Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beleggerscompetitie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Beleggerscompetitie?

    Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
    Met welk bedrag kan een beginnend belegger best z'n eerste stappen op de beurs zetten?
    Zoals reeds aangehaald: met het bedrag dat je kan missen en waarvan je zeker weet dat je jezelf niet in de problemen helpt als je het niet meer hebt.
    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
    - Isaac Asimov-

    Comment


    • #32
      Re: Beleggerscompetitie?

      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Met een bedrag dat je niet nodig hebt. Ik heb ooit gehoord dat het pas vanaf 2500 euro rendabel wordt, omwille van instapkosten en dergelijke. Misschien dat het met een online bank zoals keytrade goedkoper is, omdat zij minder kosten aanrekenen.
      Niet helemaal correct: Binck geeft met momenten gratis handel in turbo's en speeders (niet voor beginners): de transactiekosten zijn dus 0,0 en met wat kennis is de operatie dus per definitie rendabel.
      Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
      - Isaac Asimov-

      Comment


      • #33
        Re: Beleggerscompetitie?

        Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
        Met welk bedrag kan een beginnend belegger best z'n eerste stappen op de beurs zetten?
        Afhankelijk van wat je kan missen, zonder jezelf en je gezinsleden evenwel tekort te moeten doen als het misgaat. En het mag zeker geen verslaving worden. Het is en blijft een spel, tenzij je over een zeer groot fortuin beschikt, maar dan nog zal een verstandige belegger diversifiëren.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #34
          Re: Beleggerscompetitie?

          Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
          Niet helemaal correct: Binck geeft met momenten gratis handel in turbo's en speeders (niet voor beginners): de transactiekosten zijn dus 0,0 en met wat kennis is de operatie dus per definitie rendabel.
          Binck is toch ook zo een bank als keytrade, niet?

          Comment


          • #35
            Re: Beleggerscompetitie?

            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Binck is toch ook zo een bank als keytrade, niet?
            een bank zoals ... idd als je onlinebank bedoelt (ben niet op de hoogte van de promotie-acties van keytrade maar weet wel dat ze duurder zij op gebied van transactiekosten).

            Ik wil maar zeggen dat het startbedrag niet bepalend is of het rendabel is: als er geen transactiekosten zijn en je bent (quasi) zeker dat je product winst maakt, dan is de operatie per definitie rendabel ongeacht het startbedrag. Uiteraard is de absolute meerwaarde groter wanneer je 2% van 1.000.000,- neemt in vgl met 2% van 10,- als startbedrag, de relatieve meerwaarde is in beide gevallen gelijk.
            Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
            - Isaac Asimov-

            Comment


            • #36
              Re: Beleggerscompetitie?

              Mijn verlies van vorige week op het Bekaert-aandeel is deze week weeral ruimschoots goedgemaakt. Het vertrouwen is zo te zien weer wat hersteld. Volg dit aandeel nu al bijna een jaar en ik vermoed dat het een goeie belegging wordt. Maar zoals ik al zei, ik ben geen echte speculant, ik zie het op langere termijn, "speel" beperkt, en zal allicht in mei ook het dividend opstrijken mocht het streefdoel van 120€ nog niet gehaald zijn.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #37
                Re: Beleggerscompetitie?

                Waarom zou dat precies in mei zijn?

                Ik volg het nu al een paar weken en Nyrstar in Brussel en Binckbank in Amsterdam lijken het goed te doen. Is één van beide het risico waard om in te investeren?
                GO ON...BE A TIGER!!!

                Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                Comment


                • #38
                  Re: Beleggerscompetitie?

                  Deze morgen las ik op 'De Tijd' dat TomTom heeft aangekondigd dat hun resultaten in het 4de kwartaal van 2009 beduidend hoger lagen dan wat verwacht werd. Hierdoor is het aandeel vandaag al meer dan 8% gestegen. Hoe lang ondervindt een aandeel over het algemeen een positief effect van zulk nieuws?
                  GO ON...BE A TIGER!!!

                  Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                  Comment


                  • #39
                    Re: Beleggerscompetitie?

                    een paar uur tot een halve dag ... Hoe algemener en globaler het beurssentiment hoe langer de (positieve) werking).
                    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                    - Isaac Asimov-

                    Comment


                    • #40
                      Re: Beleggerscompetitie?

                      Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
                      Waarom zou dat precies in mei zijn?

                      Ik volg het nu al een paar weken en Nyrstar in Brussel en Binckbank in Amsterdam lijken het goed te doen. Is één van beide het risico waard om in te investeren?
                      bekaert keert dividend altijd uit in mei, meer info over wanneer ( en hoeveel) dividend werd uitgekeerd de voorbije jaren vind je op eufino.be.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Beleggerscompetitie?

                        Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                        een paar uur tot een halve dag ... Hoe algemener en globaler het beurssentiment hoe langer de (positieve) werking).
                        Niet echt lang dus?
                        GO ON...BE A TIGER!!!

                        Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                        Comment


                        • #42
                          Re: Beleggerscompetitie?

                          Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
                          Niet echt lang dus?
                          Hou het eens in de gaten hé: deze morgen is het aandeel op een half uur 8% gestegen, heb je nadien nog veel verandering gezien? En veel kans dat het tegen de avond nog lichtjes daalt. Los daarvan is TOMTOM een jojo-aandeel
                          Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                          - Isaac Asimov-

                          Comment


                          • #43
                            Re: Beleggerscompetitie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                            Hou het eens in de gaten hé: deze morgen is het aandeel op een half uur 8% gestegen, heb je nadien nog veel verandering gezien? En veel kans dat het tegen de avond nog lichtjes daalt. Los daarvan is TOMTOM een jojo-aandeel
                            ik denk dat je gelijk gaat krijgen, veel verandering is er niet meer...
                            GO ON...BE A TIGER!!!

                            Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                            Comment


                            • #44
                              Re: Beleggerscompetitie?

                              Tomtom: afgeklokt op 5.48%.
                              Moraal van het verhaal (zoals steeds op de beurs achteraf makkelijk gezegd): je had gisteren moeten kopen en deze morgen rond 10.00 moeten verkopen.
                              Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                              - Isaac Asimov-

                              Comment


                              • #45
                                Re: Beleggerscompetitie?

                                Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                                Tomtom: afgeklokt op 5.48%.
                                Moraal van het verhaal (zoals steeds op de beurs achteraf makkelijk gezegd): je had gisteren moeten kopen en deze morgen rond 10.00 moeten verkopen.
                                Doe jij vaak zulke transacties? De ene dag kopen en de andere verkopen?
                                GO ON...BE A TIGER!!!

                                Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                                Comment

                                Working...
                                X