Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geert Hoste wel, wel, wel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Geert Hoste wel, wel, wel

    Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
    En nu we het toch over humor hebben. Ik had nog nooit Hector gezien. Heb schade nu ingehaald eergisteren op TV. Wat is me dat voor iets zeg? Hoe is dat toen de meest bekeken film aller tijden kunnen worden? Dit was humor uit het draainboek van nonkel "trek ne keer aan mijne vinger" Jef.
    Tja, zo'n film kan tegenwoordig niet meer grappig zijn, daar deze film maar liefst 22 jaar oud is, en voor de meesten ook volledig gedateerd. Net zoals zoveel dingen is ook humor enorm vergankelijk en tijdsgebonden. Ikzelf heb de film destijds in de zaal gezien en weet nog al te goed dat het een waar succes was qua lachgehalte in de zaal.

    Mvg,
    Frederic

    Comment


    • #32
      Re: Geert Hoste wel, wel, wel

      Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
      Iemand was me net voor zie ik.
      Jacques Vermeire vergelijken met John Cleese is hetzelfde als limonade uit de Aldi vergelijken met een fles Monocru-Champagne.
      FC De Kampioenen heeft Jaak wereldberoemd gemaakt in Vlaanderen.
      Al de rest daarna was niet vet
      Behalve zijn contract met VTM.

      Fawlty Towers was het beste van John Cleese.
      Daarna was het ook gedaan.
      Last edited by theokus; 2 januari 2010, 12:12.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #33
        Re: Geert Hoste wel, wel, wel

        Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
        Hoste is één van de betere in Vlaanderen maar laatste paar jaar komen er in gans zijn shows een paar toppers en rest is matig tot ondermaats.
        Ben geen Hoste fan maar kan wel eens een show zien, toch verkies ik in Vlaanderen dan toch een Deprez, een Geubels of een Lamoot (en die laatste heeft ook veel voor en tegenstanders).
        Als er één is in Vlaanderen waarbij ik direct wegzap is het Bert Kruismans, man kan die zagen en 'proberen' interessant te doen.

        Maar als ik moet kiezen dan laat ik de Vlaamse comics links liggen en zoek ik de buitenlandse op. In Nederlands blijf ik genieten van Hans Teeuwen, De shows van de amerikaan Jeff Dunham (die op Kerstavond een show had op VT4) zijn ook altijd top maar voor mij blijft Groot-Brittanië het beste comic land, comics als Tommy Cooper en live-shows van Rowan Atkinson zijn gewoon hilarisch (http://www.youtube.com/watch?v=y4nPwztC-eU). En dan heb ik het nog niet over de engelse series gehad zoals, Fawlty Towers, Dad's Army, Allo Allo, Some Mothers Do Ave 'Em, ...

        Kortom er zal voor iedereen wel wat zijn dat je kan smaken.

        grtz
        ... en niet te vergeten "O Doctor Beeching" en "You rang m' Lord"
        waar mijn vriendinnetje in meespeelt en voor het grootste gedeelte de show steelt.


        "Are You Being Served" werd een succes wereldwijd alhoewel de laatste series
        meer op verkleedpartijen leken.
        Een paar van de topacteurs probeerden ook solo te gaan maar flopten.
        Ik wil maar aantonen dat acteurs ook gedragen worden door anderen.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #34
          Re: Geert Hoste wel, wel, wel

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Fawlty Towers was het beste van John Cleese.
          Daarna was het ook gedaan.
          Hier doe je Cleese onrecht aan. Je vergeet dat hij jaren aan een stuk, van 1969 tot 1974, met o.a. Michael Palin en Terry Jones op de BBC te zien was in Monty Python's Flying Circus.
          Hij was ook te zien in films als, Monty Python and the Holy Grail, Monty Python's Life of Brian, Monty Python's The Meaning of Life en A Fish Called Wanda. Nu kan het zijn dat dit soort humor je niet ligt, maar dat is dan een ander verhaal. John Cleese is méér dan alleen maar (het meesterlijke) Fawlthy Towers.
          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

          Comment


          • #35
            Re: Geert Hoste wel, wel, wel

            Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
            Hier doe je Cleese onrecht aan. Je vergeet dat hij jaren aan een stuk, van 1969 tot 1974, met o.a. Michael Palin en Terry Jones op de BBC te zien was in Monty Python's Flying Circus.
            Hij was ook te zien in films als, Monty Python and the Holy Grail, Monty Python's Life of Brian, Monty Python's The Meaning of Life en A Fish Called Wanda. Nu kan het zijn dat dit soort humor je niet ligt, maar dat is dan een ander verhaal. John Cleese is méér dan alleen maar (het meesterlijke) Fawlthy Towers.
            Weebee, ik ben het wel met jou eens hoor.
            Het is zoals een dichter, je moet die beoordelen naar zijn beste werk.

            Al de documentaires van Michael Palin heb ik gezien en die vond ik meer dan de
            moeite waard.

            Ik vergelijk dat een beetje met onze Martin Heylen met de tocht over de E40 die nu
            iemand anders presenteert. En die laatste vind ik ook niet zo geweldig.
            Martin heeft een zeer aparte charme.

            Van Monty Python's heb ik veel gezien ja, sommigen dingen een minuutje of twee.
            Van dat Flying Circus moest echt niks hebben

            Nog iets vergeten: ik heb die zaken allemaal gezien op jongere leeftijd.
            En ik betrap mezelf erop dat die dingen nu beter overkomen dan destijds.
            Bijv. met Louis Neefs op het Songfestival..., Nicole en Hugo idem enz. enz.
            Last edited by theokus; 2 januari 2010, 15:20.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #36
              Re: Geert Hoste wel, wel, wel

              Ik had 't opgenomen , en nu herbekeken op mijn gemakske...gewoon subliem !!!

              Wat die zegt of/en in de maling neemt, is puur de realiteit !
              Als je dit niet snapt, of al dan niet leuk vindt ...ja...hallo !!! Hij zegt enkel wat er in 't afgelopen jaar is gepasseerd met een kwinkslag.
              Maarschijnlijk is dit voorbijgegaan aan de wat ouder conservatiever ingestelde mens
              (= lees: wat meer op z'n teentjes getrapt...)
              Maar als deze laatste eens wat meer z'n ogen zou open doen bij verkiezingen, dan is er volgend jaar gegaradeerd een andere/betere show!

              Comment


              • #37
                Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                Maarschijnlijk is dit voorbijgegaan aan de wat ouder conservatiever ingestelde mens
                (= lees: wat meer op z'n teentjes getrapt...)
                In tegendeel. Hoste is een "eitje". Spitse humor en keihard sarcasme, zwarte humor en harde satire ontbreekt er hier. Natuurlijk zou dit niet op één kunnen. Als je nu TV Touché terugziet en weet welk een heisa hier rond gemaakt werd...

                De reacties omtrent Gunther Lamoot zeggen genoeg, voor de doorsnee Belg/Vlaming moet het allemaal braaf zijn. Op de zoveelste variatie van 'iek wiel koning worden' zit toch niemand meer te wachten? Of toch...
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #38
                  Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  In tegendeel. Hoste is een "eitje". Spitse humor en keihard sarcasme, zwarte humor en harde satire ontbreekt er hier. Natuurlijk zou dit niet op één kunnen. Als je nu TV Touché terugziet en weet welk een heisa hier rond gemaakt werd...

                  De reacties omtrent Gunther Lamoot zeggen genoeg, voor de doorsnee Belg/Vlaming moet het allemaal braaf zijn. Op de zoveelste variatie van 'iek wiel koning worden' zit toch niemand meer te wachten? Of toch...
                  Voilà.
                  Was wel nooit grof maar spitsvondig en raak.
                  Heeft Lamoot nu definitief afgedaan met "De Vraag van Vandaag"?

                  Ik zag net op tv een terugblik op Farce Majeur.
                  Het programma had ook een moeilijke start maar liep gedurende 15 JAAR...
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #39
                    Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                    Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                    gewoon subliem !!!
                    Wat die zegt of/en in de maling neemt, is puur de realiteit !
                    Als je dit niet snapt, of al dan niet leuk vindt ...ja...hallo !!! Hij zegt enkel wat er in 't afgelopen jaar is gepasseerd met een kwinkslag.
                    Maarschijnlijk is dit voorbijgegaan aan de wat ouder conservatiever ingestelde mens
                    (= lees: wat meer op z'n teentjes getrapt...)
                    Maar als deze laatste eens wat meer z'n ogen zou open doen bij verkiezingen, dan is er volgend jaar gegaradeerd een andere/betere show!
                    Volledig akkoord. Dat er steeds gegrapt wordt over dezelfden : het Koningshuis, ministers en andere bv's : ligt voor de hand. Door steeds in de actualtieti te willen staan loop je het risico gespreksthema te worden.

                    Dat er zijn die hem graag bezig zien : 4 voorstellingen in het Congrestheater in Hasselt (4x1800 te verkopen zeteltjes) : op heel - heel - korte tijd uitverkocht. ;-)

                    Comment


                    • #40
                      Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                      Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                      Ik had 't opgenomen , en nu herbekeken op mijn gemakske...gewoon subliem !!!

                      Wat die zegt of/en in de maling neemt, is puur de realiteit !
                      Als je dit niet snapt, of al dan niet leuk vindt ...ja...hallo !!! Hij zegt enkel wat er in 't afgelopen jaar is gepasseerd met een kwinkslag.
                      Maarschijnlijk is dit voorbijgegaan aan de wat ouder conservatiever ingestelde mens
                      (= lees: wat meer op z'n teentjes getrapt...)
                      Maar als deze laatste eens wat meer z'n ogen zou open doen bij verkiezingen, dan is er volgend jaar gegaradeerd een andere/betere show!
                      Dat jij Hoste zijn "kwinkslagen" als het summum van fijnzinnige humor vindt, is jouw zaak (des goûts et des couleurs, on ne discute pas). Maar je stelling dat velen het niet zouden snappen wegens een leeftijdscriterium, dat is totaal van de pot gerukt. Wat de komende verkiezingen te maken hebben met het al of niet grappig zijn van Geert Hoste is mij een raadsel. Als ik het goed begrijp moeten we stoethaspels verkiezen zodat Hoste dan beter materiaal zal hebben? Of zegt u dat we betere politici moeten verkiezen? Maar wat dan met het persifleren van personages door Hoste? Ik snap niet goed wat je wil zeggen. Of misschien toch wel.
                      EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                      Comment


                      • #41
                        Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                        Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                        Dat jij Hoste zijn "kwinkslagen" als het summum van fijnzinnige humor vindt, is jouw zaak (des goûts et des couleurs, on ne discute pas). Maar je stelling dat velen het niet zouden snappen wegens een leeftijdscriterium, dat is totaal van de pot gerukt. Wat de komende verkiezingen te maken hebben met het al of niet grappig zijn van Geert Hoste is mij een raadsel. Als ik het goed begrijp moeten we stoethaspels verkiezen zodat Hoste dan beter materiaal zal hebben? Of zegt u dat we betere politici moeten verkiezen? Maar wat dan met het persifleren van personages door Hoste? Ik snap niet goed wat je wil zeggen. Of misschien toch wel.
                        Jij draait 't gewoon om...Hoste grapt over wat er geweest is...grapjas

                        Comment


                        • #42
                          Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                          Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                          Dat jij Hoste zijn "kwinkslagen" als het summum van fijnzinnige humor vindt, is jouw zaak (des goûts et des couleurs, on ne discute pas). Maar je stelling dat velen het niet zouden snappen wegens een leeftijdscriterium, dat is totaal van de pot gerukt. Wat de komende verkiezingen te maken hebben met het al of niet grappig zijn van Geert Hoste is mij een raadsel. Als ik het goed begrijp moeten we stoethaspels verkiezen zodat Hoste dan beter materiaal zal hebben? Of zegt u dat we betere politici moeten verkiezen? Maar wat dan met het persifleren van personages door Hoste? Ik snap niet goed wat je wil zeggen. Of misschien toch wel.
                          Ik snap dubbel ook niet maar hij krijgt van mij alle krediet
                          Hoste is zeer herkenbaar en ook voorspelbaar maar toch: je moet het maar doen he.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #43
                            Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                            Ik ben geen grote fan van Geert Hoste, maar mijn vrouw is dat wel. Nochtans ben ik de West-Vlaming en zij de Oost-Vlaamse. Dus geen blinde ingenomenheid hier.
                            Zo vond ik de show, waarvan ik slechts een gedeelte heb gezien, niet zo slecht als de meesten hier laten uitschijnen. Maar ik ben wel akkoord dat de huidige formule dringend aan vernieuwing toe is. Het is na zoveel jaren allemaal een beetje té voorspelbaar geworden. Ik stel echter vast dat toch een groot aantal mensen er elk jaar opnieuw naar uikijkt en de nieuwjaarsshow voor geen geld zou willen missen. Voor velen dus een traditie geworden. Ook het publiek in de zaal, voor een groot deel min of meer bekende vlamingen, kan er blijkbaar nog steeds van genieten. Zelfs diegenen die het voorwerp zijn van zijn spot blijven trouw op post.
                            Er moet hier toch meer aan de hand zijn.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #44
                              Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                              Ik stel echter vast dat toch een groot aantal mensen er elk jaar opnieuw naar uikijkt en de nieuwjaarsshow voor geen geld zou willen missen. Voor velen dus een traditie geworden. Ook het publiek in de zaal, voor een groot deel min of meer bekende vlamingen, kan er blijkbaar nog steeds van genieten. Zelfs diegenen die het voorwerp zijn van zijn spot blijven trouw op post.
                              Er moet hier toch meer aan de hand zijn.
                              De optredens van sommige Nederlandse charmezangers zijn hier ook steeds uitverkocht. Maar dat maakt het daarom nog geen hoogstaande muziekervaring. De macht van het getal is geen garantie voor kwaliteit. Er worden hier in Vlaanderen duizenden keer meer cd's verkocht van Frans Bauer dan van Bach, Beethoven en Miles Davis samen. Maar of dat wil zeggen dat de muziek van meneer Bauer daarom kwalitatief duizenden keer beter is ...? En daar gaat de discussie hier toch over.
                              En dat bij Hoste de zaal steeds volzit met al die beroemde BV's heeft volgens mij vooral te maken met het hoge m'a tu vu gehalte. In geen enkel programma worden er zoveel zaalshots getoond als in de show van Hoste. Maar verder heb ik absoluut niets tegen meneer Hoste. En ik ben van geboorte ook van Oost-Vlaanderen. Meer zelfs, ik kom uit dezelfde stad als die waar u verblijft.
                              Last edited by weebee; 3 januari 2010, 01:26.
                              EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                              Comment


                              • #45
                                Re: Geert Hoste wel, wel, wel

                                Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                                De optredens van sommige Nederlandse charmezangers zijn hier ook steeds uitverkocht. Maar dat maakt het daarom nog geen hoogstaande muziekervaring. De macht van het getal is geen garantie voor kwaliteit. Er worden hier in Vlaanderen duizenden keer meer cd's verkocht van Frans Bauer dan van Bach, Beethoven en Miles Davis samen. Maar of dat wil zeggen dat de muziek van meneer Bauer daarom kwalitatief duizenden keer beter is ...? En daar gaat de discussie hier toch over.
                                En dat bij Hoste de zaal steeds volzit met al die beroemde BV's heeft volgens mij vooral te maken met het hoge m'a tu vu gehalte. In geen enkel programma worden er zoveel zaalshots getoond als in de show van Hoste. Maar verder heb ik absoluut niets tegen meneer Hoste. En ik ben van geboorte ook van Oost-Vlaanderen. Meer zelfs, ik kom uit dezelfde stad als die waar u verblijft.
                                De Amerikanen heb 10 tot 20 tekstschrijvers... voor één show.
                                Mag Geert ook een keer aan denken
                                Wellicht onbetaalbaar?

                                De BBC heeft het jaren gedaan met slechts twéé: David Croft en Jeremy Loyd.
                                Croft is wel een KEI in het kiezen van de cast.
                                (Croft heeft een "tik" gehad en tegenwoordig praat hij heel moeilijk...)

                                "Tu vu moi" klopt ook wel hoor
                                Er zullen zeker BV's zijn die zich afvragen waarom ze niet in de show voorkomen.

                                Hoste is een traditie geworden zoals Pol zei en dat mag ook zo zijn.
                                Hij is een tegenpool in vergelijking met de rest.
                                En hopelijk staan er nieuwe mensen op om zo'n vak te beginnen
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X