Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook of toch maar weer Windows

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Macbook of toch maar weer Windows

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Lijkt me illegaal, niet?

    Er zijn hier al voor minder posts verwijderd.

    Dave
    Apple's EULA laat niet toe OS X op een PC te installeren die geen Mac is. Apple verdient immers meer met de verkoop van hardware dan met de verkoop van OS X.

    Psystar verkoopt nu geen computers meer met OS X omdat Apple ze voor het gerecht heeft gedaagd. Dat is in de US.
    In Europa, meer bepaald in Duitsland, kan je blijkbaar nog steeds PC's met OS X kopen. Wellicht is het ook een kwestie van tijd tot Apple ze ook via juridische weg het zwijgen oplegt...
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • Re: Macbook of toch maar weer Windows

      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Dan koop je toch gewoon een pc die nog stukken beter is dan een Mac. Zoals reeds gezegd. Het is allemaal materiaal dat minstens 1 generatie ouder is. Als geld dan toch geen probleem is, omdat het beter en sneller moet zijn, koop dan deftig materiaal.
      OS X ís beter dan Windows, hoewel met Win7 de kloof flink en bijna volledig gedicht is. Mocht het enkel hierover gaan, dan wint Apple. Maar hun hardware is gewoon te duur. Zoals hierboven gezegd, voor je geld krijg je niet de nieuwste en snelste onderdelen, wel worden ze mooi ingepakt. En voor verpakking betaal ik liever niet...
      Tweedehands is het nog te doen, nieuw zijn ze gewoon te duur.
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • Re: Macbook of toch maar weer Windows



        Lijkt ideaal, niet ? Vraag is, hoelang zal het nog duren...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • Re: Macbook of toch maar weer Windows

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          http://www.pearc.be/nl/Welkom.html

          Lijkt ideaal, niet ? Vraag is, hoelang zal het nog duren...
          Wat ze zeggen over de legaliteit zou wel eens kunnen kloppen. De fout die ze wel maken is het over Europese wetgeving hebben.
          Bij mijn weten geeft Europa nog altijd maar richtlijnen aan zijn lidstaten. Niettemin klopt het wel dat eigendomsrecht hier
          anders geregeld is dan in de VS.
          Have fun!
          EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

          Comment


          • Re: Macbook of toch maar weer Windows

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Is TS er ondertussen uit wat hij wil doen ? Een PC of een Mac ?
            Toch jammer dat HP de enige keuze is. 'k Zou nog geneigd zijn een Mac aan te bevelen...
            Het gevoel zegt mac, het verstand weet het niet waarschijnlijk zal de doorslag gegeven worden als ik weet welke hp ze exact zullen gaan aanbieden via school (of andere laptop, ik weet niet wat ze voor volgend jaar van plan zijn..) en tegen welke prijs, idem voor mac (en of ik die mac effectief via school kan kopen voor mijn richting...). De 6e juli ist opendeur, dan ga ik eens luistere daar, en verder elke dag eens kijken of het niet op de site staat

            Comment


            • Re: Macbook of toch maar weer Windows

              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Dan koop je toch gewoon een pc die nog stukken beter is dan een Mac. Zoals reeds gezegd. Het is allemaal materiaal dat minstens 1 generatie ouder is. Als geld dan toch geen probleem is, omdat het beter en sneller moet zijn, koop dan deftig materiaal.
              Dat is juist het verschil. Bij een Mac koop je de ervaring, de afwerking en het gebruiksgemak. Omdat hun systeem minder veeleisend is heb je gewoon niet zo'n zware processoren en geheugen nodig.
              Mijn kinderen hebben laptops die draaien onder XP, Vista en 7, en iedere week kan ik minstens één van die PC's terug onderhouden. Ze klagen continu dat er iets vastloopt of niet werkt.
              Op de recentste laptop van mijn dochter liet de bluetooth muis het ineens afweten.
              Na desinstalleren en herinstalleren werkte het nog niet. En een week later werkt het ineens wel...

              De iMac draait overuren, en het enig dat ik moet doen is de batterijen van de geweldige Magic Mouse een keer per maand opnieuw opladen. De rest werkt gewoon, en een popupscherm is een uitzondering in plaats van de regel.

              Deze morgen op het werk. Een tiental mensen, inclusief mezelf probeert verbinding te maken via Netmeeting. Het lukt niet.
              Na de conference call bellen we de helpdesk (helplessdesk..) en het werkt terug. Als ik dan vraag hoe het komt, dan wordt het ineens stil. Ze kunnen dat niet uitzoeken, en dus kan dat systeem net zo snel terug uitvallen als het terug werkte...
              Hetzelfde met PC's die plots vastlopen. Opnieuw opstarten en 9 keer op de 10 werkt het. Wordt er dan iets aan gedaan, tja nee hé.

              Ik ben er zeker van dat bedrijven die met Apple werken het geld dat extra besteed wordt aan mooie en goede hardware dubbel en dik terugverdienen aan minder helpdeskuren.

              Comment


              • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ik ben er zeker van dat bedrijven die met Apple werken het geld dat extra besteed wordt aan mooie en goede hardware dubbel en dik terugverdienen aan minder helpdeskuren.
                Wij werken met Mac's in een overwegend PC-omgeving, XP Pro clients en Win2008 server. Mac Pro's Quad core Xeon met OS X.5.8 en enkele Intel iMac's ook met Leopard. Daarvóór G5 Powermac's en iMac's met OS X.4. Met de PC's quasi nooit problemen, tenzij eens een harde schijf die het begeeft.
                Met de Mac's nogal regelmatig vastlopers : bij het opstarten kernel panics die dan op onverklaarbare wijze worden opgelost na drie of vier maal herstarten, harde schijven die het regelmatig begeven, om de paar maanden een moederbord dat het niet meer zit zitten, vastlopers (al schrijf ik dit wel toe aan een onstabiel fontbeheer met Suitcase X), enz...

                In alle eerlijkheid zeg ik erbij dat we een leger hebben van "PC-minded" IT'ers, en een (kinder)handjevol Mac-kenners. Maar dat verklaart de hardwareproblemen niet. Vandaag nog de helpdesk gebeld voor een iMac G5 die voor de derde keer een nieuw moederbord nodig heeft, en een Mac Pro waarvan de DVD-drive het voor de tweede keer begeven heeft...

                Je ziet, situaties verschillen. Thuis heb ik in tien jaar nog geen enkel probleem met Mac gehad, op het werk is het totaal anders. Laat me zeggen dat ik het niet zou moeten proberen om aan één van m'n collega's een Mac aan te bevelen...
                Last edited by Kaneda; 22 juni 2010, 20:01.
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Ik ben er zeker van dat bedrijven die met Apple werken het geld dat extra besteed wordt aan mooie en goede hardware dubbel en dik terugverdienen aan minder helpdeskuren.
                  I don't think so. Ik herhaal het verhaal van mijn lonesome riders, die op OS9 hun bestanden geshared hadden met het hele netwerk zonder het te beseffen. Een groot deel van het werk van de IT op het werk is eigenlijk om ervoor te zorgen dat de gebruikers zo geen domme dingen kunnen doen.
                  De kans dat je alles op Apple kan doen zonder in moeilijkheden te komen is vrij klein, de kans dat je dat wil doen is nog veel kleiner, kwestie van een single point of failure op gebied van security uit te sluiten. Wat zijn al de taken?
                  - corporate Firewall
                  - mailservers / spam buiten houden / anti-virus
                  - netwerkdevices
                  - fileservers
                  - systeemmonitoring
                  - backups/disasterrecovery
                  - softwarelicentiebeheer
                  - etc.
                  En aan het einde van de keten heb je daar de pc van de gebruiker, waar je als het een mac is, niet alles op kan doen, zodat je toch nog windows toestellen nodig hebt die je ook moet beveiligen. Iemand een mac geven met admin rechten zodat ze alles kunnen doen is een bijzonder slecht idee en al zeker geen dual boot, zodat je al helemaal niet meer weet welk systeem up-to-date is. Het kostenplaatje van het te beheren station van de eindgebruiker zal dus niet veel uitmaken in het geheel.
                  Een bedrijf dat gokt op de kwaliteit van apple en niet gehinderd zonder enige kennis van zaken zo maar wat materiaal bij elkaar smijt, is er eentje dat vroeg of laat failliet gaat.

                  Comment


                  • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Omdat hun systeem minder veeleisend is heb je gewoon niet zo'n zware processoren en geheugen nodig.
                    Nog ene die valt voor dat misverstand...
                    pixelpusher

                    Comment


                    • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                      Hoe dat jullie (algemeen) jullie tijd kunnen blijven steken in dit soort hopeloze welles/nietes topics. (@ TS n.o.i.)
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Hoe dat jullie (algemeen) jullie tijd kunnen blijven steken in dit soort hopeloze welles/nietes topics. (@ TS n.o.i.)
                        Hahaha, ze willen graag gelijk krijgen
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Hahaha, ze willen graag gelijk krijgen
                          Ik wil gewoon die onzin uit de wereld helpen.

                          En jij?
                          pixelpusher

                          Comment


                          • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                            Dan twee simpele vraagjes.

                            Waarom start mijn Mac op in 1 seconde uit sluimerstand, en in 15 seconden als hij uit staat?
                            Waarom duurt dit op Windows PC's minstens 5-20 keer zo lang

                            Comment


                            • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Dan twee simpele vraagjes.

                              Waarom start mijn Mac op in 1 seconde uit sluimerstand, en in 15 seconden als hij uit staat?
                              Waarom duurt dit op Windows PC's minstens 5-20 keer zo lang
                              Omdat gij een supermachien hebt die ge vergelijkt me ne PC van 10 jaar oud. En for the record, uw Mac start niet op in 1 seconde uit sluimerstand. Mac OS X voert daar dezelfde truuk uit die ze met iPhone doen: ge krijgt razendsnel een screenshot getoond van toen uw computer in slaap viel, maar 't duurt toch nog enkele seconden meer voordat hij effectief reageert.
                              pixelpusher

                              Comment


                              • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                                Omdat gij een supermachien hebt die ge vergelijkt me ne PC van 10 jaar oud. En for the record, uw Mac start niet op in 1 seconde uit sluimerstand. Mac OS X voert daar dezelfde truuk uit die ze met iPhone doen: ge krijgt razendsnel een screenshot getoond van toen uw computer in slaap viel, maar 't duurt toch nog enkele seconden meer voordat hij effectief reageert.


                                Er zijn geen zekerheden meer in het leven..
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                                Comment

                                Working...
                                X