Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Astronomische herfst begint in 2013 op 22 september ! Volgend jaar zelfs op 23 september.
    Is trouwens nog nooit op 21 september begonnen .



    Groetjes
    Toeme, nu was jij me voor
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      niet relevant
      Last edited by theokus; 22 september 2013, 10:47.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Dank voor de verklaring! 't Is bij mij al veel te lang geleden dat ik op (lagere?) school zat, waar men ons wijsmaakte dat de seizoenen op de 21ste begonnen. Pas veel later (na Armand Pien) was er in het weerbericht bv sprake van "meteorologische" zomer, "astronomische" herfst, enz.
        Zelfs in jouw link is er nog sprake van de 21ste (mijn "bold"):
        Inderdaad er is sprake van 'bij conventie' wat wil zeggen, gebruikelijk, gewoonte.....enz......maar dus hier dus duidelijk een verkeerd gebruik/gewoonte.
        Maar ik heb het ook altijd zo geleerd, tot men in de weerberichten altijd begon te spreken over de meteorologische/astronomische...
        Groetjes

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
          Je ging toch niet meer klagen de komende weken?
          euh... 'k ben nie mee zelle, waar klaag ik dan volgens jou?

          Vandaag SCHIT-TER-END zomerweer; strakblauwe lucht, volop zon en windstil.

          Temperatuur: 28°C
          Temperatuur zwembad: 26°C
          Temperatuur zeewater: 24°C

          Laat maar schijnen die zon en hang er nog maar eentje naast, komende dagen wordt het nog warmer.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            euh... 'k ben nie mee zelle, waar klaag ik dan volgens jou?

            Vandaag SCHIT-TER-END zomerweer; strakblauwe lucht, volop zon en windstil.

            Temperatuur: 28°C
            Temperatuur zwembad: 26°C
            Temperatuur zeewater: 24°C

            Laat maar schijnen die zon en hang er nog maar eentje naast, komende dagen wordt het nog warmer.
            Zou het kunnen dat je er een klein schepke bij doet ?



            Groetjes

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
              Je ging toch niet meer klagen de komende weken?
              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Zou het kunnen dat je er een klein schepke bij doet ?



              Groetjes

              Nee, doe ik zeker niet, nooit gedaan trouwens, stoer doen en opscheppen is puur macho gedrag wat ik aan de mannelijke bevolking overlaat.

              Wanneer ze hier bijvoorbeeld 24 graden voorspellen dan mag je er gerust een aantal graden bij rekenen.



              trouwens nooit zomaar de eerste de beste online weervoorspeller geloven hoor, er staat heel veel gedrocht tussen !!


              en 't zal hier iig veel aangenamer zijn dan in het kille, kletsnatte en droevige België.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Nee, doe ik zeker niet, nooit gedaan trouwens, stoer doen en opscheppen is puur macho gedrag wat ik aan de mannelijke bevolking overlaat.

                Wanneer ze hier bijvoorbeeld 24 graden voorspellen dan mag je er gerust een aantal graden bij rekenen.



                trouwens nooit zomaar de eerste de beste online weervoorspeller geloven hoor, er staat heel veel gedrocht tussen !!


                en 't zal hier iig veel aangenamer zijn dan in het kille, kletsnatte en droevige België.
                Antwoord op :

                - uw eerste lijntje : awel.......
                - uw tweede lijntje : dat weet ik niet
                - uw vierde lijntje : Meteo France de eerste de beste......
                - uw vijfde lijntje : dat is zeker, maar ik hoor dat het er nu reeds vier dagen droog is, en dat ze een echte nazomer voorspellen, ik denk er aan om naar huis terug te keren .

                Groetjes
                Last edited by Guest17; 21 september 2013, 15:17.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  ...


                  en 't zal hier iig veel aangenamer zijn dan in het kille, kletsnatte en droevige België.
                  nou dat valt anders best mee hoor.
                  omdat wij een paar dagen naar België gaan, krijgen we mooi zonnig weer.
                  let maar eens op.
                  Zondag/Maandag en Dinsdag...prachtig weer.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Hier is het ook weer aan het beteren.
                    Eindelijk onze "été indien".
                    Vanaf vandaag heerlijk stralend weer. Bijna geen wind meer. 25°
                    's Nachts koelt het lekker af.
                    Touch the Earth...Gently
                    www.passionsenfrance.com

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Antwoord op :

                      - uw eerste lijntje : awel.......

                      - uw vijfde lijntje : dat is zeker, maar ik hoor dat het er nu reeds vier dagen droog is, en dat ze een echte nazomer voorspellen, ik denk er aan om naar huis terug te keren .

                      Groetjes
                      awel wat ?

                      thuis droog of niet; ik zou veel liever hier blijven dan terug te moeten naar België

                      @ bouk; beweren dat het in België beter meevalt dan aan de Côte d'azur? sommige mensen hebben toch een rare denkwijze hoor...

                      rond 17u30 gaf onze boordcomputer nog 22°C aan en scheen de zon nog volop, toen we terug naar onze woning reden omstreeks 22u30 was het nog 18°C.
                      Benieuwd hoe "warm" het België is geweest gisteren.
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        Benieuwd hoe "warm" het België is geweest gisteren.
                        Awel, goe warm....ik heb "in mijn sap gestaan". Er zijn mensen die moeten (nou ja moeten) werken en 't was zweten als je bezig was.
                        Je hebt er ook die met hun luie kont in St. Tropez kunnen liggen.....('t is je gegunt hoor).
                        Heb niet exact gekeken maar alle deuren open en hierbinnen was het meer dan 21° (verwarming is niet aan gegaan).
                        Voor het ogenblik buiten op terras: 16.2°C, binnen zonder verwarming: 20.9°C. Bekijk het uur van de posting maar hé.

                        Mocht je ooit twijfelen om terug te keren, doe dit vooral....met het warme weer loopt er hier veel ongedierte rond zoals muizen, ratten en andere apen.
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Hier is het nevelig maar zeker niet koud, als het de volgende dagen maar goed is aan zee.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                            ....... als het de volgende dagen maar goed is aan zee.
                            of in de buurt van Leuven Hasselt en Genk.
                            ----
                            tis nu nog mistig/bewolkt.
                            grt,bouk
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Het wordt hier vandaag en morgen even warm als aan de Azurenkust .
                              En wanneer de temperaturen eind volgende week goed gaan zakken komen we toch naar huis.



                              Groetjes

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                14 tot 16.9°C.
                                Grijs bewolkt.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X