Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beleggerscompetitie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beleggerscompetitie?

    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    En volgens Maslow ook nog ontlasten. Dus met te investeren in de afvalverwerking zit je ook goed.

    Mvg.
    Robert
    Wel Robert, jaren geleden had ik al in de gaten dat je met afval veel geld kon verdienen.
    Je hebt niet meer nodig dan een kleine vrachtwagen en dan rijden maar.....
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Beleggerscompetitie?

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Wel Robert, jaren geleden had ik al in de gaten dat je met afval veel geld kon verdienen.
      Je hebt niet meer nodig dan een kleine vrachtwagen en dan rijden maar.....
      Of je verkoopt wat milieuboxen ....

      Comment


      • #18
        Re: Beleggerscompetitie?

        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Of je verkoopt wat milieuboxen ....
        Hahaha
        (mop van de week)
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #19
          Re: Beleggerscompetitie?

          Ook ik speel (alweer) mee met de beleggerscompetitie.
          Maar ik merk wel dat ik in het spel totaal anders aankoop dan in het echt.
          Als kennismaking met de beurs is het leuk, maar om met het spel 'ervaring' op te doen alvorens in het echt te beginnen, dat denk ik niet.
          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
          BD0993BE
          Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

          Comment


          • #20
            Re: Beleggerscompetitie?

            Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
            Ook ik speel (alweer) mee met de beleggerscompetitie.
            Maar ik merk wel dat ik in het spel totaal anders aankoop dan in het echt.
            Als kennismaking met de beurs is het leuk, maar om met het spel 'ervaring' op te doen alvorens in het echt te beginnen, dat denk ik niet.
            De beste manier om iets over de beurs te weten te komen is deze gedurende lange tijd dagelijks te volgen. Achtergrondinfo te lezen over beursgenoteerde bedrijven en de wereldpolitiek wat volgen. De beurs is immers zeer gevoelig voor uitspraken en tendenzen op gebied van wereldeconomie. En zelfs met al deze info in het achterhoofd is en blijft het een gokspel.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #21
              Re: Beleggerscompetitie?

              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Ik ben van oordeel dat de bankaandelen nooit meer zullen worden wat ze ooit zijn geweest. Het vertrouwen van de klant is nog verre van hersteld en de banken gaan moeten bewijzen hoe ze hun gekregen steunmaatregelen gaan verzilveren. Wordt geen makie.
              Wordt wel een makkie vind ik: de goktenten, pardon grootbanken, hebben nauwelijks klanten verloren en ze hebben nog nooit zoveel spaargeld binnengekregen.
              Ze waren in de tijd dat er nog wat vrijheid bestond van rentetarieven enkele procenten spaarders kwijtgespeeld aan kleinere banken. Toen enkele grootbanken met een hogere rente afkwamen op internet spaarrekeningen, liepen diezelfden elkaar in de weg om toch maar hun centjes terug te brengen.

              En de beleggerscompetitie: ik heb ze al eens gemaild over hun "antiek" reglement: aandelen die minder dan 1 euro noteren kan je niet kopen. Je mag maximum enkele verrichtingen per dag doen. Bedrijven moeten minstens een "waarde" hebben van 250 miljoen euro of je kan er geen aandeel van kopen, kopen en verkopen kan niet op dezelfde dag, verrichtingen gebeuren met een kwartier vertraging, en ga zo maar door.
              Dit alles onder het mom van: degenen die geen internet hebben worden anders benadeeld. Terwijl mede-organisator Keytrade een punt zou hebben om te zeggen (bij een moderner reglement): kijk, u mag een fictieve rekening gebruiken bij ons. Op die manier zouden ze veel klanten kunnen winnen.
              Wat ik dan helemaal niet begrijp: handelen in "trackers" (ken ik zelfs niet) kan dan weer wel.
              Ik heb me wel ingeschreven, maar weet nog niet of ik echt ga deelnemen.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #22
                Re: Beleggerscompetitie?

                De beperking in de te verhandelen aandelen is inderdaad jammer. Mijn lievelingsaandelen (biotech) kan ik daardoor niet eens kopen in de competitie

                @ Nete : Trackers moet je toch eens van dichterbij bekijken. Is een goed alternatief om te beleggen in sectoren waar kopen van individuele aandelen minder evident is (Goud bijvoorbeeld).
                Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                BD0993BE
                Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                Comment


                • #23
                  Re: Beleggerscompetitie?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  De beste manier om iets over de beurs te weten te komen is deze gedurende lange tijd dagelijks te volgen. Achtergrondinfo te lezen over beursgenoteerde bedrijven en de wereldpolitiek wat volgen. De beurs is immers zeer gevoelig voor uitspraken en tendenzen op gebied van wereldeconomie. En zelfs met al deze info in het achterhoofd is en blijft het een gokspel.
                  Hey Pol, dat lijken me inderdaad goeie tips. Welke bronnen gebruik je hier meestal voor? En volg je dan de Belgische beurs meer op dan de andere of evengoed de buitenlandse?

                  Hoe is het in feite gesteld met de aandelen van bedrijven uit het midden-oosten? Eind 2009 was het daar behoorlijk crisis, maar blijkbaar is men daar uit het dal aan het kruipen en gaat het weer de goeie kant op.

                  Ik heb ook al wat gelezen over trackers, maar het zegt me nog altijd niet zo veel.
                  GO ON...BE A TIGER!!!

                  Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: Beleggerscompetitie?

                    Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
                    Hey Pol, dat lijken me inderdaad goeie tips. Welke bronnen gebruik je hier meestal voor? En volg je dan de Belgische beurs meer op dan de andere of evengoed de buitenlandse?

                    Hoe is het in feite gesteld met de aandelen van bedrijven uit het midden-oosten? Eind 2009 was het daar behoorlijk crisis, maar blijkbaar is men daar uit het dal aan het kruipen en gaat het weer de goeie kant op.

                    Ik heb ook al wat gelezen over trackers, maar het zegt me nog altijd niet zo veel.
                    Ik kom heel wat te weten via "De Tijd" , De standaard.en Z24 nieuwbrief (NL). Ik heb ook een eigen Poertefeuille aangemaakt : www.tijd.be en De Standaard.biz.
                    Ik houd mij tot nog toe alleen bezig met de bedrijven die genoteerd staan in de Bel 20 en de Euronext Brussel Continu markt. De buitenlandse marktenl volgl ik niet want tot nog toe heb ik daar geen aandelen lopen.
                    De beurs is momenteel nogal wispelturig, maar vermoedelijk komt er wel verbetering in nadat de heisa rond de zuiderse Europese landen met Griekenland op kop wat geluwd is.
                    Ik heb er althans goeie hoop in. Het zou ook moeten, want ik ben rechtstreeks betrokken.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Beleggerscompetitie?

                      Op De Tijd heb ik ook een portefeuille aangemaakt, daardoor krijg je toch al een idee over bepaalde dingen. Is het raadzaam om als beginnend belegger voor een relatief klein bedrag wat aandelen te kopen en zien wat daarmee gebeurd?
                      GO ON...BE A TIGER!!!

                      Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Beleggerscompetitie?

                        heel interessant vind ik spaargids.be en ook cash.be is al eens een bezoekje waard.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Beleggerscompetitie?

                          Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
                          Op De Tijd heb ik ook een portefeuille aangemaakt, daardoor krijg je toch al een idee over bepaalde dingen. Is het raadzaam om als beginnend belegger voor een relatief klein bedrag wat aandelen te kopen en zien wat daarmee gebeurd?
                          voorbeeldje van wat ik ooit heb aangemaakt als fictieve portefeuille bij Beursduivel.be :



                          Gene vetten in zijn totaliteit, maar je moet eens zien naar Bekaert en Wereldhaven. Bekaert heb ik wel in 't echt.
                          Innogenetics was dus meer dan een slechte gok. Vandaar dat ik in het echt alleen inzet in op Bel20 genoteerde bedrijven die ik persoonlijk ken.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Beleggerscompetitie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
                            Op De Tijd heb ik ook een portefeuille aangemaakt, daardoor krijg je toch al een idee over bepaalde dingen. Is het raadzaam om als beginnend belegger voor een relatief klein bedrag wat aandelen te kopen en zien wat daarmee gebeurd?
                            Als je echt wil beleggen moet je horizon veel langer zijn dan met de competitie, de beperkte duur van 3 maanden noopt tot het nemen van meer risico dan wat je normaal zou doen. Als je echt de beurs op gaat doe dit enkel met geld dat je lang of zelfs helemaal kan missen, stel je winst op tijd veilig en gebruik verlieslimieten (stop loss).
                            'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                            Comment


                            • #29
                              Re: Beleggerscompetitie?

                              Met welk bedrag kan een beginnend belegger best z'n eerste stappen op de beurs zetten?
                              GO ON...BE A TIGER!!!

                              Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: Beleggerscompetitie?

                                Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
                                Met welk bedrag kan een beginnend belegger best z'n eerste stappen op de beurs zetten?
                                Met een bedrag dat je niet nodig hebt. Ik heb ooit gehoord dat het pas vanaf 2500 euro rendabel wordt, omwille van instapkosten en dergelijke. Misschien dat het met een online bank zoals keytrade goedkoper is, omdat zij minder kosten aanrekenen.

                                Comment

                                Working...
                                X