Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Sorry maar ik heb toch echt moeten lachen met de uitleg van Y.W. vandaag tijdens
    het nieuws.
    Het zal er wel op neer komen dat het de fout wordt van de postbode die die
    aangetekende brieven heeft bezorgd.

    Ik kon minder lachen met het voorgestelde "drama" van dr. Goossens:
    "Voor Yanina is vandaag haar moeder voor de 2de keer gestorven".
    Wat een vergelijking.
    Het wordt tijd dat men zich hier eens gaat bezig houden met de feiten.
    In plaats van alles kapot te nuanceren.

    Het moet van mijn hart maar wat betreft Malisse is er in het verleden méér
    geschreven over zijn karakter dan over zijn prestaties als tennisspeler.
    Theo, zo ken ik je niet.
    -Moeten lachen met de uitleg van Y.W? Leedvermaak?
    -De postbode is nergens vernoemd geweest in het interview, zelfs niet "De Post." Wel het gebruik van aangetekende post voor mensen zoals Y.W. die 40 weken per jaar van huis zijn. De meeste tennistornooien hebben nu eenmaal plaats in het buitenland. Voetballers en cyclocrossers daarentegen die niet of nauwelijks verder komen dan de Belgische en of Vlaamse grenzen zouden beter hun commentaar voor zichzelf houden.
    -Dat er veel emo mee gemoeid is, is volgens mij normaal. Je zou voor minder emotioneel worden. Het is tenslotte hun leven en inkomen.
    -Als we dan toch bij de feiten moeten blijven. Een Brussels of een Waals atleet loopt geen énkel risico zulk een administratieve fout te maken. Zijn dat dan allemaal doping gebruikers?
    -En van het karakter van Malisse heb ik geen enkele last.
    -Oh ja, ook dit nog. Komt zo een niet verkozen minister verkondigen dat hij overweegt hen financieel te steunen in hun beroepsprocedure. Ik denk daar het mijne van.


    Mvg.
    Robert
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #62
      Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

      Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
      Zullen we dan de lijn doortrekken en iedereen in België die ooit al eens administratief "vergeten" is iets aan te geven op zijn belastingbrief of een renovatie aan zijn huis vergeten te melden is bij het kadaster 1 jaar zijn job afnemen?

      PS. En dan zeg ik nog niets over al die in het zwart gemaakte foto's van huwelijken, communiefeest en dergelijke. Eerst even naar de balk in eigen oog kijken hé beste criticasters alvorens over de splinters van een ander te praten.
      Kan ik enkel dit op zeggen:"Je slaat nagels met koppen."

      Mvg.
      Robert
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #63
        Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

        Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
        Zullen we dan de lijn doortrekken en iedereen in België die ooit al eens administratief "vergeten" is iets aan te geven op zijn belastingbrief of een renovatie aan zijn huis vergeten te melden is bij het kadaster 1 jaar zijn job afnemen?

        PS. En dan zeg ik nog niets over al die in het zwart gemaakte foto's van huwelijken, communiefeest en dergelijke. Eerst even naar de balk in eigen oog kijken hé beste criticasters alvorens over de splinters van een ander te praten.
        Die problemen lossen we op als ze zich stellen. Er is geen vuiltje aan de lucht zolang de pakkans praktisch onbestaande is.

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        ... -De postbode is nergens vernoemd geweest in het interview, zelfs niet "De Post." Wel het gebruik van aangetekende post voor mensen zoals Y.W. die 40 weken per jaar van huis zijn. De meeste tennistornooien hebben nu eenmaal plaats in het buitenland. Voetballers en cyclocrossers daarentegen die niet of nauwelijks verder komen dan de Belgische en of Vlaamse grenzen zouden beter hun commentaar voor zichzelf houden. ...
        Als we met z'n allen wat meer belastingen betalen, kan een legertje postbodes onze vedetten achterna reizen; met de brommer, dat spreekt voor zich. We leven hier immers nog in het stenen tijdperk.

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        -Als we dan toch bij de feiten moeten blijven. Een Brussels of een Waals atleet loopt geen énkel risico zulk een administratieve fout te maken. Zijn dat dan allemaal doping gebruikers? ...
        Zolang het tegendeel niet bewezen wordt, is er geen enkele Waalse atleet die doping gebruikt.
        Last edited by Jos Vanhengel; 9 november 2009, 12:35.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #64
          Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Waarom nete? Omdat een Vlaming de wet (regeltjes) volgt en straft wie ze overtreedt?
          Nee, ze moesten zeker niet volledig vrijuit gaan.
          Maar ik lees vanmorgen in de krant dat een "verkeersdeelnemer" poepeloere zat een ongeluk met een dode veroorzaakt heeft. Hij heeft verdorie toch wel zijn rijbewijs (tijdelijk ?) moeten afgeven zeker.... Want ja, hij heeft een "verkeersovertreding" begaan waarbij een "dodelijk slachtoffer" te betreuren is.
          Als je dat leest is me dunkt de strafmaat voor onze tennissers totaal niet in verhouding met de "overtreding". Trouwens, ik lees overal dat Wickmayer sinds juni alles perfect invult, ze wordt dus afgerekend op fouten uit het prille begin van die werkwijze.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #65
            Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

            Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
            Volgens de regeltjes van het systeem is hun straf verdiend. Dan lijkt het mij dat er wat schort aan de regeltjes. Een minimumstraf van één jaar? Vanwaar die logica? Waarom bv. geen 3 maanden schorsing na één inbreuk? Iedereen weet dat het systeem serieuze kinderziektes heeft. Hoe ga je inloggen als je geen internet hebt? En hoe ga je dat bewijzen Frederic, tussen twee sets in het tornooi van Burkina Faso, terwijl je eigenlijk al op de luchthaven moest staan voor het tornooi van Tashkent?
            Dan ga ik even Patrick Lefevere quoten (): "Ze hebben wel tijd om te Facebooken, Twitteren en te Netloggen"
            Voor die zaken heb je anders ook wel Internet nodig.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #66
              Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              Dan ga ik even Patrick Lefevere quoten (): "Ze hebben wel tijd om te Facebooken, Twitteren en te Netloggen"
              Voor die zaken heb je anders ook wel Internet nodig.
              Die is er wel boenk op, en ie heeft nog gelijk ook… Juist is juist, als het gaat voor al die andere sporters moet het maar voor hen ook gaan, ik heb daar weinig compassie mee, wij moeten ook ons werk doen anders worden we ook op de vingers getikt of krijgen we ne C4…
              Los daarvan is dat tennissterretje en nog meer haar vader één brok arrogantie, zo’n anderhalf jaar terug moest ik voor het werk naar Altanta vliegen en wie zit daar voor mij in het vliegtuig, jawel vader Wickmayer en z’n dochter, de attitude dat beiden hadden tijdens het opstappen en de vlucht deed me bijna kotsen, maar ze moesten ook wel net als ik in economy zitten, de sukkelaars….
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #67
                Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                Zullen we dan de lijn doortrekken en iedereen in België die ooit al eens administratief "vergeten" is iets aan te geven op zijn belastingbrief of een renovatie aan zijn huis vergeten te melden is bij het kadaster 1 jaar zijn job afnemen?
                Als die sportmannen iets niet aangeven aan de belastingen of het kadaster dan krijgen die daar dezelfde boete voor als wij, geen jobverlies maar een administratieve boete!
                Als wij op ons werk onwettig afwezig zouden zijn, niet naar de verplichte medische controles gaan of niet punten wanneer het moet dan vliegen wij ook, definitief zelfs en niet enkel een schorsing van een jaar!
                Als je het dan toch met andere jobs wil vergelijken, doe het dan correct!
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #68
                  Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Maar ik lees vanmorgen in de krant dat een "verkeersdeelnemer" poepeloere zat een ongeluk met een dode veroorzaakt heeft. Hij heeft verdorie toch wel zijn rijbewijs (tijdelijk ?) moeten afgeven zeker....
                  ...
                  Als je dat leest is me dunkt de strafmaat voor onze tennissers totaal niet in verhouding met de "overtreding".
                  Jij weet zo goed als ik dat die tijdelijke intrekking van 14 dagen een periode is dat door politie en parket op dat moment kan gegeven worden, dat wil niet zeggen dat hij nadien mag rondbollen!
                  De uiteindelijke straf komt van een rechter en die kan nadien nog steeds een zware boete, gevangenisstraf en een rijverbod uitspreken dat zelfs levenslag "kan" zijn!
                  Zo'n mensen zijn meestal dubbel gestraft want 9/10 komt daarbij nog dat de werkgever hem zal ontslaan, zeker als hij voor zijn job ook moet rijden.

                  En ja, volgens mij heeft die dan zijn straf verdiend en heb ik daar niet veel compassie mee ... maar ook niet met anderen dat wetten en regeltjes overtreden dat in het nadeel van anderen kan zijn!
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Theo, zo ken ik je niet.
                    -Moeten lachen met de uitleg van Y.W? Leedvermaak?
                    -De postbode is nergens vernoemd geweest in het interview, zelfs niet "De Post." Wel het gebruik van aangetekende post voor mensen zoals Y.W. die 40 weken per jaar van huis zijn. De meeste tennistornooien hebben nu eenmaal plaats in het buitenland. Voetballers en cyclocrossers daarentegen die niet of nauwelijks verder komen dan de Belgische en of Vlaamse grenzen zouden beter hun commentaar voor zichzelf houden.
                    -Dat er veel emo mee gemoeid is, is volgens mij normaal. Je zou voor minder emotioneel worden. Het is tenslotte hun leven en inkomen.
                    -Als we dan toch bij de feiten moeten blijven. Een Brussels of een Waals atleet loopt geen énkel risico zulk een administratieve fout te maken. Zijn dat dan allemaal doping gebruikers?
                    -En van het karakter van Malisse heb ik geen enkele last.
                    -Oh ja, ook dit nog. Komt zo een niet verkozen minister verkondigen dat hij overweegt hen financieel te steunen in hun beroepsprocedure. Ik denk daar het mijne van.


                    Mvg.
                    Robert
                    Robert,
                    Kan er niets aan doen.
                    Ik heb idd. moeten lachen met de uitleg van Y.
                    Het klinkt misschien eigenaardig: maar ik lach geen mensen uit, heb ik nog nooit
                    gedaan.

                    Leedvermaak zit er ook niet in.
                    Ik zei al eerder in dit onderwerp (topic ) dat ik het erg vind dat dit kon gebeuren.

                    De post dan en aangetekende brieven.
                    Geef dan een volmacht aan iemand...
                    Maar neen, dit is ook niet goed hoor ik op een andere plaats (niet hier op BD).
                    De facteur belt niet aan maar stopt een kaartje in de bus...
                    Dus ook al zit die volmachtdrager thuis te wachten, het zal nog niet lukken om die
                    brief te ontvangen.
                    En wat staat er geschreven op zo'n kaartje?
                    Dat je deze brief kan afhalen, 's anderendaags vanaf bijv. 10:00 uur.
                    En blijkbaar gaat dat ook niet.
                    Het kan goed zijn dat Y. nog nooit een aangetekend schrijven kreeg.
                    En het kan goed zijn dat haar pa dergelijke aangelegenheden regelt of er mee
                    te maken krijgt.

                    Ik kan er me van af maken: bij iedereen lukt het maar niet bij Y.

                    Zaken die in hun voordeel zijn die zullen ze wel op hun duimpje kennen.

                    Toch vind ik het een combinatie van dom zijn en nonchalance.
                    Aan de communicatie tussen begeleiding en de sporters scheelt ook iets aan.

                    Neen, ik heb persoonlijk ook geen last van het karakter van Malisse.
                    Daar heeft alleen Malisse last van.

                    Ben het roerend eens met de feiten omtrent Brussel en Wallonië.
                    Kan ik niks aan doen he.
                    Het is nu zoals het nu is...
                    Daar heeft iedereen last mee en/of zijn mening over.
                    Ben benieuwd hoe het was gegaan als het Duitstalige (Belgen) sporters waren

                    Het systeem zoals het nu is klopt niet en is onrechtvaardig.
                    Als een Belgische sporter in het buitenland zijn ding doet dan is hij Belg.
                    Terug thuis?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #70
                      Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                      Die is er wel boenk op, en ie heeft nog gelijk ook… Juist is juist, als het gaat voor al die andere sporters moet het maar voor hen ook gaan, ik heb daar weinig compassie mee, wij moeten ook ons werk doen anders worden we ook op de vingers getikt of krijgen we ne C4…
                      Los daarvan is dat tennissterretje en nog meer haar vader één brok arrogantie, zo’n anderhalf jaar terug moest ik voor het werk naar Altanta vliegen en wie zit daar voor mij in het vliegtuig, jawel vader Wickmayer en z’n dochter, de attitude dat beiden hadden tijdens het opstappen en de vlucht deed me bijna kotsen, maar ze moesten ook wel net als ik in economy zitten, de sukkelaars….
                      Het bewijst een beetje mijn gedacht
                      Als ik het heb over (nonchalance en) dom zijn.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #71
                        Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Robert,
                        Leedvermaak zit er ook niet in.
                        Had ik ook niet echt gedacht van jou, Theo.

                        Mvg.
                        Robert
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #72
                          Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Had ik ook niet echt gedacht van jou, Theo.

                          Mvg.
                          Robert
                          Geen probleem Robert

                          We kunnen het ook beschaafd oneens zijn niet ?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #73
                            Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                            Volgens mij hebben bepaalde mensen hier een rekening te vereffenen. Of MENEN ze er eentje te vereffenen te hebben... Jaloezie ?
                            ---------------
                            Ik blijf erbij dat die straf niét in verhouding staat tot de feiten. Of zijn die tennissers op doping betrapt, misschien ? Dàt is mij dan toch ontgaan.
                            ---------------
                            Als je overtuigd bent dat "België" het "zo goed meent met zijn atleten" : een wereldatleet als zwemmer Fred D. B. "mag" met schoenen leuren. In een serieus (sport)land zou zo iemand (en terecht !) een functie krijgen waar hij àndere zwemmers kan opleiden, helpen, begeleiden. Merckx heeft 25 jaar lang een fietsenfabriek gehad én was nog eens benaderbaar door Jan & alleman, stond steeds voor iedereen klaar. Sorry, maar is dat allemaal niet vér onder de mogelijkheden die deze klassebak heeft ? Die mens "moést" jonge wielrenners begeleiden én moest daarvoor fors worden betaald. Als die functie niet bestond moest ze worden GEMAAKT. Of heeft die man ons land niet op de kaart gezet, misschien ?
                            ---------------
                            En wat doen onze "judowonders" ? Onze wereldmotorcrossers ? Wat is er geworden van de vele uit-ste-ken-de fondlopers die ons land/Vlaanderen rijk was ? Denk maar aan de gouden jaren '70...
                            ---------------
                            Beseffen wij eigenlijk wel hoeveel TOPPERS wij hebben (gehad) ? Denk maar héél recent aan Kim G. en Tia H.
                            ---------------
                            Zodra iemand hier, in ons land, iets kan moet hij publieke belachelijk worden gemaakt en, zodra de kans zich aandient, ook nog worden AFGEMAAKT. Leedvermaak troef, kortom.
                            ---------------
                            Wat een door en door bekrompen mentaliteit toch in dit land !

                            Comment


                            • #74
                              Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                              Bekrompen ....
                              net teletext gezocht naar andere sporten dan wielrennen en voetbal ... armoe troef .

                              Een mentaliteit op sportgebied is er NIET in belgië .
                              Maar nog eens het bewijs geleverd , onze bert heeft er een potje van gemaakt .
                              Zijn wapenlicentie voor topsporters
                              Zijn doping beleid .
                              Zijn flopsportbeleid .

                              Onze sporthelden worden momenteel geimporteerd om genoeg ploegen te kunnen creëren die tegen een bal willen stampen . Zij genieten van meer fiscale voordelen dan welke sporter ook .
                              Het volk heeft nog respect voor oude gloriën wat van instanties niet gezegd kan worden .
                              Als je zie hoeveel politiekers zich laten fotograferen bij sporters zou je het tegenovergestelde moeten verwachten .... helaas .
                              Ps. bert anciaux was de vlaams minister verantwoordelijk voor sport .
                              Als ik nu vaststel dat een minister gemeenschapsgelden aanwend voor een procedure tegen zijn eigen mensen snap ik het helemaal niet meer .

                              Comment


                              • #75
                                Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                                Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                                Volgens mij hebben bepaalde mensen hier een rekening te vereffenen. Of MENEN ze er eentje te vereffenen te hebben... Jaloezie ?
                                Maar neen
                                Ik heb genoeg en ik kom toe.

                                Ik blijf erbij dat die straf niét in verhouding staat tot de feiten. Of zijn die tennissers op doping betrapt, misschien ? Dàt is mij dan toch ontgaan.
                                Drie keren missen staat gelijk aan.... dat is misschien jou ontgaan.
                                Wil niet zeggen dat ik dit rechtvaardig vind, verre van.
                                Het is NU zoals het NU "geschreven" staat.

                                Met de rest van jouw betoog ben ik het 1000% mee eens.
                                Ik kan daar ook van kap*t vallen...
                                Eddy M. heeft moeten "vechten" om zijn fabriekje in stand te houden.
                                Heeft hij zelf ooit gezegd maar met andere woorden.
                                De mens werd bedrogen langs alle kanten.
                                (je denkt dan vrienden te hebben....)

                                Al onze grote sportmensen idd.
                                Na hun sport mogen ze niets meer betekenen, daar lijkt het toch op.
                                Fredje verkoopt schoenen, ze zijn wel van een degelijk Limburgs merk
                                (hij voelt er zich wel goed bij)

                                Kan het zijn dat de "bobo's" zelf alles na zich toetrekken en zo bepalen
                                wie wat mag doen?
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X