Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

    in Belgie is het toch een sport om iedereen die er boven zit er af te maaien.

    Sukkelaars , vroeger , nu en voor eeuwig vrees ik , het zit er in gebakken !

    Comment


    • #17
      Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

      Als je er De Sandaard op openslaat vind je links bovenaan op pagina 2 het artikel over deze schorsing en rechts onderaan op dezelfde pagina "Vijf moordverdachten vrij want assisen is overbezet". Kwestie van prioriteiten te stellen zeker Waar zijn we mee bezig?
      Rudy,

      Hier vind je meer Astrofotografie werk.

      Comment


      • #18
        Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        sjonge sjonge... vind deze straffen er ook wel licht over... Dat er een sanctie volgt, ok maar 1 jaar schorsing??

        Wat hadden ze dan madam Williams moeten geven voor het met de dood bedreigen van een lijnrechter omdat die een terechte voetfout floot? Ocharme ze heeft een klein geldboeteke gekregen
        Johny Maeschalck, de advocaat van Malisse en Wickmayer: "Ik stel vast dat drie keer
        in de fout
        gaan zonder meer leidt tot een sanctie. Er valt dus niks meer te pleiten."

        "Het decreet voorziet een straf tussen één en twee jaar. Mijn cliënten hebben dus een
        minimumstraf gekregen waarbij uitstel niet meer mogelijk is.
        Het beroep kan enkel in Lausanne behandeld worden en niet in eigen land noch eigen
        taal. Ga maar eens aan drie internationale rechters een Vlaams decreet uitleggen."

        Wickmayer heeft drie inbreuken gepleegd tegen het systeem van de whereabouts, het doorgeven van de verblijfsgegevens.
        Malisse ging twee keer in de fout en miste één dopingcontrole.
        Beide tennisspelers testten dus niet positief, maar drie inbreuken staan daarmee wel gelijk.
        Het minst erge dat ik kan zeggen: de nonchalance druipt er van af van die twee.
        Op een gegeven moment is het ook genoeg he. (die drie keren dus).

        Williams?
        Niet vergeten dat ze direct het terrein kon verlaten he Hans.
        (of een vernedering die gans de wereld kon zien en dat heeft meer effect dan een geldboete waarmee ze "hartelijk" kon lachen)
        Last edited by theokus; 6 november 2009, 11:53.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #19
          Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

          Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
          Als je er De Sandaard op openslaat vind je links bovenaan op pagina 2 het artikel over deze schorsing en rechts onderaan op dezelfde pagina "Vijf moordverdachten vrij want assisen is overbezet". Kwestie van prioriteiten te stellen zeker Waar zijn we mee bezig?
          Juist, alleen in België mogelijk.

          Hal.... het is een zeer oud zeer: aan financiën en aan justitie durft niemand "beginnen".
          (die leiden een eigen leven, net zoals de horde van geneesheren)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

            Ik ben het helemaal oneens met deze sanctie die volgens mij in geen enkele verhouding staat tot het "vergrijp". Dit is hier écht absurdistan...

            Comment


            • #21
              Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

              "Wie niet horen wil, moet voelen".

              "Wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten".

              "Eigen schuld, dikke bult".

              Ik ben het eens met Frederic.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #22
                Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                Deze week werd een baanrenner vrijgesproken in een dopingszaak. Intussen had de pers hem al een jaar lang als "bedrieger" in de kijker...euh... gefietst. Ik vind dat jullie nogal licht omgaan met het begrip "een jaar geschorst". Stel je voor dat het in jouw/jullie vak mogelijk zou zijn, zou je dan ook zo hard oordelen ? Of stel je voor dat het om één van jouw kinderen ging ?
                ---------------
                Ik denk dat we allemaal oud & slim genoeg zijn om te weten dat onze gerechterlijke instanties nogal met de natte vinger werken. Wie me niet gelooft : ga eens naar een zitting van het vredegerecht. Ge lacht U een bult, ware het niet zo indroevig ! Dat "de staat" daar allemaal geld in moet steken ! Ik hoorde van éne die zijn advocaat niet wou betalen. Reden : ze hadden de zaak verloren. Een andere moest op komen draven om uit te leggen waarom hij de huur van een container (zo ene die je gebruikt als je gaat verbouwen) weigerde te betalen. Die jongen, heel beschroomd & zonder advocaat : jamaar : ik kàn die bestelbon niet ondertekend hebben. De rechter "Was je "in zee" misschien ? (Want die gast was visser) Antwoord : nee : op die datum zat ik... in de bak. Een "vriend" moet dat voor mij besteld hebben ! De zaal was muisstil geworden en lag toen collectief in een deuk. Waarop de advokaat van de tegenpartij zei dat ze gingen overgaan tot een "grafologisch" onderzoek. De rechter merkte op : "Is dat wel de moeite, gezien het relatief kleine bedrag ?"
                ---------------
                Verhuurders van dergelijke containers zitten anders GEBEITELD. Als je een container bestelt en je betaalt hem niet, dan komen ze hem ook niet....weghalen. En geen énkele firma gaat een container van een andere firma wegslepen. Resultaat : die container blijft daar staan "tot het einde der tijden maar natuurlijk blijft de teller lopen. Ik heb een geval gekend van een HUURDER die een container had besteld. De huurder was "niet helemaal goed terechtgekomen" en zat in de bak wegens autodiefstallen en -helingen. De eigenaar besloot om zijn kot, dat nu dus leeg stond, te verkopen. Helaas - pindakaas : de kopers wilden wel kopen maar die container moest weg. En wié heeft die container betaald (hij stond er bijna 2 jaar) ? Juist : de eigenaar, anders kreeg hij zijn kot niet verkocht.

                Comment


                • #23
                  Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                  Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                  Deze week werd een baanrenner vrijgesproken in een dopingszaak. Intussen had de pers hem al een jaar lang als "bedrieger" in de kijker...euh... gefietst. Ik vind dat jullie nogal licht omgaan met het begrip "een jaar geschorst". Stel je voor dat het in jouw/jullie vak mogelijk zou zijn, zou je dan ook zo hard oordelen ? Of stel je voor dat het om één van jouw kinderen ging ?
                  Juist.
                  Schrijf dat dan maar op rekening van de pers en niet op die van mij & ons
                  Kinderen? Ja die hebben ouders.
                  Boonen heeft ook ouders he. Heeft die één moment rekening gehouden met zijn ouders?
                  (bij die keren dat hij in de fout ging)
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                    Heeft de tennisbond geen forum?
                    Daar zou enige discussie nog raad kunnen brengen voor de tennisbond of voor de spelers.
                    Hier glijden we weer af naar een maatschappelijke discussie.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                      het heeft onze RABO renner toch mooi de Toerzege gekost?!
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        het heeft onze RABO renner toch mooi de Toerzege gekost?!
                        grt,bouk.
                        Goed, beter, de beste willen zijn?

                        Het wordt nu ook stilaan tijd dat ze de duivenmelkers aanpakken
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                          Volgens de regeltjes van het systeem is hun straf verdiend. Dan lijkt het mij dat er wat schort aan de regeltjes. Een minimumstraf van één jaar? Vanwaar die logica? Waarom bv. geen 3 maanden schorsing na één inbreuk? Iedereen weet dat het systeem serieuze kinderziektes heeft. Hoe ga je inloggen als je geen internet hebt? En hoe ga je dat bewijzen Frederic, tussen twee sets in het tornooi van Burkina Faso, terwijl je eigenlijk al op de luchthaven moest staan voor het tornooi van Tashkent?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                            Blijft de vraag : Waarom heeft een Vlaming meer kans gepakt te worden dan iemand van beneden de taalgrens waar er praktisch geen controles zijn? (Om Henin te beschermen? )

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                              Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                              Volgens de regeltjes van het systeem is hun straf verdiend. Dan lijkt het mij dat er wat schort aan de regeltjes. Een minimumstraf van één jaar? Vanwaar die logica? Waarom bv. geen 3 maanden schorsing na één inbreuk? Iedereen weet dat het systeem serieuze kinderziektes heeft. Hoe ga je inloggen als je geen internet hebt? En hoe ga je dat bewijzen Frederic, tussen twee sets in het tornooi van Burkina Faso, terwijl je eigenlijk al op de luchthaven moest staan voor het tornooi van Tashkent?
                              Denk dat het meer ligt aan het "niet willen luisteren".
                              Of het niet meer willen aanvaarden van hetgeen niet mag.
                              De regels komen van WADA maar als WADA toegeeft dat er problemen waren met het
                              inloggen in dit geval dan moet WADA de zaak maar oplossen he.
                              Drie keren mislukken met inloggen lijkt me toch veel

                              Maar we moeten nu rekening houden met de goede fee uit Deep Cree(c)k
                              Last edited by theokus; 6 november 2009, 20:35.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

                                Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                                Blijft de vraag : Waarom heeft een Vlaming meer kans gepakt te worden dan iemand van beneden de taalgrens waar er praktisch geen controles zijn? (Om Henin te beschermen? )
                                Oud zeer he.
                                Heb dit net ook gehoord op één.
                                Ik ga iets ongepast zeggen: België bestaat niet he of één land met dezelfde regels voor
                                elke Belg.

                                De volgende in de vaudeville is Suiker Jackson.
                                Last edited by theokus; 6 november 2009, 13:17.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X