Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Treinstaking 5 november

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Treinstaking 5 november

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
    Nu krijg ik het echt op mijn systeem! en waar aangekondigd? ik heb het gelezen hier op bd. Normaal had ik morgen op mijn stage moeten zijn in brussel wat dus ook niet gaat doorgaan.
    De kranten stonden er vol, ook in het nieuws op TV en radio...

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
    minimumdienst zou bijvoorbeeld kunnen betekenen dat er enkel treinen zijn tussen 7 en 10 en tussen 16 en 18. Dan is er toch nog genoeg tijd over om te staken?

Trouwens, wat is dat eigenlijk dat staken? Toen ik daarstraks een Duvelke ging drinken aan het station in Mechelen zat het daar bomvol NMBS mensen die zich aan het bezatten waren, allemaal met rode acod vestjes... Een groot aantal van hen zat daar toch al een hele tijd, gezien hoe zat ze al waren...
    Mja, verplichte treinen tijdens de spits.. Dus de mensen die s morgens de trein nemen en in de vroege middag of late avond naar huis gaan hebben pech?

Van die mensen die zich bezatten.. Nja, spijtige en triestige mensen, daar geef ik je gelijk in

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Whauw, u heeft een netabonnement van een jaar?
    Dus u mag op heel het net rijden?
    In heel mijn loopbaan heb ik er niet één verkocht, gezien de prijs daarvoor.
    Ik wel, paar weken terug; iemand die elke dag Blankenberge -> Hasselt deed (Goed om zot verklaard te worden )
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
      Ik wel, paar weken terug; iemand die elke dag Blankenberge -> Hasselt deed (Goed om zot verklaard te worden )
      Maar Sancho, ik had begrepen dat je bij de NMBS werkt.
      Iedere dag Blankenberge - Hasselt
      Je moet het er potvolkoffie voor over hebben zeg.
      Ik ben een paar jaar interimair geweest met als standplaats station Menen waar ik woonde trouwens.
      Meestal kon ik met de trein naar de stations waar ik moest invallen.
      Slechts in de weekends moest ik per auto naar het werk.
      Een netabonnement heb ik nooit gekregen in die tijd, ik kreeg steeds een voorlopige "libre parcours".

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Maar Sancho, ik had begrepen dat je bij de NMBS werkt.
        Iedere dag Blankenberge - Hasselt
        Je moet het er potvolkoffie voor over hebben zeg.
        Ik ben een paar jaar interimair geweest met als standplaats station Menen waar ik woonde trouwens.
        Meestal kon ik met de trein naar de stations waar ik moest invallen.
        Slechts in de weekends moest ik per auto naar het werk.
        Een netabonnement heb ik nooit gekregen in die tijd, ik kreeg steeds een voorlopige "libre parcours".
        Ik denk dat we op verschillende "sporen" zitten Ik bedoel dat ik één heb verkocht Zelf heb ik een libre-parcours... Wat op hetzelfde neerkomt eigenlijk
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

Comment

Nog drie uurtjes te gaan en het is voorbij.
          Kijk intussen maar naar het gesukkel van Anderlecht op sporza
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
            Ik denk dat we op verschillende "sporen" zitten Ik bedoel dat ik één heb verkocht Zelf heb ik een libre-parcours... Wat op hetzelfde neerkomt eigenlijk
            Auw, had het niet goed gesnopen.
            't Ja, als de boer zelf niet op zijn eigen kar zou mogen zitten.
            Zoet prijsje zo'n jaarnetabonnement als je dat zelf moet betalen.

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Nog drie uurtjes te gaan en het is voorbij.
            Kijk intussen maar naar het gesukkel van Anderlecht op sporza
            Theo, troost u om 21h00 FK Partizan Belgrado - Club Brugge KV op EXQI.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Auw, had het niet goed gesnopen.
              't Ja, als de boer zelf niet op zijn eigen kar zou mogen zitten.
              Zoet prijsje zo'n jaarnetabonnement als je dat zelf moet betalen.

Theo, troost u om 21h00 FK Partizan Belgrado - Club Brugge KV op EXQI.
              Aaah okeej
              Maar ja, ze staan nu voor met 3 tegen 1....
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Even het topic een schop geven..

Na 10 jaar gependeld te hebben moet ik sinds september naar Bxl Centrum. Perfect te doen met het OV.

Dacht ik..

Dit is mijn conclusie na anderhalve maand met de trein te reizen:

Men kan hoegenaamd niet rekenen op het Openbaar Vervoer. Ofwel kom je te laat ofwel geraak je er gewoonweg niet.
                Ik heb het volste begrip dat het een paar minuten scheelt, maar 9/10 treinen komen niet op tijd aan, bij de helft van die scheelt het dan nog meer dan 10 minuten.

De laatste weken is het van kwaad naar erger gegaan en dan durft de NMBS dan nog eens de prijs van een ticket verhogen en het is al niet bepaald goedkoop te noemen.

Laat me duidelijk zijn, ik verwijt de werknemers niet echt iets..(er lopen een paar heel knappe conductrices rond ) behalve dan staken en zo 1000'en reizigers gijzelen vind ik absoluut niet kunnen.

Ik overweeg sterk om mijn abonnement niet meer te vernieuwen en gewoon terug met de wagen naar het werk te gaan. Met de gebruikelijke files ben ik dan nog eerder dan met het OV.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

ik merk ook dat zelfs sinds prijsverhogingen van de NMBS, de stiptheid van de treinen er alles behalve op vooruit gegaan is... Sinds februari (wanneer NMBS prijzen verhoogd) meer & meer treinen die gewoon niet meer komen of met vertragingen (15 minuten en langer).

Nu zal ik wel al minder klagen omdat mijn abo me niks kost maar het is toch wel frusterend als je moet wachten...

volgende week is het weer staking maar ik heb lekker verlof
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Spijtige zaak is dat alle beslissingen en zever van bovenaf komen, maar die daar zitten hoog op hun troon. Wie krijgt altijd de ****** over zn kop, wij die onderaan staan

Ik heb nog nooit gestaakt, want ik vind het dom dat de reiziger hier voor moet boeten! Maar als je wilt klagen: stuur klachtbrieven naar de ombudsman en andere media. Want aan de bediende in de trein of station je beklag doen geeft niks van nut. Erger nog: ze zullen vlugger reageren op jullie dan op ons

Even terzijde:
                    - Te duur: bekijk de prijzen van onze buurlanden eens. Als je veel reist heb je GO- en RAILpassen, en dan vind ik toch dat je goedkoop reist.
                    - Te veel staking: kijk eens naar Frankrijk de laatste 6 maand.
                    - Niet stipt: Als het in NL hard sneeuwt dan rijden de treinen zelfs niet (heb ik toch uit betrouwbare Nederlandse bron )

Ik begrijp jullie klachten zeker, ik zou ook héél graag hebben dat het wat beter draait bij den NMBS.
                    500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                      Spijtige zaak is dat alle beslissingen en zever van bovenaf komen, maar die daar zitten hoog op hun troon. Wie krijgt altijd de ****** over zn kop, wij die onderaan staan

Ik heb nog nooit gestaakt, want ik vind het dom dat de reiziger hier voor moet boeten! Maar als je wilt klagen: stuur klachtbrieven naar de ombudsman en andere media. Want aan de bediende in de trein of station je beklag doen geeft niks van nut. Erger nog: ze zullen vlugger reageren op jullie dan op ons

Even terzijde:
                      - Te duur: bekijk de prijzen van onze buurlanden eens. Als je veel reist heb je GO- en RAILpassen, en dan vind ik toch dat je goedkoop reist.
                      - Te veel staking: kijk eens naar Frankrijk de laatste 6 maand.
                      - Niet stipt: Als het in NL hard sneeuwt dan rijden de treinen zelfs niet (heb ik toch uit betrouwbare Nederlandse bron )

Ik begrijp jullie klachten zeker, ik zou ook héél graag hebben dat het wat beter draait bij den NMBS.

Geef mij dan maar het voorstel van Red Falcon eerder in dit topic.

In plaats van de reizigers te gijzelen (want dat is het nu eenmaal) gewoon iedereen gratis laten reizen.
                      Daar doe je de "van bovenaf" veel meer pijn mee.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Voorstellen eens mailen naar de vakbond?

Ik zit enkel bij de vakbond omdat ze handig kunnen zijn bij de voorbereiding van mn bevorderingsexamen

Maar dan zullen de abonnees klagen dat zij al betaald hebben voor hun abonnement?
                        500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Geef mij dan maar het voorstel van Red Falcon eerder in dit topic.

In plaats van de reizigers te gijzelen (want dat is het nu eenmaal) gewoon iedereen gratis laten reizen.
                          Daar doe je de "van bovenaf" veel meer pijn mee.
                          Vooral als de zaak in privé handen is

Privatisering ligt aan de basis van alles.
                          Dank u Europa.
                          Jobs worden afgebouwd, ontslagen vallen en nieuwe werknemers moeten harder
                          werken aan gereduceerde lonen.
                          En dan zwijg ik nog over die uitzendarbeid.
                          (dat is de grootste "scam" aller tijden)
                          Iedereen vecht voor zijn behoud en dat zet de mensen tegen elkaar op.
                          De maatschappij zal er niet leuker op worden.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ik vind dat zowel de directie als de vakbonden hier de grote schuldigen zijn.

Als vakbonden geen andere manier hebben om hun ongenoegen te uiten, of hun onderhandelingspositie te versterken dan een staking, tja, dan zal er gestaakt worden hé.

Tegenwoordig moeten dergelijke diensten gewaarborgd worden, omdat een heel groot deel van de werkende bevolking met de trein komt werken en hierop rekent, omdat ze geen alternatief hebben.
                            Sowieso moet ook de wet aangepast worden zodat werknemers thuis mogen blijven als hun gebruikelijk vervoer door staking niet beschikbaar is. Wedden dat er dan op een andere manier tegen een 'gewaarborgde' dienst wordt aangekeken?

Laat vakbonden eens creatiever worden dan iedere keer een stomme staking te starten, en de directie iets meer onderhandelingsbereid zonder stakingen uit te lokken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Ik vind dat zowel de directie als de vakbonden hier de grote schuldigen zijn.

Als vakbonden geen andere manier hebben om hun ongenoegen te uiten, of hun onderhandelingspositie te versterken dan een staking, tja, dan zal er gestaakt worden hé.

Tegenwoordig moeten dergelijke diensten gewaarborgd worden, omdat een heel groot deel van de werkende bevolking met de trein komt werken en hierop rekent, omdat ze geen alternatief hebben.
                              Sowieso moet ook de wet aangepast worden zodat werknemers thuis mogen blijven als hun gebruikelijk vervoer door staking niet beschikbaar is. Wedden dat er dan op een andere manier tegen een 'gewaarborgde' dienst wordt aangekeken?

Laat vakbonden eens creatiever worden dan iedere keer een stomme staking te starten, en de directie iets meer onderhandelingsbereid zonder stakingen uit te lokken.
                              Zitten een paar goede opmerkingen in Tommi.

Maar staken is een recht.

Privatisering betekent sociale afbouw en afbouw van de sociale zekerheden.
                              Solidariteit behoort voor mij tot menselijk fatsoen EN juist dat wordt afgebouwd.
                              En juist dat betekent meer en meer ieder voor zich en God voor ons allen.
                              Iedereen verbergt zich nu heel graag achter rendement en de rest van het
                              economisch systeem.
                              En het zijn ALTIJD de minderheden die het gelag betalen.
                              Kijk maar naar Nederland en Duitsland.
                              En dat nu is ook juist het probleempje waarmee een bepaalde partij hier
                              wordt geconfronteerd.... en geen enkele andere partij gaat hierin mee en maar goed ook.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

ik wil ook baas zijn van 't spoor.
                                da kan toch niet moeilijk zijn zoals ze nu bezig zijn.
                                een of twee jaar maar, dan ben ik binnen..
                                die topmannen doen het voor het groffe geld,
                                wat zitten die nu met de rijzigers in.

heb je een paar weken geleden op het nieuws gehoord hoeveel
                                miljoenen die netto verdienen ?
                                SCHANDALIG
                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

Comment

Working...
                                X