Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beleggerscompetitie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Beleggerscompetitie?

    Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
    Ach Pol, troost je. Ik heb die van mij onlangs nog aan 100,33 verkocht. Ik had ze wel in volle beurspaniek gekocht aan 43 dus echt klagen mag ik niet. Maar jammer is het wel

    Grootste troef van Bekaert is dat ze actief zijn in China en hier ferm in de kosten hebben geknipt (afdankingen). De beurs is decadent, ik weet het.
    Mochten ze nog weer zakken tot 120€ dan stap ik nog eens in.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #62
      Re: Beleggerscompetitie?

      Vorige week toch nog eens ingestapt met nog wat Bekaert-aandelen aan 129.95.
      Blijkbaar zit daar nog steeds potentieel in.
      Tot hiertoe nog steeds de beste stijger uit de Bel20.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #63
        Re: Beleggerscompetitie?

        Toch vind ik het reglement van die competitie jaar na jaar oubolliger (en soms zeer vreemd). Als je hierover uitleg vraagt schermt men steeds met het argument van "zij die geen PC hebben met toegang tot streaming koersen mogen niet benadeeld worden".
        Met aandelen mag je max. 10% van je kapitaal in één aandeel beleggen, dus max. 10000 euro. Ok, te verdedigen, maar in trackers, (voor de meeste kleine beleggers is dat Chinees), mag je dan wel tot 20% gaan. De logica ontsnapt me even.
        Je mag ook niet aankopen en verkopen dezelfde dag, dus een beetje traden mag niet, maar in die trackers handelen mag dan weer wel.

        En dat kwartier vertraging: ik verkoop 2 pakketjes zonder limiet, een kwartier later is de koers lichtjes gezakt en mag ik achter mijn verkoop fluiten. Grrrrrrrrrrr.....

        Ik modder zo maar wat aan in deze jaargang.
        Last edited by nete; 29 maart 2010, 16:00.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #64
          Re: Beleggerscompetitie?

          Je kan natuurlijk ook terecht bij de "andere" BD : Beursduivel

          Zit er zelf reeds een poos in en heb er veel geleerd. Na een tijdje herken je de ernstige mensen, hun raad is dikwijls goud waard.
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

          Comment


          • #65
            Re: Beleggerscompetitie?

            Een oudje weer oprakelen voor diegenen die wel eens durven gokken.
            Wat denken jullie nu van Bekaert ? Vorige week nog op één dag 10% hoger genoteerd omwille van de fantastische halfjaarcijfers. En Bekaert is al maanden dé smaakmaker van de Bel20. Hopelijk duurt het nog een beetje langer. Huidige voorspellingen zijn 175€. En naar het schijnt zou Bekaert het aandeel delen in drie stuks om het toegankelijker te maken voor een breder publiek.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #66
              Re: Beleggerscompetitie?

              Ik heb me al een paar keer bijna de haren uit het hoofd getrokken wegens "niet durven" om Aegas te kopen (het vroegere Fortis), dan wel als er onheilsberichten opduiken.
              Een paar dagen later staat dat aandeel dan soms 10 tot 15% hoger, tel uit je winst als jer er dan zo'n 4 of 5000 koopt. Begin juli ergens rond 1.77, nu 2.30.

              Bekaert en Colruyt zijn de steraandelen van de BEL20 (en niet het oersaaie GBL van de zogezegde "analisten"), maar het is net de kunst om de kneusjes te durven kopen op de juiste moment.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #67
                Re: Beleggerscompetitie?

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Ik heb me al een paar keer bijna de haren uit het hoofd getrokken wegens "niet durven" om Aegas te kopen (het vroegere Fortis), dan wel als er onheilsberichten opduiken.
                Een paar dagen later staat dat aandeel dan soms 10 tot 15% hoger, tel uit je winst als jer er dan zo'n 4 of 5000 koopt. Begin juli ergens rond 1.77, nu 2.30.

                Bekaert en Colruyt zijn de steraandelen van de BEL20 (en niet het oersaaie GBL van de zogezegde "analisten"), maar het is net de kunst om de kneusjes te durven kopen op de juiste moment.
                Ik heb op Bekaert al eens een mooie winst opgenomen op 120€. Nadien een deel teruggekocht aan 129 en een deel aan 124 omdat ik een sterk vermoeden had dat dit nog lang niet het einde was van het mooi weer. Nu dus al weer een mooie winst. (29%)
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #68
                  Re: Beleggerscompetitie?

                  Aandelen spreken we ook aan, maar je mag het echt alleen doen met geld dat je niet nodig hebt.

                  En je niet blindstaren op succesverhaaltjes, want niemand post graag zijn 'verliezen'.

                  Mijn grootste succes ooit was 20 jaar geleden met Amax (een mijnaandeel). Op 5 maand kon ik de centen van mijn studentenjob verdubbelen van 1200 € naar 2500€.

                  Op aanraden van de beursmakelaar de helft geïnvesteerd in Superclub... een paar maand later ... onverkoopbaar, Een jaar of 10 later bleken die Superclubs omgezet in iets van Philips, en was mijn pakketje terug 1200 € waard.

                  Voor mij een mooi lesje, en gelukkig toen met centen die ik kon missen.

                  Ik zou nu nog Colruyt en Apple willen kopen, niet om te verdubbelen op een paar maand, maar:
                  - Colruyt als stabiel goede huisvaderaandeel met een dividendrendement van 2,5% en dus meer dan een spaarboekje, en ik geloof in hun groeipad.
                  - Apple, omdat ik denk dat de verkoop van hun iPod's, Phones en iPads meer mensen zin krijgen in de Mac's. En dus als langere termijn groeiaandeel.


                  -

                  Comment


                  • #69
                    Re: Beleggerscompetitie?

                    Toen ik eind april begin mei na de verkoop van mijn Bekaert -aandelen om eens winst te nemen nadien opnieuw kocht toen ze weer wat gezakt waren, kreeg ik op 14mei al meteen een divident van 2,29€ per aandeel. Dit was weer al een mooi verwelkomstgeschenk. Nu de zaken bij Bekaert weer veel beter gaan is men zelfs zinnen tussenin weer en dividend uit te keren omdat de winsten zeer goed zijn.
                    Ik heb ondertussen ook geleerd van bij de aankoop van aandelen eens te bekijken of er in het bedrijf familieleden zijn die mede aandeelhouder zijn. Dit is ook zo bij Colruyt. Dit kan soms één van de indicatoren zijn voor succes.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #70
                      Re: Beleggerscompetitie?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      - Colruyt als stabiel goede huisvaderaandeel met een dividendrendement van 2,5% en dus meer dan een spaarboekje, en ik geloof in hun groeipad.
                      - Apple, omdat ik denk dat de verkoop van hun iPod's, Phones en iPads meer mensen zin krijgen in de Mac's. En dus als langere termijn groeiaandeel.


                      -
                      Niet geheel akkoord: Ik zit met wat aandelen Fortis aan een heel hoge koers, dus met serieus verlies. Had ik pakken Fortissen bijgekocht toen ze 70 cent stonden, dan had ik aan dit "dramatisch aandeel" een pak geld verdiend. Maar ja, ik vreesde toen ook dat het hele boeltje wel eens overkop zou kunnen gaan.

                      Ik ken een belegger die steeds een gulden regel hanteert: als iedereen de beurs schuwt als de pest, dan koopt hij nogal wat. Als de kranten bol staan van de positieve beursberichten en iedereen als bezeten naar de beurs holt, dan verkoopt hij. De enige juiste weg m.i.

                      Het lange termijndenken komt ook meer en meer op de helling te staan sedert bijna iedereen met streamingkoersen op zijn PC zit en elk "gerucht" enorm uitvergroot in de beurskoersen terecht komt.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #71
                        Re: Beleggerscompetitie?

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Niet geheel akkoord: Ik zit met wat aandelen Fortis aan een heel hoge koers, dus met serieus verlies. Had ik pakken Fortissen bijgekocht toen ze 70 cent stonden, dan had ik aan dit "dramatisch aandeel" een pak geld verdiend. Maar ja, ik vreesde toen ook dat het hele boeltje wel eens overkop zou kunnen gaan.
                        Met Ankora was het hetzlefde verhaal. Ooit, zo'n 25 jaar geleden eens 40 corporatieve aandelen van 1.000Bfr Raifeisenkass gekocht dat nadien Cera werd en nu KBC Ankora.Dit was om toen op het einde van het jaar een belastingsvoordeel te doen. Vele huisgezinnen hebben dit toe ook gedaan. Toen de corporatieve aandelen verdwenen en gesplits werden in 3 stukken waaronder per aandeel 2.8 Ankora's die op de beurs genoteerd stonden vloog dit aandeel als een raket naar omhoog. Op een bepaald moment had ik rond de 500.000Bfr. Niemand dacht eraan dit weg te doen.Elke goeie huisvader had zoiets in zijn kluis. Maar toen kwam de fin. bankencrisis met het gekende gevolg. Toen de Ankoras ineens bijna niks meer waard waren had ik ook moeten bijkopen, maar ja wie durfde toen instappen. Had je toen tijdens het diepste van de crisis enkele duizenden euros ingezet, dan had je nu al een dikke portefeuille. Enfin, aan mijn 40.000Bfr van 25 jaar geleden heb ik nog niks verloren integendeel, ik zou eens moeten nakijken, maar ik denk ten minste mijn inzet verdubbeld.
                        Dit is zo met de beurs :"had ik het maar geweten". En nog iets, geloof het of niet : " de beurs is onvoorspelbaar" en ik vgl het altijd met de lotto.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #72
                          Re: Beleggerscompetitie?

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Niet geheel akkoord: Ik zit met wat aandelen Fortis aan een heel hoge koers, dus met serieus verlies. Had ik pakken Fortissen bijgekocht toen ze 70 cent stonden, dan had ik aan dit "dramatisch aandeel" een pak geld verdiend. Maar ja, ik vreesde toen ook dat het hele boeltje wel eens overkop zou kunnen gaan.

                          Ik ken een belegger die steeds een gulden regel hanteert: als iedereen de beurs schuwt als de pest, dan koopt hij nogal wat. Als de kranten bol staan van de positieve beursberichten en iedereen als bezeten naar de beurs holt, dan verkoopt hij. De enige juiste weg m.i.

                          Het lange termijndenken komt ook meer en meer op de helling te staan sedert bijna iedereen met streamingkoersen op zijn PC zit en elk "gerucht" enorm uitvergroot in de beurskoersen terecht komt.
                          Inderdaad , je moet instappen als de kleine belegger de beurs schuwt. Dit is voorlopig nog het geval. De brave belg zet al zijn centjes nog op het spaarboekje.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #73
                            Re: Beleggerscompetitie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                            Dit is zo met de beurs :"had ik het maar geweten". En nog iets, geloof het of niet : " de beurs is onvoorspelbaar" en ik vgl het altijd met de lotto.
                            Toch een klein verschil, op de Lotto speel je zelf met je geld, op de beurs doen anderen dat.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                            Comment


                            • #74
                              Re: Beleggerscompetitie?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Toch een klein verschil, op de Lotto speel je zelf met je geld, op de beurs doen anderen dat.
                              Ik weet het wel, maar dit is mijn manier om het voor mezelf althans te relatieveren en er zeker geen centen voor te gebruiken die ik nodig heb.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #75
                                Re: Beleggerscompetitie?

                                Zoek deze maar eens op op de NYSE: WBC
                                Ik heb er een paar gekocht aan 12$, en dat is geen 2 jaar geleden.
                                Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik er ook gekocht heb aan 44$.

                                Comment

                                Working...
                                X