Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPhone 4, grap van de week?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: IPhone 4, grap van de week?

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Mja het ging vooral over de quote van Apple dat het materiaal "gebruikt wordt in helicopters en hoge snelheidstreinen" en dat het 20x & 30x sterker en stijver is dan gewoon plastic. Veel merk ik daar niet van in het filmpje. Maar je betaalt er wel voor.

Als de Thalys echt een voorruit heeft van dit type materiaal, dan neem ik nooit meer de Thalys.
    Ja maar dat had ik wel begrepen caleido
    Ik snap het niet meer.
    Apple heeft een beperkte hardware, niks op tegen maar dat ze die niet onder controle
    krijgen?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Mja het ging vooral over de quote van Apple dat het materiaal "gebruikt wordt in helicopters en hoge snelheidstreinen" en dat het 20x & 30x sterker en stijver is dan gewoon plastic. Veel merk ik daar niet van in het filmpje. Maar je betaalt er wel voor.

Als de Thalys echt een voorruit heeft van dit type materiaal, dan neem ik nooit meer de Thalys.
      De ruit van de Thalys kan evengoed barsten, hoor. Die ruiten moeten betonblokken kunnen tegenhouden, en daar slagen ze ook in maar niet zonder te barsten. Trouwens, de originele quote zegt dat het materiaal 20x stijver en 30x harder is. Dat is niet hetzelfde als "sterker" wat jij beweert. Het glas dient om krasbestendig te zijn, niet om onbreekbaar te zijn.

Een "vuurvaste" schotel spat ook in stukken uit elkaar als je ze laat vallen, alhoewel ze tegen hitte bestendig is.
      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        De ruit van de Thalys kan evengoed barsten, hoor. Die ruiten moeten betonblokken kunnen tegenhouden, en daar slagen ze ook in maar niet zonder te barsten. Trouwens, de originele quote zegt dat het materiaal 20x stijver en 30x harder is. Dat is niet hetzelfde als "sterker" wat jij beweert. Het glas dient om krasbestendig te zijn, niet om onbreekbaar te zijn.
        Nu vergelijk je een betonblok aan 300km/u met een val van een 140g iPhone van 1 meter hoogte..

En altijd moet iemand een dubbele betekenis zien en Apple vrijpleiten

20x stijver en 30x harder = niet sterker? Meen je nu serieus wat je neertypt? Apple spreekt over jaren research en investeringen om tot dit materiaal te komen.

Waarom roepen gebruikers en website dan why? why? ivm Apples keuze om voor glas te kiezen. Glas is breekbaar. Dus ook de iPhone. Terwijl er materiaal bestaat dat minder breekbaar is.

De designfout is ook dat het glas OP het frame zit, tewijl het bij de 3G IN het frame zit en het frame dus altijd de schok opving. Nu valt een iPhone àltijd op een hoek breekbaar glas.

Waarom die keus dan? Omdat de iPhone dan mooier licht weerkaatst?

Comment

Nu vergelijk je een betonblok aan 300km/u met een val van een 140g iPhone van 1 meter hoogte..

20x stijver en 30x harder = niet sterker? Meen je nu serieus wat je neertypt? Apple spreekt over jaren research en investeringen om tot dit materiaal te komen.

Waarom roepen gebruikers en website dan why? why? ivm Apples keuze om voor glas te kiezen. Glas is breekbaar. Dus ook de iPhone. Terwijl er materiaal bestaat dat minder breekbaar is.

De designfout is ook dat het glas OP het frame zit, tewijl het bij de 3G IN het frame zit en het frame dus altijd de schok opving. Nu valt een iPhone àltijd op een hoek breekbaar glas.

Waarom die keus dan? Omdat de iPhone dan mooier licht weerkaatst?
          Innovatie caleido, innovatie
          Het gaat dus over Apple > google een keer op "quality Apple"
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Inderdaad, ja, dat meen ik. Om niet te breken, dient dat glas buigzamer te zijn om de schok op te vangen en de energie te verdelen, maar om de structuur te bwaren moet het weer stijver zijn (het glas verzorgt de structuur en beschermt de inhoud). Anders zou de repliek zijn dat het "plastiekerig" aanvoelt. En het moet gelijk ook harder zijn, om niet te bekrassen. Het is nu eenmaal een keuze, maar sterker is het zeker niet.

En jij vergelijkt een raam van enkele centimers dik met een plaatje van enkele millimeters dik. Als de voorruit van de Thalys enkele millimeter dik was, dan zou ze d'r zo uitblazen.

Persoonlijk vind ik de keuze voor glas al van bij de eerste iPhone een goeie zet. Dat ze'r bij de 3GS het oliofobisch laagje erop hebben toegevoegd een tweede. Ik heb mijn iPhone nu al een jaar en heb op het glas geen enkel krasje, en ik gebruik geen speciaal hoesje.

En dat terwijl ik op alle eerdere PDA's een speciale film moest bevestigen om krassen te voorkomen. Dus dat glas is een goed idee. En als je je telefoon beu bent, dan laat je hem een keerte "per ongeluk" vallen en heb je er een excuus bij om voor het laatste model te gaan.

Oh, en als je denkt dat ik moeite ga doen om Apple goed te praten, dan ken je mij nog niet goed genoeg.
            pixelpusher

Comment

Jobs! - KLIK

Ze staan inderdaad op hun site.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Jobs! - KLIK

For some reason ....
                Van een UK-collega uit N. Lanarkshire Scotland:
                "It's time to stop calling them phones.

They are miniature laptops with a built in phone, undersized screen and fiddly keyboard.

They are primarily designed to transfer your money to the phone company.
                That is the only thing they are realy good at."
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Jobs! - KLIK

Hilarisch gewoonweg...
                  Ik citeer er uit:

Must have strong problem solving skills and strong working knowledge of radiation performance
                  Nog even en alle nieuwe Iphone batches zijn in orde
                  Have fun!
                  EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

[Mod]Ik denk dat iedereen z'n punt wel gemaakt heeft. Zij die er niets van moeten weten hebben het laten weten. De andere hebben het verdedigd.
                    Waarom er steeds zo'n discussies moeten ontstaan tussen Apple/iPhone-pod/anderen, geen idee maar we weten nu ondertussen al wel wie in welk "kamp" thuis hoort.

Let wel, ik heb niets tegen een gezonde discussie, productvergelijking,... Maar soms begint het wel een beetje langdradig te worden en erover te gaan. 't Zou fair zijn als het werd gedaan voor andere merken ook En dan zien we misschien eens iets anders dan altijd dezelfde standpunten/meningen...

Nuttige informatie is altijd welkom, maar laat het langdradig uitrekken en steeds maar opnieuw willen aantonen van hoe slechts iets wel is, hoeveel mankementen het heeft graag achterwege.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht

Nuttige informatie is altijd welkom, maar laat het langdradig uitrekken en steeds maar opnieuw willen aantonen van hoe slechts iets wel is, hoeveel mankementen het heeft graag achterwege.
                      Als een nieuwe camera op de markt komt, wordt daar ook over gediscussieerd. En er wordt daar ook over "problemen" en issues over gepost (banding, AF problemen etc...)

Het hele internet discussieert over de iPhone 4 issue, waarom mag het hier dan hier niet?

Plus het is dan nog chit chat ook. Dus als de ene chit zegt, mag de andere chat zeggen.. De ene vindt het een mooi design, de andere linkt naar onregelmatigheden qua ontvangst... welke van de twee is de meest nuttige informatie?

Comment

't Zou fair zijn als het werd gedaan voor andere merken ook
                        Dell heeft miljoenen defecte pc's verkocht.

ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

"Dell heeft in de Verenigde Staten tussen 2003 en 2005 11,8 miljoen defecte pc's verkocht.
                        De computerfabrikant wist dit, maar negeerde het."
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Eventjes een positieve update,
                          De gps antenne werkt veel beter dan de voige versies (3G en 3GS), zelfs uit de hand in de stad kan je de wandelroutes in tomtom gebruiken.
                          En van het hele antenne gedoe merk ik niks.

Maar ja, ik ben dan ook een echte gebruiker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Dell heeft miljoenen defecte pc's verkocht.

ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

"Dell heeft in de Verenigde Staten tussen 2003 en 2005 11,8 miljoen defecte pc's verkocht.
                            De computerfabrikant wist dit, maar negeerde het."
                            Dan moet ik denken aan deze quote uit "Fight Club":

A new car built by my company leaves somewhere traveling at 60 mph. The rear differential locks up. The car crashes and burns with everyone trapped inside. Now, should we initiate a recall? Take the number of vehicles in the field, A, multiply by the probable rate of failure, B, multiply by the average out-of-court settlement, C. A times B times C equals X. If X is less than the cost of a recall, we don't do one.
                            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              Dan moet ik denken aan deze quote uit "Fight Club":
                              Is dat niet gebaseerd op feiten? Dacht dat Ford in de jaren '50 zo een oefening gemaakt had en uit gerekend had dat het goedkoper was om mensen te laten sterven in slecht gemaakte auto's dan alles terug te laten halen.

Trouwens, Apple heeft de fout nu uiteindelijk toegegeven.

Sorry, kan het niet laten, maar deze grap moest erbij
                              Last edited by ccc; 5 juli 2010, 08:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                Eventjes een positieve update,
                                De gps antenne werkt veel beter dan de voige versies (3G en 3GS), zelfs uit de hand in de stad kan je de wandelroutes in tomtom gebruiken.
                                En van het hele antenne gedoe merk ik niks.

Maar ja, ik ben dan ook een echte gebruiker.

Hahaha, laat ze maar zeveren hé, veel tijd moeten deze mensen hebben ...

Comment

Working...
                                X