Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

    Reglementen moeten er zijn en regels dienen gerespecteerd te worden en zij die dit niet doen moeten gestraft worden met de straf die daarvoor voorzien is. Punt uit !!!!
    Malisse en Wickmayer hebben driemaal hun "whereabouts" foutief ingevuld. Dit staat gelijk met één positieve test en dit staat gelijk met een minimumstraf van 1 jaar schorsing. Wat is nu het probleem ?
    Is het omdat het tennissers zijn en die komen meestal uit iets "betere" kringen. Is het daarom dat er hier en elders zoveel heisa wordt gemaakt ? Jullie kennen toch het gezegde : hoe kleiner de ballekes hoe dikker de nekken ?
    En wat Boonen betreft : die diende niet geschorst te worden want het reglement zegt dat coke buiten competitie niet strafbaar is voor een sportman. Voor een snelheidsovertreding zal hij ook wel een PV én boete krijgen zoals u en ik. (ik niet want ik rij niet te snel).

    Comment


    • #77
      Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

      Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
      Ik blijf erbij dat die straf niét in verhouding staat tot de feiten.
      Als je vooraf weet welk de risico's zijn wanneer je niet in orde bent, dan kan je er toch alleen maar zelf rekening mee houden? Voor een eenmalige overtreding zijn ze ook niet gestraft, het betreft drie opeenvolgende overtredigen!
      Op rijden na een jointje staat ook een rijverbod "als ze u pakken" ... mensen die daartoe behoren vinden dat vermoedelijk ook overdreven.
      Wat een door en door bekrompen mentaliteit toch in dit land !
      Wat is nu bekrompen? Het oneens zijn dat iemand gestraft wordt voor een fout? Zich moeien met uispraken die gebeurd zijn volgens vooraf vastgelegde regeltjes en die gekend zijn door alle betrokkenen? Ik ben eens curieus op hoeveel plaatsen je drie kansen krijgt alvorens ze u straffen!

      En zoals willyB hierboven mooi verwoord heeft.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #78
        Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

        Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
        Reglementen moeten er zijn en regels dienen gerespecteerd te worden en zij die dit niet doen moeten gestraft worden met de straf die daarvoor voorzien is. Punt uit !!!!
        Malisse en Wickmayer hebben driemaal hun "whereabouts" foutief ingevuld. Dit staat gelijk met één positieve test en dit staat gelijk met een minimumstraf van 1 jaar schorsing. Wat is nu het probleem ?
        Is het omdat het tennissers zijn en die komen meestal uit iets "betere" kringen. Is het daarom dat er hier en elders zoveel heisa wordt gemaakt ? Jullie kennen toch het gezegde : hoe kleiner de ballekes hoe dikker de nekken ?
        En wat Boonen betreft : die diende niet geschorst te worden want het reglement zegt dat coke buiten competitie niet strafbaar is voor een sportman. Voor een snelheidsovertreding zal hij ook wel een PV én boete krijgen zoals u en ik. (ik niet want ik rij niet te snel).
        Tja Willy, dat kan ik toch niet zeggen van Kim of Justine.

        En dan zwijg ik heel hard over de zusjes Williams
        "'als niets komt tot iets...."
        Geld, roem en veel aandacht: daar moet je tegen kunnen.
        En daar komt nog de factor "druk" bij.

        Tom had er ook wat last van.
        Ik zeg niet dat Tom een dikke nek heeft, bijlange niet.
        Ik zie en hoor hem graag bezig.
        Maar die staat nu terug met beide voeten op de grond.
        Sven Nys vind ik een kei in al die dingen.
        Er is ooit een beetje heisa geweest i.v.m. zijn startgeld.
        En dan hoorde je ook hier en daar een stem:" Wat denkt die wel".
        Mensen vergeten dat een carrière in de sport eigenlijk kort is.
        't Is nu te doen he.
        En niemand wordt gedwongen om die sommen te betalen.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #79
          Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Als die sportmannen iets niet aangeven aan de belastingen of het kadaster dan krijgen die daar dezelfde boete voor als wij, geen jobverlies maar een administratieve boete!
          Als wij op ons werk onwettig afwezig zouden zijn, niet naar de verplichte medische controles gaan of niet punten wanneer het moet dan vliegen wij ook, definitief zelfs en niet enkel een schorsing van een jaar!
          Als je het dan toch met andere jobs wil vergelijken, doe het dan correct!
          Goed lezen hé beste. Ik vergelijk nergens het voorval met jobs. U bent degene die dat doet. Ik wil enkel de dubbele moraal aan de kaak stellen van bepaalde criticasters als het over straffen en naleven van wetten en regels gaat. Ach het is altijd toch zo geweest, men leest wat men wil lezen. U bent daar het mooiste bewijs van. Kijk maar eens hoeveel er hier al zijn die er de politiek bijsleuren. De antipolitiek doet ook al redelijk mee. Het lijkt verdorie wel het forum van Het Laatste Nieuws. Hoe je het draait of keert, hier is sprake van excessief gedrag van mensen die het beetje macht dat ze hebben, misbruiken om mensen buitenproportioneel te straffen die inderdaad bepaalde regels hebben overtreden. Zo !! En nu gij weer.
          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

          Comment


          • #80
            Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

            Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
            Goed lezen hé beste. Ik vergelijk nergens het voorval met jobs. U bent degene die dat doet. Ik wil enkel de dubbele moraal aan de kaak stellen van bepaalde criticasters als het over straffen en naleven van wetten en regels gaat. Ach het is altijd toch zo geweest, men leest wat men wil lezen. U bent daar het mooiste bewijs van. Kijk maar eens hoeveel er hier al zijn die er de politiek bijsleuren. De antipolitiek doet ook al redelijk mee. Het lijkt verdorie wel het forum van Het Laatste Nieuws. Hoe je het draait of keert, hier is sprake van excessief gedrag van mensen die het beetje macht dat ze hebben, misbruiken om mensen buitenproportioneel te straffen die inderdaad bepaalde regels hebben overtreden. Zo !! En nu gij weer.
            weebee

            De volgende keer als het licht op rood springt aan een bewaakt kruispunt,
            dan zou ik gewoon doorrijden.
            Dat zal ze leren met hun flauwe kul.
            Last edited by theokus; 9 november 2009, 13:27.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #81
              Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              weebee

              De volgende keer als het licht op rood springt aan een bewaakt kruispunt,
              dan zou ik gewoon doorrijden.
              Dat zal ze leren met hun flauwe kul.
              Met ongelijkmatige dingen te vergelijken moet men oppassen. Demagogie loert om de hoek. Volksmennerij is van alle tijden. Wie een administratieve nalatigheid, of het nu moedwillig is of niet, vergelijkt met door een rood licht rijden, waardoor men anderen in levensgevaar brengt, is ofwel ter kwader trouw of heeft anders alle gevoel voor perceptie verloren. Misschien even nadenken over deze ongerijmdheid zodat je de onzin van je uitglijder inziet? Of ben je zo tuk op een partijtje stenigen of zweepslagen?
              Mvg
              Weebee
              EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

              Comment


              • #82
                Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                Met ongelijkmatige dingen te vergelijken moet men oppassen. Demagogie loert om de hoek. Volksmennerij is van alle tijden. Wie een administratieve nalatigheid, of het nu moedwillig is of niet, vergelijkt met door een rood licht rijden, waardoor men anderen in levensgevaar brengt, is ofwel ter kwader trouw of heeft anders alle gevoel voor perceptie verloren. Misschien even nadenken over deze ongerijmdheid zodat je de onzin van je uitglijder inziet? Of ben je zo tuk op een partijtje stenigen of zweepslagen?
                Mvg
                Weebee
                weebee,

                Een beetje lachen kan gezond zijn.
                Voor de rest ben ik zeker eens met jou.

                Een verkeerslicht heeft ook zijn regels niet?
                Regels zijn regels.
                Het is NU zoals het NU is.
                Regels moeten nageleefd worden.
                Misschien heeft een zelfstandige het daar ook moeilijk mee

                Nog iets wat velen niet weten:
                "Beiden werden eerst uitgenodigd voor een hoorzitting alvorens de sanctie werd opgelegd... maar als ze zelf verkiezen om weg te blijven en nalaten zich degelijk te laten vertegenwoordigen, is dat hun eigen fout..."
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #83
                  Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  weebee,
                  Regels moeten nageleefd worden.
                  Misschien heeft een zelfstandige het daar ook moeilijk mee
                  Inderdaad regels zijn er om te respecteren. Maar de toepassing van de straffen bij een overtreding mogen niet buitenproportioneel zijn. Iets waar dictaturen vaak last mee hebben. Kijk maar naar Noord-Korea waar het bezit van een GSM tot de doodstraf kan leiden. Of landen waar men hoofden afhakt omdat men homo is. En in die landen zijn er ook veel die vinden dat "ze" de wet maar hadden moet respecteren.

                  Ik snap wel wat je met de laatste zin over de zelfstandigen wil zeggen, en hier buig ik even deemoedig het hoofd. Maar ik betaal wel een pak belastingen elk jaar waardoor Vlaanderen een deftig net van veilige verkeerslichten kan bouwen en onderhouden.

                  En jawel, humor en lachen is heel gezond. Volledig mee eens.
                  EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                  Comment


                  • #84
                    Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                    Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                    Inderdaad regels zijn er om te respecteren. Maar de toepassing van de straffen bij een overtreding mogen niet buitenproportioneel zijn. Iets waar dictaturen vaak last mee hebben. Kijk maar naar Noord-Korea waar het bezit van een GSM tot de doodstraf kan leiden. Of landen waar men hoofden afhakt omdat men homo is. En in die landen zijn er ook veel die vinden dat "ze" de wet maar hadden moet respecteren.

                    Ik snap wel wat je met de laatste zin over de zelfstandigen wil zeggen, en hier buig ik even deemoedig het hoofd. Maar ik betaal wel een pak belastingen elk jaar waardoor Vlaanderen een deftig net van veilige verkeerslichten kan bouwen en onderhouden.

                    En jawel, humor en lachen is heel gezond. Volledig mee eens.
                    Bedankt voor jouw edelmoedigheid en begrip
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #85
                      Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                      Als je er De Sandaard op openslaat vind je links bovenaan op pagina 2 het artikel over deze schorsing en rechts onderaan op dezelfde pagina "Vijf moordverdachten vrij want assisen is overbezet". Kwestie van prioriteiten te stellen zeker Waar zijn we mee bezig?
                      Zo is het. Belgie / Vlaanderen is aan het verzinken in wetjes en regeltjes die EXACT tegenovergesteld bereiken waar ze voor dienen: namelijk te resulteren in een betere leefwereld; we worden nu massaal achterna gezeten door heel het apparaat - altijd wel ergens : frustratie en ongenoegen is hiervan het resultaat. Leuk hoor. Belgie staat niet voor niets ergens middenin de lijst van aangenaamste landen om in te wonen.
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                        Als ze mij betrappen op gsm-en terwijl ik autorijd krijg ik, geloof ik, een boete van 50Euro. Wel, dat vind ik fel overdreven. Maar ja, ik zal ze moeten betalen denk ik, wat ik nu ook daarvan vind.
                        En nog iets : nu ze bestraft worden hebben ze in hun omgeving zovelen die het onterecht vinden en de sporters willen steunen. Waar waren die personen allemaal toen ze problemen hadden om hun whereabouts in te vullen ?
                        Ik las in het Laatste Nieuws reacties van Nick Nuyens, Sven Nys en Niels Albert. Alledrie vertelden ze hetzelfde : een ambetant systeem, 5 minuutjes werk per dag, maar voor hen is het routine geworden. Waarom kunnen zij alles wel netjes invullen en die 2 dikbetaalde tennissers niet ?

                        Comment


                        • #87
                          Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                          Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                          Als ze mij betrappen op gsm-en terwijl ik autorijd krijg ik, geloof ik, een boete van 50Euro. Wel, dat vind ik fel overdreven.
                          overdreven: hier in Nederland 180 Eurootjes hoor.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #88
                            Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                            Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                            Ik las in het Laatste Nieuws reacties van Nick Nuyens, Sven Nys en Niels Albert. Alledrie vertelden ze hetzelfde : een ambetant systeem, 5 minuutjes werk per dag, maar voor hen is het routine geworden. Waarom kunnen zij alles wel netjes invullen en die 2 dikbetaalde tennissers niet ?
                            Misschien omdat die veldrijders vooral onder hun kerktoren crossen en niet van jakamaka naar honolulu moeten hossen?

                            Denk je nu echt dat Nys minder verdient dan Wickmayer?

                            Comment


                            • #89
                              Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                              Als ik deze thread overloop lees ik dingen als:" dikkenekken, dikbetaalde.., gedrag om van te kotsen..., arrogante..., enz...enz..." Kijk dat is nu Vlaanderen op zijn best. Of beter Vlaanderen zoals het IS. Een volk dat als een groep zeloten zijn BV's op een piëdestal plaatst ( men is hier wereldberoemd als je twee keer een wedstrijd modderploeteren wint) . Maar o wee als de oppergoden beginnen te wankelen. Dan staan ze in de rij om mee te mogen duwen tot het standbeeld omvalt. Het is niet toevallig dat België in het buitenland bekend staat als een middelmatig land met middelmatige inwoners met de assertiviteit van een regenworm. En daar zullen de pralines en bieren geen moer aan kunnen veranderen. Maar we hebben wel Stephan Vanfleteren. Al is men hier ook al aan zijn stoelpoten beginnen zagen. Arm Vlaanderen. Arme bange Vlamingen.
                              EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                              Comment


                              • #90
                                Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                                Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                                Misschien omdat die veldrijders vooral onder hun kerktoren crossen en niet van jakamaka naar honolulu moeten hossen?

                                Denk je nu echt dat Nys minder verdient dan Wickmayer?
                                Terechte opmerking. Een aangetrouwd familielid die in West-Vlaanderen verblijft maakt deel uit van een vereniging dat elk jaar een wedstrijd organiseert. De verhalen die hij vertelt over hoeveel geld deelnemers in het wit en hoeveel onder de tafel eisen is niet van de poes.
                                EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                                Comment

                                Working...
                                X