Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook of toch maar weer Windows

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Macbook of toch maar weer Windows

    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Dat klopt misschien wel aangezien B&O te duur is eigenlijk. Indertijd staken zij Philips beeldbuizen en ik vermoed dat zij nog steeds niet hun eigen panels maken. De analogie klopt helemaal aangezien er gewoon pc materiaal in een mac steekt
    En het gaat over een zeer beperkt aantal hardware die er standaard in een Mac Steekt.
    Dus aankopen in bulk aan voordelige prijzen en duur verkopen
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • Re: Macbook of toch maar weer Windows

      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Dat klopt misschien wel aangezien B&O te duur is eigenlijk. Indertijd staken zij Philips beeldbuizen en ik vermoed dat zij nog steeds niet hun eigen panels maken. De analogie klopt helemaal aangezien er gewoon pc materiaal in een mac steekt
      Dat dacht ik ook van B&O. Is gewoon een assemblage bedrijf dat bestaande elektronica in eigen ontworpen kasten steekt en Apple doet juist hetzelfde.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • Re: Macbook of toch maar weer Windows

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Dat dacht ik ook van B&O. Is gewoon een assemblage bedrijf dat bestaande elektronica in eigen ontworpen kasten steekt en Apple doet juist hetzelfde.
        In alle eerlijkheid, dit is waar wat de hardware betreft, maar aan de andere kant is hun software top. OS X is een super OS.
        Op Windows 7 valt niets aan te merken, maar OS X vind ik toch nog net ietsje beter. Jammer genoeg betaal je voor dat ietsje beter een groot beetje teveel...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • Re: Macbook of toch maar weer Windows

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          In alle eerlijkheid, dit is waar wat de hardware betreft, maar aan de andere kant is hun software top. OS X is een super OS.
          Op Windows 7 valt niets aan te merken, maar OS X vind ik toch nog net ietsje beter. Jammer genoeg betaal je voor dat ietsje beter een groot beetje teveel...
          Klopt wat je schrijft. Daarom begrijp ik niet dat er zo veel Maccers zijn met Firefox en/of ander mailprog op hun computer.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • Re: Macbook of toch maar weer Windows

            post verwijderd
            Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:56.

            Comment


            • Re: Macbook of toch maar weer Windows

              Tiens : en ik blijf me nog altijd afvragen hoe ik mijn windows laptopke moet laten vastlopen : ben er nog niet in geslaagd. K'zal wel weer de uitzondering zijn zeker...

              PS : hoeveel kostte dat laptopke ???

              PPS : k'zal je opmerking doorgeven aan Jobske : hoeveel mag erbij komen ? Een procentje of 30, 40, 50 ? Kan maar goed zijn voor mijn bankrekening...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                Ben eens gaan shoppen op de Apple website.
                Beste gaming videokaart: ATI Radeon 4870
                Harde schijven: Geen SSD optie
                Snelste cpu: Core i7 2,8Ghz

                Is Apple dus beter/sneller? Neen, 1 generatie achterstand - case closed.
                Is er software die onmisbaar is en niet op Windows draait? Denketnie - case closed.
                Heeft Apple de beste schermen? Al van Eizo gehoord? - case closed.
                Is Apple te duur? Zeker - case closed.

                Conclusie, koop een pc en leer ermee werken Doe eigenlijk gewoon zoals op je mac. Maak een gebruiker aan met beperkte rechten en doe niet alles als admin.

                Comment


                • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  En die [ ] / \ (net op een Mac getypt) zijn iets moeilijker omdat die onder een andere toetscombinatie zitten. Maar ik gebruik dat echt nooit. Ik zou niet weten waarom je die dingen ooit nodig hebt.
                  Wie werkt nu ook met een azerty? Neem een qwerty en geen problemen meer met toetsencombinaties
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                    Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                    www.dell.be Doen !! Vanaf 279 euro staat er op de site... Niet naar ons Mac gebruikers luisteren, wij zijn toch maar betweterige dikkenekkenichten die Apple maar kopen om "speciaal" te doen ! écht waar.. Doe maar een Dell !!! Als hij vastloopt lost Nonkel Jan , of Buur Piet ( Compactjes apart verkrijgbaar, batterijen niet inbegrepen ) het wel op, met een ander moederbordje of zo, dat zijn échte kenners Die vinden de { © ◊ ß ~ ƒ fi Ì Ï Ò ê ® † Ú º î œ ¬ π µ æ ‡  ë “ ‘ { ¶ « ¡ Ç ø } — … ∞ ÷ ≠ @ Ù € ô ≤ ‹ tekentjes wel terug op jullie Logitech megatoetsenborden
                    Het zou wel héééél erg zijn dat een laptop van 279 Euro even goed zou zijn als een "macbook" van 1000 Euro.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                      Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                      Maar de computers die ze maken ? Die zijn zelfs nog v é é l - t e - g o e d k o o p voor wat je krijgt...
                      Onnozelaar...
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        Wie werkt nu ook met een azerty? Neem een qwerty en geen problemen meer met toetsencombinaties
                        En denk je dat die speciale tekens op een Mac qwerty toetsenbord wél staan ?

                        Wat azerty betreft, ik werk voor een Frans bedrijf en gebruik dus dagelijks accenten. Azerty is voor mij onontbeerlijk.
                        Zoals hier al gezegd, 't niet omdat jij 't niet nodig hebt, dat er geen vragende partijen zijn...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                          Wat de tekentjes op een mac toetsenbord betreft:

                          Je kan met je toetsenbord aan véél meer tekens dan op windows.
                          Demo:

                          @&é"'(§è!çà)-^$ù`,;:=<#1234567890°_¨*%£?./+>Ÿ´„”’[å»ÁØ]–Ô¥‰#•¿\±≥ÆÅÊ‚™ŸªïŒ∏Ω∑∆·flÎÍË|Ó›⁄¢√∫ı´ë“‘{¶«¡ø}—ô€ Ù@∞…÷≠≤æÂꮆںîœπ‡ƒ∂Ò‡fiÌÏȬµ~ß◊©≈‹

                          Maak gebruik van shift, option (alt) en option-shift
                          Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

                          Comment


                          • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                            Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
                            Wat de tekentjes op een mac toetsenbord betreft:

                            Je kan met je toetsenbord aan véél meer tekens dan op windows.
                            Demo:

                            @&é"'(§è!çà)-^$ù`,;:=<#1234567890°_¨*%£?./+>Ÿ´„”’[å»ÁØ]–Ô¥‰#•¿\±≥ÆÅÊ‚™ŸªïŒ∏Ω∑∆·flÎÍË|Ó›⁄¢√∫ı´ë“‘{¶«¡ø}—ô€ Ù@∞…÷≠≤æÂꮆںîœπ‡ƒ∂Ò‡fiÌÏȬµ~ß◊©≈‹

                            Maak gebruik van shift, option (alt) en option-shift
                            Lol...
                            Feit is dat de meest courante er niet op staan en je via de keyboard viewer moet gaan, of je moet ze uit het hoofd kennen.
                            Ok, is op zich niet zo erg, maar waarom staan ze er niet gewoon op zoals bij een PC ? Vreemde beslissingen soms, Apple.
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                              Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
                              Wat de tekentjes op een mac toetsenbord betreft:

                              Je kan met je toetsenbord aan véél meer tekens dan op windows.
                              Demo:

                              @&é"'(§è!çà)-^$ù`,;:=<#1234567890°_¨*%£?./+>Ÿ´„”’[å»ÁØ]–Ô¥‰#•¿\±≥ÆÅÊ‚™ŸªïŒ∏Ω∑∆·flÎÍË|Ó›⁄¢√∫ı´ë“‘{¶«¡ø}—ô€ Ù@∞…÷≠≤æÂꮆںîœπ‡ƒ∂Ò‡fiÌÏȬµ~ß◊©≈‹

                              Maak gebruik van shift, option (alt) en option-shift
                              Pfff, kan ik ook, kijk maar:
                              @&é"'(§è!çà)-^$ù`,;:=<#1234567890°_¨*%£?./+>Ÿ´„”’[å»ÁØ]–Ô¥‰#•¿\±≥ÆÅÊ‚™ŸªïŒ∏Ω∑∆·flÎÍË|Ó›⁄¢√∫ı´ë“‘{¶«¡ø}—ô€ Ù@∞…÷≠≤æÂꮆںîœπ‡ƒ∂Ò‡fiÌÏȬµ~ß◊©≈‹

                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • Re: Macbook of toch maar weer Windows

                                Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
                                Wat de tekentjes op een mac toetsenbord betreft:

                                Je kan met je toetsenbord aan véél meer tekens dan op windows.
                                Demo:

                                @&é"'(§è!çà)-^$ù`,;:=<#1234567890°_¨*%£?./+>Ÿ´„”’[å»ÁØ]–Ô¥‰#•¿\±≥ÆÅÊ‚™ŸªïŒ∏Ω∑∆·flÎÍË|Ó›⁄¢√∫ı´ë“‘{¶«¡ø}—ô€ Ù@∞…÷≠≤æÂꮆںîœπ‡ƒ∂Ò‡fiÌÏȬµ~ß◊©≈‹

                                Maak gebruik van shift, option (alt) en option-shift
                                Het gaat er niet over hoeveel tekens je kan intikken, maar hoe handig het is. Bij een windows PC'ke is het toch eenvoudiger : je hoeft alleen maar te kijken naar dat toetsenbord, en je ziet tenminste wat op je scherm zal verschijnen. Die toetscombinatie van buiten leren is niet nodig...

                                PS : Onder windows kan je ook met ALT + 3 cijfers, de meeste symbolen op je scherm toveren. Dus meer tekens dan bij windows : ik denk het niet. Die truuck heb je dus bijna nooit nodig...
                                PPS : ik heb hier nog een toetsenbord liggen van een oud apple'tje (is een macintosh classic oud genoeg ?). Toen kon men wel nog een numeriek toetsenbord toevoegen, en nu niet meer ???
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X