Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ALDI : All in one PC met touch screen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ALDI : All in one PC met touch screen

    Dit is inderdaad een laptop CPU en een aparte VGA kaart zal je ook niet vinden, deze zit op het mobo.
    En daarmee zijn de twee zwakste punten van dit systeem genoemd.
    Dit is een doodgewoon office systeem maar je krijgt toch veel voor die prijs.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: ALDI : All in one PC met touch screen

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Hele simpele processor en grafische kaart, kan ook moeilijk anders voor die prijs.

      De lichtste desktop processor die mijn huisleverancier nog in zijn prijslijst heeft is de E5300 (Intel Dual Core E5300 (2.6GHz - 2MB cache - FSB800 - Box) en die kost net geen 59 euro...
      Trouwens, de T4400 is een notebook processor. Ik denk dat de prestaties toch wel iets gaan tegenvallen. Afhankelijk natuurlijk wat je er wil mee gaan doen.
      Even wat verder onderzoek gedaan:
      De T4400 is inderdaad een notebook processor, hetgeen ik op zich niet verrassend vind aangezien alles is ingebouwd in een vrij kleine behuizing.
      Bij Intel kan ik een lijst vinden met alle processoren van Q3 2006 tot Q2 2009, de best vergelijkbare processor van de T-reeks die hier te vinden is, is de T6600 die vrij recent is (alleen heeft deze 2MB L2 Cache), ik ga er dus vanuit dat de T4400 van voor Q3 2006 stamt en dus al meer dan 3 jaren oud is, omdat ie niet meer in de lijst voorkomt.

      Voor mij houdt de vergelijking dan ook op, aangezien ik niet meer info kan vinden.

      UPDATE : Dit alles neemt niet weg dat ik van mening ben dat deze PC ook door de foto-enthousiast kan gebruikt worden.
      Last edited by Photoclix; 7 november 2009, 07:04.
      Mvg,David
      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

      Comment


      • #18
        Re: ALDI : All in one PC met touch screen

        Medion levert kwalitatief goed materiaal, hun enige "fout" is de keuze van hun distributie kanaal waardoor ze wat geloofwaardigheid hebben ingeboet. Verder lijkt mij dit een knap toestel, gezien zijn prijs. De reden van de T4400 moeten we misschien zoeken in de verhouding prestatie/warmte ontwikkeling wat voor een "all in one" systeem niet onbelangrijk is. Met de komst van de slanke win 7 is er meer CPU kracht beschikbaar voor de applikaties wat betekent dat een duo core 2,2 GHz toch redelijk wat in zijn mars heeft. Uit benchmarks leren we toch dat voor huis tuin en keuken gebruik een dual core het ideale is. Er bestaan vandaag bitter weinig applikaties die een quad core aanspreken waardoor bij het normale gebruik (incl gaming) het weinig zin heeft om in en quad te investeren.
        Op de shared memory videokaart zal je geen high-end games kunnen spelen (in top kwaliteit) misschien zullen er bij sommige functies bij CS4 wat haperingen zijn, ik zie geen compatibiliteit met SDCH, maar voor het doel waar hij wordt voor aangeboden, een top masjien.

        trouwens een touch screen is zalig om mee te werken
        Rudy,

        Hier vind je meer Astrofotografie werk.

        Comment


        • #19
          Re: ALDI : All in one PC met touch screen

          Ik was eigenlijk aan het wachten op een gewone pc, zodat ik hetzelfde beeldscherm (mijn HP L 1925 doet het nog heel goed) kan blijven gebruiken (en waardoor ik ook een vrije keuze heb om eventueel een betere monitor te gebruiken).

          Het systeem ziet er niet slecht uit, voor mij zou die zeker ruimschoots voldoen.
          Maar als de monitor niet echt heel goed is, dan kan ik er niet veel mee aanvangen.
          Ik heb hier nu de derde monitor aan deze pc hangen (Sony 19" CRT defect na iets meer dan een jaar, geen garantie, Fujitsu Siemens, defect na een jaar, wel garantie, maar vervangen door eentje met een slechter paneel, die is nu back-up).
          Als die van de nieuwe Aldi-pc stuk gaat na een paar jaar, dan mag ik waarschijnlijk de hele pc vervangen...

          Een touch-screen zal hier vrij snel vol vette vingertjes staan als de kinderen van mijn vriendin aan de computer zitten. Maar dat is blijkbaar een nadeel waaraan de meesten niet hebben gedacht...

          Ik ben ook een tevreden Medion-gebruiker, maar mijn huidige pc (van eind 2002) is toch stilaan aan vervanging toe. Daarom was ik aan het wachten op de aanbieding van deze maand, maar ik zal nog wat langer moeten wachten (of een ander merk kopen).
          Om de eventuele "opstartproblemen" van Windows 7 te vermijden is het misschien nog niet zo'n slecht idee om wat te wachten, tenzij iedereen 100% overtuigd is van de kwaliteiten van het nieuwste besturingssysteem...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: ALDI : All in one PC met touch screen

            Eerste Duits testverslagje (+video) :
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #21
              Re: ALDI : All in one PC met touch screen

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik was eigenlijk aan het wachten op een gewone pc, zodat ik hetzelfde beeldscherm (mijn HP L 1925 doet het nog heel goed) kan blijven gebruiken (en waardoor ik ook een vrije keuze heb om eventueel een betere monitor te gebruiken).

              Het systeem ziet er niet slecht uit, voor mij zou die zeker ruimschoots voldoen.
              Maar als de monitor niet echt heel goed is, dan kan ik er niet veel mee aanvangen.
              Ik heb hier nu de derde monitor aan deze pc hangen (Sony 19" CRT defect na iets meer dan een jaar, geen garantie, Fujitsu Siemens, defect na een jaar, wel garantie, maar vervangen door eentje met een slechter paneel, die is nu back-up).
              Als die van de nieuwe Aldi-pc stuk gaat na een paar jaar, dan mag ik waarschijnlijk de hele pc vervangen...

              Een touch-screen zal hier vrij snel vol vette vingertjes staan als de kinderen van mijn vriendin aan de computer zitten. Maar dat is blijkbaar een nadeel waaraan de meesten niet hebben gedacht...

              Ik ben ook een tevreden Medion-gebruiker, maar mijn huidige pc (van eind 2002) is toch stilaan aan vervanging toe. Daarom was ik aan het wachten op de aanbieding van deze maand, maar ik zal nog wat langer moeten wachten (of een ander merk kopen).
              Om de eventuele "opstartproblemen" van Windows 7 te vermijden is het misschien nog niet zo'n slecht idee om wat te wachten, tenzij iedereen 100% overtuigd is van de kwaliteiten van het nieuwste besturingssysteem...
              Bart, hoe kom je daarbij als ik vragen mag?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: ALDI : All in one PC met touch screen

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

                Een touch-screen zal hier vrij snel vol vette vingertjes staan als de kinderen van mijn vriendin aan de computer zitten. Maar dat is blijkbaar een nadeel waaraan de meesten niet hebben gedacht...
                vandaar mijn comment, tis het eerste waaraan ik dacht.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: ALDI : All in one PC met touch screen

                  Ik heb op, ondertussen mijn oude PC een zestal jaar met een touchscreen gewerkt, van zodra de backlights aanspringen verdwijnen de vettige vingertjes als sneeuw voor de zon. Je hebt daar echt geen last van tijdens het gebruik, alleen moeder de vrouw klaagt er af en toe eens op, wanneer het scherm uit staat is het inderdaad wat minder proper
                  Ik heb trouwens in die periode vast gesteld dat de kids uit gewoonte naar de muis grijpen en zelden op het scherm tikten. Het touch screen is vooral handig bij multimedia toepassingen, applicaties waar het keyboard of muis niet handig zijn.
                  Last edited by Rudy M.; 7 november 2009, 12:47.
                  Rudy,

                  Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                  Comment


                  • #24
                    Re: ALDI : All in one PC met touch screen

                    Ik ga hem dus aankopen voor mijn vader, die is op zoek naar een nieuwe PC/laptop en gebruikt die vooral voor zijn werk ( geneesheer ), 3D spellen, video en fotobewerking zijn niet echt aan hem besteed, ik denk dat je dit soort laptop/pc nergens anders aan deze prijs kan verkrijgen.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: ALDI : All in one PC met touch screen

                      Ondertussen ook dit tegengekomen : http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Des...9nQ6qaLyNnTe9n

                      Dubbel in prijs bijna maar ook betere specificaties en met en 23 inch scherm
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: ALDI : All in one PC met touch screen

                        Hey,

                        Mijn huidige pc is aan vervanging toe vandaar dat Ik interesse heb deze pc, nu zou ik wel graag weten of photoshop CS3 of CS4 daar vlot op kan draaien ????


                        groetjes Lynne

                        Comment


                        • #27
                          Re: ALDI : All in one PC met touch screen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lynne Bekijk bericht
                          Hey,

                          Mijn huidige pc is aan vervanging toe vandaar dat Ik interesse heb deze pc, nu zou ik wel graag weten of photoshop CS3 of CS4 daar vlot op kan draaien ????
                          groetjes Lynne
                          Als je geduld hebt bij alle bewerkingen
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #28
                            Re: ALDI : All in one PC met touch screen

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Als je geduld hebt bij alle bewerkingen
                            Denk dat dat nogal meevalt.
                            Mvg,David
                            [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                            Comment


                            • #29
                              Re: ALDI : All in one PC met touch screen

                              De nieuwe iMac 21,5" spreekt me eerlijk gezegd meer aan dan deze Medion All-in-one. Deze beschikt over een échte desktop processor en DDR3 RAM geheugen, maar is dan weer €400 duurder, beschikt slechts over een 500GB HDD en heeft geen touch screen.

                              Daar ik in feite nog 2 extra nieuwe computers kan gebruiken ga ik mij op dinsdag 10/11 alvast deze mooie Medion aanschaffen en koop ik mij later nog wel zo een nieuwe iMac 21,5", LOL

                              groeten,
                              Fico

                              Comment


                              • #30
                                Re: ALDI : All in one PC met touch screen

                                effe off topic . . . Fic99 . . . wij kennen mekaar van vroeger denk ik ( Barcelone te Mechelen )
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X