Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook of toch maar weer Windows

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Macbook of toch maar weer Windows

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Haha, beslissen en kiezen is niet gemakkelijk yakke.
    Probeer ergens bij een kennis een briefje te typen op een Mac en probeer
    eens een rekenblad.
    Je bent Windows gewend he
    Probeer ook alle bekende "haakjes" [ ] / \ enz. enz.
    (of andere tekens)
    Dat begrijp ik echt niet. Waarom is een brief of rekenblad op een Mac zo anders?
    Je kan ook MS Office for Mac aanschaffen. Maar zie niet echt het grote verschil ook niet als je met iWorks zou werken.

    En die [ ] / \ (net op een Mac getypt) zijn iets moeilijker omdat die onder een andere toetscombinatie zitten. Maar ik gebruik dat echt nooit. Ik zou niet weten waarom je die dingen ooit nodig hebt.

    De @ daarentegen gebruik ik dagelijks, probeer dat dan eens op een Windows PC.

    Het enige wat mij stoort is het verschil CTRL+c en CTRL+v tegenover CMD+c en CMD+v. Als je met beide systemen moet werken. Want die toetsen staan op een Mac en Windows machine net omgekeerd. Dus die typ ik vaak verkeerd. Maar dat is geen nadeel van de Mac, het is MS is dat destijds net anders moest implementeren.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #92
      Re: Macbook of toch maar weer Windows

      Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
      We weten intussen dat je dus geen numeriek klavier hebt op een mac
      Hierdoor weet ik het echter nog steeds niet wat doen, heb mac niet specefiek nodig voor mijn opleiding, dus misschien toch maar de hp... of niet ....
      Opletten dat klavier is ook niet standaard op de andere laptops. ik denk zelfs dat het eerder een minderheid is. Ook zullen de andere toetsen dan dichter bij elkaar zitten. Want er moet extra plaats zijn aan de zijkant.

      Ik heb geen numeriek klavier, niet op mijn Macbook en niet op mijn Windows machine. Ik mis het niet persoonlijk.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #93
        Re: Macbook of toch maar weer Windows

        Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        Dat begrijp ik echt niet. Waarom is een brief of rekenblad op een Mac zo anders?
        Je kan ook MS Office for Mac aanschaffen. Maar zie niet echt het grote verschil ook niet als je met iWorks zou werken.

        En die [ ] / \ (net op een Mac getypt) zijn iets moeilijker omdat die onder een andere toetscombinatie zitten. Maar ik gebruik dat echt nooit. Ik zou niet weten waarom je die dingen ooit nodig hebt.

        De @ daarentegen gebruik ik dagelijks, probeer dat dan eens op een Windows PC.

        Het enige wat mij stoort is het verschil CTRL+c en CTRL+v tegenover CMD+c en CMD+v. Als je met beide systemen moet werken. Want die toetsen staan op een Mac en Windows machine net omgekeerd. Dus die typ ik vaak verkeerd. Maar dat is geen nadeel van de Mac, het is MS is dat destijds net anders moest implementeren.
        @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

        "Alt Gr" Dirk plus @ (zie toets waar je de "2" vindt)

        Dirk; kan ik een MS-Windows-toetsenbord gebruiken op een Mac?
        Dan is het voor mij opgelost he Dirk.

        Die nieuwe "Mini" vind ik goed qua specs.
        Last edited by theokus; 21 juni 2010, 17:54.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #94
          Re: Macbook of toch maar weer Windows

          Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          Opletten dat klavier is ook niet standaard op de andere laptops. ik denk zelfs dat het eerder een minderheid is. Ook zullen de andere toetsen dan dichter bij elkaar zitten. Want er moet extra plaats zijn aan de zijkant.

          Ik heb geen numeriek klavier, niet op mijn Macbook en niet op mijn Windows machine. Ik mis het niet persoonlijk.
          Ik heb een oer-oude Compaq; alle tekens zijn beschikbaar maar ze staan idd. op een
          andere plaats MAAR ze zijn er en ze zijn zichtbaar.

          Het eerste wat me opviel, wel al een tijd geleden, waren die vensters op een Mac.
          Ik had geen idee hoe ik moest sluiten en op de duur stond mijn scherm vol.
          Last edited by theokus; 21 juni 2010, 17:56.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #95
            Re: Macbook of toch maar weer Windows

            Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
            Geen van beide, ik heb ook niet gezegd dat het niet te vinden is, gewoon veel minder dan voor Windows, wat ook logish is door de kleinere groep gebruikers.
            Maar dan kan het procentueel wel (ongeveer) hetzelfde zijn, waar ik in elk geval niet aan twijfel.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #96
              Re: Macbook of toch maar weer Windows

              Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              Opletten dat klavier is ook niet standaard op de andere laptops. ik denk zelfs dat het eerder een minderheid is. Ook zullen de andere toetsen dan dichter bij elkaar zitten. Want er moet extra plaats zijn aan de zijkant.

              Ik heb geen numeriek klavier, niet op mijn Macbook en niet op mijn Windows machine. Ik mis het niet persoonlijk.
              inderdaad ik heb op mijn huidige laptop ook geen numeriek klavier en ik mis het ook niet, er ligt hier eentje in de kast maar het wordt haast nooit gebruikt...

              Comment


              • #97
                Re: Macbook of toch maar weer Windows

                Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                Mac is veel steviger : stevige behuizing, geen goedkoop plastic
                Dan vermijd je beter de instap Macbook, ook goedkoop plastic. Kost dan wel een aardig centje om gewoon plastic te zijn...


                Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                Degelijkheid van de scharnieren
                Kan ik niet over oordelen, kan wel zeggen dat er met de scharnieren van Dell niks scheelt...


                Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                Kwaliteit van het beeldscherm : zeer helder beeld dat ook buiten zeer duidelijk is, wat op de meeste windows laptops niet het geval is. Dit heeft natuurlijk weinig met het besturingssysteem te maken
                Daar geef ik je enigszins gelijk. Maar... mag wel voor de prijs.

                Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                Je kan al zeer veel doen met de bijgeleverde software
                Een Office-pakket wordt niet bijgeleverd. iWork kost je 79€. Is echt ( en dat meen ik) en super pakketje. Vooral Keynote is prachtig en veegt volgens mij de vloer aan met Powerpoint. Jammer genoeg ben je gezien van het moment dat je moet bestanden uitwisselen met MS Office gebruikers. En nee, zelfs Office voor Mac biedt geen volledige uitkomst...

                iLife is wél bijgeleverd en is super : ik vind de combinatie iMovie/iDVD onklopbaar maar als je een Dell bundelt met Photoshop Elements/Premiere Elements kan je ook al heel wat. iPhoto vind ik nu niet zo super, het gratis Picasa is even goed (ik gebruik zelf iPhoto niet, wel Picasa op m'n Mac). iWeb gebruik ik ook niet, wel Rapidweaver (toegegeven, moet nog een waardig alternatief vinden voor Windows). Garageband gebruik ik niet (en ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat gebruiken).

                Ook vind ik dat, als je de volledige Apple-ervaring wil, je niet alleen moet investeren in een Mac, maar ook in hun mobile devices, en een mobile .me abonnement en dan kan je erop los syncen ; alles werkt perfect naadloos, dat wel, spreek ik niet tegen, maar als je de rekening maakt op het einde van de rit, kost het je wel een aardige cent...

                Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                Voor de mensen die graag met illegale kopiën van software werken is de Mac niet aan te raden, dit wordt door de Mac gebruikers blijkbaar veel minder gedaan.
                Gij leeft nog in koekoekland, zeker ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
                Volgens mij ben je een slachtoffer van de marketingmachine 'Jobs' .
                Zoals zovelen...

                Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
                Het ding is duur maar het ziet er geweldig, geil en lekker uit!
                En 'Image is everything' niet?
                Wat mij betreft : "Image is nothing, mijne portemonnee is everything" (kleine variatie op de Sprite-commercial
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #98
                  Re: Macbook of toch maar weer Windows

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

                  "Alt Gr" Dirk plus @ (zie toets waar je de "2" vindt)

                  Dirk; kan ik een MS-Windows-toetsenbord gebruiken op een Mac?
                  Dan is het voor mij opgelost he Dirk.

                  Die nieuwe "Mini" vind ik goed qua specs.
                  Een gewone muis aansluiten lukt wel.
                  Een toetsenbord heb ik nog niet geprobeerd.
                  Als je echt een numeriek toetsenbord wil, kan je altijd een gewoon toetsenbord van Apple kopen met numeriek klavier en aansluiten.
                  Ik ben wel tevreden dat ik het draadloze toetsenbord niet genomen heb. Nu heb ik wel een numeriek klavier en 2 USB aansluitingen aan het toetsenbord, wat zeer handig is om snel een stick, fototoestel of harde schijf aan te sluiten zonder achter de iMac te moeten grabbelen.

                  Maar waar gaat de wereld naartoe als Theokus zich ook bekeert tot Apple ???

                  Comment


                  • #99
                    Re: Macbook of toch maar weer Windows

                    Bekijk het zo :
                    Apple is voor computers en multimedia wat Bang & Olufsen is voor TV-toestellen en home cinema.

                    Is een B&O goeie kwaliteit ? Absoluut.
                    Wil dit dan zeggen dat een Sony of Philips rommel is ? Komaan, hè...
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Een gewone muis aansluiten lukt wel.
                      Een toetsenbord heb ik nog niet geprobeerd.
                      Als je echt een numeriek toetsenbord wil, kan je altijd een gewoon toetsenbord van Apple kopen met numeriek klavier en aansluiten.
                      Ik ben wel tevreden dat ik het draadloze toetsenbord niet genomen heb. Nu heb ik wel een numeriek klavier en 2 USB aansluitingen aan het toetsenbord, wat zeer handig is om snel een stick, fototoestel of harde schijf aan te sluiten zonder achter de iMac te moeten grabbelen.

                      Maar waar gaat de wereld naartoe als Theokus zich ook bekeert tot Apple ???
                      Haha.
                      Het is zo: die nieuwe Mini heeft een snelle cpu en een goede grafische module.
                      Kom dan wel niet toe met 1000 euri
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                        Post 100!

                        Comment


                        • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Post 100!
                          proficiat u wint een mac! (of een pc, voor ik hier commentaar krijg)

                          Comment


                          • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

                            "Alt Gr" Dirk plus @ (zie toets waar je de "2" vindt)

                            Dirk; kan ik een MS-Windows-toetsenbord gebruiken op een Mac?
                            Dan is het voor mij opgelost he Dirk.

                            Die nieuwe "Mini" vind ik goed qua specs.
                            Haha, ik bedoelde ook maar dat je aan een toetsenbord wel kunt wennen.
                            Of een MS toetsenbord werkt weet ik niet. Maar er zijn ook toetsenborden van andere fabrikanten. Ik heb het zelf niet uitgezocht, ik werk met het standaard meegeleverde.

                            En voor een Macbook is dat ook logischer hé.
                            Maar aan een iMAC of een MiniMac moet je andere kunnen hangen.

                            vb: http://lowendmac.com/misc/08mr/dinov...macintosh.html
                            Tot sluitertijd, Dirk

                            Comment


                            • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Bekijk het zo :
                              Apple is voor computers en multimedia wat Bang & Olufsen is voor TV-toestellen en home cinema.

                              Is een B&O goeie kwaliteit ? Absoluut.
                              Wil dit dan zeggen dat een Sony of Philips rommel is ? Komaan, hè...
                              Probleem van B&O is dat het stopt bij "Goed", waar het voor die prijs "Uitstekend" zou moeten zijn. Je kan aan een pak minder dan de helft van de prijs van een B&O zaken kopen die wel "uitstekend" zijn, alleen met een ander naamkaartje en met een iets banaler uitzicht. Hoewel niet alles wat B&O levert er goed uitziet...

                              Ik vraag me nog altijd af welke reden Apple heeft om een dergelijk "beperkt" toetsenbord op z'n laptops (en ook redelijk wat van hun desktops) aan te bieden ? Ik ga er eigenlijk vanuit dat je moet proberen om je waren aan zoveel mogelijk mensen te kunnen slijten. T'is toch niet omdat sommigen iets niet nodig hebben, dat de overigen het moeten ontberen ?
                              En er dan maar bijkomende hardware moeten "bijhangen" voor zoiets simpels, lijkt me toch niet te horen tot het "design"-concept van Apple.
                              Het doet me eigenlijk een beetje denken aan hun "oude" muizen met 1 knop : blijkbaar had je in die tijd redelijk wat apple gebruikers die er dan maar een "mighty" microsoft-muis met 2 knoppen aanhingen... Misschien binnenkort ook een Macbookpro met "mighty"-toetsenbord ?
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                                Bekijk het zo :
                                Apple is voor computers en multimedia wat Bang & Olufsen is voor TV-toestellen en home cinema.

                                Is een B&O goeie kwaliteit ? Absoluut.
                                Wil dit dan zeggen dat een Sony of Philips rommel is ? Komaan, hè...
                                Dat klopt misschien wel aangezien B&O te duur is eigenlijk. Indertijd staken zij Philips beeldbuizen en ik vermoed dat zij nog steeds niet hun eigen panels maken. De analogie klopt helemaal aangezien er gewoon pc materiaal in een mac steekt

                                Comment

                                Working...
                                X