Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het viel er weer met bakken uit vandaag en gisteren, het begint dramatisch te worden
    Onze Moervaart staat op het randje van overstromen, daarstraks nog in het nieuws op de radio geweest
    En dat is al héél veel jaren geleden dat 'm op overstromen stond
    Gelukkig is de kant van de polders ietsje lager gelegen dan de kant naar het dorp toe, al scheelt het wel echt heel weinig

    1 voordeel, als het binnenkort hard zou beginnen vriezen kan men bijna overal schaatsen op de velden en akkers

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • We krijgen vanaf nu een hele tijd wind uit noordelijke richtingen, het wordt dus kouder en droger, dan kunnen we klagen dat het te koud is .

      Vandaag zal ik de winterbanden dan toch maar onder mijn auto steken, voor als ik de auto tijdens die koude periode misschien nodig heb.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • ZON .

        In plaats van de aangekondigde sneeuw een aangename verrassing.

        Comment


        • Hier is er vanmorgen nog wat sneeuw gevallen, op dit ogenblik komt de zon af en toe door de wolken.
          Er ligt een dun laagje sneeuw, maar de temperatuur is boven nul (+ 1,9°C) en volgens de sneeuwradar zal er hier de volgende uren eerder regen vallen dan sneeuw.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            ZON .

            In plaats van de aangekondigde sneeuw een aangename verrassing.
            Uiteraard bij U weer ;-)

            Hier ganse dag bewolkt, af en toe even een zonnetje en voor de rest ganse dag winterse neerslag, lijken al meer op Maartse buien

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Na de middag ben ik aan de wandeling begonnen terwijl de zon scheen, maar tijdens de wandeling begon het toch te sneeuwen, ook al zou het volgens de sneeuwradar gaan regenen (ze moeten die sneeuwradar misschien nog wat kalibreren ).



              Die sneeuw is al weer gesmolten, maar ondertussen is de temperatuur wat onder nul gezakt en is er net een sneeuwbui gepasseerd, en die sneeuw blijft nu wel liggen.
              Last edited by Black B@ndit; 15 januari 2024, 18:35.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                Uiteraard bij U weer ;-)

                Hier ganse dag bewolkt, af en toe even een zonnetje en voor de rest ganse dag winterse neerslag, lijken al meer op Maartse buien

                grts
                Sieg
                Maar hier toch ook wat zon gehad vandaag en dan vooral rond de middag, maar ook sneeuw vanaf 14:15 en die ligt er nog en is nu goed bevroren want ik hoor het goed kraken als iemand passeert.
                Aan de opbrengst van de zonnepanelen te zien blijkt dat ook te kloppen.

                Last edited by VerSeg; 15 januari 2024, 21:26.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Vannacht is er toch sneeuw bijgevallen, met als gevolg dat ik vanmorgen, uiterst voorzichtig, want in de wijk zelf waar wij wonen wordt niet gestrooid, naar de winkel gereden ben. Op de hoofdweg was gestrooid, maar de sneeuw lag redelijk dik.
                  De parking zat ook nog helemaal onder de (maagdelijk witte) sneeuw.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • Hier in het Gentse zijn ze eens rondgeweest met de doos poedersuiker...
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Hier in het Gentse zijn ze eens rondgeweest met de doos poedersuiker...
                      Hier moeten we bijna de zonnecrème bovenhalen.
                      Mooie blauwe lucht, volle zon, wel wat fris om te zonnebaden.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Hier ondertussen al redelijk wat sneeuw en wat ik verneem van mijn vrouw zit het verkeer goed vast door hoofdbanen die niet vrij zijn.
                        Meerdere wagens die niet bergop geraken, vooral Tesla's heeft ze zien staan met mensen die proberen duwen.
                        Vermoedelijk geen gepaste banden of geen vierwielaandrijving.
                        Voorzichtig zijn is de boodschap!
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • In het Gentse zijn er een tiental minuskule vlokjes gevallen.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Net gemeten, hier ligt 9 cm.

                            Comment


                            • Hier midden West-Vlaanderen niets gevallen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                                Net gemeten, hier ligt 9 cm.
                                Jawel, maar hij plakt niet, geen sneeuwman kunnen maken.

                                Comment

                                Working...
                                X