Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Op het ogenblik (23h45) is de buitentemperatuur nog 27°, maar redelijk vochtige lucht. Vanmiddag was het 33°. De temperatuur van het zeewater ken ik niet, maar in ieder geval nog heerlijk om in te zwemmen.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      Mijn Vlaamse leeuw hangt altijd uit...
      Ik dacht dat die in z'n holletje gekropen was.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Op het ogenblik (23h45) is de buitentemperatuur nog 27°, maar redelijk vochtige lucht. Vanmiddag was het 33°. De temperatuur van het zeewater ken ik niet, maar in ieder geval nog heerlijk om in te zwemmen.
        2 weken geleden was ik in Murcia. Nu 23.55 is het daar 27 C°.
        Pfwwwwww.
        Wat zit ik in dit apenland te doen?
        Ik wil nu in Murcia zijn!!!!
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          please, ze (Kirsten) is nu eens rustig..laat ze rustig..denkelijk ligt ze van de warmte te genieten onder den barbecue..

          nu nog 12° buiten.
          perman
          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
            Frank Deboosere zei in zijn overzicht van de maand september om 13.30u. dat het in september 2013 alweer te droog was in België, te zonnig en dat het qua temperaturen een normale maand september was.
            Ik denk dat jij hoort wat je wil horen hoor: ik heb gehoord dat het op ALLE vlakken een normale maand was. Afwijkingen van een paar liter neerslag of een paar uur zon zijn toch te verwaarlozen.

            Trouwens, het weer in statistiekjes stoppen per maand of per seizoen is meestal een lachertje, omdat "weer" voor een groot gedeelte gevoelsmatig is.

            Wiskundig was de voorbije meteo-zomer (juni, juli, augustus) heel normaal, "menselijk" geredeneerd kregen we een superzomer (voor mij toch). Schitterende juli en augustusmaanden worden in de statistiek echter gewoon gecounterd door een koelkast-juni maand.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              2 weken geleden was ik in Murcia. Nu 23.55 is het daar 27 C°.
              Pfwwwwww.
              Wat zit ik in dit apenland te doen?
              Ik wil nu in Murcia zijn!!!!
              Vandaag wordt het 34° in Murcia. Ik zit hier 30 km van Murcia en het is hier om 9h 's morgens al 30° in de schaduw op het terras. 100% blauwe hemel en volledig windstil.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                Je ging niet meer klagen...

                Frank Deboosere zei in zijn overzicht van de maand september om 13.30u. dat het in september 2013 alweer te droog was in België, te zonnig en dat het qua temperaturen een normale maand september was.

                Bovendien is dit de 5de dag helder weer op rij en is het overdag rond of zelfs boven de 20°C. Sinds 18 september heb ik geen regendruppel meer gezien. Als je nu al zoveel klaagt, wat ga je dan de komende maanden doen...
                Wanneer je terug naar België komt na drie weken vakantie aan de Franse zuidkust waar het overdag tussen de 25 a 30 graden was en het kwik hier geeft amper 18 graden aan dan is het gewoon koud.
                's nachts was het ginds telkens tussen de 15 a 20 graden terwijl we hier amper 10°C scoren.

                Dus zoals ook nete reeds schreef, cijfers zijn maar cijfers hoor; september is knal heet gestart, dan hebben ze hier een zondvloed over zich heen gekregen en daarna kregen we een redelijk fijne nazomer dus wat mij betreft is september een absoluut perfecte maand.

                En zolang het de volgende maanden de stenen uit de grond vriest met hopen sneeuw erbij zal je mij niet horen zeuren, wat niet van iedereen kan worden gezegd...

                maar als het maanden worden die kletsnat, koud en winderig zijn dan ga ik
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Ik denk dat jij hoort wat je wil horen hoor: ik heb gehoord dat het op ALLE vlakken een normale maand was. Afwijkingen van een paar liter neerslag of een paar uur zon zijn toch te verwaarlozen.

                  Trouwens, het weer in statistiekjes stoppen per maand of per seizoen is meestal een lachertje, omdat "weer" voor een groot gedeelte gevoelsmatig is.

                  Wiskundig was de voorbije meteo-zomer (juni, juli, augustus) heel normaal, "menselijk" geredeneerd kregen we een superzomer (voor mij toch). Schitterende juli en augustusmaanden worden in de statistiek echter gewoon gecounterd door een koelkast-juni maand.
                  Deboosere heeft duidelijk gezegd dat september iets te droog was, niet veel te droog, maar wel te droog. De natuur staat nu al ruim twee weken volledig droog in België en dit is vandaag de 7de dag op rij dat het heel zonnig is.

                  Nee, de afgelopen zomer was het echt wel te warm en véél te droog. Het was voor mij een rotzomer. Een koelkast-juni maand was het niet, dat was een gewone maand qua temperaturen, maar ook die maand was veel te droog.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    Wanneer je terug naar België komt na drie weken vakantie aan de Franse zuidkust waar het overdag tussen de 25 a 30 graden was en het kwik hier geeft amper 18 graden aan dan is het gewoon koud.
                    's nachts was het ginds telkens tussen de 15 a 20 graden terwijl we hier amper 10°C scoren.

                    Dus zoals ook nete reeds schreef, cijfers zijn maar cijfers hoor; september is knal heet gestart, dan hebben ze hier een zondvloed over zich heen gekregen en daarna kregen we een redelijk fijne nazomer dus wat mij betreft is september een absoluut perfecte maand.

                    En zolang het de volgende maanden de stenen uit de grond vriest met hopen sneeuw erbij zal je mij niet horen zeuren, wat niet van iedereen kan worden gezegd...

                    maar als het maanden worden die kletsnat, koud en winderig zijn dan ga ik
                    Meen je dat nu? Wie zit er nu te wachten op sneeuw en spekgladde toestanden? Denk eens aan al de ouderen die slecht te been zijn en aan de mensen met broze botten, zoals ik.

                    Laat het maar volop regenen en waaien, dat hoort bij de herfst. Persoonlijk ben ik ook een enorme fan van het veldrijden en die renners, met uitzondering van Kevin Pauwels, hebben ook graag dat er veel regen en dus modder is, zodat ze nog meer spektakel kunnen leveren en de mensen ter plaatse of voor de tv kunnen genieten.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Frank Deboosere, tja. Volgens hem is 't altijd normaal, 't mag vriezen in juli, hij gaat zo nodig terug tot in de ijstijd om een vergelijkingspunt te vinden...
                      De herfst is al bijna 3 weken bezig, maar als ge niet naar de kalender kijkt, zou je zweren dat 't zomer is...
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        Frank Deboosere, tja. Volgens hem is 't altijd normaal, 't mag vriezen in juli, hij gaat zo nodig terug tot in de ijstijd om een vergelijkingspunt te vinden...
                        De herfst is al bijna 3 weken bezig, maar als ge niet naar de kalender kijkt, zou je zweren dat 't zomer is...
                        in de zomer heb ik nog maar zelden 5graden gehad als ik s'ochtends naar het werk reed...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          in de zomer heb ik nog maar zelden 5graden gehad als ik s'ochtends naar het werk reed...
                          Dan moet gij wel heel vroeg vertrekken. Momenteel is 't 19°, voor mij is da zomer...
                          Ons huis zit al volledig in de Halloweensfeer, dus laat de herfst maar komen !
                          Last edited by Kaneda; 3 oktober 2013, 12:48.
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            17 tot 20.2°C.
                            Blauwe lucht met bewolking.
                            1006 hPa
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              zonnig maar de wind maakt het frisjes.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                                Meen je dat nu? Wie zit er nu te wachten op sneeuw en spekgladde toestanden? Denk eens aan al de ouderen die slecht te been zijn en aan de mensen met broze botten, zoals ik.

                                Laat het maar volop regenen en waaien, dat hoort bij de herfst. Persoonlijk ben ik ook een enorme fan van het veldrijden en die renners, met uitzondering van Kevin Pauwels, hebben ook graag dat er veel regen en dus modder is, zodat ze nog meer spektakel kunnen leveren en de mensen ter plaatse of voor de tv kunnen genieten.
                                Hier zowel bij wijkagent als burgemeester aangekaart dat voetpaden onbegaanbaar zijn bij sneeuw die ze laten liggen ( zeker voor minder mobiele mensen ) en niemand die hier wat aan doet.

                                Comment

                                Working...
                                X