Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik ben vanmorgen nog met de fiets naar de winkel geweest, maar daarna had ik niet veel zin meer om nog buiten te komen, het heeft hier de hele dag geregend.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Wie nu nog gaat beweren dat we geen standvastig weer hebben....
      Standvastig op regen spijtig genoeg.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • HELLEP , de dikke grijze matras is (efkes) verdwenen, hoe moet het nu verder ​​​​
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Geen nood, mijn KMI-app voorspelt een (eerste?) buitje over 2u10 !
          (Maar hier is de dag alvast vrij mooi begonnen)
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Geen nood, mijn KMI-app voorspelt een (eerste?) buitje over 2u10 !
            (Maar hier is de dag alvast vrij mooi begonnen)
            Goed getimed Les, het is hier intussen ook al terug naar af, op zijn Vlaams gezegd; str*ntweer.
            Maar misschien gaan de zonnepanelen vandaag nog eens méér dan 0 kW genereren, wat een luxe
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

              Maar misschien gaan de zonnepanelen vandaag nog eens méér dan 0 kW genereren, wat een luxe
              Gisteren heb ik maar 209 Wh gekregen van de zonnepanelen...

              Deze voormiddag ben ik naar een fototentoonstelling in Westmalle geweest, toen ik daar naartoe fietste was het vrij mooi weer (wel redelijk veel wind), maar toen ik terug naar huis reed passeerde er net een bui, ondertussen schijnt de zon hier weer.
              Vandaag is het dus wisselvallig, dat is al een heel stuk beter dan een hele dag regen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Gisteren heb ik maar 209 Wh gekregen van de zonnepanelen...

                Deze voormiddag ben ik naar een fototentoonstelling in Westmalle geweest, toen ik daar naartoe fietste was het vrij mooi weer (wel redelijk veel wind), maar toen ik terug naar huis reed passeerde er net een bui, ondertussen schijnt de zon hier weer.
                Vandaag is het dus wisselvallig, dat is al een heel stuk beter dan een hele dag regen.
                Hier toch een dikke 662 Wh en vandaag al bijna 9 kWh.
                Het wordt weer een triestige maand wat opbrengst en weer betreft.
                Hier nu afwisselend, even wat blauw te zien, dan bijna pikzwart, dan donkergrijs langs ene kant en wat blauw langs de andere kant.
                En met de 0% voorspelde regen is het alvast niet droog gebleven, wel veel droger dan vorige dagen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Al bij al was het vandaag een redelijk aangename dag.
                  Op de zonnepanelen reken ik van november tot februari niet, maar vandaag toch 40% van het verbruik.
                  En het blijft zacht, anders krijgen we weer problemen dat de mensen hun huis niet kunnen verwarmen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Op de zonnepanelen reken ik van november tot februari niet, maar vandaag toch 40% van het verbruik.
                    Op zich zegt dat niets hé, wie niets verbruikt kan zelfs 100% halen. LOL
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Hier een gans weekend de ene na de andere bui, dus amper een droog moment gehad
                      Dus nog altijd heel slecht en vooral heel nat
                      Qua voorspelde wind viel dat wel goed mee, het waaide wel wat maar niks speciaal
                      Regen daarentegen des te meer, het grondwater staat hier op het ogenblik op een 30tal cm diepte, dus 't mag dringend gaan stoppen !!

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • Op dit moment nog droog en zonnig (wel frisjes!), maar er wordt wat regen voorspeld vanaf 13:00.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                        Comment


                        • Hmmm, 11:15 en het is al van 09:45 geleden dat het nog geregend heeft.
                          Ofwel is mijn weerstation defect ofwel is het weer aan het flippen en niet stabiel. LOL
                          Wat frisser dan gisteren, 10,7°C nu.
                          Vorige nacht ook weer veel wind en regen gehad.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Hier een ijskoude morgen voorspeld (3°), maar op de thermometer was het 6°.
                            Niet alleen in ons microklimaat , maar in heel Leuven (zoals in de auto - een zwak moment geef ik toe - gezien).
                            Ik was in een huis met een internetthermostaat en die gaf ook 3° aan.
                            Het weerbericht zag het (weer) te pessimistisch.

                            Nu 8° en een spat zon, maar veel zal het niet worden.

                            Vrijdag terug regen verwacht.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Hier een ijskoude morgen voorspeld (3°), maar op de thermometer was het 6°.
                              Niet alleen in ons microklimaat , maar in heel Leuven (zoals in de auto - een zwak moment geef ik toe - gezien).
                              Ik was in een huis met een internetthermostaat en die gaf ook 3° aan.
                              Het weerbericht zag het (weer) te pessimistisch.

                              Nu 8° en een spat zon, maar veel zal het niet worden.

                              Vrijdag terug regen verwacht.
                              Bij ons was het deze morgen welgeteld 2° en lag er ijs op de auto, dus ...

                              Ondertussen is het water hier toch een tiental cm gezakt, eindelijk !

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                                Hier een ijskoude morgen voorspeld (3°), maar op de thermometer was het 6°.
                                Niet alleen in ons microklimaat , maar in heel Leuven (zoals in de auto - een zwak moment geef ik toe - gezien).
                                Ik was in een huis met een internetthermostaat en die gaf ook 3° aan.
                                Het weerbericht zag het (weer) te pessimistisch.

                                Nu 8° en een spat zon, maar veel zal het niet worden.

                                Vrijdag terug regen verwacht.
                                Vroeger opstaan, dan zie je de koudere temperaturen van 's morgens. LOL
                                Hier was het tot 2,5°C geweest en de 6°C hebben we pas rond 13:09 gehaald.
                                Meer dan 7,1°C hebben we hier niet gehad.
                                Leuven is anders niet zo ver, in vogelvlucht een paar honderd meter.
                                Maar in een centrum is het uiteraard altijd iets warmer.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X