Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
    Dat meen je toch niet hoop ik?
    Komt er dan nooit een einde aan die zomer?
    Toch wel, ik meen dat zeer zeker.

    zie #6133 voor de komende dagen vanaf woensdag.
    Maar ook daarna is volgens de meest recente weermodellen (ja ja die zijn helemaal onbetrouwbaar ) de zomer nog lang niet gedaan.

    Mijn boodschap; zet ramen en vensters nu open!!

    Nog effe geduld, dan mag je weer 9 maanden in de hopelijk hopen sneeuw en strenge vrieskou spelen.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • Net een fameus onweer achter de rug ... was weer de moeite en brandweer Leuven is weer met bijna de volle kazerne uitgerukt.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        ............................ dan mag je weer 9 maanden in de hopelijk hopen sneeuw en strenge vrieskou spelen.
        Dat meen je toch niet hoop ik?

        ( )
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Ik wacht met veel ongeduld op die voorspelde regen...... want ik moet vandaag nog sla, andijvie en paksoi planten vóór die paar hete dagen er aan komen.
          Hier nu bewolkt met af en toe zon en 19.1°
          Mvrgr.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
            Ik wacht met veel ongeduld op die voorspelde regen...... want ik moet vandaag nog sla, andijvie en paksoi planten vóór die paar hete dagen er aan komen.
            .
            En ik mijn nieuwe slaplantjes. De grond is hier gebakken
            33°C al om 11 uur.
            Ik kan er toch ook zo goed niet meer tegen en blij dat de airco in huis werkt.
            Ge kunt natuurlijk zeggen : "ze heeft voor het Zuiden gekozen" hé, maar teveel is teveel voor oudjes als ik
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
              En ik mijn nieuwe slaplantjes. De grond is hier gebakken
              33°C al om 11 uur.
              Ik kan er toch ook zo goed niet meer tegen en blij dat de airco in huis werkt.
              Ge kunt natuurlijk zeggen : "ze heeft voor het Zuiden gekozen" hé, maar teveel is teveel voor oudjes als ik
              Ik kan het me een klein beetje voorstellen. Hier is het slechts om de zoveel jaar en dan nog maar voor enkele dagen zo heet, maar bij jullie zullen die perioden waarschijnlijk wel langer duren. En oudjes als ik, schrijf je ...... jij hebt kleinkinderen en ik heb kleinkinderen......dus zullen we niet zoveel verschillen in leeftijd. Daarom gaan wij ook nooit op vakantie in juni/juli/augustus maar wel gedurende de andere maanden. Ga je gedurende mei/september/oktober richting zuiden dan zijn de temperaturen daar nog héél aangenaam. Zelfs gedurende de wintermaanden heb je de 'warme' landen maar voor het uitkiezen .

              Hier nu 17,2° en regen...... goed voor mijn nieuwe plantjes.
              En donderdag en vrijdag heet..... ze zullen groeien als kolen.....ook al is het sla .

              Mvrgr.
              Last edited by kriba; 30 juli 2013, 15:59.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Voor mij mag de zon gaan schijnen, ik krijg kou.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Het regent.
                  21.2° C buiten.

                  Hup hup Zulte!
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Het zomert al heel de namiddag in Nieuwpoort bij een temp van 18°

                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Noem mij nu maar weer een zaagwijf en/of zwartkijker (jullie weten zelf wel wie ik hiermee bedoel) maar ik vind het huidige weer toch veel sneller en dikker tegensteken
                      dan een hittegolf of dagen waarop het kwik 30°C of meer scoort.

                      Maar er is beterschap op komst...
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Toch wel een beetje blij met die gratis verfrissing. Nee, ik ben geen Kaneda, maar (zelf afkomstig uit het groene Engeland) mij hebben ze hier op school geleerd dat België een gematigd zeeklimaat heeft. Nou, dat heb ik zelf ook.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Nee, ik ben geen Kaneda, maar (zelf afkomstig uit het groene Engeland) mij hebben ze hier op school geleerd dat België een gematigd zeeklimaat heeft. Nou, dat heb ik zelf ook.
                          Klopt, België heeft inderdaad een gematigd zeeklimaat. Het voornamelijk slecht weer komt doordat we geografisch eigenlijk net iets te laag gelegen zijn en de hoofdzakelijk Westelijke circulatie
                          die het slechte weer van over de grote plas tot bij ons brengt.

                          Dus als we dan eens mooi weer krijgen/hebben moet je daarvan genieten en ermee tevreden zijn i.p.v. erover te zagen en mekkeren vind ik.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            De lucht is gezuiverd, de stenen gekoeld en het stof is geblust.Hop naar de volgende.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Ipv te zagen en te mekkeren over het 'slechte' weer dat we nu hebben zouden sommigen beter verhuizen naar zuidelijker en warmer landen. Dan hebben ze de hele zomer hete temperaturen. (Jullie weten wel wie ik bedoel veronderstel ik).
                              Gisteren heb ik sla geplant, die kreeg daarna een ferme gratis douche, vandaag hebben ze nog een dagje om te bekomen van het verplanten, en dan op naar de warme hete dagen. Ik zal ze horen groeien. Laat maar komen die 30 à 40 graden, hoe meer hoe liever . Ik hoef maar het knopje van de airco op ON te zetten.
                              Mvrgr.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                nog wat sluierbewolking, maar toch al 20 graden.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X