Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geert Hoste wel, wel, wel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Geert Hoste wel, wel, wel

    Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
    FC De Kampioenen is nog steeds een kijkcijferkanon. Er kijken soms 1 miljoen kijkers. En dus, als we uw redenering doortrekken, is dat een uitstekend humoristisch programma, want er kijken X-aantal mensen. En wie daar een ander idee over heeft is volgens een andere poster hier een zaag en een klager. En ik die dacht dat dit een forum was waar iedereen zijn belevenis van humor mag neerpennen. Voor mij een bewijs van de hokjesmentaliteit van vele Vlamingen. Je hebt wat kritiek die niet strookt met hun idee over humor, en hop, ze staan klaar om je in een hokje to duwen. Assertiviteit is in Vlaanderen een heikel punt. Nog steeds. Het zit volgens mij in de genen. Veel Vlamingen voelen zich onwennig als de platgereden paden verlaten worden. En ik kan het weten want ik ben 3 jaar lang gids geweest in landen rond de Middellandse zee. Dan zit je met 12 Vlamingen in één van de beste restaurants van Barcelona, en 8 van de 12 vinden het Spaanse eten vies en willen biefstuk met frieten.
    Zal 't gaan ja ??
    Ben jij nu net niet aan het stigmatiseren?
    Ik heb enkel aangegeven dat bij het begin van dit jaar een hele hoop mensen zitten te zagen terwijl men net nu wat goede voornemens mag verhopen.
    Assertiviteit? Ik begrijp niet wat dat daar in godsnaam mee te maken heeft.
    Ik heb de halve wereld rondgereisd (vooral in derde wereld landen) en heb geleerd dat wij onwaarschijnlijk luxebestaan leiden zonder zelfs tevreden te zijn. Ook heb ik vooral leren relativeren.
    Wat onze landgenoten eten is hun zaak en wat ik slecht vind hoef ik per sé nog niet op een forum uit te spuwen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #77
      Re: Geert Hoste wel, wel, wel

      Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
      Maar ik wou enkel aantonen dat de link tussen veel kijkers/bezoekers/kopers en kwaliteit niet evident is. Het omgekeerde is ook waar.
      Daar ben ik volledig mee eens.
      Tis nie omdat je veel mensen aantrekt dat dit dan automatisch goed is.
      Heb dit al een paar keren mogen meemaken.

      Grts,
      Robert
      Panasonic TZ 7 - FZ 35
      Canon 450D 18-55 IS,55-250 IS,Canon 100-400 IS

      Comment


      • #78
        Re: Geert Hoste wel, wel, wel

        Oorspronkelijk geplaatst door Robur Bekijk bericht
        Daar ben ik volledig mee eens.
        Tis nie omdat je veel mensen aantrekt dat dit dan automatisch goed is.
        Heb dit al een paar keren mogen meemaken.

        Grts,
        Robert
        De cinemazalen vind ik praktisch naast mijn deur.
        En het zou niet de eerste keer zijn dat ik halverwege de film gewoon naar huis ga
        Veel blabla vooraf en de film imho is nada.

        Maar toch vermoed ik dat een boel mensen Geert eens graag live willen bezig zien.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #79
          Re: Geert Hoste wel, wel, wel

          Geert Hoste is idd een vakman.
          Maar toch hoef ik zijn genre humor niet zo.

          Ik vind hem af en toe leuk maar toch meestal platvloers en goedkoop, populistisch en de man spelend ipv de bal.
          Dat er een groot publiek bestaat voor dit genre is wel duidelijk.
          Blijkbaar hebben heel veel mensen het moeilijk om onderscheid te maken tussen humor/satire en goedkoop leedvermaak ten koste van anderen.

          Maar dit is enkel hoe ik het aanvoel hé en smaken verschillen nu eenmaal.

          Jo(han)
          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

          Comment


          • #80
            Re: Geert Hoste wel, wel, wel

            Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
            Geert Hoste is idd een vakman.
            Maar toch hoef ik zijn genre humor niet zo.

            Ik vind hem af en toe leuk maar toch meestal platvloers en goedkoop, populistisch en de man spelend ipv de bal.
            Dat er een groot publiek bestaat voor dit genre is wel duidelijk.
            Blijkbaar hebben heel veel mensen het moeilijk om onderscheid te maken tussen humor/satire en goedkoop leedvermaak ten koste van anderen.

            Maar dit is enkel hoe ik het aanvoel hé en smaken verschillen nu eenmaal.

            Jo(han)
            Johan, ik zie heel graag SOS Piet.
            En er zijn ook mensen die zeggen dat Piet de mensen voor de gek houdt of uitlacht....
            Als dat zo was dan had Piet al lang een paar patatten op zijn gezicht gehad.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #81
              Re: Geert Hoste wel, wel, wel

              Theo

              Ik weet niet of Piet al dan niet de mensen uitlacht of voor de gek houdt.
              Van Geert Hoste is dat wel duidelijk dacht ik. Daar draait toch zijn gans programma rond? Mensen belachelijk maken? Of mis ik iets?
              Bedoel je misschien dat Geert Hoste's programma feitelijk een vermomde klusjes-info show is?

              Jo(han)
              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

              Comment


              • #82
                Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                De Geert was de eerste die mi.dit soort humor in VL. bracht, ervoor waren er de woodpeckers, Gaston & Leo, Urbanus, Jaak Vermeire met zijn aangever..dan pas Geert, nadien is er een soort van "boom" geweest met komieken van alle slag, de zogenaamde "stand ups" ( waarvan Geert er ook ene was/is).Ik hoorde bv graag Filip Geubels, maar vind hem nu ook wat afgezaagd. Ben trouwens naar Geert H. zijn show gaan kijken in A'pen op vraag van mijn gezelschap.
                En er is ook nog het "witte paard-humor" genre hé
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #83
                  Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                  Theo

                  Ik weet niet of Piet al dan niet de mensen uitlacht of voor de gek houdt.
                  Van Geert Hoste is dat wel duidelijk dacht ik. Daar draait toch zijn gans programma rond? Mensen belachelijk maken? Of mis ik iets?
                  Bedoel je misschien dat Geert Hoste's programma feitelijk een vermomde klusjes-info show is?

                  Jo(han)
                  Volgens Marcel Vanthilt toch : "Geert gaf zelfs tips voor de regering"....
                  En dat was helemaal nieuw in de show van Geert Hoste volgens Marcel.
                  Last edited by theokus; 4 januari 2010, 20:47.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #84
                    Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                    Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Ook heb ik vooral leren relativeren.
                    En lukt het een beetje?
                    EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                    Comment


                    • #85
                      Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                      Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                      Jamaar, ik respecteer ook iedereen. Zelfs als ze geen TV kijken. Maar ik wou enkel aantonen dat de link tussen veel kijkers/bezoekers/kopers en kwaliteit niet evident is. Het omgekeerde is ook waar. Het is niet omdat het merendeel van de kinderen geen groenten lusten dat groenten slecht zouden zijn.
                      Klopt, maar volgens mij heeft niemand hier beweerd dat Geert Hoste goed is omdat hij veel kijkers lokt. Geen reden tot paniek dus.
                      Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                      Comment


                      • #86
                        Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                        ...en hij trekt al jarenlang volle zalen. Hij zal dus wel grappig zijn.
                        Hmm...
                        EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                        Comment


                        • #87
                          Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                          Veel Nederlandse bezoekers op dit forum zullen zich afvragen wie die Geert Hoste nu eigenlijk is.
                          Voor hen hier een paar "oneliners" uit zijn recente show.
                          ---------------------
                          - Met die directeuren van Fortis heeft het begrip 'bankrover' een totaal nieuwe inhoud gekregen.
                          - Ik ga geen grappen maken over de Limburgers. Ik kijk wel uit want het is de enige provincie met kernraketten.
                          - We hebben niet alleen een minister van Financiën, we hebben nu ook een staatssecretaris van Financiën, Clairfailliet.
                          - Caroline Gennez? Zelfs als ze zwijgt, heeft ze nog een grote mond.
                          - Michael Daerden is geopereerd aan de wallen onder z'n ogen. Hij dacht dat het daardoor was dat hij niet zuiver meer zag.
                          ----------------------
                          Enz...enz... De bulderlach van de zaal na elke oneliner moet u er zelf maar bij fantaseren.
                          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                          Comment


                          • #88
                            Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                            Ik kan met de arme man al een tijdje niet meer lachen... Als je 'n paar shows hebt gezien heb je ze allemaal gezien. Altijd dezelfde grapjes, altijd dezelfde figuren, behoorlijk voorspelbaar allemaal...
                            En het is niet eens volledig zijn schuld ! Zijn grapjes worden tot op het droge vel uitgemolken, leeggewrongen. tot den treure toe... Iedere zender meent zijn graantje te kunnen meepikken en herhaalt, hermaalt de oneliners tot het melig wordt. En terzelfdertijd voorspellen ze aldus (en bederven ze) zijn volgende show, die jammergenoeg van dezelfde ingrediënten weer een flauw papje moet maken...

                            Maar zolang het verkoopt... zal het in de etalage liggen zeker
                            Greetz, Kariboe

                            P.S. Het is anderzijds soms aandoenlijk grappig om te zien hoe het kleine wereldje van de BV's zich lekker zelf in stand probeert (en weet) te houden door op feestjes, recepties en mediatieke non-events elkaar op te vrijen... Want hoe je het ook draait of keert, zolang je in de belangstelling staat, zolang het kaske rinkelt... En daarvoor gaan sommigen ver... pijnlijk ver
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment


                            • #89
                              Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                              P.S. Het is anderzijds soms aandoenlijk grappig om te zien hoe het kleine wereldje van de BV's zich lekker zelf in stand probeert (en weet) te houden door op feestjes, recepties en mediatieke non-events elkaar op te vrijen... Want hoe je het ook draait of keert, zolang je in de belangstelling staat, zolang het kaske rinkelt... En daarvoor gaan sommigen ver... pijnlijk ver
                              Een waarheid als een koe.
                              Ze liegen dat het kraakt ook volgens mij...

                              Vroeger, daar gaan we weer, viel het op dat de Vlaamse artiesten elkaar het licht in de ogen niet gunden.
                              En destijds was dat blijkbaar (?) anders of het tegenovergestelde in Nederland.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #90
                                Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                                Wat mij ook mateloos stoort aan z'n programma zijn de closeups van de (tweederangs?)BV's. Het is alsof zij fungeren als de graadmeter van zijn 'humor'. Zij lachen met zijn oneliners dus het zal wel grappig zijn.. Geert Hoste is gewoon vermaak voor personen die niet bereid zijn om zelf na te denken imo. Van spitsvondigheid of originaliteit is in heel zijn show niets terug te vinden. Herkauwde grappen die al jaren moeten meegaan, bijgezet door overdreven mimiek om te lachers toch maar op zijn hand te krijgen (of om de inhoud van z'n mopjes te verdoezelen), er is helemaal niets grappigs aan die kerel. België scoort tegenwoordig zeer voor mij wat betreft cabaretiers. Nederland staat hier veel verder in. De komieken zijn daar gedurfder, gevatter.
                                En argumenten als 'hij trekt toch maar elk jaar volle zalen, dus hij zal wel goed zijn' gaan helemaal nergens over. Milk Inc sleurt ook ieder jaar enkele sportpaleizen vol.
                                Nu ja, ieder zijn smaak zeker, zolang mensen die kerel grappig vinden, goed voor hun.

                                Comment

                                Working...
                                X