Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: iPad

    Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    500 dollar voor de goedkoopste Ipad in de US dat wordt hier zeker duurder, tel daar nog een paar honderd dollar bij voor de randapparaten: Docking Station; toetsenbord; tastje. Is de accu (zelf) te vervangen wanneer deze stuk of leeg is of moet dat ding net als de ipod dan de afvalberg op?
    Als een Appelproduct net na hun 12 maanden garantietermijn stuk gaat zijn ze niet erg klantvriendelijk, bij consumenten TV programma's in Nederland komen daar veel klachten over.
    Op deze wel geformuleerde en met onweeerlegbare argumenten onderbouwde opmerkingen zaten we nu al enkele dagen ongeduldig te wachten. Gelukkig zijn er nog bijdragen als deze die de reeds wetenschappelijke bijdragen van caleido ondersteunen.

    Comment


    • Re: iPad

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      500 dollar voor de goedkoopste Ipad in de US dat wordt hier zeker duurder,
      Waarom denk je dat? Als ze die overeenkomstig hun andere producten prijzen, dan vermoed ik een verkoopprijs van 449 euro voor de goedkoopste (okee dat is met de huidige dollarkoers duurder, maar in vergelijking met andere producenten valt dat nog mee). Of dat (te) duur is, zal een beetje van de potentiële koper afhangen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      tel daar nog een paar honderd dollar bij voor de randapparaten: Docking Station; toetsenbord; tastje.
      Niet overdrijven.

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Als een Appelproduct net na hun 12 maanden garantietermijn stuk gaat zijn ze niet erg klantvriendelijk, bij consumenten TV programma's in Nederland komen daar veel klachten over.
      In België is er een verplichte garantietermijn van 2 jaar. Ook op Apple producten.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

      Comment


      • Re: iPad

        Nog drie en dan hebben we 200.
        Dat is pure wiskunde
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • Re: iPad

          Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
          Gelukkig zijn er nog bijdragen als deze die de reeds wetenschappelijke bijdragen van caleido ondersteunen.
          Heb ik op je knuffel Apple logo getrapt vandaag? Doe je daarom zo zielig?

          Nee echt, gooi het in de groep, zeg eens wat er scheelt met krisdg. Kan soms helpen bij bepaalde mensen.

          Comment


          • Re: iPad

            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Dat was niet zozeer op jou reactie, maar op die van Jochen die me eerder al serieus beledigd had. Hij beschuldigde mij ervan een fervente Apple hater te zijn en blijkbaar geloven sommigen dat ook.
            Wow...

            - Mijn reactie kwam NA jouw reactie op Rudy
            - Ik gebruik nergens beledigende taal. Maar je moet je eigen bijdrages eens herlezen.
            - Ik zeg nergens dat je een Mac hater bent. Ik vroeg het je, da's heel wat anders.

            J.
            Last edited by Jochen; 3 februari 2010, 11:12.
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • Re: iPad

              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Heb ik op je knuffel Apple logo getrapt vandaag? Doe je daarom zo zielig?

              Nee echt, gooi het in de groep, zeg eens wat er scheelt met krisdg. Kan soms helpen bij bepaalde mensen.
              wat baten kaars en bril,.....

              Comment


              • Re: iPad

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Het is eigenlijk heel eenvoudig: de iPad is een uitvergrootte iPod Touch, gekoppeld aan nieuwe mobiele tarieven en aan een nieuwe boekenservice. En je gebruikt het voornamelijk samen met iTunes op je computer om muziek, boeken en foto's over te zetten (en ja, sommige van die dingen doe je ook vanop het toestel). En daar eindigt het bij. Je moet er niet meer van maken dan het is, en voor sommigen zal het nooit genoeg zijn en voor anderen is het waarschijnlijk al te veel.
                Uitstekende synthese, zelfs je bijdrage over flash kan ik bijtreden (misschien niet in die bewoording, who cares). Weer koren tussen het kaf.

                Comment


                • Re: iPad

                  Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                  In België is er een verplichte garantietermijn van 2 jaar. Ook op Apple producten.
                  Die wetgeving is zo lek als een zeef.
                  pixelpusher

                  Comment


                  • Re: iPad

                    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                    Heb ik op je knuffel Apple logo getrapt vandaag? Doe je daarom zo zielig?

                    Nee echt, gooi het in de groep, zeg eens wat er scheelt met krisdg. Kan soms helpen bij bepaalde mensen.
                    Flink hoor...
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • Re: iPad

                      Even over andere boeg gooien en vriendelijk vragen wat de Apple liefhebbers minder goed vinden aan de Ipad? ( En zeg nu niet dat er nooit geen enkel minpuntje is aan een Apple apparaat he )
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • Re: iPad

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Even over andere boeg gooien en vriendelijk vragen wat de Apple liefhebbers minder goed vinden aan de Ipad? ( En zeg nu niet dat er nooit geen enkel minpuntje is aan een Apple apparaat he )
                        Is moeilijk te zeggen zonder op de standaard clichés terug te vallen, zeker? Afwachten tot die echt uit is... dan kan die pas echt getest worden.

                        Comment


                        • Re: iPad

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Even over andere boeg gooien en vriendelijk vragen wat de Apple liefhebbers minder goed vinden aan de Ipad? ( En zeg nu niet dat er nooit geen enkel minpuntje is aan een Apple apparaat he )
                          Typisch menselijk om ons weer te concentreren op de min punten

                          Het is logisch dat je met alle gebruiksdingen of software ook wel dingen kan vinden die je graag anders had gehad of waar je net iets meer power/mogelijkheden had gewenst.

                          Maar waarom zoveel energie in de verkeerde kant steken, zo wordt je nooit gelukkig als mens.

                          Dus of het nu de iPAD, een camera, een auto..... is maakt niet uit.
                          Zoek naar de positieve dingen in al die dingen en leer daarvan genieten!
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • Re: iPad

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Even over andere boeg gooien en vriendelijk vragen wat de Apple liefhebbers minder goed vinden aan de Ipad? ( En zeg nu niet dat er nooit geen enkel minpuntje is aan een Apple apparaat he )
                            Minder goed:
                            - geen breedbeeld scherm
                            - geheugen niet uitbreidbaar met een SD kaart b.v. - als je nu een 16GB koopt zit je daar aan vast.
                            - en er zouden minstens 2 hoofdtelefoonaansluitingen moeten opzitten om samen een film te kunnen bekijken

                            Comment


                            • Re: iPad

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Even over andere boeg gooien en vriendelijk vragen wat de Apple liefhebbers minder goed vinden aan de Ipad? ( En zeg nu niet dat er nooit geen enkel minpuntje is aan een Apple apparaat he )
                              De vraag is niet of er al dan niet minpunten zijn, de vraag is wat wie als een minpunt beschouwd.
                              Natuurlijk vinden ook de zogenaamde mac liefhebbers voor hen ook negatieve punten, ga maar eens kijken op de macfora.
                              Een groot deel van de dis***ie hier wordt met cijfertjes en technische hocuspocus gevoerd en eerlijk gezgd daar heb ik weinig boodschap aan. Ik weet ook niet de pk van mijn auto, ik weet wel dat hij mij nu al 5 jaar zonder noemenswaardige kosten of problemen brengt waar en wanneer ik wil. En voor mij is dat ook de bedoeling van computers e.d. ze moeten doen wat ik wil dat ze doen voor een prijs die mij aanvaardbaar is.
                              Gebruiksgemak of ergonomie om het mooi te zeggen, Als morgen een ander merk me hetzelfde comfortgevoel geeft bij het gebruik aan betere voorwaarden schakel ik over.
                              Ik ben ze (en ik hou de rest echt wel in het oog) nog niet tegengekomen voor mij.
                              Een iphone bvb geeft voor mij niet genoeg extra simpel door het feit dat ik teveel wil lezen eens ik hem gebruik en ik de slechte gewoonte heb om steeds mijn leesbril ergens te vergeten. Is de iphone daarom slecht? neen voor mij voldoet hij niet maar de anderen moeten dat voor zichzelf uitmaken.(ik heb voldoende aan een ipod touch voor muziek en ontspanning)
                              Hoe het met de ipad zal lopen, het zal dus volledig afhangen van de content die erop aangeboden wordt en het gebruikscomfort dat daarmee gepaard gaat en dat er nu een diesel of bezinne motor insteekt, zal me worst wezen.

                              Comment


                              • Re: iPad

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Minder goed:
                                - geen breedbeeld scherm
                                - geheugen niet uitbreidbaar met een SD kaart b.v. - als je nu een 16GB koopt zit je daar aan vast.
                                - en er zouden minstens 2 hoofdtelefoonaansluitingen moeten opzitten om samen een film te kunnen bekijken
                                - stof
                                - vettige vingers (ondanks de vetafstotende deklaag)
                                - het gebruik bij daglicht, buiten dus. (nog niet bewezen)
                                - de levensduur van de batterij en de autonomie (nog niet bewezen)
                                - kras-bestendigheid (nog niet bewezen)
                                - hopelijk geraakt zo'n toestel niet over-hit en komen er geen barsten in zoals bij de iPhone. (nog niet bewezen)

                                - het oproepbare toetsenbord: 't zal niet zo handig typen zijn als het toestel plat
                                ligt of onstabiel op onze schoot of andere ondergrond.
                                Is op te lossen door speciale accessoires en dat zijn extra kosten.
                                Maar behalve de draagtas zijn die accessoires enkel binnenshuis bruikbaar
                                (zie hun website: iPad Case)
                                of toch wel op een grotere vlakke en stabiele ondergrond.

                                En waarom een zwarte draagtas.
                                Daar zie ja alles op en zorg ook maar constant voor propere handen


                                Via de 30-pens-dockconnector aan de onderkant kun je je iPad in een dock zetten en opladen.
                                Ook kun je hierop iPad-accessoires als de Camera Connection Kit en het Keyboard Dock aansluiten.
                                Elke camera? (ik vraag maar he)

                                Niet één USB-Poort?
                                Last edited by theokus; 4 februari 2010, 09:05.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X