Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPhone 4, grap van de week?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: IPhone 4, grap van de week?

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
    Heb me er uiteindelijk toch eentje aangeschaft gisteren. M'n 3G begon echt vreemd te doen.
    Gisteren gekocht of beslist? In geval van het tweede: waar? ik ben er ook wel in geïnteresseerd als hij op voorraad is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Dit is toch iets te simplistisch voorgesteld, me dunkt. Ken je een smartphone met een deftige Flash implementatie?
      idd, ik volg je, missch niet het beste voorbeeld. Tis niet dat ik tegen of voor apple/iphone. My point is, voor mijn part, apple = de wetgevende, rechterlijke en uitvoerende macht samen als ik het zo mag stellen.

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
      Wel Android krijgt nu momentum omdat er inderdaad een aantal fabrikanten dit gebruiken. Maar is dat voldoende? Geen van de grote spelers op de markt stapt over op Android. De reden is niet omdat het slecht is, maar om dat ze dan totaal niet meer kunnen onderscheiden van de andere. Nokia, RIM, Palm en Apple zullen dus niet snel overstappen tenzij ze zich erbij neerleggen om louter nog een HW speler te worden.

En open source is mooi op papier, maar er is geen enkel open source project dat ook al de wereld heeft kunnen overtuigen om massaal over te stappen. Linux en Open Office zijn daar de grootste projecten maar hebben helaas maar een klein marktaandeel weten te veroveren.

Ik denk wel dat Android al verder staat op marktaandeel, dus misschien kan het wel een grote speler worden. Maar dan zit je niet in de MS of Apple vijver, maar in de Google vijver. Hetzelfde gerecht met weer een ander sausje.
      Het "open source verhaal" blijft idd vaak in het idealistische fase steken. Fact echter: in de VS overstijgt verkoop android ruimschoots deze van iphone. bron: http://www.marketingfacts.nl/bericht...rbij_in_de_vs/ (ook leuke "hoe heeft apple ms and google geklopt" study)
      Uit de reviews en eigen test evaring android: eerste keer dat iphone wordt evenaart maar dan zonder apple er hoeven bij te nemen.
      Google vijver is voor mij ook de grootste angst. Als echter ook Samsung, Motorola, HTC, etc. en elke andere individu mee mogen zwemmen in de vijver heb ik toch een beetje (ijdele??)hoop dat het anders zal zijn (of is dit een nieuwe wortel vr mijn neus ??)

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Vandaag eens gaan zien naar die iPhone 4 ... enfin, geprobeerd.

Mits die door Mobistar verdeeld wordt dus eens mij Mobistar verdelers binnen geweest.
      Hong er al een papier omhoog "iPhone 4 uitverkocht", dat begon al goed maar toch wel wat verwacht.
      Vraag je inlichtingen over dat toestel : "Zie website" was de enige uitleg.
      Heeft u geen brochure "Neen, zie website".
      Kunnen we eens een demo-toestel zien? "Neen, ge kunt een voorschot betalen en als het toestel geleverd is kan u het afhalen, dan ziet u het ook".
      Wanneer komt het toestel terug binnen? "Er komt geen voorraad op dit moment, enkel levering van gereserveerde toestellen".
      OK, maar als ik een wil bestellen mag ik toch eerst eens een toestel gezien hebben? "Dat gaat nu niet, ge kunt nu enkel bestellen en dan komen afhalen".
      OK, stel dat ik bestel, wanneer heb ik dan een toestel? "Dat kan binnen een week zijn maar evengoed binnen drie weken, drie maand of nog langer".
      Dus ik kan geen verdere info krijgen over dat toestel? "Neen".
      Ik zie daar in een kastje een demo toestel staan, kan ik dat eens zien? "Neen, dat is een niet-werkend toestel en daar mag niemand aankomen".
      Op uw site staat dat ge het ook kunt kopen met een voorschot en 18 betalingen zonder krediet, er staat ook bij dat meer info kan verkregen worden in de Mobistar winkels. "Neen, daar hebben we niets van, info kan je krijgen bij Citibank.
      Ik zie dat bij dat nep-demotoestel staat dat een folder kan verkregen worden aan de balie. "Dat staat er wel op maar we hebben er geen meer want klanten nemen dat mee."
      En komen die folderkes terug binnen? "Dat weten we nooit".

Dus naar tweede winkel van Mobistar en daar eens gaan horen wat ze konden geven van info. Net hetzelfde liedje.

Nu had ik niet verwacht dat ze dat toestel zouden hebben door de grote vraag, maar ze konden toch iets meer info geven hoe ge zoiets kunt kopen "na" het eerst eens gezien te hebben.
      Klantenservice is toch weer ver te zoeken hoor! Ge ziet dat ze geen klanten missen en dan worden ze nonchalant.
      Ze profiteren er ook wat van dat je het nergens anders kan kopen dan bij Mobistar ... ben je niet tevreden, dan kan je nergens elders gaan ... hoogstens een andere Mobistar winkel.
      Onvoorstelbaar !!!
      Als ook hier in Europa android op kop gaat zaal het tij wel keren.

Enfin, ik heb de samsung 9000 s besteld en krijg hem begin volgende week toe. Ik zal mijn ervaring posten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
        Gisteren gekocht of beslist? In geval van het tweede: waar? ik ben er ook wel in geïnteresseerd als hij op voorraad is.
        Gekocht. Mediamarkt Antwerpen, ze hadden er een stuk of 200 in stock 's morgens. Ze zijn nu wel uitverkocht voor zover ik weet. Volgende week komt er normaal een lading 16GB binnen en de week erop 32GB.

Hou dit forum eens in de gaten: iphoneclub.nl onder de sectie "Mobistar". Daar zijn threads te vinden over beschikbaarheid/levering in België. Daar had ik de avond ervoor ook gelezen over de voorraad die zou binnengekomen zijn bij Mediamarkt en ben dan de volgende ochtend bij opening naar die winkel geweest.
        mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Want dan haalt die winkel minder omzet, dus minder marge, dus minder rendabel, dus lager in de rangschikking van de winkels van die groep.
          Het is niet omdat een toestel goedkoper is dat men er minder winst op maakt!
          Producten genoeg op de markt waar ze op de duurdere reeks minder winst hebben dan op de goedkopere ... aankoopkorting bij grote hoeveelheden speelt soms meer een rol dan de uiteindelijke verkoopprijs.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick C Bekijk bericht
            Enfin, ik heb de samsung 9000 s besteld en krijg hem begin volgende week toe. Ik zal mijn ervaring posten.
            Dat is een goed gedacht ... daar heb ik ondertussen ook mijn oog op laten vallen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
              Heb me er uiteindelijk toch eentje aangeschaft gisteren. M'n 3G begon echt vreemd te doen.
              Als zo'n dure iPhone op zo'n korte tijd al raar begint te doen ... zo oud kan uw 3G toch niet zijn dat hij al "versleten" is.

Aan wie moet ge de aankoop verantwoorden? Onder de sloef?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Als zo'n dure iPhone op zo'n korte tijd al raar begint te doen ... zo oud kan uw 3G toch niet zijn dat hij al "versleten" is.

Aan wie moet ge de aankoop verantwoorden? Onder de sloef?
                Heeft niets te maken met een aankoop te moeten verantwoorden hoor.

Grootste reden was dat iOS4 compleet onbruikbaar is op een 3G. Maar de functie om 2 exchange accounts tegelijk te kunnen gebruiken in iOS4 was iets waar ik héél lang op heb zitten wachten dus teruggaan naar 3.1.3 zag ik niet echt zitten.

Heb 'm ook al een paar keer laten vallen, het nieuwe glas zit er niet zo goed in, komt vuil naar binnen, de home knop werkt niet geweldig meer (heeft eigenlijk nooit goed gewerkt bij mijn 3G) batterij begint te verslijten enz.

Daarnaast kreeg ik soms SMS'en aan zonder inhoud of die bij het openen gewoon niet bestonden. Ook kwamen sommige mensen direct op m'n voicemail zonder dat de telefoon belde. Die kan ook natuurlijk mss verholpen worden door een restore of het was mss een tijdelijk netwerk probleem, maar nu heb ik er in ieder geval geen last meer van.

Ik heb er meer dan 1,5jaar met gedaan met die 3G wat heel lang is voor een GSM bij mij.

En daarbij wilde ik ook wel een beetje een nieuw speelgoedje . Ik heb ook lang naar verschillende Androids zitten kijken maar ik vind Android echt niet aangenaam om mee te werken, waarschijnlijk kwestie van gewoonte maar ik vind het maar niks. Ook de hardware is niet bepaald aantrekkelijk (technisch misschien wel, maar niet qua looks).
                mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  De mensen die een gsm-winkel binnenstappen hebben meestal een maximaal budget in gedachten, of nog beter, weten al welk model ze willen (cf. iPhone). Mensen die binnenwandelen en helemaal van niets weten, de waarde van een GSM niet kennen, niet weten wat ze nodig hebben..... zijn echt wel in de minderheid. En van die minderheid is er nog een minderheid die met twee briefjes van 50 euro binnenkomt, maar dan uiteindelijk onder invloed van de "ijverige" verkopen zijn bankkaart neemt en een toestel van 350 euro betaalt...
                  Kan allemaal perfekt waar zijn, maar daar heeft de manager van die winkel geen boodschap aan hoor. Die kent (onder dwang van bovenaf) maar één woord: marge.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

de 9000s is da de Galaxy s met 4inch super amoled scherm ?

laat maar iets weten over jullie ervaringen
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                      de 9000s is da de Galaxy s met 4inch super amoled scherm ?

laat maar iets weten over jullie ervaringen
                      Yep, dat is hem. Ben in blijde verwachting. Verwacht hem aanstaande woe.
                      5 megapixel foto functie (ook HD video opname trouwens ) spreekt me wel aan ... je kent die momenten wel ... kwou dat ik mijn cam bij had ... maar evengoed vaak geen zin om heel den tijd met dat ding te sleuren.
                      Ok, totaal ni te vergelijken met prof cam maar daar gaat het niet om, je hebt het meestal bij je en je kan ten allen tijde een snapshot maken van het moment.

Had hem in principe al kunnen hebben maar dan met maar 8gb intern geheugen, bij proximus vanaf 16aug ook verkrijgbaar maar dan met 16gb, voor mij de moeite om even te wachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Kan allemaal perfekt waar zijn, maar daar heeft de manager van die winkel geen boodschap aan hoor. Die kent (onder dwang van bovenaf) maar één woord: marge.
                        Nee toch niet, er is ook nog klantenbinding en klantentevredenheid. Als de "manager" iedereen verplicht om dure toestellen aan te praten, zit je rap met met honderden mensen die zich achteraf bekocht en bedrogen voelen. Niet heel goed voor een imago van een winkel. Slecht imago, geen klanten. Minder omzet.

En je onderschat de marges van de goedkopere tot midrange toestellen. Daar wordt veel meer van verkocht dan een iPhone 4 of een HTC van 500 euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          Nee toch niet, er is ook nog klantenbinding en klantentevredenheid. Als de "manager" iedereen verplicht om dure toestellen aan te praten, zit je rap met met honderden mensen die zich achteraf bekocht en bedrogen voelen. Niet heel goed voor een imago van een winkel. Slecht imago, geen klanten. Minder omzet.

En je onderschat de marges van de goedkopere tot midrange toestellen. Daar wordt veel meer van verkocht dan een iPhone 4 of een HTC van 500 euro.
                          Inderdaad. Ik denk niet dat winkels bepaald veel verdienen aan iPhones of andere high end smartphones.

De marges voor de kleinhandel liggen veel hoger op de eenvoudigere toestellen (in verhouding dan).
                          mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick C Bekijk bericht
                            Yep, dat is hem. Ben in blijde verwachting. Verwacht hem aanstaande woe.
                            Dat is lang wachten hé ... je had hem maandag al kunnen hebben.
                            Ok, totaal ni te vergelijken met prof cam maar daar gaat het niet om, je hebt het meestal bij je en je kan ten allen tijde een snapshot maken van het moment.
                            Ten allen tijde is veel gezegd ... er staat geen flits op.
                            Maar hij werkt zonder flits beter dan vele toestellen met flits.
                            Had hem in principe al kunnen hebben maar dan met maar 8gb intern geheugen, bij proximus vanaf 16aug ook verkrijgbaar maar dan met 16gb, voor mij de moeite om even te wachten.
                            Als je subiet niet te vroeg opstaat kunt ge hem gaan halen, het is woensdag.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Als je subiet niet te vroeg opstaat kunt ge hem gaan halen, het is woensdag.
                              Begin hier al deftig te koken . Heb hem via de website besteld (en reeds betaald ), ging voor de 14 aug geleverd worden. Niks van aan natuurlijk, krijg te horen dat het woe zal toekomen ...
                              Ondertussen al 4x gebeld en verschillende emails ... niemand thuis bij Belgacom en telefoon wordt gewoon afgelegd.

Comment

Geef eens 5 recente cruciale nieuwsberichten die achteraf gedeeltelijk en volledig verzonnen bleken te zijn? En gebruik niet weer Woestijnvis als voorbeeld.
                                Kom ik na een tijdje op terug, maar ben in verlof geweest hé.
                                Ik zal twee bij dit topic horende fictieve berichten geven die je IRL kan vinden of had kunnen vinden:
                                1/ Apple deelt iPhones uit om te testen, aan een breed scala van reviewerssites (liefst niet al te groot en onafhankelijk). Die reviewen allemaal een schitterend apparaat (dat ze mogen houden natuurlijk, er is dan zelfs nog geen betaling gebeurd). En wat later neemt krant X over "iOS4 draait super met fantastische mega...bla bla bla"".
                                2/ iemand ontdekt een foutje in de constructie van de antenne en gaat wat experimenteren. Via een blog gaat het hot news als een lopend vuurtje verder en een aantal geeks begint als gek te experimenteren om toch maar de fout te kunnen reporoduceren. Sommigen gaan de ontvangst van het toestel zelfs met meetapparatuur helemaal uitmeten. Wat later verschijnt er in krant X: "iOS4 kampt met ernstige problemen door fout in het ontwerp".

Vraag is dan wat verzonnen en/of fout is. In elk geval is het duidelijk dat sponsoring, en commerciële MEDIA-macht wel een link hebben, toch?

Zelf heb ik een HTC gehad, en heb die onlangs ingeruild voor een Nokia Express Music, NAV pack. Was in aanbieding in Carrefour, en goedkoper dan op 't net te vinden was. Kreeg nog een waardebon erbij, 10% korting en inruilactie voor oude GSM. Die verkoper liet me op verzoek zelfs de verschillen zien met een goedkoper model, en hij luisterde echt naar wat mijn wensen waren.
                                Deze Nokia is qua batterijduur een verademing na mijn smartphone, en de GPS werkt met de bijgeleverde 'zuignapbevestiging' perfect tegen de ruit van mijn 6 Volts Kevertje. Applicaties zijn er ook voor te downloaden, en als je geen tbouwpromotor, architect, of wat dan ook bent, heb je denk ik wel genoeg aan een apparaat dat radio ontvangt, muziek afspeelt, internettoegang verschaft, als USb stick dienst kan doen, je brengt waar je zijn moet, en waar je nog mee kan bellen ook.

Wat de iPhone ook doet, plus nog de extra's qua software... alleen is het alweer jammerlijk commercieel van die niet upgradable firmware. HTC heeft dat overigens ook, net zoals CS (probeer een 5DII maar eens rechtstreeks aan de gang te krijgen op een pre CS4 versie) en nog een boel andere commerciêle meuk.
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                                X