Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook of toch maar weer Windows

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Macbook of toch maar weer Windows

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Pfff, kan ik ook, kijk maar:
    @&é"'(§è!çà)-^$ù`,;:=<#1234567890°_¨*%£?./+>Ÿ´„”’[å»ÁØ]–Ô¥‰#•¿\±≥ÆÅÊ‚™ŸªïŒ∏Ω∑∆·flÎÍË|Ó›⁄¢√∫ı´ë“‘{¶«¡ø}—ô€ Ù@∞…÷≠≤æÂꮆںîœπ‡ƒ∂Ò‡fiÌÏȬµ~ß◊©≈‹

    Ik ook, en dat op mijn iMac met dit klavier.

    @&é"'(§è!çà)-^$ù`,;:=<#1234567890°_¨*%£?./+>Ÿ´„”’[å»ÁØ]–Ô¥‰#•¿\±≥ÆÅÊ‚™ŸªïŒ∏Ω∑∆·flÎÍË|Ó›⁄¢√∫ı´ë“‘{¶«¡ø}—ô€ Ù@∞…÷≠≤æÂꮆںîœπ‡ƒ∂Ò‡fiÌÏȬµ~ß◊©≈‹
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • Re: Macbook of toch maar weer Windows

      Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
      [*]Mac is veel steviger : stevige behuizing, geen goedkoop plastic
      Los van laptops en xbooks, van alle pro en contra's die hier passeren, blijft deze, samen met het "mooie design vs lelijke pc kasten" maar langskomen.

      Maar blijkbaar vergeet m'n selectief dat je bij Apple vast zit aan 1 kast per model. Terwijl je voor pc kunt kiezen uit duizenden modellen. Van titaniumkasten met diamanten tot bio-afbreekbare kasten uit karton. Als je handig bent kan je zelf eentje maken. Sommige steken een pc in een oude Nintendo NES van 20jaar geleden. Anderen kopen design van honderden euro's.






      Tom's Hardware helps you buy the best hardware and build the best PC to play, create and work..

      etc...


      Over smaak valt te discussieren. Over het gigantisch aanbod, kwaliteit en creativiteit echter niet.

      Hoe "de mooie stevige kasten van Apple" dan telkens als groot onweerlegbaar voordeel worden naar voorgeschoven, gaat er bij dus niet in.

      Koppig zijn?

      Comment


      • Re: Macbook of toch maar weer Windows

        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        Los van laptops en xbooks, van alle pro en contra's die hier passeren, blijft deze, samen met het "mooie design vs lelijke pc kasten" maar langskomen.

        Maar blijkbaar vergeet m'n selectief dat je bij Apple vast zit aan 1 kast per model. Terwijl je voor pc kunt kiezen uit duizenden modellen. Van titaniumkasten met diamanten tot bio-afbreekbare kasten uit karton. Als je handig bent kan je zelf eentje maken. Sommige steken een pc in een oude Nintendo NES van 20jaar geleden. Anderen kopen design van honderden euro's.






        Tom's Hardware helps you buy the best hardware and build the best PC to play, create and work..

        etc...


        Over smaak valt te discussieren. Over het gigantisch aanbod, kwaliteit en creativiteit echter niet.

        Hoe "de mooie stevige kasten van Apple" dan telkens als groot onweerlegbaar voordeel worden naar voorgeschoven, gaat er bij dus niet in.

        Koppig zijn?
        Afschuwelijke monsters dus.
        Die "Next" zou nog net kunnen
        Ooit een bedrijf van Jobs....
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • Re: Macbook of toch maar weer Windows

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Haha.
          Het is zo: die nieuwe Mini heeft een snelle cpu en een goede grafische module.
          Kom dan wel niet toe met 1000 euri
          Eerlijk, ik vind de Mac Mini ook te duur, zeker in vergelijking met de iMac.
          Voor 300 € meer heb je een prachtig scherm, een goed toetsenbord met numeriek klavier (kan je gratis krijgen in ruil voor het draadloze klavier), een grotere harde schijf en de magic mouse!

          Comment


          • Re: Macbook of toch maar weer Windows

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Eerlijk, ik vind de Mac Mini ook te duur, zeker in vergelijking met de iMac.
            Voor 300 € meer heb je een prachtig scherm, een goed toetsenbord met numeriek klavier (kan je gratis krijgen in ruil voor het draadloze klavier), een grotere harde schijf en de magic mouse!
            Mooi scherm, wel maar 21". Mocht gerust een 24" zijn. En die Magic mouse is ook maar een gimmick, net zoals dat multitouch trackpad.
            Iedereen zegt dat het "the next best thing" is. Ik vind er persoonlijk niets aan.
            Ik heb zelf een iMac 24", was nog met een Mighty Mouse. Heb ik meteen vervangen door een gewone USB tweeknopsmuis met scrollwieltje. Alu toetsenbord vind ik dan wel weer super.

            Weet je wat ideaal zou zijn ?
            Gezien ik graag pruts met verschillende besturingssystemen : dat ik een desktop of laptop PC kan kopen waar ik legaal OS X, Win7 en Ubuntu kan op draaien. Nu kan ik enkel Win7 en Ubuntu op een PC draaien, wil ik OS X erbij dan moet ik wel een Mac kopen.
            Voor het design koop ik geen Mac, jammer genoeg betaal je er wel een stuk voor.
            Zoals ik al zei, image is nothing. Vreemd genoeg is dat voor veel Mac-gebruikers wél het geval...
            Last edited by Kaneda; 22 juni 2010, 09:26.
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • Re: Macbook of toch maar weer Windows

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Zoals ik al zei, image is nothing. Vreemd genoeg is dat voor veel Mac-gebruikers wél het geval...
              Je vergeet dat het design van een Mac niet alleen mooi is, maar ook gewoon erg functioneel!

              Leg eens een 15" Macbook Pro op eender welke 15" windows laptop...

              De MBP's zijn dunner, regelmatiger van vorm, steviger, lichter, ...
              Ook de details: de magsafe voedingsaansluiting, magnetische sluiting van het scherm, groot en goed werkend trackpad, lichtmeter die intensiteit backlight scherm & toetsenbord aanpast, ....
              Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

              Comment


              • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                Ach, ik werk nog steeds zonder problemen op m'n acer-desktopke van 7 jaar geleden.
                AMD X2 3800+, met 1GB memory, meer dan genoeg om m'n raws in LR2 te bewerken. En genoeg diskspace op m'n NAS'ke via 'n 100Mb connectie.
                Snel? Pfff, genoeg, ik heb tijd. (mocht ik nu nog geld hebben... :-p )

                Comment


                • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                  Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
                  Je vergeet dat het design van een Mac niet alleen mooi is
                  Ik vind ze niet mooier dan een Dell of een Acer of een HP...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
                  maar ook gewoon erg functioneel!
                  Hoe dan ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
                  De MBP's zijn...
                  dunner
                  So what ?

                  regelmatiger van vorm
                  Wat bedoel je daarmee ? Weer design ?

                  steviger
                  Daar heb je misschien een punt. Alu zal ongetwijfeld steviger zijn dan plastic. Maar dan hoort de instap Macbook daar niet bij...

                  lichter
                  Ja, maar 't is echt de moeite van het vergelijken niet waard...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
                  Ook de details :
                  de magsafe voedingsaansluiting
                  Inderdaad handig, maar bij m'n Dell zit het kabeltje van de stroomadapter net niet te vast, dus die komt ook wel los zonder de laptop op de grond te zwieren als je er per ongeluk met je voet in haakt... En ja, bij de twee andere Dell's van m'n vrouw en m'n ma is dit ook zo. Maar die magsafe is inderdaad wel goed...

                  magnetische sluiting van het scherm
                  Was vroeger blijkbaar de oorzaak van de cracks in de topcase van de Macbook (niet alu). Met de alu zal dit probleem niet meer aan de orde zijn, maar of die magnetische sluiting nu zo super is... Dell's hebben ook geen latch meer...

                  groot en goed werkend trackpad
                  Tja, m'n Dell heeft ook een goed werkend trackpad. Die touchfuncties zijn voor mij een gimmick. Maar da's persoonlijk.

                  lichtmeter die intensiteit backlight scherm & toetsenbord aanpast
                  Dell's en Lenovo's hebben dat ook, maar dan wel bij de duurdere modellen.



                  Kijk, ik vind Mac's absoluut prachtige toestellen. Zonder twijfel. Het is gewoon dat je voor (veel) minder geld (bijna) even goed kan vinden voor jouw bepaalde noden en eisen die je aan een computer stelt.
                  Ik was vroeger een Mac-fanaat, nu ben ik wat ouder en wat kritischer geworden en nu ben ik een Mac-gebruiker. Kleine nuance.
                  Zoals gezegd, Mac's zijn prachtige computers met kleine touches die voor veel mensen het verschil maken : magsafe, multitouch trackpad, design...
                  Vraag is of dat allemaal nodig heb. Vroeger dacht ik daar niet over na. Nu wel : antwoord = neen. Gewoon jammer dat ik OS X niet zou kunnen gebruiken mocht ik geen Mac meer hebben...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                    Op het risico van afgemaakt te worden, dit geen idee?

                    Mac OS X Leopard installeren op PC
                    Have fun!
                    EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

                    Comment


                    • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                      post verwijderd
                      Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:56.

                      Comment


                      • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                        Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
                        Op het risico van afgemaakt te worden, dit geen idee?

                        Mac OS X Leopard installeren op PC
                        Waarom afgemaakt ? Ik bijt niet, hoor
                        Ja, "Hackintosh" is me bekend. Met dat probleem dat je nooit zeker bent dat automatische updates zullen werken. Er is altijd wel iets dat niet 100% werkt. En dan hoeft het voor mij niet. Teveel gedoe, eigenlijk...
                        Leuk om eens te proberen, maar niet om er dagelijks mee te werken.
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Waarom afgemaakt ? Ik bijt niet, hoor
                          Heh, was smiley vergeten.
                          Have fun!
                          EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

                          Comment


                          • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                            Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
                            Op het risico van afgemaakt te worden, dit geen idee?

                            Mac OS X Leopard installeren op PC
                            Lijkt me illegaal, niet?

                            Er zijn hier al voor minder posts verwijderd.

                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                              Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                              Tientallen Stratocaster kopieën die "bijna" even goed zijn als de échte, en toch betalen muzikanten zich te pletter voor de échte Fender Strat...
                              Boonen die "bijna" even vlug is als Cancellara...
                              Een foto die "bijna" in de Hof stond...
                              Die 1.8 lenskes die "bijna" even goed zijn als een 1.4 ... en toch willen we allemaal die 1.4 , voor dat kleine extraatje...

                              en dàt....: "Bijna" even goed .... is een wéreld van verschil...
                              Ja, ja, ok, ik ben hier niet om Mac-fanaten te overtuigen. Heb geleerd dat dat toch nooit lukt. Net zoals je een Opel-rijder geen Volkswagen kan aansmeren (ik ben overtuigd Opel-rijder en zou inderdaad geen Volkswagen moeten hebben, daar ben ik dan wel fanatiek - een geluk dan dat je bij Opel dezelfde kwaliteit krijgt als bij Volkswagen, maar voor minder geld )

                              Is TS er ondertussen uit wat hij wil doen ? Een PC of een Mac ?
                              Toch jammer dat HP de enige keuze is. 'k Zou nog geneigd zijn een Mac aan te bevelen...
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment


                              • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                                Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                                Tientallen Stratocaster kopieën die "bijna" even goed zijn als de échte, en toch betalen muzikanten zich te pletter voor de échte Fender Strat...
                                Boonen die "bijna" even vlug is als Cancellara...
                                Een foto die "bijna" in de Hof stond...
                                Die 1.8 lenskes die "bijna" even goed zijn als een 1.4 ... en toch willen we allemaal die 1.4 , voor dat kleine extraatje...

                                en dàt....: "Bijna" even goed .... is een wéreld van verschil...
                                Dan koop je toch gewoon een pc die nog stukken beter is dan een Mac. Zoals reeds gezegd. Het is allemaal materiaal dat minstens 1 generatie ouder is. Als geld dan toch geen probleem is, omdat het beter en sneller moet zijn, koop dan deftig materiaal.

                                Comment

                                Working...
                                X