Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: iPad

    Ik denk dat pas vanaf versie 2 en 3 de toepassingen voldoende aanwezig en interessant zullen zijn.
    Het duurste model kost trouwens in US of A 899$ reken dus in Europa op > 1000€ of doet Apple € = $ ?

    Nu is het vooral de beurt aan de early-adopters, gadgetfreaks en die-hard fanboys.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • Re: iPad

      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Het duurste model kost trouwens in US of A 899$ reken dus in Europa op > 1000€ of doet Apple € = $ ?
      Normaal is het bedrag in euro lager dan het bedrag in US$. Je kan dat eenvoudig checken op de apple stores:

      http://store.apple.com/us (prijzen in Amerika)
      http://store.apple.com/be-nl (prijzen in België)
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

      Comment


      • Re: iPad

        just curious...

        zijn al de apple fans ook canon gebruikers? 't lijkt me een gelijkaardige reactie hier...

        blinde devotie...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • Re: iPad

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          just curious...

          zijn al de apple fans ook canon gebruikers? 't lijkt me een gelijkaardige reactie hier...

          blinde devotie...



          Jij durft...
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • Re: iPad

            Fanboys

            Het voordeel van de iPAD is het grotere scherm. Surfen op het net kan met een iPhone maar het scherm is wel beperkt hé. De iPAD heeft een handiger formaat om te gebruiken, maar is uiteraard dus ook minder draagbaar, je steekt het niet in broekzak.
            Dus zoals ik zei: eigenlijk een grote iphone die niet kan bellen tenzij je 130$ extra geeft. Maar als dat ok is voor jou; kopen die handel.
            Maar ik heb niets gelezen dat een ipad meer kan dan een iphone.

            Zoals ik het zie is het ofwel
            • Een grote iphone die je niet je zak kan steken
            • Een netbook die op alle fronten tekort komt (kan veranderen hé).

            Dus mossel noch vis

            @GFR
            Uehm de laatste macbooks hebben toch een multitouch trackpad ?
            even de commentaar lezen aub.
            Ik heb het over verregaande integratie. Vervang je toetsenbord eens of zo. Zorg dat je geen muis meer nodig hebt bij een desktop. Volgens mij bereikbaar met de juiste toepassing van een multitouch scherm.
            Waarschijnlijk wordt het apple die dit als eerste naadloos integreert, daar zijn ze goed in.

            btw, canon en géén fan, van niets. Enkel gebruiker
            Jeroen

            Comment


            • Re: iPad

              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.s Bekijk bericht

              btw, canon en géén fan, van niets. Enkel gebruiker
              héhé 't gaat niet over de canon boys... wel over de apple fanboys...

              zien als er een correlatie is... (ben eventjes in de profielen van de fervente fans gaan neuzen)

              'k heb de topic helemaal doorgelezen met een smile....
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • Re: iPad

                Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.s Bekijk bericht
                Volgens mij bereikbaar met de juiste toepassing van een multitouch scherm.
                Waarschijnlijk wordt het apple die dit als eerste naadloos integreert, daar zijn ze goed in.

                btw, canon en géén fan, van niets. Enkel gebruiker
                Wil je dat echt op een desktop?
                Als je continu je arm moet opheffen om je scherm aan te raken en vuil te maken. Dat hou je niet lang vol hé.


                Het is een heel ander plaatje als je het scherm vasthoudt!

                Comment


                • Re: iPad

                  Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.s Bekijk bericht
                  Wel nog geen enkele BE operator met een micro-sim
                  Daar gaan ze geen weken over doen.

                  Oei, ik zie dat ik al niets meer mag schrijven want ik heb een Canon en sedert gisteren naast PC en server 2008 ook een MacBook Pro, maar ja ik had een iPhone die volgens de niets waard is.

                  Comment


                  • Re: iPad

                    Ik moet zeggen dat ik de negatieve reacties hier wel begrijp. Er heerst nogal wat onwetendheid, en de mensen laten zich informeren door de media die klakkeloos vertalen en overtikken waardoor er pittige details verloren gaan.

                    Zo is er de kritiek dat het ding niet kan multitasken. Dat wordt dan al eens snel vertaald naar "je kan niet een boek lezen en naar muziek luisteren tegelijk" wat dus volgens mij larie en apekool is. Er is wel degelijk multitasking, maar de gewone Apps krijgen er geen toegang tot. Ik kan op mijn iPhone ook muziek beluisteren en ondertussen een andere applicatie openen. Ik kan zelfs joggen en ondertussen muziek luisteren en emailtjes lezen (alhoewel, al joggend...). Waar heb je multitasking nog voor nodig? Dankzij Push Notifications heeft geen enkele app meer de behoefte om op de achtergrond te draaien om services na te kijken.

                    Het is een designkeuze, en ik vind het geen slechte. Op die manier vermijd je dat slecht geschreven apps je telefoon doen vertragen. Vergelijk het met Windows Mobile en ook op Android: je dient zelf in te staan voor het afsluiten van je applicaties, en je weet op de duur niet meer wat er allemaal CPU nodig heeft.

                    Dus dat van dat multitasken vind ik maar een zwak argument.

                    Je kan er niet mee bellen? Zelfs op het WiFi model installeer je Skype, plug je oortjes in en je kan heel de wereld bellen. Ik zie je trouwens al je Pad tegen je oor houden. Of wil je op de "Joeri" trekken misschien?

                    Geen Flash? Wat bedoel je ermee? Geen camera, dus geen flash nodig. Of bedoel je flash geheugen? Waarschijnlijk niet, want dat heeft het wel. Je hebt het natuurlijk over dat zootje van Adobe dat als sinds 1996 ons World Wide Web teistert, onze computer vertraagt en niets anders doet dan storende reklamebanners op ons scherm tonen en compleet geen blijk van respect toont voor andersvaliden. Shall I say "good riddance"?

                    En dan dat geleuter over die poorten. Je kan het natuurlijk een beetje op Apple zelf steken: Jobs staat daar op het podium met iets dat "beter" moet zijn dan netbooks. Daarmee is natuurlijk snel de vergelijking gemaakt als zou de iPad een netbook moeten vervangen. Nu, om te surfen, te lezen of te mailen heb je inderdaad geen USB host poort nodig. Waarom dan wel? Om eventueel een camera aan te sluiten om fotootjes over te zetten, of een printertje om te drukken. Dat valt natuurlijk buiten wat de iPad voor bedoeld is.

                    Het is eigenlijk heel eenvoudig: de iPad is een uitvergrootte iPod Touch, gekoppeld aan nieuwe mobiele tarieven en aan een nieuwe boekenservice. En je gebruikt het voornamelijk samen met iTunes op je computer om muziek, boeken en foto's over te zetten (en ja, sommige van die dingen doe je ook vanop het toestel). En daar eindigt het bij. Je moet er niet meer van maken dan het is, en voor sommigen zal het nooit genoeg zijn en voor anderen is het waarschijnlijk al te veel.

                    Past dat in je idee over wat je hebben wil? Zo ja, koop er dan een, zo nee, koop er dan geen. Je mag er kritiek op hebben, je mag teleurgesteld zijn, maar je moet het wel bij het rechte eind houden.

                    Ik ben zelfs blij dat het genen bucht als Flash ondersteund.

                    Dave

                    P.S.: Ja, ik haat Flash. Ik ben van mening dat haat nergens goed voor is. Behalve voor Flash.
                    pixelpusher

                    Comment


                    • Re: iPad

                      Goeie samenvatting, Dave!

                      Op het werk hebben er ook veel mensen commentaren op de iPad en meestal beginnen ze met "ik heb gehoord dat...", alsof ze zelf geen mening meer mogen hebben.

                      Apple heeft ook 1 goeie eigenschap waar bijna niemand over spreekt : ze worden altijd verkocht zonder de verplichting de aparaten te kopen als je het niet wil hebben. Velen hebben commentaar op Apple en zeggen dat ze het niet nodig hebben, wel dan : koop het niet!

                      Groetjes,

                      Dany_

                      Comment


                      • Re: iPad

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                        Op het werk hebben er ook veel mensen commentaren op de iPad en meestal beginnen ze met "ik heb gehoord dat...", alsof ze zelf geen mening meer mogen hebben
                        Iédereen baseert zich toch op "horen zeggen", "gelezen", "gezien" ?? Of lopen er hier al rond met een iPad in hun rugzak? Ik dacht het niet.
                        Je kan dus net hetzelfde zeggen over de mensen die er alleen maar positief op reageren: speculaties en veronderstellingen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                        Apple heeft ook 1 goeie eigenschap waar bijna niemand over spreekt : ze worden altijd verkocht zonder de verplichting de aparaten te kopen als je het niet wil hebben. Velen hebben commentaar op Apple en zeggen dat ze het niet nodig hebben, wel dan : koop het niet!
                        Wordt een beetje afgezaagd dat dwaze "het staat je niet aan? Wel koop het dan niet." Kan je evengoed zeggen: nee geen dicussie mogelijk.

                        Toon mij hier één iemand die zegt dat hij de iPad niet leuk of nuttig vindt, maar toch die ziekelijke drang voelt om het apparaat aan te schaffen.
                        Last edited by caleido; 3 februari 2010, 08:12.

                        Comment


                        • Re: iPad

                          Willen we nog lol aan dit draadje beleven, dan stoppen we best met de hier ronddwalende trol eten te geven!

                          Comment


                          • Re: iPad

                            Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                            Willen we nog lol aan dit draadje beleven, dan stoppen we best met de hier ronddwalende trol eten te geven!
                            was inderdaad al een tijdje geleden dat een andere trol hier rondzwerfde... begon die al te missen, maar heeft een 'evenwaardige' vervanger

                            Comment


                            • Re: iPad

                              Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                              Willen we nog lol aan dit draadje beleven, dan stoppen we best met de hier ronddwalende trol eten te geven!
                              Welke trol?

                              Ah juist, iemand met een genuanceerdere mening in vgl met Applefans = een trol.


                              En het niveau zakt maar dieper en dieper

                              Comment


                              • Re: iPad

                                500 dollar voor de goedkoopste Ipad in de US dat wordt hier zeker duurder, tel daar nog een paar honderd dollar bij voor de randapparaten: Docking Station; toetsenbord; tastje. Is de accu (zelf) te vervangen wanneer deze stuk of leeg is of moet dat ding net als de ipod dan de afvalberg op?
                                Als een Appelproduct net na hun 12 maanden garantietermijn stuk gaat zijn ze niet erg klantvriendelijk, bij consumenten TV programma's in Nederland komen daar veel klachten over.

                                Comment

                                Working...
                                X