo moe van en hou het voor bekeken denk ik, content ?
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Gisteren (dinsdag) was het 's morgens licht bewolkt. 's Namiddags weer 31° en volle zon. 20km zuidelijker heeft het een half uurtje licht geregend.
                      Voor hier wordt op 19 en 20 juli 0,2mm regen voorspeld.
                      Of je hier nu een witte of een zwarte auto hebt, ze zitten altijd onder het roestkleurig poederstof en met 0,2mm regen hebben ze alletwee sproeten.
                      Als ik kon kiezen : 1 keer per week 20mm regen tussen 1 en 3 uur 's nachts.
                      Deze week ga ik eens experimenteren of er waarheid in zit dat witte auto's binnenin koeler blijven. (De witte en de zwarte allebei in dezelfde richting in de volle zon parkeren en om 16h de binnentemperatuur vergelijken.)
                      Last edited by notex; 9 juli 2014, 01:01.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        kachel is weer aan hoor.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Er is een immens verschil tussen beweren dat of hopen op... Mijn woorden steeds verdraaien of verkeerd interpreteren, weer zo'n typisch België apenland kwaaltje.
                          Ik wordt daar zo moe van en hou het voor bekeken denk ik, content ?
                          Helemaal niet, ik begon net op dreef te komen en nu stopt U...dju toch .
                          Wat had U gedacht, dat iedereen zich hier door U zomaar zou laten afslachten . Mispoes !

                          Hier nu grijze lucht, lichte regen en 14.9°.
                          Maar als we de voorspellingen mogen geloven, dan stomen we eind volgende week naar de 30° toe... onmiddellijk gevolgd door zware onweders.
                          Maar dat is nog zo ver weg, dat we er beter nog niks van geloven.
                          Last edited by Guest17; 9 juli 2014, 08:05.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Hier is het van zachtjes tikt de regen tegen het zolderraam , de ene moment wat sneller dan de andere.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              kachel is weer aan hoor.
                              grt,bouk.
                              Ik had niet gedacht dat iemand die jarenlang de wereldzeeën bevaren heeft zo'n koukleum is....

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Ik had niet gedacht dat iemand die jarenlang de wereldzeeën bevaren heeft zo'n koukleum is....
                                zat ook meestal in de tropen hè.
                                en was toen 50 jaar jonger.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X