Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Kijk maar eens hoe "normaal" de voorbije julimaand was .



    Enkel de gemiddelde windsnelheid, gemiddelde dampdruk (God mag weten wat dat is, ik ga het zeker niet opzoeken), aantal onweersdagen en de gemiddelde totale neerslag zijn normaal. Het aantal sneeuwdagen reken ik niet mee . Al de rest is abnormaal, zeer abnormaal tot zeer uitzonderlijk.

    Mvrgr.
    Last edited by kriba; 2 augustus 2013, 12:00.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      23,5°C Binnen dit en een paar uur verkas ik naar de kelder.
      Heerlijk en bovendien : alle drank gekoeld binnen handbereik

      Iemand nog iets gehoord van Kaneda ?
      Ik zit een beetje in met die mensch, zeker bij dit soort temperaturen

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        23,5°C Binnen dit en een paar uur verkas ik naar de kelder.
        Heerlijk en bovendien : alle drank gekoeld binnen handbereik

        Iemand nog iets gehoord van Kaneda ?
        Ik zit een beetje in met die mensch, zeker bij dit soort temperaturen

        Dat lijkt me een bijzonder aantrekkelijke kelder Paul, en heb je der dan ook nog een
        gezellige bezigheid in, buiten het proeven van je dranken ?


        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          38.7° C op het terras komende van 44°C.
          Deze morgen de airco aangezet.
          Alles dicht
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Net teug van fietsen en binnen is het 30gr, 'k ga me seffens in de ondergrondse garage installeren met een fleske witte wijn.Heerlijk genieten.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              Net teug van fietsen en binnen is het 30gr, 'k ga me seffens in de ondergrondse garage installeren met een fleske witte wijn.Heerlijk genieten.
              Jong jong toch
              Ik durf koffie drinken in de huiskamer

              Heb compassie met de bouwvakkers (gezien op één).

              Een graadje lager nu: 37.7°C
              "Hydro out": 37% volgens mijn weerstation
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                Het kan zijn dat sterven een fase is die bij het leven hoort, maar wij zouden ze nog niet graag zien gaan, ondanks het feit dat ze "reeds zo oud" is. Maar ja, de mensen zien niet allemaal even graag hun ouders zeker

                .Mvrgr.
                Uiteraard is sterven een fase die bij het leven hoort, jammer genoeg wel de eindfase want daarna is het gedaan.

                Of wat zou sterven anders zijn? Een next level in één of ander bizar videogame?

                Sommige mensen sterven jong anderen dan weer oud maar tenslotte moet iedereen er vroeg of laat aan geloven.

                Ik zie mijn ouders doodgraag en hou zielsveel van hen, toch weet ik dat er een dag komt waarop ze er niet meer zullen zijn.
                Heb mij daar reeds bij neergelegd en mentaal op voorbereid. Dat zal het rouwproces enkel ten goede komen (hoop ik toch althans).

                Soit, 'k ga mijn fietstenue aantrekken en aan mijn 60km fietstocht beginnen; bij dit mooie weer binnen zitten is totaal niks voor mij en ge moet maar goed gebakken zijn om nu binnenshuis door te brengen.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Ik durf koffie drinken in de huiskamer
                  Let je wel een beetje op met die vochtverdrijvende zaken?
                  Met deze warmte vind ik gewoon kraantjeswater wat een tijdje in de koelkast is afgekoeld heerlijk.
                  Gek genoeg zit er niet veel smaak aan maar toch...

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

                  Soit, 'k ga mijn fietstenue aantrekken en aan mijn 60km fietstocht beginnen; bij dit mooie weer binnen zitten is totaal niks voor mij en ge moet maar goed gebakken zijn om nu binnenshuis door te brengen.
                  Terwijl dat toch het advies is van de medici; lekker binnen blijven of in de schaduw en rustig aan doen.

                  Voor wat betreft zonlicht; overdaad schaadt.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    Let je wel een beetje op met die vochtverdrijvende zaken?
                    Met deze warmte vind ik gewoon kraantjeswater wat een tijdje in de koelkast is afgekoeld heerlijk.
                    Gek genoeg zit er niet veel smaak aan maar toch...



                    Terwijl dat toch het advies is van de medici; lekker binnen blijven of in de schaduw en rustig aan doen.

                    Voor wat betreft zonlicht; overdaad schaadt.
                    Ik let op hoor
                    Drink ook andere zaken.

                    37.4° C bij 34% "hydro out".
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      lekker weertje op de Noordzee.
                      Actuele buienradar en actueel weer voor Nederland en Europa, actuele satellietbeelden, actuele temperaturen, neerslag, en veel meer!

                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Ik let op hoor
                        Drink ook andere zaken.

                        37.4° C bij 34% "hydro out".
                        Dat doe je goed.
                        En een beetje zoute chips ofzo.

                        Ik moet er straks nog even uit.
                        Mijn auto staat al de hele dag in het zonnetje en ik ben benieuwd of het stuur vast te houden is zonder handschoenen.
                        Wat moet het daarin warm zijn zeg.

                        Nog een halve dag en dan zijn we voorlopig weer van de ergste hitte af, met een beetje geluk tot volgend jaar.
                        Nog geen elfstedenkoorts gesignaleerd hier.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                          ......
                          Nog geen elfstedenkoorts gesignaleerd hier.
                          betere(koudere) tijden.

                          Start van de 12e Elfstedentocht in Leeuwarden. Bij het eerste daglicht heeft een groep van 20 schaatsers zich losgemaakt, met onder meer Reinier Paping, Jeen...

                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            lekker weertje op de Noordzee.
                            Actuele buienradar en actueel weer voor Nederland en Europa, actuele satellietbeelden, actuele temperaturen, neerslag, en veel meer!

                            grt,bouk.
                            Hier is het nu nog 32,9° (airco doet het prima, binnen 22° - mag niet veel koeler staan of het wordt te koud).
                            Een halfuurtje geleden een boodschap gedaan hier in de buurt en geen kat te zien op straat. Eén wagen op de parking van de supermarkt.....die van mij .
                            De zon is al een tijdje niet meer te zien, er komt van uit het ZW een wolkenband aan met torenhoge donder(?)wolken.
                            Ik denk niet dat het avond wordt voor we afkoeling krijgen dmv onweer.
                            Mvrgr.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Dat doe je goed.
                              En een beetje zoute chips ofzo.

                              Ik moet er straks nog even uit.
                              Mijn auto staat al de hele dag in het zonnetje en ik ben benieuwd of het stuur vast te houden is zonder handschoenen.
                              Wat moet het daarin warm zijn zeg.

                              Nog een halve dag en dan zijn we voorlopig weer van de ergste hitte af, met een beetje geluk tot volgend jaar.
                              Nog geen elfstedenkoorts gesignaleerd hier.
                              De goede raad van LesC heb ik door gegeven.
                              Aan Carol Drinkwater...
                              Ze vond mijn voorstel voor een "Carol Concert" goed
                              (lieve dame, goede actrice en uitstekende schrijfster)

                              Mijn kar staat in de ondergrondse garage dus fris.
                              Moet nog gaan winkelen.

                              Geen verandering in temperatuur en vochtigheid.

                              Ruw weer boven de Noordzee.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                                Al de rest is abnormaal, zeer abnormaal tot zeer uitzonderlijk.

                                Mvrgr.
                                Ik blijf erbij: we hebben dat toch wel verdiend na 9 maanden onafgebroken koelkast/diepvries weer.
                                En dan toch liever een beetje zweten in de zomer dan te moeten zitten twijfelen of de verwarming aan moet of niet (zoals in juni nog het geval was).
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X