Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Treinstaking 5 november

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Treinstaking 5 november

Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
    En de top van de vakbond en de top van de NMBS: waar is het verschil?
    Er is geen verschil want wat zijn die vakbondsmensen?
    Vrijgestelden natuurlijk.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
      Je kan een paar keer solidair zijn, begrip hebben... Maar na 10 jaar te pendelen, gemiddeld twee keer jaar staking, dan is het begrip gewoon op...
      Is dit de fout van het personeel?
      Waar haal je het om schuld te geven aan de stakers?
      De Staat, de politiek en alle andere met een andere agenda liggen plat van het lachen
      en gaan samen een pint drinken.
      De gewone burgers, de reizigers slaan elkaar de kop of verwijten elkaar van alles.

Moest de dienstverlening gedurende het jaar nu nog eens ok zijn, tot daar aan toe, maar die is ondermaats...

Ik moet er geen tekeningske bij maken zeker dat ik gefrustreerd ben? En zo zijn er velen, er moet er maar eens ene doorslaan... En dan kunnen ze weer staken wegens agressie tegen het personeel...
      Denk je dat de stakers dat niet weten?

Die agressie ken ik alleen maar bij normale dienst
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Waar haal ik het? Man man man...
        Tommy
        My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Er zijn zoveel bedrijven die staken, en vaak meer dan 2 keer per jaar. Als het personeel op de vlieghaven staakt, ga je dan ook klagen en zagen. En nooit meer vliegen?

Niemand verbiedt je om altijd met de auto te gaan werken? Ga carpoolen ofzo... Of ai, die files dan.

Veel mensen die klagen weten niet eens wat er intern gebeurd. Ze denken dat de NMBS alles beslist, terwijl Europa en de Staat zo veel oplegt. We kijken naar de opsplitsing NMBS/Infrabel, toeslag voor rit naar de luchthaven.

Als ik de meeste reizigers bezig hoor kan ik maar 1 iets concluderen: Egoïsme is de trend van tegenwoordig, denk ik. Misschien eens tijd om die oogkleppen af te doen?

Mn vader is al 28 jaar treinbegeleider en hij doet het steeds minder graag. Niet door het werk, gewoon de reizigers die 0,0 respect hebben voor andere dingen. Klagen dat de trein 2 min vertraging heeft, maar dan ook zagen dat de trein voor hun neus wegrijdt. Klagen dat ze geen zitplaats hebben, terwijl ze NIET betalen voor een zitplaats en zo kan ik nog een tijdje doorgaan; op mijn ervaring alleen al.

En ik kom nog maar een 5 maand in contact met reizigers...
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
            Veel mensen die klagen weten niet eens wat er intern gebeurd. Ze denken dat de NMBS alles beslist, terwijl Europa en de Staat zo veel oplegt. We kijken naar de opsplitsing NMBS/Infrabel, toeslag voor rit naar de luchthaven.

Als ik de meeste reizigers bezig hoor kan ik maar 1 iets concluderen: Egoïsme is de trend van tegenwoordig, denk ik. Misschien eens tijd om die oogkleppen af te doen?
            wat er intern gebeurt mag niet de zorg zijn van de reizigers die brave euros betalen om met de trein te reizen...

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
            Mn vader is al 28 jaar treinbegeleider en hij doet het steeds minder graag. Niet door het werk, gewoon de reizigers die 0,0 respect hebben voor andere dingen. Klagen dat de trein 2 min vertraging heeft, maar dan ook zagen dat de trein voor hun neus wegrijdt. Klagen dat ze geen zitplaats hebben, terwijl ze NIET betalen voor een zitplaats en zo kan ik nog een tijdje doorgaan; op mijn ervaring alleen al.
            ik ben nog geen 1 keer onrespectvol geweest tegen een conducteur, een stationschef of welke werknemer van de NMBS hoewel ik soms wel eens zin heb om mijn beklag te doen maar dan toch besef dat die mensen daar ook niet aan kunnen doen als hun trein zonder enige afroeping 15 minuten vertraging heeft of zelfs wordt afgeschaft. Sinds de prijsstijging in februari is de trein nog nooit zo vaak te laat geweest of helemaal niet komen opdagen Dat ze hun prijzen aanpassen is 1 ding want de kosten van de NMBS zullen ook wel navenant zijn maar dat ze dan alstublieft zorgen dat hun dienstverlening minstens hetzelfde blijft en er zeker niet op achteruit gaat!

Ik heb al menig conducteurs met serieus zure gezichten hun ronde zien doen op de trein en ik kan daar goed inkomen dat je wel eens een mindere dag hebt dus : houd ik mijne mond en blijf gewoon beleefd.

En nu dat er door deze staking zoveel reizigers onterecht de dupe zijn van wat er INTERN bij de NMBS of B-Cargo of waar dan ook foutloopt, doe ik nu wel eens mijn beklag.

En als ge dat niet begrijpt, zijt gij de egoist en moogt gij uw oogkleppen afdoen!
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

En aangezien al onze concurrenten ons netwerk gebruiken, want een eigen netwerk maken is te duur en te moeilijk voor hen, dan ben ook jij, Red Falcon, je internet kwijt... Tenzij je op de tv kabel surft natuurlijk......
              Ik heb gekozen voor kwaliteit en heb dus de kabel.

Een sorry pass, laat me niet lachen? Wat heb ik daar nu aan? Buiten mijn verplaatsingen voor het werk probeer ik zo min mogelijk de trein te nemen.
              Iemand die een sorry pass wil kopen? :-)
              Ach ge probeert zo weinig mogelijk de trein te nemen, morgen moet ge waarschijnlijk nieteens proberen. Is dus al één moeite gespaard.
              Met de sorry pas lach je maar ge wilt die al verkopen.
              Waarover maak je je dan nog druk?

Natuurlijk heeft alles zijn goede kanten. Ik plan morgen wat foto's te gaan shooten in het station, de desoolaatheid, de verwonderde reizigers... En O wee als een NMBS ventje mij wil wegjagen...
              Ha, wat ga je dan doen?
              Je doet nogal laagdunkend over de 'NMBS ventjes' maar best dat ze het niet weten.
              Ik hoop voor jou dat het morgen geen pijpenstelen regent, of iets anders.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Ik heb gekozen voor kwaliteit en heb dus de kabel.

Ach ge probeert zo weinig mogelijk de trein te nemen, morgen moet ge waarschijnlijk nieteens proberen. Is dus al één moeite gespaard.
                Met de sorry pas lach je maar ge wilt die al verkopen.
                Waarover maak je je dan nog druk?

Ha, wat ga je dan doen?
                Je doet nogal laagdunkend over de 'NMBS ventjes' maar best dat ze het niet weten.
                Ik hoop voor jou dat het morgen geen pijpenstelen regent, of iets anders.
                Ik probeer zo weinig mogelijk de trein te nemen buiten voor naar het werk te gaan. Wat ben ik met een Sorry Pass? Ik heb een jaarabonnement... En dat verkopen was dus een grapje, vandaar de smiley, die sorry pass staat namelijk op naam, dat zou je toch moeten weten?

Nu is het toch al ver gekomen. Jullie mogen wel staken, maar jullie trouwe klanten die dagelijks meermaals de trein nemen mogen niet zagen of gefrustreerd zijn ofwa? Straf...
                Wordt het misschien eens geen tijd om het NMBS (passagier)spoornetwerk open te stellen voor concurrentie? Dat hebben ze bij ons ook gedaan...
                Tommy

Comment

Waar haal ik het? Man man man...
                  Tommy, doe eens een kleine poging om te begrijpen wat ik bedoel.
                  Op het einde van de rit is de kleine man altijd het slachtoffer.
                  Of dat nu de reiziger is, de pendelaar of die stakers.
                  Destijds is Etienne Schoupen gaan lopen met 2 miljoen euro...
                  In Ter Zake zat die zich dood te lachen toen er vragen werden gesteld
                  over die centen.

Het is maar hoe je het uitlegt.
                  Of wat ik ooit gehoord heb: "Ja maar die mens heeft gestudeerd en die mens heeft
                  als manager verantwoordelijkheid".
                  Dikke hoela Tommy
                  -----------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Tot slot: voor de centen moest u niet meer blijven werken. U kreeg als NMBS-baas een
                  ontslagpremie van 2 miljoen euro.

Ten eerste was het een lager bedrag, want niet alles wat Isabelle Durant zegt is
                  evangelie. Ten tweede heb ik daarvan maar dertig procent overgehouden. Ik heb dat
                  geld ook niet op een spaarboekje gezet, maar samen met een vriend geïnvesteerd in
                  een bouwbedrijfje. Wij geven werk aan 50 tot 60 mensen. Dus mocht ik echt zo'n
                  slechte manager zijn, dan was ik mijn centen al kwijt.
                  -----------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Das pas ne goeie mens he
                  En ik hoop dat die 50 à 60 mensen morgen op hun werk geraken

bron
                  Last edited by theokus; 4 november 2009, 14:00.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ik zal wel achterlijk zijn Theokus maar ik zie de link niet man... Blijf bij de kwestie aub...
                    Tommy

Comment

Ik zal wel achterlijk zijn Theokus maar ik zie de link niet man... Blijf bij de kwestie aub...
                      Dat is dan jammer.
                      Blijven praten over het praktisch ongemak door die staking haalt niets uit Tommy.
                      Die staking zal toch plaatshebben.

Kijk als je tandpijn hebt moet je naar de tandarts gaan.
                      Een Aspro zal maar even helpen.
                      Het echte probleem wordt dan wel niet oplost.

Ik zoek geen gelijk te krijgen hier hoor.
                      Mij interesseert meer de echte oorzaken aanpakken.
                      Maar dat zal toch niet gebeuren omdat de top een andere agenda heeft.

Jij bent helemaal niet achterlijk Tommy en dat beweer ik ook niet.
                      Ik begrijp de frustratie.
                      Maar ik blijf bij mijn standpunt: het is niet de fout van de stakers

Schoupen kan verklaren wat die wilt: die 2 miljoen zijn weggehaald bij de NMBS.
                      De stakers vragen een aalmoes bij wijze van spreke en die krijgen niks.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

De reden is dat B-Cargo allerhande verouderde wetten en reglementen worden opgelegd en dat mede daardoor het bedrijf niet kan concurreren met de privé spoorwegbedrijven.
                        In Engeland hebben ze British Rail (reizigers verkeer incluis) gedeeltelijk geprivatiseerd en wat waren de gevolgen?
                        Onderhoudswerken werden niet uitgevoerd, personeel werd afgeschaft waardoor ernstige ongelukken, MET doden, zijn gebeurt.
                        Door het slechte onderhoud om de haverklap treinen afgeschaft/vertragingen.
                        De prijzen stegen in plaats van te zakken, wat de bedoeling van de EU was.

En in België is er nog een bijkomend probleem, nergens in Europa is het spoorwegnet zo dicht als bij ons.
                        Op alle lijnen heb je twee treinen per uur in beide richtingen, op de hoofdlijnen meer zelfs.
                        De NMBS is eerder één groot metronet.

Comment

De reden is dat B-Cargo allerhande verouderde wetten en reglementen worden opgelegd en dat mede daardoor het bedrijf niet kan concurreren met de privé spoorwegbedrijven.
                          In Engeland hebben ze British Rail (reizigers verkeer incluis) gedeeltelijk geprivatiseerd en wat waren de gevolgen?
                          Onderhoudswerken werden niet uitgevoerd, personeel werd afgeschaft waardoor ernstige ongelukken, MET doden, zijn gebeurt.
                          Door het slechte onderhoud om de haverklap treinen afgeschaft/vertragingen.
                          De prijzen stegen in plaats van te zakken, wat de bedoeling van de EU was.

En in België is er nog een bijkomend probleem, nergens in Europa is het spoorwegnet zo dicht als bij ons.
                          Op alle lijnen heb je twee treinen per uur in beide richtingen, op de hoofdlijnen meer zelfs.
                          De NMBS is eerder één groot metronet.
                          Volià!
                          Het verhaal van Beeching ken ik door en door
                          (en de gevolgen)
                          Er is zelfs een docu-drama geweest op de BBC over hoe dat in zijn werk ging.
                          Dus de overgang en de gevolgen van die privatisering.

Ongeveer hetzelfde verhaal heeft zich afgespeeld op de Ford in Genk.
                          Iedereen (personeel) wist perfect wat zou kunnen helpen maar daar is nooit naar
                          geluisterd. De gevolgen kennen we.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                            wat er intern gebeurt mag niet de zorg zijn van de reizigers die brave euros betalen om met de trein te reizen...
                            Maar het is niet intern, het is was Europa en Belgie beslist...
                            ik ben nog geen 1 keer onrespectvol geweest tegen een conducteur, een stationschef of welke werknemer van de NMBS
                            Daar ben ik blij om. Maar steeds meer mensen denk het warm water uitgevonden te hebben en zeggen vaak dingen zonder na te denken.

Sinds de prijsstijging in februari is de trein nog nooit zo vaak te laat geweest of helemaal niet komen opdagen
                            Belgie heeft de beste stipheidcijfers van alle burenlanden. Ik beklaag me vele mensen die nu al blijven klagen en zagen, wat ze zouden doen in die andere landen...

Ik heb al menig conducteurs met serieus zure gezichten
                            Het is treinbegeleider... De conducteur = treinbestuurder

En nu dat er door deze staking zoveel reizigers onterecht de dupe zijn van wat er INTERN bij de NMBS of B-Cargo of waar dan ook foutloopt, doe ik nu wel eens mijn beklag.
                            Hier moet ik je 100% gelijk geven

Toen ik in Brussel werkte heb ik de test gedaan, alle treinen op de lijn tussen Oostende en Brussel-Zuid. Op één dag ong. 200 treinen. Waarvan er redelijk wat in de spits rijden. Maar daar denken de mensen niet aan.
                            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                            500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Dat is dan jammer.

Maar ik blijf bij mijn standpunt: het is niet de fout van de stakers

Schoupen kan verklaren wat die wilt: die 2 miljoen zijn weggehaald bij de NMBS.
                              De stakers vragen een aalmoes bij wijze van spreke en die krijgen niks.
                              Het zijn de vakbonden/stakers die het soort actie kiezen, en het tijdstip. Ik herinner me nog goed het lange weekend waarbij specifiek die vrijdag gekozen werd om te staken. Je gaat me niet vertellen dat zo'n datums niet gekozen worden om zoveel mogelijk "impact" te hebben bij Jan Treinreiziger.

Nogmaals: Waarom is er niet gekozen voor een gratis-rijden actie zoals men al een aantal keer bij De Lijn heeft gedaan? Als het dan toch om de higher-ups gaat, treft dat hen dan niet harder?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fishstick Bekijk bericht
                                Het zijn de vakbonden/stakers die het soort actie kiezen, en het tijdstip. Ik herinner me nog goed het lange weekend waarbij specifiek die vrijdag gekozen werd om te staken. Je gaat me niet vertellen dat zo'n datums niet gekozen worden om zoveel mogelijk "impact" te hebben bij Jan Treinreiziger.

Nogmaals: Waarom is er niet gekozen voor een gratis-rijden actie zoals men al een aantal keer bij De Lijn heeft gedaan? Als het dan toch om de higher-ups gaat, treft dat hen dan niet harder?
                                Tja, wat zou het beste zijn he.
                                Die "higher-ups" winnen toch altijd als puntje bij paaltje komt.
                                Jan en de staker zullen de dupe blijven.

Het klinkt ongepast maar ik zou pakken wat ik maar pakken kon.
                                Dit heeft zich al bewezen in het verleden.
                                Weet ge, als het gedaan is... is het gedaan.
                                Last edited by theokus; 4 november 2009, 15:57.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X